Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Moreno Moser (28) kapt ermee

Gepost door Anony 
Anony 13 mei 2019 14:52
Moreno Moser zet op 28-jarige leeftijd een punt achter zijn wielercarrière. Dat bevestigt hij maandag in een gesprek met Gazzetta dello Sport.

De Italiaan ruilde dit seizoen Astana voor Nippo Vini Fantini maar brak in het shirt van zijn nieuwe ploeg allerminst potten. De Tour of the Alps vorige maand was zijn laatste wedstrijd. Hij gaf er op in de tweede rit.

In Gazzetta dello Sport legt Moser uit dat hij zich altijd een winnaar heeft gevoeld maar er niet meer in slaagt aan te knopen met zijn oude niveau. Daarom trekt hij er nu zelf de stekker uit.

“Ik voel mij niet meer competitief. Ik ben steeds een winnaar geweest maar de laatste jaren zijn de moeilijke momenten steeds talrijker. Ik heb geen fysieke kwaaltjes of last van een virus, zo is gebleken uit talrijke testen. De situatie is gewoon wat ze is. Als ik niet meer in staat ben om kwaliteit te leveren, dan stop ik er liever mee.”

Grote belofte

Moreno Moser werd prof in 2012 bij Liquigas (later Cannondale). Eind 2016 stapte hij over naar Astana.

De Italiaan, familie van oud-wereldkampioen Francesco Moser, heeft enkele mooie zeges op zijn palmares staan. Zo won hij de Ronde van Polen (2012), de Strade Bianche (2013), de Trofeo Laigueglia (2012 en 2018) en Eschborn-Frankfurt (2012). Tijdens het EK tijdrijden van 2016 haalde Moser brons na winnaar Jonathan Castroviejo en Victor Campenaerts.

Bron: Het Nieuwsblad
Cecchini 13 mei 2019 14:55
Altijd een winnaar gevoeld. Bij dit gevoel zit denk ik ook het probleem, bij deze groot winnaar. Als Peter deze redenering zou opgeven is er wat voor te zeggen. Gevalletje Kittel zullen we maar zeggen
PVW 13 mei 2019 16:25
Ik snap wel wat ie bedoelt. Hij was een van de grootste talenten en kwam op als een komeet. Vervolgens is het moeilijk omschakelen als dat ineens niet meer lukt. Mogelijk weet ie daarbij de oorzaak zelf juist wel (nu schoon, toen gedopeerd, óf wetende dat anderen nu beschikken over middelen waar hij geen gebruik kan of wil maken).

Topsport is niet iets dat je eventjes doet omdat het zo goed verdient.
Sub Culture 13 mei 2019 16:45
Bedankt voor je verhelderende woorden.
Blij om zien dat hier iemand is met voldoende knowhow en inside informatie die gefundeerd iemand netjes kan catalogeren onder 'gevalletje dit' of 'gevalletje dat'.
Walnoot 13 mei 2019 19:09
Meer en leukere wedstrijden gewonnen dan veel collega's die op hun 35ste nog doorploeteren. Zo is het dan ook weer.
Curzio 13 mei 2019 19:58
Vind dit ook wel dapper. Denk dat er nog steeds genoeg renners zijn in vergelijkbare situaties die dan naar verboden middelen grijpen om er nog iets van te maken.
opoeepo 13 mei 2019 20:06
Niveau Karsten Kroon, maar te beroerd om te knechten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen