Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th Giro d'Italia (2.UWT) Etappe 6 » Montecatini Terme › Castiglione della Pescaia (183k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 14 mei 2015 01:40




1 POLANC Jan Lampre - Merida 4:09:18
2 CHAVANEL Sylvain IAM Cycling 1:31
3 ARU Fabio Astana Pro Team ,,
4 CONTADOR Alberto Tinkoff - Saxo ,,
5 PORTE Richie Team Sky ,,
6 LANDA Mikel Astana Pro Team 1:44
7 CATALDO Dario Astana Pro Team 1:53
8 TROFIMOV Yuri Team Katusha ,,
9 CARUSO Damiano BMC Racing Team ,,
10 ATAPUMA John Darwin BMC Racing Team ,,


Algemeen Klassement

1 A. Contador Tinkoff - Saxo 16:05:54
2 F. Aru Astana +2
3 R. Porte Team Sky +20
4 R. Kreuziger Tinkoff - Saxo +22
5 D. Cataldo Astana +28
6 E. Chaves Orica +37
7 Gio. Visconti Movistar +56
8 M. Landa Astana +1:01
9 D. Formolo Cannondale +1:15
10 A. Amador Movistar +1:18
Cecchini 14 mei 2015 01:51


SATIRE ' Uit het Nieuwe Schavot

Nou begint dus vandaag de Giro', zegt Wim Pardon, voorzitter van de Stichting Afgekeurd. Hij lijkt rustig. Buiten ligt mevrouw Pardon in een uitdagende pose op een stretcher, maar Pardon lijkt er geen oog voor te hebben. 'De Giro! Schitterende ronde door het pittoreske Italië. Vroeger, als jongetje, spelde ik de kranten. Dan las je over Rome en de ijzingwekkende Dolomieten. Je had geen idee, maar voor je geestesoog vormde zich een wonderlijke wereld. Met daarin je helden, de coureurs. Il corridori!'

In Pardons ogen komt een vreemde gloed, hij lijkt plotseling te worden overgenomen door een immense woede. 'En nu?? En NÚ?? Alles zenden ze uit! Het is allemaal te zien, bij de Belg! Nog afgezien van het feit dat ik drie weken nergens anders aan toekom: ze hebben mij mijn illusies afgenomen!' Hij wijst naar mevrouw Pardon. 'Ooit was ik verliefd op haar! Tot ik haar té goed leerde kennen, tot ik alles had gezien! Toen was het over. Snap je wat ik bedoel? Snáp je 't? Er moet iets te dromen overblijven!! Italië is helemaal niet overal mooi en prachtig. Ze rijden soms over industrieterreinen en langs vuilnisbelten! Ik wist dat niet, ik wílde dat niet weten! Ach!! Waarom moet alles kapot, waarom toch?' Wim Pardon huilt.
Sub Culture 14 mei 2015 08:17
En op een feestdag krij je dan zo'n rit voorgeschoteld. Grmmbl.
lodjan 14 mei 2015 08:47
Peter Kehl? Die naam is helemaal niet blijven hangen, terwijl ik de koers toch al volgde in die jaren.

In 1979 schreef ik als 12 jarig jochie een opstel over de koers. Ik voelde me renner, toeschouwer en commentator (Theo Koomen) ineen. Rennersnamen en koers waren verzonnen (en natuurlijk reed ik onder pseudoniem mee). Ik mocht het opstel voorlezen in de klas (ik denk dat de leraar het wel mooi vond) en ik ging als commentator helemaal loos. Mede door mijn enthousiasme vond de hele klas het prachtig.

Peter Kehl reed maar een paar jaar mee. [www.dewielersite.nl]
Volgens PCS is het een Fransman confused smiley
lodjan 14 mei 2015 09:07
Ik heb voor vandaag Moreno Hofland gespeeld.

Begin jaren 80 volgde ik de streekrenners Hofland, Van der Poel en Lammerts. De eerste twee hebben leuke opvolgers voortgebracht, de laatste is nu bondscoach.

Artikelen over Hofland en zijn zoons uit 2009 [www.bndestem.nl] en 2014 [www.ad.nl]
Cecchini 14 mei 2015 10:45
Leuke verhalen Lodjan.
JW 14 mei 2015 10:53
thumbs up
Het blijft leuk, Cecchini !
JW 14 mei 2015 10:56
Of het inderdaad een saaie of onbetekenende rit wordt weten we pas na afloop.
Dit is de Giro, you know ?

Maar op voorhand lijkt het niet erg spectaculair te worden.
Kan dus alleen maar meevallen.
koos1 14 mei 2015 11:15
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> En op een feestdag krij je dan zo'n rit
> voorgeschoteld. Grmmbl.

Het kan nog erger, 2e Pinksterdag een rustdag....... (2e pinksterdag bestaat in Italië zeker niet)
JW 14 mei 2015 13:08
Ghislain 14 mei 2015 13:27
Hemelvaart is ook geen feestdag in Italie... althans niet vandaag



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 13:28 door Ghislain.
JW 14 mei 2015 14:08
The breakaway is composed by Bandiera, Rutkiewicz, Grosu, Malaguti, Marangoni.
5 min.

Ik neem aan dat nu niemand meer beweert Montaguti niet te kennen.winking smiley
Eazster 14 mei 2015 14:09
Een katholieke feestdag is in Europa is niet overal hetzelfde? Weer wat geleerd. Ach in Spanje en Belgie en vast ook Italie houden ze er zoveel feestdagen op na dat ze geen rekening hoeven te houden met eventueel vertier voor de Hollanders.
El Mik 14 mei 2015 14:22
Ze kennen wel hemelvaart en 2e pinksterdag etc, maar het is daar geen vrije dag (net zoals Goede Vrijdag bij ons). Allerheiligen bv. weer wel en de Dag van de Arbeid zoals in veel landen (al heeft dat niks met de kerk te maken).

Per saldo scheelt het niet zoveel qua vrije dagen.

*zoekt op*

11 in Italië en 8 in Nederland (waarmee wij heel laag scoren).
[www.mercer.us]
Blueprint 14 mei 2015 15:20
De vrije dagen in Nederland zijn dan ook stevig beïnvloed door de werkgeverslobby...
ton duk 14 mei 2015 15:35
Hemelsvaart is dan wel weer een vrije dag in het Islamitisch Indonesie.....
gr
Goozzer 14 mei 2015 16:14
Ging dat eigenlijk niet over Malaguti? Zo onbekend dat men er de bekende(re) Montaguti in ziet?
JW 14 mei 2015 16:22
Koloniaal "cultuur"-restje
Erik S. 14 mei 2015 16:53
Volgens mij gebeurt er weinig in de koers...
El Mik 14 mei 2015 17:04
Saxo probeerde het net in waaiers te trekken, zonder succes.

Etixx doet nu hetzelfde.
Heisenberg 14 mei 2015 17:11
Hoflandnog redelijk vernaar achter.
Porte en Contador helemaal voorin.
Heisenberg 14 mei 2015 17:16
1. Greipel
2. Pelucchi
3. Modolo

Hofland kon zich niet plaatsen, te veel moeten vechten.
Valpartij met Contador in de laatste rechte lijn.
Stümpert 14 mei 2015 17:16
Zo Greipel wint, en Hofland geeft een renner met een groen truitje na de finish nog een tik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 17:16 door Stümpert.
Sub Culture 14 mei 2015 17:16
Blij dat de Lotto's winnen, als je zoveel werk doet de hele dag en je kan het perfect afmaken in de sprint, prima.
Sub Culture 14 mei 2015 17:20
Contador vrij hard gevallen.
Anony 14 mei 2015 17:22
Viviani, toch zonde dat zo'n pure sprinter zich zo vaak laat insluiten.
Boonen, mist toch wel veel punch. Zit twee keer aan het wiel van de winnaar bij aanvang van de sprint, en laat twee keer lopen.
JW 14 mei 2015 17:25
Beetje waardeloos als je juist in zo'n simpele etappe tegen een valpartij aanloopt.
Vraag lijkt me ook of je zo dicht bij het sprintgeweld moet zitten als klassementsman. Het lijkt me dan toch veiliger wat meer afstand te houden, en het risico van verlies van enkele seconden maar voor lief te nemen.
Curzio 14 mei 2015 17:25
Gadverdamme, een man met een camera is de oorzaak van de val. Nochtans lijkt de boarding adequaat.
El Chaba 14 mei 2015 17:28
Zowel Boonen als Viviani moeten het wel vrijwel alleen uitzoeken in het positioneren tijdens de laatste kilometers omdat beide ploegen in deze Giro de klassementskaarten Uran en Porte uitspelen en dat is toch best wel een nadeel.
El Mik 14 mei 2015 17:31
Contador kan/wil de roze trui niet aantrekken...
Curzio 14 mei 2015 17:32
Oh oh oh, dit zit er niet goed uit bij Contador. Het zal toch niet.
Sub Culture 14 mei 2015 17:32
Sterk staaltje aanstellerij daar van Contador, phoh!
Cyclad 14 mei 2015 17:34
Greipel had de perfecte lead-out.
Hofland moest het allemaal alleen doen en raakte ingesloten. Hij was boos op Nicola Ruffoni, maar ik zag in de herhaling niet goed wat Ruffoni bij Hofland deed. Of zag Hofland Ruffoni als veroorzaker van de valpartij? Deze ontstond in het zog van Ruffoni, hij sprintte ook bepaald niet recht.

Brengt me terug bij Hofland, wil hij het in de sprint persé alleen doen of is zijn ploeg echt zo zwak? Okay, hij mist Robert Wagner, maar mannen als Tjallingii en Flens moeten toch wat kunnen betekenen in de sprintvoorbereiding.
Staffie 14 mei 2015 17:40
Ik had het idee dat Hofland best aardig zat totdat een ploeggenoot hem even naar voren wilde rijden. Hofland moest veelste veel moeite doen om in zijn wiel te komen en verloor vervolgens veel plaatsen.
Sub Culture 14 mei 2015 17:46
Sub Culture 14 mei 2015 17:47
Met excuses voor de gruwelijke afbeelding, blijkbaar biedt het prikbord geen mogelijkheid tot spoilertags.
Ed@ 14 mei 2015 18:04
Hofland reageerde zijn frustratie af op Ruffoni.
Die deed echter niets verkeerd.
Waarschijnlijk kwam de frustratie door het weer volledig falen van
LottoJumbo
Massimo 14 mei 2015 18:08
Is er nieuws over de situatie rond Contador? Ik heb de Girofinish niet kunnen zien namelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 18:11 door Massimo.
Diskwalificeren die Hofland. Blinde hark. Die onnozele woede valt me behoorlijk tegen vannum. kDacht altijd dattut best een sympathieke vent met aardig wat gezond verstand was.

Min een heleboel in mijn achting, Moreno. Ga daar maar eens van wakker liggen.

Mooi teamwerk van Lotto (BE), bekroond met een (door mij) zeer gegunde overwinning voor Greipel. I like that bastard!
Koppi 14 mei 2015 18:17
Een tweet van Velonews:
Alberto Contador taken to hospital for X-rays after stage 6 Giro crash results in shoulder injury.
Westfalen 14 mei 2015 18:18
Prima gedaan van Hofland. Hij weet zich er in ieder geval tussen te gooien. Dat is een voorwaarde om goed te kunnen sprinten.
Cyclad 14 mei 2015 18:19
Nog eens teruggezien en ik denk dat Hofland Ruffoni als schuldige van de valapartij ziet. Hofland zat schuin achter Colli toen Ruffoni voor Colli de deur dicht deed. Het is alleen de vraag of Ruffoni dat opzettelijk deed.
Koppi 14 mei 2015 18:20
Cyclad 14 mei 2015 18:20
Contador had op het podium heel veel moeite om zijn nieuwe roze trui aan te trekken.
Overduidelijk schouderproblemen.
Einde Giro van Contador?
koos1 14 mei 2015 18:22
Hofland moet het toch ook vooral hebben van wat zwaardere aankomsten. Voor de sprint begon was Hofland vandaag helaas al kansloos.

Over de valpartij:
Als ze die gek met het fototoestel vinden, is er dan zoiets als schadevergoeding?
Bijdeweee: als je op je bek pleurt in je roze trui en hem vervolgens uitdoet om een nieuw Tinkofftruitje aan te trekken voor op het podium, kun je de volgende roze trui toch ook aan doen?

Slinkse stiekemerd, die Contador. Morgen nog even doen alsof je het lastig hebt en dan overmorgen Aru op drie minuten rijden. Jeppa!
Eazster 14 mei 2015 18:42
Als je die sprint in herhaling ziet is het Hofland die gewoon niet goed positioneert. Hij volgt Greipel en Viviani op 1,5 tm 1 km erg goed ,maar dan plots blijft hij hangen ,waar hij er op rechts makkelijk langs leek te kunnen gaan. Uiteindelijk sprint hij nog behoorlijk mee ,maar of hij de afstand goed had ingeschat daar twijfel ik over.
Dat gebeurd nu eenmaal ,volgende keer beter .Hij beweegt zich opzich goed door de massa ,maar waarom hij nou kwaad was op die groene renner?
Cyclad 14 mei 2015 18:47
Hofland was kwaad op Ruffoni omdat hij de deur hardhandig sloot voor Colli. Hofland reed op dat moment schuin achter Colli. Vermoedelijk zag Hofland Ruffoni ook als de veroorzaker van Colli's val, maar dat is niet terecht: dat was die hersenloze plaatjesschieter.
Het ging natuurlijk in een flits en Ruffoni heeft de schijn tegen, wat een kamikazepiloot, zeg!
Nu we toch bezig zijn: die Modolo is ook een grapjas: [www.tuttobiciweb.it] Beweert dat sommigen hun leven riskeren om mee te sprinten, terwijllie zelf een behoorlijke smak (drie keer zelfs) uitdeelt aan Ruffoni (of dat was iemand anders van Lampre, maar volgens mij was het wel degelijk deze quasi-moraalridder). (Vlak voordat je Hofland ook een zwieber ziet maken, op zo een 1100 van de streep).
predator 14 mei 2015 18:53
Rudy met kleine t en Rory met grote B-fan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bijdeweee: als je op je bek pleurt in je roze trui
> en hem vervolgens uitdoet om een nieuw
> Tinkofftruitje aan te trekken voor op het podium,
> kun je de volgende roze trui toch ook aan doen?
>
> Slinkse stiekemerd, die Contador. Morgen nog even
> doen alsof je het lastig hebt en dan overmorgen
> Aru op drie minuten rijden. Jeppa!

Mooi verhaal hoor
Ik meen enig sarcasme te bespeuren... Even sec: als je echt zo enorm veel last hebt, kun je het ook wel maken om in je (gehavende) roze trui het podium op te gaan en te zeggen: "Ik knip hem zo open, want ik krijg hem niet uit." Dit in plaats van (ik herhaal) hem uit te doen en vervolgens een nieuw ploegentruitje aan te doen en dan de nieuwe roze trui niet aan te trekken.

Ik hoop in ieder geval dat het een slinks truukje is, want zonder Contador wordt het een saaie Giro. Krijgen we straks een Astana-podium...
Pyama 14 mei 2015 19:06
Lampre en kamikaze? Klinkt als Ferrari.. Al kan Richeze er ook wat van.
Bromertà 14 mei 2015 19:08
Liever dit dan dat kulverhaal van die schijterd die in vier dagen een hoop van vijf kilootjes kwijtraakt en dan beweert op 90% te zitten. Bah !
Cyclad 14 mei 2015 19:34
Hofland op twitter: Lost some places on a critical moment. Why I had a fight with the green guy (Ruffoni)? He uses his head more than his legs during a sprint.
Cyclad 14 mei 2015 19:47
Contador heeft niets gebroken, zo wijzen de foto's uit. Zal morgen starten.
Curzio 14 mei 2015 19:51
Hou toch op man. Het duurde lang voordat de ceremonie begon. Waarschijnlijk heeft Contader met veel hulp en veel moeite een nieuw truitje kunnen aantrekken en vervolgens geconcludeerd dat deze exercitie niet voor herhaling vatbaar is voor het oog van de camera. De suggestie dat hij hier een slaatje uit probeert te slaan is echt totale nonsens, omdat ten eerste Aru echt niet Contador gaat laten fietsen vanwege een vermeende blessure, ten tweede Contador dat helemaal niet nodig heeft, en ten derde omdat hij gewoon heel hard gevallen is.
Wat een onzin. Ruffo is een nette sprinter (al duiktie wel graag als een wilde elk klein gaatje in. I like the bastard!), net als Hofland zelf trouwens. Die zou echter zijn hoofd wat meer moeten gebruiken. Na de finish dan.

Net de laatste 2,3 km nog eens goed bekeken en (voor zo ver zichtbaar) Ruffoni en Hofland zijn nooit echt dicht bij elkaar in de buurt geweest. Als iemand Hofland al hinderde was het die knecht van Modolo (Richeze, denk ik).

Wat betreft Contador: goed nieuws.
Curzio 14 mei 2015 19:52
Mooi. Wel een lange rit dus kan weleens een zware dag worden voor hem.
Pyama 14 mei 2015 20:10
Contador is anders niet vies van een showtje. Denk maar aan het 'ik lig op het strand verhaal en kom de Giro winnen' en het 'ik kan niet meedoen aan de Vuelta, ik heb veel pijn maar rij iedereen op een hoopje Vuelta 2014 verhaal'. De truuk in het wielrennen... als je slecht bent maar niemand weet het, dan is er niets aan de hand (Tour 2011/2013) en bijv. ook Rodriguez eerder. Denkt men dat je slecht bent vanwege val, andere zaken aan je hoofd dan moet je dit flink overdrijven zodat men je niet serieus neemt.
"Waarschijnlijk heeft Contader met veel hulp en veel moeite een nieuw truitje kunnen aantrekken en vervolgens geconcludeerd dat deze exercitie niet voor herhaling vatbaar is voor het oog van de camera."

Dat kan natuurlijk wel degelijk het geval zijn. Ik overromantiseer de koers zo graag... tIs natuurlijk niet dat ik dat uitsluit, omdat ik wat anders als mogelijkheid noem. Mijn vriendin zei: "Hij stelt zich aan" (tIs net Sub, mijn vriendin, daar heb ik haar natuurlijk op uitgezocht), daar werd ik boos om, maar ergens dacht ik: "Wat als..." en kwam zo dus op bovenstaande (waarschijnlijk bullshit-)theorie. Laat me nou, man. Ik zie graag mooiere dingen in acties van mensen dan er zijn... Zo dacht ik vroeger als kind ook dat goede voetballers ook slimme mensen moesten zijn.

"De suggestie dat hij hier een slaatje uit probeert te slaan is echt totale nonsens"

Niks slaatje, staaltje, sterk staaltje koude oorlog.

"omdat ten eerste Aru echt niet Contador gaat laten fietsen vanwege een vermeende blessure, ten tweede Contador dat helemaal niet nodig heeft, en ten derde omdat hij gewoon heel hard gevallen is."

Dat 'ten eerste' is hilarisch. Ik dacht juist dat Aru Contador rustig tien minuten voorsprong zou gunnen, omdattie hard gevallen is. Overmorgen: "Aahh, koetie koetie, Alberto, ga jij maar vast, ik haal je in de derde week wel in."

Dat 'ten tweede' zou je op zich wel denken, maar juist dit soort fratsen zijn best 'des Contadors' (zie ook wat Pyama zegt) en/of 'des Tinkoffs.'

Dat 'ten derde' is net zoiets als "Rob Scholte is enkel beroemd geworden omdat ze hem hebben proberen op te blazen." Nou, okee, iets anders, maar kvontut best een kekke vergelijking.

En nu over naar de serieuze, inhoudsloze dooddoener: ik hoop dat het meevalt met Contador, want het was tot nu toe zo een prachtige Giro. Zonder hem wordt het een one-man-Aru-show.

Oh, damn, mijn onderbuik wil ook nog wat zeggen: "Die Landa, Aru, Rosa, Zeits en Cataldo vertrouw ik voor geen meter.
Pyama 14 mei 2015 20:25
Hahaha merijntje, je weet toch wel dat Landa al jaren de Baskische hoop is als opvolger van Mayo. Die krijgt heus nog weleens zijn slechte dag.
Rudy t. 14 mei 2015 20:30
Landa? Is toch volkomen logisch dat hij met de besten mee kan als je ziet wat die al gepresteerd heeft in het rondewerk...

Die zakarin trouwens, is die ook levensgevaarlijk in de derde week?
Curzio 14 mei 2015 21:15
Ik vind dat 'ten eerste' ook hilarisch, maar jij komt met de opmerking dat het een 'truuk' is, zodat hij overmorgen Aru op drie minuten kan rijden. Dus hoe je die truuk dan voor je ziet begrijp ik niet helemaal.

Over het vermeende theater-spel van Contador: bij de Vuelta 2014 was het toch ook vooral de buitenwacht die Contador weinig kansen toedichtte gezien zijn recente en ook wel tamelijk ernstige blessure. Logisch dat Contador dan dat niet gaat tegenspreken.
Overigens hebben we ook nog de Tour van 2011 waarin Contador hard ten val kwam en de ernst van zijn knieblessure pas later naar buiten bracht.
lodjan 14 mei 2015 21:17
Rudy met kleine t en Rory met grote B-fan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een onzin. Ruffo is een nette sprinter


Liefde maakt blind, Rudy met kleine t, Rory met grote B en Ruffo fan.
Pyama 14 mei 2015 21:21
Contador kondigde een week voor de start van de Vuelta aan dat hij waarschijnlijk niet zou starten omdat de blessure ernstiger was dan verwacht. Daarna zou hij starten en wel per dag zien hoe het zou gaan en misschien voor een etappezege gaan. Daarna bleek pas dat hij gewoon goed was.

De foto uit het ziekenhuis ziende is het maar de vraag hoe Bertje het in het vervolg van deze Giro gaat doen.
Erik S. 14 mei 2015 23:14
Bij Contador is de schouder door de val uit de kom geraakt en op het podium raakte hij weer uit de kom. Dat schijnt goed nieuws te zijn. Op welke manier zou ik niet weten... E.e.a. Via Nu.nl

Ik zie nu:geen 'goed nieuws' maar 'positief gestemd'. Ook daarvan vraag ik mij af:waarom in vredesnaam? Of het moet Contador vaker overkomen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 23:23 door Erik S..
PVW 15 mei 2015 06:03
Als je een breuk vermoedt dan zijn een paar verrekte banden misschien wel positief nieuws. Maar ik denk dat de giro gisteren een stukje minder spannend is geworden. Hopen dat Porte en Aru aan elkaar gewaagd blijven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2015 06:04 door PVW.
Curzio 15 mei 2015 09:19
Waar kan je die foto zien?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen