Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

OT2019

Gepost door ton duk 
ton duk 10 mei 2019 10:43
Neerlands oudste rittenkoers blijft toch wel een zorgenkindje
[olympiastour.com]
gr
PassoEira 10 mei 2019 11:35
Niet iets om zijn vage historie in stand houden. Dat alleen doen met echte historische monumenten die nog levensvatbaar zijn ( De stoomtrein is ook verdwenen.)
ton duk 10 mei 2019 11:42
Niet mee eens...tis zoiets als de Nacht v Woerden en/of Surhuisterveen geruisloos te laten verdwijnen want we hebben immers Hoogerheide en Valkenburg nog...
Ik zie elke koers minder als een groot verlies voor de basis van ons wielrennen
gr
Cyclad58 10 mei 2019 11:48
Er lijkt me weinig aan de hand. De OT gaat gewoon door, nu wordt het oktober. Fine by me. Hebben we na Lombardije weer iets om naar uit te kijken.
ton duk 10 mei 2019 12:08
Het doorgaan telt ook voor mij het zwaarst maar ja...weer verschuiven en van internationaal naar nationaal. Het blijkt moeilijk om zo'n monumentale koers in stand te houden terwijl er dan weer wel geld is voor een overbodige (voor mij dan) Vuelta start Utrecht...
gr
Arsimo 10 mei 2019 12:59
Als oktober de nieuwe vast plek op de kalender zou worden dan is OT zo weer internationaal te krijgen, wellicht volgend jaar al. Ik vind het alleen erg laat voor een beloftenkoers, hun seizoen zit er dan in regel toch al op?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2019 12:59 door Arsimo.
PassoEira 10 mei 2019 14:16
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet mee eens...tis zoiets als de Nacht v Woerden
> en/of Surhuisterveen geruisloos te laten
> verdwijnen want we hebben immers Hoogerheide en
> Valkenburg nog...
> Ik zie elke koers minder als een groot verlies
> voor de basis van ons wielrennen
> gr
Daar zou ik ook geen probleem mee hebben. (Valkenburg was overigens ook maar van korte duur) De enige topevenementen die we in NL hebben zijn Hoogerheide en Gieten. En sinds kort Hulst.
Veel belangrijker voor de basis van het wielrennen vind ik de jeugdwedstrijden of anderszins "instap" evenementen.
opoeepo 10 mei 2019 14:41
Geef het oude beestje een nieuwe naam en de populariteit van weleer
keert vanzelf terug:

De "Arie Hassink Classic Cycling Tour".
veluweracer 10 mei 2019 14:54
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> ton duk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Niet mee eens...tis zoiets als de Nacht v
> Woerden
> > en/of Surhuisterveen geruisloos te laten
> > verdwijnen want we hebben immers Hoogerheide en
> > Valkenburg nog...
> > Ik zie elke koers minder als een groot verlies
> > voor de basis van ons wielrennen
> > gr
> Daar zou ik ook geen probleem mee hebben.
> (Valkenburg was overigens ook maar van korte duur)
> De enige topevenementen die we in NL hebben zijn
> Hoogerheide en Gieten. En sinds kort Hulst.
> Veel belangrijker voor de basis van het wielrennen
> vind ik de jeugdwedstrijden of anderszins "instap"
> evenementen.

Jij zou dus de AGR nog voor een dikkebandenrace op de mèrt van Mestreech verruilen?
ton duk 10 mei 2019 15:03
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
>>
> De "Arie Hassink Classic Cycling Tour".

MOOI thumbs up
gr
PassoEira 10 mei 2019 20:08
veluweracer Schreef:

> Jij zou dus de AGR nog voor een dikkebandenrace op
> de mèrt van Mestreech verruilen?

Nee , wel de Ton Dolmans trofee.
Prikdude 11 mei 2019 04:39
opoeepo 11 mei 2019 10:57
PassoEira 11 mei 2019 12:21
Natuurlijk hoeft OT en bijvoorbeeld de Ton Dolmanstrofee niet te verdwijnen. Maar als het om de basis van het wielrennen gaat vind ik de echte basis van de sport (jeugd en dikkebanden wedstrijdjes) belangrijker dan de semiprofkoersen net onder de top.
El Chaba 11 mei 2019 13:11
Maar als het om de basis van het wielrennen gaat vind ik de echte basis van de sport (jeugd en dikkebanden wedstrijdjes) belangrijker dan de semiprofkoersen net onder de top.

Nou ja, als het om de basis van het wielrennen gaat zijn beide toch even belangrijk? Zonder die semi-profkoersen - zeg maar de .2 koersen - kan de jeugd niet doorgroeien en zonder de jeugd zijn er geen semi-profkoersen. Lijkt me dus evident dat beiden net zo belangrijk zijn.
Eindhovuh 11 mei 2019 14:57
Zijn allebei belangrijk. Maar als je eenmaal een hoger niveau hebt kan je ook in België bv koersen.
Kennismaken met de sport is belangrijker voor de totale aanwas.
Zowaar eens een inhoudelijke post van PassoEira, hulde(serieus).
El Chaba 11 mei 2019 19:39
Luijt 11 mei 2019 22:12
Zo'n Flevotour van vandaag of een paar weken terug Emmen. Dat zijn koersen waar de jeugd sterker van wordt. Maar wat een organisatie. Niet normaal.
Veel te duur voor die armlastige wielerclubjes. Lijkt me op een duur niet vol te houden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2019 22:13 door Luijt.
Luijt 13 mei 2019 14:13
Ik niet.
Als er alleen nog fatsoenlijke subtopkoersen zijn in Belgie omdat wij alleen nog focussen op dikke banden en jeugdwedstrijdjes, dan wordt het helemaal niks. Ook nieuwelingen en junioren en 19-plussers moeten in Nederland een fatsoenlijk programma kunnen rijden. Ff afzakken naar België, dat gaat echt maar een klein clubje doen.
ton duk 13 mei 2019 14:19
Juist , ik zie de opbouw naar een profcarriere als een piramide en elke laag die daar tussenuit gaat maakt zo'n profcarriere moeilijker ....
"Vroeger" was OT het sluitstuk / examen van het amateur zijn en de laatste stap naar prof. Helaas is die status al enige jaren verwaterd
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 14:21 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen