Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Minimaal aantal WT teams

Gepost door Sticky Bottle 
Sticky Bottle 14 mei 2015 12:33
Waarom is er eigenlijk alleen een regel qua maximaal aantal WT teams in ( .1 en) .HC koersen? Zou er ook niet een minimum ingesteld moeten worden?

Naar mijn mening voor .1 koersen niet maar vind dat in .HC koersen toch minimaal 20-25% van de teams WT ploegen behoren te zijn. Kan de organisatie dat niet voor elkaar krijgen wordt koers gewoon op .1 niveau gereden.

Een koers als Qinghai Lake, Hainan maar ook bv de 4 Jours de Dunquerke, Tour de Luxembourg zijn volgens mijn stelling te hoog ingeschaald
Leon 14 mei 2015 13:45
Die eerste 2 vallen in de Aziatische Continentale Tour, daar zijn de maatstaven sowieso een stukje anders, aangezien er bijvoorbeeld ook buitenlandse CT's in zo'n HC-koers mogen starten.

Wat je algemene punt betreft: dat maak je waarschijnlijk vanwege de scheefheid die het oplevert in overkoepelende rankings als die van CQ en PCS. In dat opzicht ben ik het in principe met je eens, maar daar zal nooit een balans in gevonden kunnen worden. Bovendien kan het zijn dat er in een HC-koers dan wel geen WT-ploegen starten, maar dat er wel heel veel toppers van PCT's aan de start staan.

Wat het voor mij echter het meest onlogische maakt, heeft met de betekenis van zo'n HC-koers voor de Continentale rankings te maken. Een HC-koers al Duinkerke of Luxemburg behoort tot de hoogst gedoteerde koersen in de Europe Tour. Daar zijn dus de meeste punten te verdienen. Maar: WT-renners kunnen geen punten voor de EuropeTour verdienen, en die punten schuiven ook niet door naar de volgende (P)CT-renner. Daardoor is het in een slecht bezette HC-koers dus veel makkelijker om punten voor de continentale ranking te behalen dan in een sterk bezette HC-koers. En dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...
Sticky Bottle 14 mei 2015 13:50
Als het goed is, heeft de UCI vanaf 2016 ook een overkoepelende ranking en blijf ik van mening dat HC koersen ook een minimaal aantal WT ploegen moeten hebben om het niveau HC te mogen behouden. Het tweede deel van je uitleg bevestig je juist mijn stelling dat er een minimum WT ploegen aan deel moet nemen om het niveau wel een beetje op pijl te houden
ton duk 14 mei 2015 15:33
Ja,het niveau moet wel op peil blijven...
gr
Blueprint 15 mei 2015 09:02
Een minimum is natuurlijk wel lastig wanneer je koersen voor de start van het seizoen wilt indelen. En koersen tijdens het seizoen nog van status laten veranderen, lijkt me ook niet wenselijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen