Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boom kopman

Gepost door Ghislain 
Ghislain 12 april 2019 13:34
Cecchini 12 april 2019 13:34
Luijt 12 april 2019 13:51
En we kunnen weer los! Lars, lees dit topic maar niet mee!
Hup Lars!
william 12 april 2019 13:51
Ben benieuwd of ie na het bos nog in beeld komt.....
ton duk 12 april 2019 13:53
Horsie is back 12 april 2019 14:15
Een ongeschreven wielerwet is geen witte koersbroek aantrekken, dus Lars trek er een aan, dan weten we beter waar je uithangt. Om de koersbroek zo wit mogelijk te houden is het wel gewenst vooraan te zitten, want de Hel naar naar het Noorden is niet alleen geplaveid met goede voornemens, maar ook met veel stof op doen waaiende usual suspects, zoals in willekeurige volgorde: Peter, Greg, Zdenek, John, Sep, Taylor, Alexander, Oliver, Heinrich en Wout (CW).
Van die andere ongeschreven wet If dogs run free they like to pee from tree to tree moet je maar niets aantrekken.

Meanwhile speelt de Vocsnorband Full Gazz. Zal dit een hit worden Eighteen with a bullet?
Snowy White's hit Bird of Paradise is uit de charts.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2019 14:40 door Horsie is back.
veluweracer 12 april 2019 19:17
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een ongeschreven wielerwet is geen witte
> koersbroek aantrekken, dus Lars trek er een aan,
> dan weten we beter waar je uithangt. Om de
> koersbroek zo wit mogelijk te houden is het wel
> gewenst vooraan te zitten, want de Hel naar naar
> het Noorden is niet alleen geplaveid met goede
> voornemens, maar ook met veel stof op doen
> waaiende usual suspects, zoals in willekeurige
> volgorde: Peter, Greg, Zdenek, John, Sep, Taylor,
> Alexander, Oliver, Heinrich en Wout (CW).
> Van die andere ongeschreven wet If dogs run free
> they like to pee from tree to tree moet je maar
> niets aantrekken.
>
> Meanwhile speelt de Vocsnorband Full Gazz. Zal dit
> een hit worden Eighteen with a bullet?
> Snowy White's hit Bird of Paradise is uit de
> charts.

Taylor? Tailormade of een Engelse teler. Het maakt weinig verschil wat mij betreft. Maar ik denk hij liever filosofeert over het leven dan te koersen. Nadenken en hard fietsen gaan niet hand in hand.
Horsie is back 12 april 2019 19:30
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een ongeschreven wielerwet is geen witte
> > koersbroek aantrekken, dus Lars trek er een
> aan,
> > dan weten we beter waar je uithangt. Om de
> > koersbroek zo wit mogelijk te houden is het wel
> > gewenst vooraan te zitten, want de Hel naar
> naar
> > het Noorden is niet alleen geplaveid met goede
> > voornemens, maar ook met veel stof op doen
> > waaiende usual suspects, zoals in willekeurige
> > volgorde: Peter, Greg, Zdenek, John, Sep,
> Taylor,
> > Alexander, Oliver, Heinrich en Wout (CW).
> > Van die andere ongeschreven wet If dogs run
> free
> > they like to pee from tree to tree moet je maar
> > niets aantrekken.
> >
> > Meanwhile speelt de Vocsnorband Full Gazz. Zal
> dit
> > een hit worden Eighteen with a bullet?
> > Snowy White's hit Bird of Paradise is uit de
> > charts.
>
> Taylor? Tailormade of een Engelse teler. Het maakt
> weinig verschil wat mij betreft. Maar ik denk hij
> liever filosofeert over het leven dan te koersen.
> Nadenken en hard fietsen gaan niet hand in hand.

Horsie had uiteraard niet voor niets de letters CW toegevoegd. Als disclaimer dus. Staat voor Cycling Weekly, het befaamde wielerblad en dito wielerwebsite. Taylor Phinney kwam ook in het rijtje voor. Ooit voorbestemd om wereldrecordhouder individuele achtervolging te worden, maar koos daarna voor de weg en kwam behoorlijk wat wielerleed tegen en kon nooit zijn volle potentieel ontwikkelen.

Maar waarom zou nadenken en hard fietsen niet hand in hand kunnen gaan. Horsie doet niet anders.
Om Veluweracer dan toch wel een beetje ter wille te kunnen zijn: Als je op de weg, wielerbaan of in of buiten het peloton rijdt: Hold your Horses together!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2019 19:32 door Horsie is back.
veluweracer 12 april 2019 23:01
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Horsie is back Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Een ongeschreven wielerwet is geen witte
> > > koersbroek aantrekken, dus Lars trek er een
> > aan,
> > > dan weten we beter waar je uithangt. Om de
> > > koersbroek zo wit mogelijk te houden is het
> wel
> > > gewenst vooraan te zitten, want de Hel naar
> > naar
> > > het Noorden is niet alleen geplaveid met
> goede
> > > voornemens, maar ook met veel stof op doen
> > > waaiende usual suspects, zoals in
> willekeurige
> > > volgorde: Peter, Greg, Zdenek, John, Sep,
> > Taylor,
> > > Alexander, Oliver, Heinrich en Wout (CW).
> > > Van die andere ongeschreven wet If dogs run
> > free
> > > they like to pee from tree to tree moet je
> maar
> > > niets aantrekken.
> > >
> > > Meanwhile speelt de Vocsnorband Full Gazz.
> Zal
> > dit
> > > een hit worden Eighteen with a bullet?
> > > Snowy White's hit Bird of Paradise is uit de
> > > charts.
> >
> > Taylor? Tailormade of een Engelse teler. Het
> maakt
> > weinig verschil wat mij betreft. Maar ik denk
> hij
> > liever filosofeert over het leven dan te
> koersen.
> > Nadenken en hard fietsen gaan niet hand in
> hand.
>
> Horsie had uiteraard niet voor niets de letters CW
> toegevoegd. Als disclaimer dus. Staat voor Cycling
> Weekly, het befaamde wielerblad en dito
> wielerwebsite. Taylor Phinney kwam ook in het
> rijtje voor. Ooit voorbestemd om
> wereldrecordhouder individuele achtervolging te
> worden, maar koos daarna voor de weg en kwam
> behoorlijk wat wielerleed tegen en kon nooit zijn
> volle potentieel ontwikkelen.
>
> Maar waarom zou nadenken en hard fietsen niet hand
> in hand kunnen gaan. Horsie doet niet anders.
> Om Veluweracer dan toch wel een beetje ter wille
> te kunnen zijn: Als je op de weg, wielerbaan of in
> of buiten het peloton rijdt: Hold your Horses
> together!

Is het dan niet Cycling Weakly? Ik begrijp trouwens niet eens dat Phinney nog een team weet te vinden die voor hem betalen. Wat is die ontzettend ver weggedeemsterd. Op de fiets kan ik wel nadenken maar boven de 40 kilometer per uur moet al het bloed naar de benen en neemt de kwaliteit van het denkwerk af.
Dit is het stadium waarin ik mij als een paard wil voelen.
Horsie is back 12 april 2019 23:52
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------

> Is het dan niet Cycling Weakly? Ik begrijp trouwens niet eens dat Phinney nog een team weet te vinden die voor hem betalen. Wat is die ontzettend ver weggedeemsterd. Op de fiets kan ik wel nadenken maar boven de 40 kilometer per uur moet al het bloed naar de benen en neemt de kwaliteit van het denkwerk af.
> Dit is het stadium waarin ik mij als een paard wil voelen.

Horsie denkt toch dat het uitermate belangrijk blijft dat de hersens heel adequaat van bloed worden voorzien.
Zo niet dan doen de benen het ook niet erg lang meer. Jezelf overhoren voor een belangrijk tentamen zal inderdaad moeilijk samengaan met meer dan 40 km/h fietsen.

De tijd schrijdt voort. Zo zal de tablet voor de rondetijden van Victor Campenaerts a.s. dinsdag of woensdag spontaan van kleur veranderen, wanneer hij te hard of juist te zacht gaat om richting recordafstand te peddelen. Nu maar hopen dat er een goed onderscheid gemaakt kan worden tussen het te vroeg te hard gaan met een zekere inzinking ten gevolge of het later niet meer snel genoeg gaan.
Kuiperberg 13 april 2019 00:08
Als je niks beters hebt...dan maar Boom.
Eddy Veen 13 april 2019 09:15
Ik verheug mij elk jaar op deze wedstrijd, ook als er geen Nederlandse topfavorieten zijn, maar dit jaar wordt mijn enthousiasme behoorlijk getemperd door het niet meedoen van Mathieu van der Poel. Ik kijk meer uit naar volgende week.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2019 09:16 door Eddy Veen.
Bummetje 13 april 2019 09:26
Vanuit NL oogpunt hebben we altijd nog Langeveld om ons op te verheugen. Rijdt een zeer sterk voorjaar en dit is de wedstrijd die hem het beste moet liggen. En dan rijdt ie ook nog eens bij één van de sterkste ploegen. Go Sebas!
Eddy Veen 13 april 2019 09:28
Eindhovuh 13 april 2019 11:12
Langeveld is op basis van vorige week een serieuze outsider. Zou mooi zijn.
Van Baarle weer een weekje sterker zal ook lang meekunnen? Teunissen?
veluweracer 13 april 2019 12:17
’Zij geven niks om die charme’

Renners mijden aftandse douches Roubaix

ROUBAIX - Een likje lichtblauwe verf aan het plafond moet het hemelse gevoel na de helletocht brengen. Eigenlijk is de enorme doucheruimte in het Stade de Vélodrome de Roubaix aftands. Sanitair uit lang vervlogen tijden. Recht tegenover de ingang van de legendarische wielerbaan staan 85 kleine cabines met houten bankjes om je in om te kleden. Achter een kleine wand bevinden zich de dertig douches met het verfrissende water. Daar kan het stof of de modder van de Hel worden afgespoeld. Romantici noemen dit het wijwater om de helse ontberingen op de 29 kasseizones van Parijs-Roubaix te vergeten.

De Hel van het Noorden is de klassieker van de nostalgie. De enige wedstrijd die middeleeuwse karrensporen koestert en waar de renners al 123 jaar over vrijwel dezelfde wegen koersen. De tijd des tands heeft geen invloed op deze koers. Ja, het materiaal verbetert, maar de kasseien blijven hun duivelse uitwerking hebben. Toch lijken de douches hun langste tijd te hebben gehad. Sinds de ploegbussen luxe douches herbergen, mijden de renners steeds meer de gezamenlijke wasruimte. Heiligschennis, vinden de oudere coureurs. Antieke zooi, noemt de nieuwe generatie het. Een Vlaamse krant had het deze week zelfs over een ouderwetse koeienstal.

De Hel van het Noorden is de klassieker van de nostalgie. De enige wedstrijd die middeleeuwse karrensporen koestert en waar de renners al 123 jaar over vrijwel dezelfde wegen koersen. De tijd des tands heeft geen invloed op deze koers. Ja, het materiaal verbetert, maar de kasseien blijven hun duivelse uitwerking hebben. Toch lijken de douches hun langste tijd te hebben gehad. Sinds de ploegbussen luxe douches herbergen, mijden de renners steeds meer de gezamenlijke wasruimte. Heiligschennis, vinden de oudere coureurs. Antieke zooi, noemt de nieuwe generatie het. Een Vlaamse krant had het deze week zelfs over een ouderwetse koeienstal.


Hoe anders was het in 1943. Na drie jaar van onderbreking werd tijdens de Tweede Wereldoorlog besloten om Parijs-Roubaix weer te organiseren als afleiding voor het Franse volk. In het vélodrome waren douches gebouwd die dienst deden voor een jongensschool. De coureurs hoefden zich voor de eerste keer niet te wassen met een teil water en een washandje. ’L’Enfer du Nord mene au paradis’, stond er geschreven: ’De Hel van het Noorden leidt naar het paradijs’.

De messing naamplaatjes van alle winnaars van Parijs-Roubaix hebben historische waarde. Peter Sagan mocht afgelopen donderdag als laureaat van de editie van 2018 zijn plaatje op de granieten muur van een cabine plakken. „Het allerlaatste”, zei hij enigszins verontwaardigd toen hem ’zijn’ hokje werd aangewezen. „Het is de eerste keer dat ik hier kom, maar eigenlijk vind ik het wel leuk. Dit is onderdeel van de rijke geschiedenis van Parijs-Roubaix. Ik ben trots dat hier nu ook mijn naam is terug te vinden”, aldus de drievoudig wereldkampioen.

"Wij renners moeten de tradities in ere houden"
Juist dat aspect spreekt sommige renners aan. Vorig jaar reed Philippe Gilbert pas voor de tweede keer over de keien van Le Nord. Na afloop wilde hij per se naar de douches omdat een foto van zichzelf op die plek niet in zijn album mocht ontbreken. „Ik spoor mijn renners niet aan om zich daar te wassen”, geeft teammanager Patrick Lefevere aan. „Die keuze is aan hen. Franse ploegleiders, zoals Marc Madiot verplichten hun renners daartoe. Hij haalt ze uit de douche van hun bus.”

Sommige renners vinden het bijzonder om zich te wassen op de plek waar decennialang de grootste kampioenen hun lijden verteerden. De douches dienen anderhalf uur lang als biechtstoel, als een grote klaagmuur, maar de ruimte is ook de plek waar voor velen hun heldenepos tot leven komt. Leunend over de granieten muren, in de jaren dertig opgegraven uit de Noord-Franse steengroeven, vertellen de renners elkaar over hun ontberingen. Over het monster dat Parijs-Roubaix heet dat ze hebben kunnen bedwingen.

"Nee, de jeugd geeft niks meer om nostalgie"
„Één jaar ben ik niet gegaan”, herinnert Koen de Kort (36 jaar) zich. „Ik was toen zo teleurgesteld over mijn prestatie dat ik het niet kreeg opgebracht. Je moet toch een paar honderd meter met je koffer van de bus door de menigte naar het hoofdgebouw van de wielerbaan lopen. De volgende dag had ik daar echter spijt van. Bij Parijs-Roubaix hoor je met z’n allen te douchen. Dat is een mooie traditie en in deze klassieker gaat het er juist om het verleden in ere te houden. Het is aan ons renners dit nooit te laten verdwijnen. Ieder jaar trommel ik mijn ploegmaten op om mee te gaan.”

Bij Team Sunweb is het routinier Roy Curvers (39) die de jongere renners probeert mee te nemen. „Het wordt steeds moeilijker hen te overtuigen. Zij hebben dat beeld van al die kampioenen onder die douche niet meer. Zij geven niks om die charme. Ik weet dat we in 2014 na de tweede plek van John Degenkolb nog eens met z’n allen zijn gegaan. Daarna was het steeds een enkeling die me vergezelde. Ik sprak laatst met mijn 20-jarige Zwitserse ploegmaat Marc Hirschi en vertelde hem over zijn landgenoot Oscar Camenzind die in 1998 wereldkampioen op de Cauberg werd. Hij had de naam Camenzind nog nooit gehoord. Nee, de jeugd geeft niks meer om nostalgie.”

bron: Telegraaf 13-4-19 Auteur: Raymond Kerckhoffs.
veluweracer 13 april 2019 12:36
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Langeveld is op basis van vorige week een serieuze
> outsider. Zou mooi zijn.
> Van Baarle weer een weekje sterker zal ook lang
> meekunnen? Teunissen?

Hij heeft zijn training in de RvV gehad. Teunissen zal serieus moeten knechten voor Van Aert neem ik aan, wat nooit natuurlijk hoeft te beletten dat hij zijn eigen kans niet zou kunnen gaan als daar het moment voor is. Van een Bol zouden we wellicht nog iets kunnen verwachten. En een Brian ''break-away'' van Goethem in de ontsnapping van de dag zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Zoveel mannen nog die de vogel ook kunnen raken.
el:equipo 13 april 2019 15:26
Qua Nederlanders in de ontspanning hoop ik op De Kort of Sinkeldam. Mannen die al een paar keer top 30 reden in Roubaix.
Luijt 13 april 2019 22:15
Wat mij betreft kan PR niet in de schaduw staan van de Ronde van Vlaanderen
Lucho Herrera 13 april 2019 23:27
Parijs - Roubaix is zo groot dat het zeker niet in de schaduw staat. Simpelweg allebei unieke grote koersen! Het mooie aan Roubaix (naast de kasseien, het desolate Franse land en de wielerbaan) is dat het zowat de enige grote koers is waar grote sterken beren (en vroege vluchters) met weinig explosiviteit kans maken om te winnen. Heerlijke, onvoorspelbare koers.
veluweracer 13 april 2019 23:46
Internationaal is deze koers wel bekender dan de RvV vermoed ik. Het is voor mij meer het laatste bedrijf van een lang toneelstuk. De apotheose is nabij, de Heroën ontdoen zich van hun ketenen in de strijd om zich bij Herakles te mogen voegen.
opoeepo 14 april 2019 00:00
En het veldrijden weer een weekeinde dichterbij.
Andere Peter 14 april 2019 11:56
Ik verkies PR ruim boven RVV. Meeslepender, de finale kan 2-3 uur duren. Begint vaak al met de aanloop naar het Bos.

In de RVV is het parcours en de spanningsboog in dezelfde richting verbeterd. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat ze zoveel rondjes draaien binnen een paar vierkante kilometer. Doet in dat opzicht steeds meer aan AGR denken.
Sjoerd102 14 april 2019 12:25
Vind RVV ook meer te vergelijken met de AGR dan PR
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen