Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gerrie Knetemann:de dood & de gladiolen

Gepost door rustdag 
rustdag 14 april 2019 19:57
ANDERE TIJDEN SPORT

NPO 1 22.10-22.50 uur 14-4


Gerrie Knetemann:de dood & de gladiolen

Wielrenner Gerrie Knetemann botst in
1983 op een auto.Artsen vrezen voor
zijn leven en zijn loopbaan lijkt
voorbij.Maar Knetemann revalideert en
keert terug in het peloton.

Kan hij in zijn nadagen,na alle
ellende,nog één keer een grote zege
boeken? In de loodzware Amstel Gold
Race van 1985 slaat Knetemann toe.Zijn
emotionele relaas op de schouder van
Mart Smeets werd daarna
televisiehistorie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2019 19:58 door rustdag.
rustdag 14 april 2019 20:22
PassoEira 15 april 2019 11:56
Aardige docu, leuk om Aad van den Hoek en Jac van Meer nog eens terug te zien.
Ik vind overigens de Belga Sport docu's , de Belgische variant van Andere Tijden Sport, wel een stuk beter.
veluweracer 15 april 2019 20:08
Het is wel een beetje bejaardentehuis TV. Ik vraag me dan af waar zo'n docu toe moet leiden. Is dit dan het enige wat de NOS kan verzinnen in aanloop naar de AGR? Dit moet zeker het grote publiek wakkerschudden dat HIJ er weer aan zit te komen.
Sub Culture 15 april 2019 21:11
Ik heb wel eens een Andere Tijden sport docu gezien, ik meen dat het ging over Aad De Mos bij KV Mechelen die de finale won van een of andere Europabeker tegen Ajax.

'Op mijn honger blijven zitten' was een understatement achteraf.

Denk dat Andere Tijden Sport een beetje geënt is op Belga Sport, maar dan in een veel zwakkere uitvoering.
Al kan ik mij louter op die ene aflevering beroepen.
Horsie is back 16 april 2019 00:47
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb wel eens een Andere Tijden sport docu gezien, ik meen dat het ging over Aad De Mos bij
> KV Mechelen die de finale won van een of andere Europabeker tegen Ajax.
>
> 'Op mijn honger blijven zitten' was een understatement achteraf.
>
> Denk dat Andere Tijden Sport een beetje geënt is op Belga Sport, maar dan in een veel zwakkere uitvoering.
> Al kan ik mij louter op die ene aflevering beroepen.

Dan heb je er wel 50 gemist, Sub. De tijd gehad sinds 2007, net na je ontbolstering als volwassene. Even door de index van Belga Sport gelopen: wel erg veel wielrennen en ook pronken met andermans juwelen uit andere landen. Ik heb geen enkele aflevering gezien, dus wie weet heb je wel gelijk, dat Andere Tijden Sport geënt is geweest op Belga Sport, want veel later in de tijd begonnen. Andere Tijden Sport afleveringen zijn natuurlijk geen zéér uitgebreide docu's over sportthema's, maar terugblikken op belangrijke, nostalgische sportgebeurtenissen. De laatste ATS ging uiteraard vrijwel alleen over de triomfale terugkeer van Gerrie Knetemann aan het wielerfront met zijn overwinning van de Amstel Gold Race en was het niet de Kneet zelf, die zich bij de Mart heel vilein liet ontvallen, dat zelfs een Belgische auto hem niet kapot had kunnen krijgen. grinning smiley

Disclaimer: Je hebt natuurlijk wel de 50 afleveringen van Belga Sport gezien en niet de 100 afleveringen van ATS.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2019 01:14 door Horsie is back.
Horsie is back 16 april 2019 01:11
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is wel een beetje bejaardentehuis TV. Ik vraag
> me dan af waar zo'n docu toe moet leiden. Is dit
> dan het enige wat de NOS kan verzinnen in aanloop
> naar de AGR? Dit moet zeker het grote publiek
> wakkerschudden dat HIJ er weer aan zit te komen.

Dan heeft Horsie nog wel wat suggesties.

De dag dat Joop de Tour (Giro) won.
De verloren Tour ( Giro) van Hennie Kuiper.
Luijt 16 april 2019 07:41
Fijne docu. Vooral de dames zijn vertederend. Goed gedaan van Roeleven, wiens boek over z'n Italiaanse nieuwe fiets ik ook zeer kan aanbevelen. Het fietsen is zowel in de docu als in het boek bijzaak trouwens.
opoeepo 16 april 2019 13:33
'Andere Tijden Sport' is natuurlijk een afgeleide van 'Andere Tijden', waarin ook al sport aan de orde kwam, en niet van 'Belga Sport'.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen