Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Vincenzo Nibali voor twee jaar naar Trek'

Gepost door Blueprint 
Blueprint 15 april 2019 12:54
Aldus Cyclingnews: [www.cyclingnews.com]

Nibali komt er niet uit met zijn huidige ploeg, Trek-Segafredo slaat toe.
Ben wel benieuwd wat hij die ploeg nog gaat leveren, aangezien hij een dagje ouder wordt en renners bij Trek doorgaans niet veel harder gaan fietsen.
Heisenberg 15 april 2019 13:41
Volgend jaar hebben ze dan Porte (34), Nibali (34) en Mollema (32). Ik heb er weinig vertrouwen in.
Tjappie2 15 april 2019 13:42
Maak van Nibali volgend jaar maar (35).
Wanny 15 april 2019 13:44
Trek is al een beetje het bejaardenhuis van de WT. Daar kun je nog heen als je tegen het einde van je carriere zit.
PassoEira 15 april 2019 13:52
Het doel van sponsoring is publiciteit. Op grote renners ook al zijn ze op hun retour zijn de camera's altijd gericht en dus publiciteit verzekerd. Dus juist een goed uitgangspunt van Trek.
Wanny 15 april 2019 14:11
Dat begrijp ik, hoewel Nibali en Porte wel de hoofdprijs zullen kosten. De vraag is of je die publiciteit niet goedkoper kunt halen.
PassoEira 15 april 2019 14:26
Ja maar dan is de onzekerheid groter.
opoeepo 15 april 2019 18:10
Van Pantano zijn ze in ieder geval af. Betrapt op epo.
tvm 15 april 2019 18:27
Ze wilden toch publiciteit?
El Chaba 15 april 2019 18:30
Onzin, je blijft altijd maa hetzelfde riedeltje opdreunen en er zit zeker wel een kern van waarheid in maar het is natuurlijk wel iets minder ééndimensionaal dan jij het altijd voorstelt.
Je doet nu net of het altijd alleen maar om naamsbekendheid no matter what gaat en dat is natuurlijk niet zo, zeker niet bij een wielersponsor die fietsen maakt. Dan gaat het natuurlijk - en juist óók - om de prestaties.

Als Porte dit seizoen en Nibali volgend seizoen beduidend minder presteren als ze voorheen gedaan hebben, simpelweg omdat het einde van hun carrière nu echt is genaderd (en dat is zeker niet ondenkbaar), dan is dat niet goed voor het merk Trek, terwijl ze wel de hoofdprijs hebben betaald.

Het zou minder kosten en meer zekerheid op goede prestaties bieden (geboden hebben) als ze pakweg Bernal en M.A. Lopez hadden gekocht. Wat betreft Bernal bood Sky uiteindelijk meer, maar dat is dan verkeerde zuinigheid geweest, want ik weet zeker dat het alternatief Porte en nu dus Nibali beduidend meer kosten.
opoeepo 15 april 2019 18:39
Wat moet je nou als koffiemerk(Segafredo) met een Colombiaan(Bernal)?
Tjappie2 15 april 2019 18:45
Precies. Dan kunnen ze beter een Keniaan halen.
Fashionisto 15 april 2019 19:19
@El Chaba: Volgens mij haal je nu Bernal met Sosa door de war? Die laatstgenoemde leek op weg naar Trek alvorens Sky haar poenerige neus aan het venster stak.
PassoEira 15 april 2019 19:30
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onzin, je blijft altijd maa hetzelfde riedeltje
> opdreunen en er zit zeker wel een kern van
> waarheid in maar het is natuurlijk wel iets minder
> ééndimensionaal dan jij het altijd voorstelt.
> Je doet nu net of het altijd alleen maar om
> naamsbekendheid no matter what gaat en dat
> is natuurlijk niet zo, zeker niet bij een
> wielersponsor die fietsen maakt. Dan gaat het
> natuurlijk - en juist óók - om de prestaties.
>
Eens , maar zoals jij aanhaalt dien toch echt om de publiciteit voor het merk. Publiciteit is het en blijft het hoofddoel. Er zijn uiteraard meerdere manieren om dat doel te verwezenlijken. Een daarvan is presteren en andere is wat ik aanhaalde en dat laatste wordt door "fans" nogal eens vergeten.
opoeepo 15 april 2019 19:57
Doel van publiciteit is , dat de fans het onthouden, toch?

Es wie spiek gaat Le Notre Dame in vlammen op. Dat is pas publiciteit.
El Chaba 16 april 2019 13:36
Klopt natuurlijk, je hebt gelijk.
Doet verder aan mijn argumentatie overigens niets af.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2019 13:36 door El Chaba.
El Chaba 16 april 2019 13:42
Ook eens met hetgeen jij aanhaalde (zoals ik al zei) en ook eens dat dat wel eens wordt vergeten door sommige wielerliefhebbers.
Alleen dus niet met het feit dat het - zeker in dit geval - niet perse minder zekerheid geeft op publiciteit (beide varianten samen) als je het goedkoper probeert.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen