Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Organisator Vuelta a España deelt wildcards uit

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 mei 2019 11:14
[www.wielerflits.nl]

Organisator Vuelta a España deelt wildcards uit

De organisator van de Vuelta a España heeft geopenbaard welke teams dit jaar aan de start mogen staan van de Ronde van Spanje. Naast de automatisch geïnviteerde WorldTour-ploegen heeft Unipublic vier ProContinentale ploegen een uitnodiging gestuurd.

De vier wildcard-ploegen die zich 24 augustus in Salinas de Torrevieja mogen melden voor de openingsploegentijdrit zijn Burgos-BH, Euskadi-Murias, Caja Rural-Seguros RGA en Cofidis. Van een grote verrassing is geen sprake: het zijn immers dezelfde ploegen die vorig jaar ook al een uitnodiging mochten ontvangen van koersdirecteur Javier Guillén.

Met de uitnodiging van Burgos-BH is het mogelijk dat Jetse Bol voor het derde achtereenvolgende jaar de Vuelta a España mag betwisten.
PassoEira 07 mei 2019 11:38
De enig mogelijk grote verrassing zou zijn als Cofidis er niet bij zou zijn. Immers dta is een van de belangrijkste evenementsponsors van de Vuelta. Als Cofidis daar mee zou stoppen is de wildcard ook gelijk over.
Blueprint 07 mei 2019 15:55
Cofidis is een van de sterkste PCT's en heeft drie Spanjaarden in dienst.
el:equipo 07 mei 2019 21:37
Toch weer Burgos. 1 van de zwakste proconti's met nog eens 3(?) dopinggevallen en een schorsing vers in het geheugen. Die zullen flink wat geld naar de juiste personen schuiven zeker?
Pyama 07 mei 2019 23:30
Eens. Had hier graag Delko, W52 of een Portugese selectie aan de start gezien.
PassoEira 08 mei 2019 12:01
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cofidis is een van de sterkste PCT's en heeft drie
> Spanjaarden in dienst.

Dat zal wel zo zijn maar ik ben er vrij zeker van dat het argument wat ik en "el:equipo" gaven bij het verstrekken van wildcards zwaarder weegt bij de organisatoren.
Blueprint 08 mei 2019 12:14
Uiteraard weegt dat stevig mee, maar je stelling "als Cofidis daar mee zou stoppen is de wildcard ook gelijk over" lijkt me zwaar overdreven. Ook zonder sponsoring is Cofidis een logische wildcardploeg.
Blueprint 08 mei 2019 12:18
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik snap dat de organisatie het Spaanse wielrennen wil helpen, maar Burgos is ongelooflijk zwak. Vital Concept was een betere keuze geweest.
Pyama 08 mei 2019 13:12
Dat ben ik dan weer deels met je oneens. Vital Concept was geen klimmersploeg. Dit jaar hebben ze zich op dat punt iets versterkt maar ik denk dat zij niets in de Vuelta te zoeken hebben. Ik zie echt liever het Maia Milaneza van 2019 in de Vuelta.
Blueprint 08 mei 2019 13:36
Burgos is ook geen klimmers- of wat-dan-ookploeg. Vital Concept heeft wel genoeg kwaliteit met Rolland, Gautier, Coquard, Pacher, Müller, Vichot, Van Genechten en Le Bon. Daarmee kunnen ze prima aanvallend koersen, sprinten en meespelen in heuvelachtige etappes.
Pyama 08 mei 2019 15:05
Ik wil ze ook niet met Burgos vergelijken. Zoals in mijn vorige reactie aangegeven is een wildcard voor Burgos niet te verantwoorden. Vital is beter dan Burgos, maar er zijn nog betere kandidaten. Zoals ik aangeef is de ploeg in 2019 versterkt (groot deel van de namen die je noemt), maar dat verantwoordt nog geen wildcard in een klim-Vuelta.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen