Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink bekkenfractuur

Gepost door Luijt 
Luijt 28 april 2019 18:23
Van NOS.nl

Gesink moet Giro-deelname schrappen na zware val

Ploegleider Engels over Gesink: 'Robert had heel veel pijn'
Een flinke domper voor Robert Gesink. De wielrenner van Jumbo-Visma heeft aan zijn val in Luik-Bastenaken-Luik een bekkenfractuur en een sleutelbeenbreuk overgehouden. Hij zal daardoor op 11 mei niet aan de start verschijnen van de Giro d'Italia.

De 32-jarige Gesink viel op de rechterkant van zijn lichaam, vertelt ploegleider Addy Engels. "Wij weten niet wat er precies is gebeurd. Het duurde lang voordat we bij hem waren. Toen we hem zagen, kon hij alleen steunen op zijn linkerbeen."

Volgens Engels zei Gesink direct dat het niet goed voelde. "Hij kon geen stap zetten."

De Varssevelder had een belangrijke kracht moeten zijn in de Giro-ploeg van Jumbo-Visma, waar kopman Primoz Roglic een gooi wil doen naar de eindzege. "Dit is een grote klap voor ons", aldus Engels.

"Robert was op en top voorbereid, had een hoog niveau en zou Roglic goed kunnen helpen in de bergen. En ook met zijn ervaring had hij veel voor ons kunnen betekenen."

Gesink zal worden overgebracht naar het ziekenhuis in Maastricht. Het is nog niet duidelijk of hij geopereerd moet worden.
Luijt 28 april 2019 18:24
Geen Giro, klote dus.
Sterkte Robert!
Lucho Herrera 28 april 2019 18:36
Tour lijkt me ook moeilijk te worden.
Cyclad58 28 april 2019 18:39
Vuelta dan maar.
Anony 28 april 2019 18:54
D.R.E. 28 april 2019 19:16
Beter nu vallen dan in de giro, nu kan er nog een goede helper aan de ploeg van roglic worden toegevoegd grinning smiley
Eazster 28 april 2019 19:24
Die Gees ,de loterij zal hij denk ik nooit winnen.
Lucho Herrera 28 april 2019 19:28
Orakel 28 april 2019 19:33
Sportief is het al een tijdje niet meer zo veel. Dat op kop sleuren in de Tour 2018 was sterk, maar moeten we ook niet overdrijven. Als Gesink netjes 85 jaar oud wilt worden, dan mag hij wel zuinig op zijn lichaam gaan worden. Tour 2017 en nu voorjaar 2019 zijn blessures die het lichaam nooit 100% geneest. Stop er gewoon mee. Emilia, Quebec, Aubisque vormen een mooi palmares.
Arsimo 28 april 2019 19:47
Begin me ook af te vragen of het niet beter is dat Gesink er een punt achter zet.

Al is het uiteraard alleen hijzelf die daar over gaat.
PVW 28 april 2019 21:39
Doet me gewoon pijn om dit te zien schrijven over Gesink. Degene die eindelijk weer uitzicht gaf op Nederlands succes na magere jaren. Ik heb echt een zwak voor de renner Gesink. Hoge gunfactor.

Maar mocht hij zelf besluiten dat het hier ophoudt is dat gezien alle ellende wel bijzonder goed te begrijpen...
predator 28 april 2019 22:29
Ik hoop, tegen beter weten in, dat hij ooit nog een wereldtitel zou pakken. Maar ja, topsport is keihard.
opoeepo 29 april 2019 00:07
Dit gun je niemand, maar Gesink al helemaal niet.
32 Nog maar, hopelijk kan hij (wéér) de kracht opbrengen voort te gaan. Het móet hem toch
een keer een jaar meezitten.
Ridder Kale Knikker 29 april 2019 08:59
Ongelooflijk kut dit, sorry voor mijn taalgebruik maar ik vind dit echt vreselijk voor Robert. Hopelijk gooit ie niet de handdoek in de ring en kan hij het nog een keer opbrengen om terug te komen op de fiets. Hou je haaks Robert!
Heisenberg 29 april 2019 09:34
Wat een pechvogel. Als hij valt, dan valt hij hard. Kelderman heeft dit helaas van hem afgekeken.

Als hij zich weer terug knokt, vraag ik me af of het voor hem niet beter en leuker is de rol van Weening over te nemen bij Roompot. De laatste jaren van zijn carrière lekker vrijbuiten bij een kleine ploeg in plaats van alles in dienst van Roglic en Kruijswijk. Hopelijk komt hij zo nog eens tot een mooie zege.
MarcoV 29 april 2019 09:57
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een pechvogel. Als hij valt, dan valt hij
> hard. Kelderman heeft dit helaas van hem
> afgekeken.
>
> Als hij zich weer terug knokt, vraag ik me af of
> het voor hem niet beter en leuker is de rol van
> Weening over te nemen bij Roompot. De laatste
> jaren van zijn carrière lekker vrijbuiten bij een
> kleine ploeg in plaats van alles in dienst van
> Roglic en Kruijswijk. Hopelijk komt hij zo nog
> eens tot een mooie zege.

hij moet het helemaal zelf weten, maar zo'n matig georganiseerde ploeg lijkt me helemaal niet bij Gesink te passen - het sleurwerk in dienst van een dankbare kopman met beperkt zelf het kopmanschap lijkt me veel beter te passen. Mocht Gesink ergens anders dan Jumbo z'n loopbaan willen afsluiten (wat niet waarschijnlijk is) zie ik hem dat nog eerder bij een Angelsaksische ploeg pakweg Mitchelton doen dan bij Roompot.
Vrijbuiten is nogal eens een eufemisme voor 'we hebben geen visie of strategie dus we doen maar wat' ... (neemt niet weg dat Weening dat naar omstandigheden goed doet)

Oh, en verder natuurlijk zwaar klote voor Gesink, op een goed herstel ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2019 09:59 door MarcoV.
PassoEira 29 april 2019 13:46
Al eerder aangehaald: het zijn vaak dezelfde renners die vaak vallen. Is niet alleen pech maar ook het gemis van een bepaalde vaardigheid die je als beroepsrenner ook nodig hebt. Helaas zijn Gesink en Keldermaan daar schoolvoorbeelden van.
Luijt 29 april 2019 14:50
Vrijbuiten = voor spek en bonen rondrijden.
Heisenberg 29 april 2019 15:00
Oneens. Als je het doet zoals De Gendt en Weening dan kan je er nog heel wat mooie resultaten mee behalen. De invloed op het koersverloop is veel groter dan wanneer je de hele dag voor en bij je kopman rijdt.

Ook zou Gesink als kopman in een kleinere wedstrijd nog best een mooi resultaat neer kunnen zetten. In de WT lijkt me dat uitgesloten.
Horsie is back 29 april 2019 15:19
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al eerder aangehaald: het zijn vaak dezelfde
> renners die vaak vallen. Is niet alleen pech maar
> ook het gemis van een bepaalde vaardigheid die je
> als beroepsrenner ook nodig hebt. Helaas zijn
> Gesink en Keldermaan daar schoolvoorbeelden van.

Met dit soort generalisaties kom je op één lijn te staan met hen, die denken dat de aarde plat is, omdat ze er immers zelf wonen.
Eazster 29 april 2019 18:28
Tja generalisaties. Kom jij nog eens met statistische gegevens, doen we dat ook maar af als nonsens...oh wacht. Als het maar in je eigen straatje valt?
El Chaba 29 april 2019 19:01
Al eerder aangehaald

Haha, je houdt wel van een eufisme, begrijp ik? Ik schat een paar honderd keer het afgelopen decenium?
Orakel 30 april 2019 10:57
Wanneer je een peloton van 200 renners 10x met een dobbelsteen laat gooien, waarbij '6' een valpartij inhoudt, dan zullen er renners 0x, vaak 1-2x en sommigen zelfs 3-4x vallen. Gesink en Kelderman gooien (gevoelsmatig) vaak '6' en het antwoord op de vraag of dit gewoon toeval is of een gebrek aan kunde, is héél lastig te beantwoorden voor ons volgers.

Tenzij het er dik op ligt natuurlijk. Valpartijen zonder renners in de buurt. Kelderman heb ik in de Tour en laatst nog eens als enkeling zien duikelen. Dat zegt veel meer dan een valpartij midden in het peloton. Iedere keer als Kruijswijk een lange afdaling in de finale aanvangt, weet je dat hij de aansluiting verliest. Zakarin probeert wat sneller aan te klampen en neemt dan af en toe een short-cut via het ravijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2019 10:58 door Orakel.
Prikdude 30 april 2019 13:37
Het zal van alles wat zijn. Iets meer pech dan anderen, niet de handigsten op de fiets, ook geen handige vallers en dan nog gevoelige botten. Want naast dat ze wellicht va(a)k(er) vallen breken ze ook vooral va(a)k(er) wat en dan ook va(a)k(er) ernstig. Neem een Michael Matthews. Die gaat (de laatste jaren) aan de lopende band onderuit (dit voorjaar volgens mij al 4 keer: Omloop, Parijs-Nice, Catalonië, LBL), maar ligt er dan weer zelden lang uit. Voor een Gesink of Kelderman was het na eenzelfde valpartij als die van Matthews in Parijs-Nice hoogstwaarschijnlijk einde seizoen was geweest.
Eazster 30 april 2019 16:29
Tuurlijk is pech niet te definieren. Maar als je hier oppert dat Gesink onhandig kan zijn op de fiets ,wat mij best mogelijk lijkt gezien zijn aantal valpartijen en de manier waarop dit vaak ook gebeurd (Denk aan zijn val bergop in Tour 2017 of op het NK in neutrale zone ,rare schuiver in Zwitserland in de tijdrit 2018) word er direct geprikkeld gereageerd alsof je hem het ergste gunt.
Overigens is dat helemaal geen verwijt naar zijn karakter natuurlijk.Juist zijn mentaliteit en veerkracht vind ik echt sterk en daar heb ik veel respect voor .
Maar over de vraag\constatering over zijn stuurvaardigheid waar je best over mag discussiëren vind ik. Net zo goed een onderdeel in het wielrennen als doorzettingsvermogen of hoge wattages kunnen trappen, waar ook alles over gezegd mag worden.
Snorfietser 01 mei 2019 10:42
Vind dit wel weer ongelooflijk sneu voor hem. Ook een gemis voor Roglic denk ik.
Luijt 02 mei 2019 23:00
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen