Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia (2.UWT) | Etappe 3 | Vinci › Orbetello (220k)

Gepost door Orakel 
Orakel 12 mei 2019 18:34
Giro d'Italia (2.UWT) | Etappe 3 | Vinci › Orbetello (220k)

De 3e etappe van deze Giro lijkt qua profiel een beetje op de etappe van zondag.
Heuvelachtig vanaf de start, maar de finale (de laatste 20 km) zijn wederom vlak.
Vanwege de lastigere puist op 40 km van de finish (Poggio all Aglione) en de lengte van de etappe (220 km) hebben de vluchters een grotere kans.

Vertrek: 12:09 u
Aankomst: tussen 17:00 en 17:30



Het klimmetje in de finale heeft het volgende profiel


Algemeen klassement
1. ROGLIC Primož Team Jumbo-Visma
2. YATES Simon Mitchelton-Scott
3. NIBALI Vincenzo Bahrain Merida
4. LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team
5. DUMOULIN Tom Team Sunweb
6. MAJKA Rafal BORA - hansgrohe
7. GEOGHEGAN HART Tao Team INEOS
8. DE PLUS Laurens Team Jumbo-Visma
9. MOLLEMA Bauke Trek - Segafredo
10. CARUSO Damiano Bahrain Merida



P.s. maandag zal ik geen gelegenheid hebben om de etappe van dinsdag te plaatsen, wie zich geroepen voelt: welkom!
Curzio 12 mei 2019 18:41
Windkracht zes schuin van achteren, werd er gezegd...
lodjan 12 mei 2019 19:49
Zijn er ook open vlaktes?
Slimmerd 12 mei 2019 19:55
Passo heeft vast wel een omgevingskaartje voor ons
Curzio 12 mei 2019 20:59
In elk geval vanaf dat laatste bergje van 4e categorie langs de kust, dat is een kilometer of 25 volgens mij. Kan me voorstellen dat er in dat gebied waar de tussensprint ligt ook wel open vlaktes kunnen zijn. Zie hier.
opoeepo 12 mei 2019 21:05
Tussen 140 en 180km en de laatste 20 km.
Horsie is back 12 mei 2019 21:36
Kunne jullie niet beter straks (4 aparte dagen openstelling tot na de reparatie) zelf de Afsluitdijk op fietsen, dan heb je open vlakte? smiling smiley
PassoEira 12 mei 2019 22:31
Hier een mooie interactieve kaart : [www.touretappe.nl]
Cecchini 13 mei 2019 09:33
Sanders Donkers (Volkskrant) over Tom

Het heeft de lieve Heer behaagd om mij als hetero op deez’ aard te zetten, maar heel soms wordt er aan die zekerheid gemorreld. De jonge Elvis doet dat, zanger Chris Isaak, en sinds een tijdje is er Tom Dumoulin. Zaterdag trapte hij de Giro af met een tegenvallende tijdrit, die weinig hoop gaf op een zomer vol wielerglorie. Maar ook teleurstelling staat hem prachtig, en al snel was ik weer verdronken in die melancholieke hertenogen en die zwoele glimlach.

Tegen mijn vrouw grapte ik dat je de stoppelbaard moest wegdenken, en het haar wat langer, dan was het net een lekker wijf. Zij antwoordde droogjes dat ik me zat te vergapen aan de schoonheid van een man. En zo was het. Verwarrend, maar niet onprettig. Het komt bovendien goed uit dat mijn vrouw zich helemaal kan vinden in deze specifieke mancrush. Wij beschouwen kijken naar Tom als een verdieping van onze relatie.


Sub Culture 13 mei 2019 09:40
Cecchini 13 mei 2019 09:46
Zijn we eindelijk van je af
Sub Culture 13 mei 2019 09:56
Sub Culture staat synoniem voor het prikbord, aldus Cecchini.
Tranen van vreugd parelen zich in mijn ooghoeken bij deze woorden van lof.
Slimmerd 13 mei 2019 09:56
Is dit het standaardniveau van Donkers, zou wel droevig zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 09:57 door Slimmerd.
Cecchini 13 mei 2019 10:09
Tjonge, tjonge, die zelfingenomenheid bij velen treft me steeds vaker de laatste jaren. Gewoon een gezellig Giro columpje tussendoor, maar de heren hier laten zich weer voorstaan op het hebben van een Nobelprijs waardige literaire kijk op poezie. Dat RIP prikbord gevoel wordt hier vaker en vaker gevoed. Ik krijg sowieso steeds minder zin een prikkie te scoren, bang voor het salomonsoordeel van de vele opperwezens hier.
ton duk 13 mei 2019 10:12
Eens, de doeslief-campagne wordt op dit prikbord niet breed gedragen helaas
gr
Sub Culture 13 mei 2019 10:46
Je ongezellige columpje over ontluikende biseksualiteit ten spijt, als jij je zo makkelijk laat treffen door andere prikkers en met angst loopt te prikken, moet je het probleem mss bij jezelf gaan zoeken.

Gelukkig beschik ik zelf over de genade van het relativeringsvermogen en trek ik mij geen ruk aan over wat anderen hier zouden kunnen vinden van mijn prikgedrag. Dat uit zich van mijn kant dan ook niet in een soortement verzuring als tegenreactie die schadelijker is voor het prikbord, dan bovenstaande klaagzang.
rustdag 13 mei 2019 10:49


Waaiers? t zonneveld denkt van wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 10:51 door rustdag.
rustdag 13 mei 2019 10:52
[twitter.com]

Mitchelton-SCOTT

#Giro ???????? She’s windy today ????????



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 11:33 door rustdag.
Cecchini 13 mei 2019 11:04
Hear hear. Uit je reacties blijkt nimmer enig vermogen tot zelfrelativering.
ton duk 13 mei 2019 11:06
Etappe 3 | De klassementsrenners kunnen zich vandaag in de derde etappe van de Ronde van Italië even verstoppen in het peloton.
Door de harde wind is er een grote kans dat de boel in waaiers uiteen getrokken gaat worden.....

Tja, best orgineel om dit te schrijven in een voorbeschouwing, denk ik dan
gr
El Chaba 13 mei 2019 11:07
Waarom betrek je de negatieve mening van een andere prikker over een niet door jou geschreven column toch steeds op jezelf? Jij plaatst het alleen, je schrijft het toch niet..?

Feitelijk ontneem je met je eeuwige geklaag over jou niet welgevallige meningen van andersdenkenden, die mensen het recht om die mening hier te uiten.
Aan welke door jou in het verleden wel eens vaker aangehaalde tijd doet míj dat nou toch denken?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 11:08 door El Chaba.
rustdag 13 mei 2019 11:10
Ja het gesprek van vanmorgen, die ik wou delen via de link is niet meer zichtbaar



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 11:11 door rustdag.
El Chaba 13 mei 2019 11:11
Slimmerd geeft een mening over het niveau van een column, wat heeft dat met doeslief te maken? Het is juist de reactie Cecchini die niet lief is want volgens hem mag je nooit negatief zijn over iets dat door hem geplaatst is. Compleet van de zotte natuurlijk.

On topic: waardeloos stukje inderdaad.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 11:12 door El Chaba.
Cecchini 13 mei 2019 11:32
Nee, ik schrijf ze niet, maar ik ben wel eens op zoek naar stukjes van wielerliefhebbers, romanciers, die net iets anders aankijken tegen de koers, dan de gemiddelde prikker. Ik noem Frank Heinen, Peter Winnen, Bert Wagendorp, Wilfried de Jongh, etc. etc. Maar nee huppakee er wordt direct geschoten, dat de stukjes slecht geschreven zijn, flauw, etc. etc. daarmee impliciet bedoelen, dat ze zelf wel vreselijk origineel en leuk zijn, terwijl ik die columns/stukjes vaak een verademing vind tussen alle standaard verhalen van een voorspelbaar koersverloop.

Mijn niet zo fanatieke wielervrienden (overigens niet op de prik aanwezig) vonden het wel een heerlijk stukje van Donkers.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 13:20 door Cecchini.
Pyama 13 mei 2019 11:37
Cecchini maakt graag ruzie.

Dit soort stukjes van quasi wielerkenners voegen inderdaad niets toe. Een groot aantal andere stukjes die je prikt overigens wel dus lekker mee door blijven gaan.
Cecchini 13 mei 2019 11:42
We worden nog ooit vrienden Pyama.
Horsie is back 13 mei 2019 12:23
"Hoe komen we het snelst in Orbetello, Da?"
"Tja, dan zal Da toch eerst het wiel moeten uitvinden". Wat is dat dan? Een object dat achteruit lijkt te gaan en toch voorwaarts snelt met de pijl van de tijd".

Sub is nu toch bezig met zijn 9 to 5 job.
Slimmerd 13 mei 2019 12:29
Hatsuyama is als snelste vertrokken vandaag en rijdt eenzaam 1'00 voor het peloton uit
Pyama 13 mei 2019 12:32
Vast wat voorsprong nemen om te zorgen dat hij op de beklimming het peloton kan volgen.
Cecchini 13 mei 2019 12:49
Ach de Boreale El Chaba haalt WO 2 aan. Het kan verkeren.
Arsimo 13 mei 2019 13:15
Je bedoelt "na de beklimming het peloton kan volgen"

(ja, ik zeur ook ff lekker mee)
lodjan 13 mei 2019 13:16
Volledig eens!
Slimmerd 13 mei 2019 13:16
Hatsuyama peddelt nog altijd alleen voor de meute uit, zijn voorsprong bedraagt inmiddels 5 minuten
Tinuz 13 mei 2019 13:20
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 13:24 door Tinuz.
Tinuz 13 mei 2019 13:25
Ach, ach, de Godwin is nooit ver weg in jouw bekrompen, fascistoide denkwereldje. Jammer, want over koers heb je doorgaans zinnige dingen te melden.
Volgens mij moeten jij en je gouwgenoot Wagendorp eens een keer flink in waaiers worden getrokken. Knappen jullie beide van op.
Slimmerd 13 mei 2019 13:41
166km, 3'27

Straks eerste tussensprint, eens zien welke sprinters zich daar al bezig mee willen houden (en daarmee aangeven ook wel uit te willen rijden)
Slimmerd 13 mei 2019 13:58
Tussensprint prooi voor Hatsuyama, daarachter geen strijd, enkel Demare met enige interesse voor de punten
Tjappie2 13 mei 2019 14:38
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, ik schrijf ze niet, maar ik ben wel eens op
> zoek naar stukjes van wielerliefhebbers,
> romanciers, die net iets anders aankijken tegen de
> koers, dan de gemiddelde prikker.

Tjappie2 schrijft:
Over het algemeen wordt dat ook best wel gewaardeerd, maar als het niet goed is (of niet goed gevonden wordt) mag dat gezegd worden. Overigens schat ik in dat de gemiddelde prikker nogal romantisch is aangelegd. Waarom zou je anders eindeloos ouwehoeren over de mooiste sport op aarde.

> Ik noem Frank Heinen, Peter Winnen, Bert Wagendorp, Wilfried de
> Jongh, etc. etc.

Tjappie2 schrijft:
Peter Winnen sowieso, maar ook Heinen (en in iets mindere mate Wagendorp) wordt op de prik echt wel op waarde geschat. Dat die ook wel eens een mindere dag hebben is logisch, en dan halen ze niet het niveau dat we van ze gewend zijn. Dat lokt reactie uit.

>Maar nee huppakee er wordt direct
> geschoten, dat de stukjes slecht geschreven zijn,
> flauw, etc. etc.
>daarmee impliciet bedoelen, dat
> ze zelf wel vreselijk origineel en leuk zijn,

Tjappie2 schrijft:
Wat je hier schrijft is echt zeldzaam gelul. Van hetzelfde niveau als wanneer ik door te stellen dat Landa in de tijdrit rondreed als een natte krant impliciet zou bedoelen dat ik hem er op de Gavia wel even af zou kletsen.



> terwijl ik die columns/stukjes vaak een verademing
> vind tussen alle standaard verhalen van een
> voorspelbaar koersverloop.

Tjappie2 schrijft:
Dat geldt denk ik voor veel mensen (hier op de prik). Maar dan moet je toch echt bij Peter Winnen zijn en niet bij Sander Donkers. Laat die zich maar bij popmuziek houden als ie wat wil schrijven.

>
> Mijn niet zo fanatieke wielervrienden (overigens
> niet op de prik aanwezig) vonden het wel een
> heerlijk stukje van Donkers.

Tjappie2 schrijft:
Ik ben blij voor ze. Maar wat Donkers hier neerpende was gewoon zeldzame bagger. De foto was nog het beste.
Cecchini 13 mei 2019 14:40
Leg mij nou eens uit waarom het bagger is.
Tjappie2 13 mei 2019 14:42
Als je dat per se wilt zal ik het stukje voor je ontleden met kanttekeningen. Maar dan doe ik dat wel per PB, want ik ga daar het hele forum niet mee vermoeien, ok?
Orakel 13 mei 2019 14:44
Gaap.... In juli schrijven 'we' weer dat de Giro zo veel boeiender is dan de Tour winking smiley
Cecchini 13 mei 2019 14:52
Okay, ik ben altijd in voor onderbouwde deskundige literaire recensies.
rustdag 13 mei 2019 14:54
Zijn ze voor het donker binnen. nog


122km tegaan
Tjappie2 13 mei 2019 14:57
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Okay, ik ben altijd in voor onderbouwde deskundige
> literaire recensies.

De azijn druipt er weer weer vanaf Cecchini, jammer is dat zeg. Maar goed. Houd je postbusje maar in de gaten vanavond.
Cecchini 13 mei 2019 15:05
Ik hanteerde het objectieve woord bagger niet. Ik ben de azijnpisser niet.
Horsie is back 13 mei 2019 16:21
Doris called it a day (97) en Horsie zit in de rustmodus van 42.
Is die weerman al ontslagen (geen regen en nu geen wind) of loopt Horsie's hartslag dadelijk toch nog op?
rustdag 13 mei 2019 16:37
Arsimo 13 mei 2019 16:45
42, mooie leeftijd, het ultieme antwoord tenslotte.
Horsie is back 13 mei 2019 17:22
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> 42, mooie leeftijd, het ultieme antwoord
> tenslotte.

Wat moest er trouwens oplopen?
MarkV 13 mei 2019 17:31
Carapaz pech op 9km van de streep, verder nog niks gebeurd al denkt Kroon dat het op 6km van de streep gaat ontploffen.
MarkV 13 mei 2019 17:35
In ieder geval een valpartij daar met o.a. Geoghan Hart, peloton gescheurd
MarkV 13 mei 2019 17:40
Slimmerd 13 mei 2019 17:45
Dit manoeuvre van Viviani op Moschetti gaan we goed keuren?
Ron de Renner 13 mei 2019 17:46
Toch wel op het randje, die manouvre tov Moschetti.
Slimmerd 13 mei 2019 17:49
Wat mij betreft erover, zou Cavendish dit doen was hij nu al DSQ, die groen-wit-rode trui helpt vast enigszins



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 17:49 door Slimmerd.
rustdag 13 mei 2019 17:50
1 VIVIANI Elia Deceuninck - Quick Step 5:23:19
2 GAVIRIA Fernando UAE-Team Emirates ,,
3 DÉMARE Arnaud Groupama - FDJ ,,
4 ACKERMANN Pascal BORA - hansgrohe ,,
5 MOSCHETTI Matteo Trek - Segafredo ,,
6 NIZZOLO Giacomo Team Dimension Data ,,
7 MARECZKO Jakub CCC Team ,,
8 CIMOLAI Davide Israel Cycling Academy ,,
9 BELLETTI Manuel Androni Giocattoli - Sidermec ,,
10 KNEES Christian Team INEOS ,,
El Chaba 13 mei 2019 17:59
Viviani gedeklasseerd..
opoeepo 13 mei 2019 18:10
Carapaz, Pozzovivo op 0.46
Kiekenhart op 1.28



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 18:15 door opoeepo.
Anony 13 mei 2019 19:03
Zo extreem gevaarlijk was het ook niet toch? Zag er erger uit dan het is, maar goed, jury geeft hiermee wel blijk van niet te chauvinistisch te zijn.
Curzio 13 mei 2019 19:09
Wat een flut etappe. Waaiers had echt wel gekund, maar de ploegen waren alleen maar bezig met de slag niet te missen, in plaats van de slag te maken.
MarkV 13 mei 2019 19:35
De jury komt doorgaans niet uit het organiserende land.
El Chaba 13 mei 2019 19:54
Niet aleen doorgaans: nooit.
El Chaba 13 mei 2019 20:03
Precies hetgeen jij in het verleden wel vaker hebt gedaan in discussies die politiek (dregen) te worden. Kijk er de discussies maar op na.
Ik heb daar daarentegen (tot nu toe) nooit naar verwezen, maar vond het daarom voor het eerst wel eens tijd om jou een spiegel voor te houden..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2019 20:04 door El Chaba.
Slimmerd 13 mei 2019 20:04
Dit was er toch gewoon over, Moschetti was onderweg langszij te komen bij Viviani, op moment dat die laatste aanzet kiest hij duidelijk geen rechte lijn en dus moet Moschetti zijn sprint onderbreken
Eddy Veen 13 mei 2019 20:05
De jury zal zich toch verbonden voelen met het organiserende 'land'.
El Chaba 13 mei 2019 20:10
Eens.

Maar sowieso mag hij - wat mij betreft - ook stukjes van "quasi wielrenners" plaatsen, of ze er voor mij wel of niet toe doen, doet niet ter zake. Het is duidelijk wielrennen gerelateerd en daar gaat het om. Ik behoud mij alleen het recht voor om van de inhoud van die stukjes te vinden wat ik wil..
Ron de Renner 13 mei 2019 20:46
Het punt is vooral dat er voor Viviani daar geen enkele legitieme reden is om zo'n scheve lijn te rijden, want hij had alle plaats van de wereld. Prima dat de organisatie vroeg een signaal afgeeft dat je alleen van je lijn hoort af te wijken als het is om iets of iemand te ontwijken.
PassoEira 13 mei 2019 20:57
Alleen even de samenvatting gekeken in 7uurjournaal en daar gaf Tijn Swinkels uit Lieshout een heldere verklaring over de deklassering en daar was geen speld tussen te krijgen. Goed zo Tijn.
Horsie is back 13 mei 2019 21:10
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een flut etappe. Waaiers had echt wel gekund,
> maar de ploegen waren alleen maar bezig met de
> slag niet te missen, in plaats van de slag te
> maken.

Horsie merkte pas na zijn powernap iets van het bestaan van het waaiertje van Viviani of moet de waaier van d'en Onkel Patrick hierin ook worden meegenomen?
De renners hadden meer moeite met de tegenwind om ze vast voor te bereiden op morgen als ze dat langgerekte bultje op moeten.
Cecchini 13 mei 2019 21:25
ton duk 14 mei 2019 07:35
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen even de samenvatting gekeken in
> 7uurjournaal en daar gaf Tijn Swinkels uit
> Lieshout een heldere verklaring over de
> deklassering en daar was geen speld tussen te
> krijgen. Goed zo Tijn.

en 30 jaar later brouwde Tijn zijn familiebier en sponsorde een wielerploeg
gr
Anony 14 mei 2019 14:44
Het is duidelijk dat er voornamelijk niet-fietsers ontzet reageren op de sprint. Zowel slachtoffer Moschetti als uitgeroepen winnaar Gaviria vonden er niets aan en vinden Viviani de terechte winnaar.
Tjappie2 14 mei 2019 14:52
Bovendien lijkt de jury op geen enkele manier te beseffen hoeveel leed ze gisteren hebben veroorzaakt in diverse wielerspelletjes.
Slimmerd 14 mei 2019 14:57
Dus Petacchi en Cipo zijn niet-fietsers, weten we dat ook weer
Tjappie2 14 mei 2019 15:02
Sprinters zijn per definitie niet-fietsers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen