Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Mathieu Van der Poel in de Amstel

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 19 april 2019 06:46
in 2020..

Mathieu van der Poel kent zijn voorjaarsprogramma al voor volgend jaar.
De Nederlander zal dan niet deelnemen aan de Amstel Gold Race, ook niet als hij zondag wint. Hij rijdt dan wel Parijs-Roubaix, waar hij dit jaar ­afwezig bleef. Voor de rest blijft zijn klassiek voorjaar ongewijzigd.
Van der Poel zet volgend jaar alles op het mountainbiken. Hij wil in juni ­wereldkampioen worden in het Duitse Albstadt en bij de Spelen van Tokio mikt hij op olympisch mountainbikegoud.
Gisteren blikte de Nederlander vooruit op de Amstel van zondag. “Ik behoor tot de favorieten, maar ben geen topfavoriet.” Zijn sterk voorjaar maakt hem alvast erg ­gegeerd bij grote ploegen. “Er zijn er al een paar die contact opgenomen hebben, ja. Grote teams, al zal ik geen namen noemen.” Zoals Deceuninck? “Patrick (Lefevere, red.) kent onze pa ook wat. Het is dus logisch dat er contact geweest is. Maar ik heb ­iedereen laten weten dat ze voorlopig moeten wachten. Ik lig nog tot 2023 onder contract bij Corendon-Circus.”
merijntje mortirolo 19 april 2019 07:35
-
Nu moeten we allemaal zeggen "Oeh, in 2020. Gelukkig. Ik schrok al."???

Belgisch getrol, noem ik dit. Kutjong.

Is het niet mogelijk dat Corendon gaat proberen de Worldtour in te komen? Geld zat, daaro, en het lijkt me dat het publicitair best verantwoord is. Die Turk houdt wel van 'leuke dingetjes' en die mogen best geld kosten. Tsjek deze: [nos.nl] hot smiley merijntje :hartje: Uslu

VDP overigens uitgesproken favoriet voor zondag bij 888sport. Voor een euro krijg je 3,75, Alaphilippe volgt met 7,50. Hoe zit dat bij de andere wedkantoren?
rustdag 19 april 2019 07:48
Van der Poel stond gisteren bij de Toto op 5.00
Anony 19 april 2019 08:11
Sub toch, verantwoordelijk voor een collectieve hartstilstand op dit prikbord.
Sub Culture 19 april 2019 08:25
Jahaha het gegoochel met de topictitel en dan de eerste regel is een ongekende plotwending, vintage spielerei die enkel uit het brein van ondergetekende kan komen.
Voorts aangevuld met best wel relevante informatie, zoals ondergetekende wel vaker heeft op dit prikbord.
Curzio 19 april 2019 08:58
Was getekend: Curzio.
Curzio 19 april 2019 09:06
Toch wel jammer moet ik zeggen. Of hij nu wint of niet (ik moet het nog zien, zou hem geen topfavoriet noemen, deelnemersveld is stuk sterker dan in Brabantse pijl en het is een stuk langer. De enige indicatie die we tot nu toe hebben van zijn kracht in dergelijke lange koersen is de Ronde van Vlaanderen recent, maar voor hetzelfde geld was dat een eenmalige superdag). Maar als het uithangbord van Nederland in het voorjaar zou hij toch eigenlijk niet mogen ontbreken.

Hij zou beter de Brabantse pijl weg kunnen laten, die koers ligt nu al onder zijn niveau.
Blueprint 19 april 2019 10:50
Ik hoop dat hij na 2020 vaarwel zegt tegen veldrijden en mountainbiken.
ton duk 19 april 2019 11:06
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
De enige indicatie die we tot nu toe van zijn kracht in dergelijke lange koersen is de
> Ronde van Vlaanderen recent, maar voor hetzelfde
> geld was dat een eenmalige superdag)

NK en EK 2018 waren ruim boven de 200 (resp 220 en 230) en G-W was dit jaar ook gewoon 250 km met constant strijd (niet gezien, enkel overgelezen)...
gr
Curzio 19 april 2019 11:11
Dat EK zou ik niet meerekenen, was een rare wedstrijd waarin het alleen tussen de koplopers ging. Nk is natuurlijk ook niet hetzelde als deelnemersveld van AGR. Maar Gent-Wevelgem kan tellen idd.
ton duk 19 april 2019 11:25
was ook enkel en alleen om maar aan te geven dat MvdP blijkbaar niet die (boom) grens heeft bij 200 km...(en dan zonder rittenkoersen als P-N / Catalonie in de benen)
gr
Eindhovuh 19 april 2019 11:51
De echte hele grote sporters bepalen autonoom wat goed voor ze is en waar ze zin in hebben.
VdP hoort daarbij.
Horsie is back 19 april 2019 11:52
Eerst een dingo met een knap snoetje, maar wel proberend een kind te downsizen en daarna volgde de spreekwoordelijke olifant in de kamer.
Het bleek 'n Sub ordinair exemplaar zonder manieren. Wel een minuutje gelachen en ik had al iemand met losse veters (not Arsimo) iets heel opmerkelijks zien doen.
Horsie is back 19 april 2019 11:54
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> was ook enkel en alleen om maar aan te geven dat
> MvdP blijkbaar niet die (boom) grens heeft bij
> 200 km...(en dan zonder rittenkoersen als P-N /
> Catalonie in de benen)
> gr

Is bij jou SKY niet the limit?
Curzio 19 april 2019 12:05
Eens daarover.
Prikdude 19 april 2019 12:21
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Hoe zit dat bij de
> andere wedkantoren?

Oddschecker.com/cycling geeft geheel overzicht.
merijntje mortirolo 19 april 2019 12:35
-
Hee, die site kende ik niet. Ik mis geregeld überlogica op het internet. Iets vannuh 'zo voor de hand liggend dat ik het niet zie,' zeg maar.

#imaweirdo

Kom jij nog langs vandaag? Ik ga nu naar Gouda en Spijk en ben dan rond zessen vast wel weer thuis, al zit dat soms best tegen met die schijt-A20, -A16, -A15 en -A4.

#kusjes
El Chaba 19 april 2019 13:08
Welnee, ik zag de topictitel en de naam van de topic starter en toen was er geen schrik meer. Ik ken mijn pappenheimers.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2019 13:09 door El Chaba.
Tinuz 19 april 2019 13:13
Dat mountainbiken is leuk... als recreant. Het is een recreatieve sport. Het veldrijden sla ik hoger aan.
Luijt 19 april 2019 13:29
Mathieu komt er in het mountainbiken vooralsnog niet aan te pas als het om overwinningen gaat.
Tinuz 19 april 2019 13:40
Met name omdat een paar excentrieke Zwitsers die sport heel serieus nemen.
Zijn mountainbike ambitie kan wel een opmaat zijn om wat gewicht te verliezen, zodat hij ook in het rondewerk mee kan doen op de weg, bedenk ik me.
Horsie is back 19 april 2019 14:24
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mathieu komt er in het mountainbiken vooralsnog
> niet aan te pas als het om overwinningen gaat.

Goeddoeme, Pluisje probeert de bal hoog te houden.
MarkV 19 april 2019 14:32
Hij kan wel zeggen dat hij volgend jaar Roubaix rijdt, maar dan moet dat ploegje wel een wildcard krijgen.
Slimmerd 19 april 2019 14:35
Ik weet niet of je Prudhomme over VDP hebt gehoord, die wildcard heeft dat 'ploegje' al
MarkV 19 april 2019 14:58
Nee, maar het blijft een ploegje, zonder aanhalingstekens. Tenzij ze zich flink gaan versterken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2019 15:00 door MarkV.
Eindhovuh 19 april 2019 15:02
Beetje vreemde reactie. Jij zegt: "als ze een wildcard krijgen:" Slimmerd zegt: degene die daar over gaat heeft dat al toegezegd.
Jij negeert dat punt(weet niet eens wie dat is) en begint over dat Prudhomme iets zou moeten zeggen over het versterken van de ploeg. Tja.

Bijna weekend.
Slimmerd 19 april 2019 15:04
Een ploegje dat uitstekend is voor een koers als PR.
Curzio 19 april 2019 15:12
In die korte wedstrijden vooraf wint hij vrijwel altijd toch? Of telt dat niet mee?
Curzio 19 april 2019 15:13
Heb je daar een linkje van?
Slimmerd 19 april 2019 15:28
Zie WF, paar dagen terug. Quote van Prudhomme " we verwachten Mathieu volgend jaar in Roubaix "
PassoEira 19 april 2019 16:30
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop dat hij na 2020 vaarwel zegt tegen
> veldrijden en mountainbiken.

Ik hoop dat hij nog zijn hele carrière het veldrijden als hoofdzaak blijft doen. De weg er een beetje bij en met het mountainbiken stoppen. Ik denk dat als hij een Olympische gouden plak erg ambieert hij beter nu al dat mountainbiken laat zitten en dat probeert op een van de piste onderdelen te verwezenlijken.
Luijt 21 april 2019 22:55
Bij de meeste prikkers heb ik minimaal 1x moeten lachen om een bijdrage.
Horsie is back 21 april 2019 23:38
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de meeste prikkers heb ik minimaal 1x moeten
> lachen om een bijdrage.

Dat jij er niet om kan lachen, begrijpt Horsie. Jij was immers het spotpunt.
Luijt 22 april 2019 18:04
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen