Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout van Aert rijdt het WK in Yorkshire niet

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 03 mei 2019 21:04
Wout van Aert zal volgende week het WK-parcours in Yorkshire niet verkennen. Om de simpele reden dat hij sowieso op 29 september niet zal deelnemen. Dat vertelde de crosser-wegrenner vandaag aan WielerFlits.
Vorige week raakte bekend dat Wout van Aert samen met bondscoach Rik Verbrugghe en Oliver Naesen het WK-parcours zou verkennen. Dat insinueerde dat Van Aert wel oren had naar een eerste deelname aan een WK op de weg.

Maar de drievoudige wereldkampioen in het veld, die ook alweer een uitstekende voorjaarscampagne reed voor Jumbo-Visma, heeft nu anders beslist: "Ik heb uiteraard overlegd met mijn entourage, maar dit is mijn eigen beslissing", legt hij zijn keuze uit aan WielerFlits.

"Het WK in Yorkshire zou betekenen dat ik pas ergens in december aan mijn veldritseizoen zou beginnen. Ik wil immers een aanvaardbare rustperiode inlassen. Daarna moet je ook weer opbouwen."

"Voor je het beseft, beland je dan al in de kerstperiode. Maar ondertussen moet je ook rekening houden met de opbouw naar volgend voorjaar. Dan zou ik snel in de buurt komen van een aanpak zoals bijvoorbeeld Zdenek Stybar. En dat is voorlopig niet zoals ik het veldritseizoen zie. Ik heb dan ook aan de bondscoach laten weten dat ik afzie van een verkenning."

Van Aert begint zijn zomercampagne met de Dauphiné. Op 1 september zet hij een punt achter zijn wegseizoen met de Bretagne Classic in Plouay. Vanaf dan is het weer al cross wat de klok slaat.



Yorkshire, waar MVDP met overmacht wereldkampioen zal worden waarna hij vervolgens andermaal een hele winter lang het veldrijden zal domineren..
Geef dat veldrijden nu toch eens op, Wout.
Tinuz 03 mei 2019 21:19
Tegenwoordig zit je in het veldrijden met die 2 WB manches in Amerika vroeg in september. Wat mij betreft niet de meest gelukkige wedstrijden, zowel de datum als de plek zelf. Als je de WB wil winnen moet je daar wel starten.
veluweracer 04 mei 2019 01:42
Een beetje weerstand voor MvdP van WvA in het veld lijkt me toch wel aangenamer voor de kijker. Ze zullen beiden misschien niet alle vier (Soudal, Bpost, WB, SP) de klassementen rijden maar het is te hopen dat ze zoveel mogelijk tegen elkaar uitkomen.
Eddy Veen 04 mei 2019 10:03
Betekent dit dat Mathieu van der Poel als hij wel het WK rijdt pas in december gaat crossen?
lodjan 04 mei 2019 10:17
Natuurlijk niet. Je kent hem toch? Hij wisselt makkelijker van fiets dan van onderbroek.
Sub Culture 04 mei 2019 10:28
Thijs, ben jij dat?
Eddy Veen 04 mei 2019 11:11
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen