Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Verschuiving in veldritland: Pauwels Sauzen en Bingoal bundelen de krachten

Gepost door Anony 
Anony 08 mei 2019 14:37
Er beweegt wat in veldritland. Jurgen Mettepenningen verliest Marlux als hoofdsponsor en ook Geert Van Hoof en Vastgoedservice trekken zich terug uit het veldrijden. Wat overblijft – Sauzen Pauwels en Bingoal – bundelt de krachten en vormt voortaan één ploeg onder leiding van Jurgen Mettepenningen.

De geruchten van een nakende fusie hingen al langer in de lucht. Al lijkt fusie niet het juiste woord. Mettepenningen verliest Marlux als hoofdsponsor, Vastgoedservice heeft dan weer besloten de cross te verlaten. Daardoor werd Jurgen Mettepenningen, manager van Marlux-Bingoal, automatisch richting Sauzen Pauwels gedreven. Het contract met Sauzen Pauwels zou al getekend zijn en vanuit Spanje kwamen al foto’s van Laurens Sweeck, de kopman van Sauzen Pauwels-Vastgoedservice, in het gezelschap van Mario De Clercq, één van de coaches van Marlux-Bingoal. Toeval?

Wat met contracten?

Dat het samensmelten van de twee kernen geen goede zaak is voor de tewerkstelling in het cross­peloton, is een feit. Sauzen-Pauwels heeft met Laurens en Diether Sweeck, Jens Adams, Daan Soete en Yannick Peeters vijf profs in de rangen, Marlux-Bingoal heeft na het afhaken van Kevin Pauwels nog steeds de broers Michael en Dieter Vanthourenhout én toptalent Eli Iserbyt onder contract liggen. Het nieuwe team wil de bestaande contracten respecteren, maar aflopende contracten zullen logischerwijs niet meer zo snel worden verlengd.

Wat er met de dames zal gebeuren, is evenmin duidelijk. Sauzen Pauwels heeft contracten met Loes Sels, Jolien Verschueren en Jinse Peeters. Bij Marlux-Bingoal lagen Denise Betsema en Laura Verdonschot vast, al werd Denise Betsema op non-actief geplaatst nadat begin vorige maand bekend werd dat zij in januari een positieve dopingtest had afgelegd. Ook over het lot van de jeugdploegen heerst onduidelijkheid.

Naar het waarom van het afhaken van twee belangrijke sponsors, is het gissen.

Het nieuwe team zal Sauzen Pauwels-Bingoal heten en zou al vanaf de eerste wegwedstrijden in een nieuw outfit te zien zijn. Jurgen Mettepenningen heeft zijn team alvast ingeschreven voor Puivelde Koerse, volgende week woensdag.

Bron: Het Nieuwsblad
Tjappie2 08 mei 2019 15:07
Hoe minder veldrijden, hoe beter wat mij betreft. Wel lullig voor renners en omkadering die er hun brood in verdienen, natuurlijk.
Remko II 08 mei 2019 16:45
Sauzen Pauwels, niet echt een tot de verbeelding sprekende sponsornaam eye rolling smiley
Horsie is back 08 mei 2019 17:12
De prank is ineens helemaal in op dit wielerprikbord. Dacht daarom meteen aan de Speld. Maar kennelijk is dat niet zo!
Als er te weinig veldrijders dreigen te komen, dan zorgt Tjappie 2 wel voor de nodige moutons om het voortbestaan van het veldrijden te waarborgen.
Tjappie2 08 mei 2019 17:15
grinning smiley Vrees dat ze aan mij een slechte hebben. Mocht ik het voor het zeggen hebben dan paste ik de reglementen zo aan dat elke renner die meer dan 3 veldritten per jaar rijdt een schorsing voor het volledige wegseizoen op z'n bord kreeg. Benieuwd hoeveel er dan nog de ballen hebben om hun tijd aan die achterlijkheid te spenderen.
opoeepo 08 mei 2019 17:32
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> grinning smiley Vrees dat ze aan mij een slechte hebben. Mocht
> ik het voor het zeggen hebben dan paste ik de
> reglementen zo aan dat elke renner die meer dan 3
> veldritten per jaar rijdt een schorsing voor het
> volledige wegseizoen op z'n bord kreeg. Benieuwd
> hoeveel er dan nog de ballen hebben om hun tijd
> aan die achterlijkheid te spenderen.


Dat wordt inderdaad de doodsteek voor het wegseizoen.
Horsie is back 08 mei 2019 17:41
Horsie was uiteraard wel benieuwd of Tjappie2 de term moutons in dit verband snapte, maar Tjappie2 schorst dus liever onze nationale poulain, die het tienvoudige van het reglementair aantal veldritten fietste, en niet te vergeten, mag Horsie dat zeggen, de ongemakkelijke waarheid van het in den rondte rijden ontkent.
Kunnen we overeenkomen, dat over 3 dagen het wielrennen echt begint?
Tjappie2 08 mei 2019 18:34
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie was uiteraard wel benieuwd of Tjappie2 de
> term moutons in dit verband snapte,

Als je geschoren wordt moet je stilzitten.

>maar Tjappie2
> schorst dus liever onze nationale poulain, die het
> tienvoudige van het reglementair aantal veldritten
> fietste,

Ik was me bewust van het bestaan van MvdP, dus dat maakte het wel iets moeilijker. maar als de omstandigheden extreem zijn is er nu eenmaal onvermijdelijk sprake van collateral damage. En dat kan soms inderdaad het grootste Nederlandse talent van de afgelopen decennia zijn, helaas moet dat dan maar.

>en niet te vergeten, mag Horsie dat
> zeggen, de ongemakkelijke waarheid van het in den
> rondte rijden ontkent.

De Cote d'Azur ligt in Frankrijk, dat verandert niet door er wat hout en steile bergen naast te leggen. Mocht je op een Grote Ronde doelen, laat MvdP zich maar op de eendaagse koersen richten.

> Kunnen we overeenkomen, dat over 3 dagen het
> wielrennen echt begint?

Het wordt over 3 dagen in elk geval mooi.
Horsie is back 08 mei 2019 18:50
De Cote d'Azur ligt in Frankrijk. Mooi gevonden. Je snapte het dus wel.
De grap met de moutons ontging je echter. In Frankrijk werden 15 schapen ingeschreven (filmpje op NOS site) om te voorkomen, dat de basisschool gekort zou worden. Het aantal ingeschreven kinderen was namelijk niet hoog genoeg. Daarom maar schapen.

De GIRO lijkt wel spannender dan ooit de TDF was. Hoe zou dat nou komen? Maar Ajakkus komt eerst.
Luijt 08 mei 2019 23:07
Dank voor dit nieuws.
Luijt 08 mei 2019 23:11
Ajakkus. Knap hoe de knok dat uit zn pen krijgt.
"Trek 's aan me vinger"
Horsie is back 09 mei 2019 00:02
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ajakkus. Knap hoe de knok dat uit zn pen krijgt.
> "Trek 's aan me vinger"

Heeft Horsie hier een teleurgestelde Ajax supporter aan de lijn?

Je weet het toch, it ain't over until Foxy Lady Fresia has spoken.
Wanny 09 mei 2019 09:31
Voor de kleinere ploegen is het lastig, omdat er maar 3 renners zijn die serieus mee doen. VDP, WVA en Aerts. De rest mag af en toe een keertje 3e worden als 1 van deze 3 niet meedoet of een slechte dag heeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen