Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kittel en Katusha per direct uit elkaar

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 09 mei 2019 11:15
Marcel Kittel: “On my request Team KATUSHA ALPECIN (TKA) and I have mutually decided to an early termination of my current contract.

It was for me a long decision process where I raised a lot of questions about how and where I want to go as a person and athlete and what is really important to me. I love cycling and my passion for this beautiful sport is never gone, but I also know what it requires from me and what I need to do to be successful. I believe that everyone has his strengths and weaknesses and that it is an ongoing process to deal with them within a team to be strong and successful. In the last two months I have had the feeling of being exhausted. At this moment, I am not able to train and race at the highest level. For this reason, I have decided to take a break and take time for myself, think about my goals and make a plan for my future.

At this point I´d like to thank the team for the last 1.5 years and their support. Especially I´d like to thank the team staff. From the bottom of my heart I can say that they are the best and hardest working people that I´ve ever seen. I´m sorry that I couldn´t fuel your passion with more wins and results. I´d like to thank the sponsors and partners as well that keep believing in the team with their support and knowledge.

I´ve taken this decision based on my experience that changes lead you to new paths and opportunities. Despite all the insecurities I´ve got confidence that I ultimately will find new chances and challenges. From now on I will put my happiness and joy above everything and seek ways to find this also in my future. I´m very excited about what is going to come. I would like to ride and race again in the future and I have to work out a plan to be able to reach this goal.

This is the biggest challenge of my career and I´m accepting it.”

José Azevedo, General Manager TKA: “It is with sadness that we have agreed with Marcel’s request to step away from the team and from racing. We understand the situation in which Marcel is and we fully support him in this difficult time. All the team members will continue supporting Marcel in the future and we hope that he will soon get back to racing as the champion he is.

On behalf of Team KATUSHA ALPECIN and all its sponsors and partners we wish Marcel all the best for the future.”
Sub Culture 09 mei 2019 11:18
Dappere beslissing van Kittel.
Zijn niveau van weleer haalt hij uiteraard nooit meer, maar als hij weer wil koersen zullen er altijd nog voldoende gegadigden zijn.
El Chaba 09 mei 2019 11:26
Zeker dapper en in zekere zin getuigt dit zelfs van grote klasse, omdat hij zich ook 'gewoon ziek' had kunnen melden en aldus zijn salaris doorbetaald had kunnen krijgen.
veluweracer 09 mei 2019 11:28
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dappere beslissing van Kittel.
> Zijn niveau van weleer haalt hij uiteraard nooit
> meer, maar als hij weer wil koersen zullen er
> altijd nog voldoende gegadigden zijn.

Dat eerste staat vast. Maar ik heb geen vertrouwen in je tweede bewering. Ik denk dat hij stopt met koersen.
Lucho Herrera 09 mei 2019 11:28
In nog geen 2 jaar van zo goed als onoverwinnelijk in de Tour naar einde carriere? Zeker een dappere beslissing, maar je voelt aan alles dat die jongen zware tijden tegemoet gaat en geen idee heeft wat hij moet/wil gaan doen. Ik wens hem alle goeds voor de toekomst.
veluweracer 09 mei 2019 11:29
Zo overduidelijk is nog nooit iemand achteraf gebruiker gebleken in Lefevere's bende. Terpstra idem. Sorry voor de fans van deze jongens dat ik ze beschuldig van pakhazerij.
veluweracer 09 mei 2019 11:33
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zeker dapper en in zekere zin getuigt dit zelfs
> van grote klasse, omdat hij zich ook 'gewoon ziek'
> had kunnen melden en aldus zijn salaris
> doorbetaald had kunnen krijgen.

Zelfkennis is een der meest waardevolle voor een mens.
Lucho Herrera 09 mei 2019 11:35
Lijkt me dat er bij Kittel grotere zaken spelen dan wonderpilletjes of toverdrankjes. Mentaal gaat het niet goed, weinig zelfvertrouwen, plezier lijkt er niet zijn etc.
Horsie is back 09 mei 2019 11:38
Marcel Kittel spreekt ook over the feeling of being exhausted. Dan kun je ook niet veel langer door en net doen of er niets aan de hand is.
Het is nog geen twee jaar geleden, dat hij 5 etappe's in de TDF won. In de moderne topsport is de sportprestatie als zodanig altijd maar één ding. Er komt zo heel veel meer bij kijken. Das Umfeld orakelen de Oosterburen altijd. Elke revolutie vreet zijn eigen kinderen. Gisteren 11. Dat "ze" maar goed op onze Poulain letten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2019 11:45 door Horsie is back.
ton duk 09 mei 2019 11:47
van vriendenploeg SKIL naar boevenbende QST...waarbij ik 2015 een apart seizoen vind in niet en of minder presteren
"Iets" heeft Kittel beschadigd dat seizoen...voor mijn gevoel
gr
Cecchini 09 mei 2019 11:49
Woorden als dapper vallen hier. Ik heb Kittel altijd de grootste slappe lul van het peloton gevonden met zijn zelfingenomen maniertjes, slappe koersgedrag, en zijn neiging tot mooiboy. Kijk nog een keer naar die Argos documentaire, en dan weet je genoeg. Ik zag vorig jaar ook nog een korte reportage met hem als onderwerp waarin een scene na de finish werd getoond, waarbij zijn vriendin en haar clubje vriendinnen, die een dagje over waren naar de Tour, achter de meet stonden. De meiden dolenthousiast zo blij als ze waren dat ze backstage mochten, maar meneer kon nog niet eens het meest elementaire fatsoen in die ontmoeting/begroeting opbrengen (hij gunde ze geen blik waardig). Ik ben benieuwd of Kittel nog samen met die (Nederlandse) vriendin is. Mag voor haar hopen van niet.
ton duk 09 mei 2019 12:12
Cecchini Schreef:
Ik ben benieuwd of Kittel nog samen
> met die (Nederlandse) vriendin is. Mag voor haar
> hopen van niet.

Jawel , ze werd onlangs nog als verdedigster van Kittel's werkmoraal/topsportmentaliteit opgevoerd ...
gr
D, Marrage 09 mei 2019 12:32
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Iets" heeft Kittel beschadigd dat seizoen...voor mijn gevoel

Te hete föhn?
Horsie is back 09 mei 2019 12:55
Volgens Horsie kijkt @ Cecchini te vaak naar Dr. Phil.
Orakel 09 mei 2019 13:06
Er zijn natuurlijk heel veel renners die 1-3 jaar de stenen uit de straat fietsen en het strakke regiem daarna niet meer kunnen opbrengen (vanwege allerlei redenen).

Zo uit het blote hoofd:
- Gesink (2008-2010)
- Felline (2016-2017)
- Chaves (2015-2016)

En uiteraard zijn renners als Uran, Adam Yates, Aru, Barguil ook van die hoge pieken diepe dalen coureurs.

Aan de top komen is vreselijk moeilijk. Aan de absolute top blijven is slechts een handvol sporters gegeven.
Horsie is back 09 mei 2019 13:26
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn natuurlijk heel veel renners die 1-3 jaar
> de stenen uit de straat fietsen en het strakke
> regiem daarna niet meer kunnen opbrengen (vanwege
> allerlei redenen).
>
> Zo uit het blote hoofd:
> - Gesink (2008-2010)
> - Felline (2016-2017)
> - Chaves (2015-2016)
>
> En uiteraard zijn renners als Uran, Adam Yates,
> Aru, Barguil ook van die hoge pieken diepe dalen
> coureurs.
>
> Aan de top komen is vreselijk moeilijk. Aan de
> absolute top blijven is slechts een handvol
> sporters gegeven.

Je had toch ook wel The Manx mogen noemen. Om nu weer Gesink uit de mottenballenkast te halen.

Aan de absolute top blijven kan alleen maar als je voldoende marge's hebt om de eigen fluctuaties in prestatievermogen te kunnen opvangen of zoals LA deed door een goede toeval generator aan te schaffen. Wat zei die gewezen commentator ook weer altijd?: "De karavaan trekt verder".

Neem twee exact gelijke 100m hardlopers: bijvoorbeeld Bolt en Bolt.
Degene, die de beste motorische reactietijd heeft is altijd de winnaar. Of degene, die de beste baan heeft, of degene, die het meest profiteert van de wind.
Of bij het zwemmen: de beste baan of de kortste baan.
Tjappie2 09 mei 2019 13:39
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Woorden als dapper vallen hier. Ik heb Kittel
> altijd de grootste slappe lul van het peloton
> gevonden met zijn zelfingenomen maniertjes, slappe
> koersgedrag, en zijn neiging tot mooiboy. Kijk nog
> een keer naar die Argos documentaire, en dan weet
> je genoeg. Ik zag vorig jaar ook nog een korte
> reportage met hem als onderwerp waarin een scene
> na de finish werd getoond, waarbij zijn vriendin
> en haar clubje vriendinnen, die een dagje over
> waren naar de Tour, achter de meet stonden. De
> meiden dolenthousiast zo blij als ze waren dat ze
> backstage mochten, maar meneer kon nog niet eens
> het meest elementaire fatsoen in die
> ontmoeting/begroeting opbrengen (hij gunde ze geen
> blik waardig). Ik ben benieuwd of Kittel nog samen
> met die (Nederlandse) vriendin is. Mag voor haar
> hopen van niet.

Ieder zijn mening natuurlijk. De gedachte die in elk geval bij me opkomt is: " ik hoop niet dat de vrienden van Cecchini ooit bij hem langs komen met de mededeling dat ze kampen met 'the feeling of being exhausted'. Je zal zo afgeserveerd worden als je met jezelf in de knoop zit zeg, pfoe...."
veluweracer 09 mei 2019 13:52
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt me dat er bij Kittel grotere zaken spelen
> dan wonderpilletjes of toverdrankjes. Mentaal gaat
> het niet goed, weinig zelfvertrouwen, plezier
> lijkt er niet zijn etc.

Weet je welk effect het heeft op je psyche als je van jezelf weet dat je zonder hulpmiddelen nooit meer zal kunnen presteren wat je ooit kon?
Horsie is back 09 mei 2019 13:56
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lucho Herrera Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lijkt me dat er bij Kittel grotere zaken spelen
> > dan wonderpilletjes of toverdrankjes. Mentaal
> gaat
> > het niet goed, weinig zelfvertrouwen, plezier
> > lijkt er niet zijn etc.
>
> Weet je welk effect het heeft op je psyche als je
> van jezelf weet dat je zonder hulpmiddelen nooit
> meer zal kunnen presteren wat je ooit kon?

Samsom en Delilah verhaal.
Koppizoektwachtwoord 09 mei 2019 14:04
thumbs up
Zijn 'neiging tot mooiboy', oei oei, nee dat mag natuurlijk niet, dan deug je absoluut niet.
Ik heb de Argosdocu tweemaal gezien maar er is bij mij gaan antipathie tegenover Kittel ontstaan. En al zou hij 'de grootste slappe lul' zijn, dan nog kun je best een keer iets dappers doen. Hup Kittel!
opoeepo 09 mei 2019 14:14
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo overduidelijk is nog nooit iemand achteraf
> gebruiker gebleken in Lefevere's bende. Terpstra
> idem. Sorry voor de fans van deze jongens dat ik
> ze beschuldig van pakhazerij.


Kittel's jaren bij Skil, Argos en Giant waren minstens zo succesvol als die bij QS.

Terpstra heeft nog slechts een handvol koersen gereden bij Total.
Sub Culture 09 mei 2019 14:14
Het leuke aan het prikbord is de grote concentratie aan psychologen hier die moeiteloos het 'hoe?' en 'waarom?' kunnen duiden.
Met dank voor jullie deskundigheid.
Cecchini 09 mei 2019 14:18
Ik kan me nog een uitbrander aan het adres van ene Tom Dumoulin herinneren, die hij op zijn plaats wees als simpel knechtje in de sprinttrein.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2019 16:16 door Cecchini.
Snorfietser 09 mei 2019 14:23
Ik lees het juist als dat hij een hele zware periode achter de rug heeft en nu de juiste beslissing neemt om afstand te nemen. Van daaruit kan hij beslissen of hij weer renner wil worden. Komt op mij een beetje over als een burnout. Hoop dat we hem volgend jaar weer terugzien, maar hoop vooral dat hij voor zichzelf een verstandige keuze maakt.
Sub Culture 09 mei 2019 14:24
Ja, nooit meer goed gekomen tussen die twee.
Je zal maar eens woorden hebben met elkaar.

Snorfietser 09 mei 2019 14:25
Eens. Laat ik voorop stellen dat ik voor niemand mijn hand in het vuur steek, maar zie in het verhaal van Kittel geen enkele aanleiding om hem sterker te verdenken dan een ander.
Koppizoektwachtwoord 09 mei 2019 14:30
We hebben het over de Tour van 2013 hè? Die ene Tom Dumoulin was uiteraard niet de Tom met z'n huidige status: toen 9de en 59ste in de tijdritten, Kittel ging vier ritten winnen. Dan mag (of moet) je je knecht een uitbrander (groot woord trouwens) geven als je niet tevreden bent.
Tjappie2 09 mei 2019 14:30
Je hebt gelijk. Hij heeft het verdiend. Hopelijk eindigt ie als VDB of Pantani eye rolling smiley
Arsimo 09 mei 2019 14:34
Hoop voor hem dat hij de weg weer terug gaat vinden. Alleen vraag ik me af of Kittel niet wat structureels heeft in de zin van mentale terugvallen. In 2015 had hij toch ook zoiets, of was het toen wat anders dat het dat jaar niet zo lekker ging?
Koppizoektwachtwoord 09 mei 2019 14:37
grinning smiley
Als hij maar netjes bij zijn Nederlandse vriendin blijft (en zij bij hem) zie ik het niet zo somber in. Ton Duk, hou ons op de hoogte aub.
opoeepo 09 mei 2019 14:57
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoop voor hem dat hij de weg weer terug gaat
> vinden. Alleen vraag ik me af of Kittel niet wat
> structureels heeft in de zin van mentale
> terugvallen. In 2015 had hij toch ook zoiets, of
> was het toen wat anders dat het dat jaar niet zo
> lekker ging?


Ik dacht een, in Qatar, opgelopen virus-infectie.
Snorfietser 09 mei 2019 15:27
Was dat geen parasiet?
Clavan 09 mei 2019 15:38
Tijd voor een ozon behandeling.
veluweracer 09 mei 2019 16:31
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zo overduidelijk is nog nooit iemand achteraf
> > gebruiker gebleken in Lefevere's bende.
> Terpstra
> > idem. Sorry voor de fans van deze jongens dat
> ik
> > ze beschuldig van pakhazerij.
>
>
> Kittel's jaren bij Skil, Argos en Giant waren
> minstens zo succesvol als die bij QS.
>
> Terpstra heeft nog slechts een handvol koersen
> gereden bij Total.

Ok, en nu dan even in de lappenmand. Is wel 2 maal derde in Kuurne en Samyn geworden. Misschien dat hij minder gebruikt heeft bij QS dan Kittel.
veluweracer 09 mei 2019 16:34
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lucho Herrera Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Lijkt me dat er bij Kittel grotere zaken
> spelen
> > > dan wonderpilletjes of toverdrankjes. Mentaal
> > gaat
> > > het niet goed, weinig zelfvertrouwen, plezier
> > > lijkt er niet zijn etc.
> >
> > Weet je welk effect het heeft op je psyche als
> je
> > van jezelf weet dat je zonder hulpmiddelen
> nooit
> > meer zal kunnen presteren wat je ooit kon?
>
> Samsom en Delilah verhaal.

Ik doel niet op het gebruik van cafeine shampoo om zijn weelderige haardos waar zijn kracht in school te voeden.
veluweracer 09 mei 2019 16:37
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt gelijk. Hij heeft het verdiend. Hopelijk
> eindigt ie als VDB of Pantani eye rolling smiley

Of als Der Jan. Inbeukend op een Frankfurtse hoer. Man, man, wat een volk die Duitsers.
Horsie is back 09 mei 2019 17:32
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > veluweracer Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Lucho Herrera Schreef:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > Lijkt me dat er bij Kittel grotere zaken
> > spelen
> > > > dan wonderpilletjes of toverdrankjes.
> Mentaal
> > > gaat
> > > > het niet goed, weinig zelfvertrouwen,
> plezier
> > > > lijkt er niet zijn etc.
> > >
> > > Weet je welk effect het heeft op je psyche
> als
> > je
> > > van jezelf weet dat je zonder hulpmiddelen
> > nooit
> > > meer zal kunnen presteren wat je ooit kon?
> >
> > Samsom en Delilah verhaal.
>
> Ik doel niet op het gebruik van cafeine shampoo om
> zijn weelderige haardos waar zijn kracht in school
> te voeden.

De vergelijking zit natuurlijk in de overeenkomst, niet in haardos of geen haardos.
Lucho Herrera 09 mei 2019 17:40
Mijn ervaring bij mensen met een burn-out is dat ze pas echt instorten nadat ze voor zichzelf toe hebben gegeven dat het zo niet verder kan.
ton duk 09 mei 2019 17:53
StoryDUK @ your service
gr
Eindhovuh 09 mei 2019 18:34
Vlaflip76 09 mei 2019 18:42
Was toch allang duidelijk dat TKA en der Marcel niet echt bij elkaar pasten (sportief gezien). Denk dat er op de achtergrond nog wel meer speelde. Marcel was dat zo zat dat hij deze stap neemt. Ik snap dat wel (moeilijke keuze hoor; heel dapper).
Hij neemt nu vast een sabbatical en rijdt volgend jaar weer vooraan in de sprints. Bij Arkea, Sunweb ofzo
Prikdude 09 mei 2019 18:47


Lefevere heeft direct Cyclingnews maar even opgebeld met de boodschap dat Kittel nog altijd de snelste ter wereld is (en dus ook sneller dan Viviani).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2019 21:05 door Prikdude.
Snorfietser 09 mei 2019 20:23
Denk niet dat Sunweb hem snel terug zal nemen.
Pyama 09 mei 2019 21:29
Hij heeft anders een behoorlijke Duitstalige trein ter beschikking. Politt, Zabel, Haller, Hollenstein.
opoeepo 09 mei 2019 22:23
Volgend jaar weer bij Onkel Patrick.
Van burn-out naar goede lead-out.
El Chaba 09 mei 2019 23:08
Op zich eens maar de voorbeelden die je geeft vind ik op zijn zachtst gezegd heel matig. Zowel Felline als Chaves zijn getroffen geweest door klierkloorts en het is bekend wat dat met je kan doen, zelfs op lange termijn..
En Gesink heeft zowel fysiek en mentaal zoveel tegenslag gehad, dat dat ook het een en ader kan verklaren..
Blueprint 10 mei 2019 10:00
Niet noodzakelijk. Weten wat er aan de hand is en bewust rust nemen geeft juist minder druk en daardoor minder instortingsgevaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen