Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

102nd Giro d'Italia Etappe 5

Gepost door rustdag 
rustdag 14 mei 2019 17:46



Frascati - Terracina (140,0 km / 130,8 km + 9,2 km)






13:55-––:–– | km –––,–/–––,– | neutraler Start: Frascati (2,7 km Neutralisation)
14:00-––:–– | km ––0,0/140,0 | scharfer Start: Frascati
15:15-15:24 | km –51,5/–88,5 | Sprint: Cisterna di Latina
15:33-15:44 | km –67,8/–72,2 | Sprint: Latina
16:01-16:15 | km –87,2/–52,8 | Kat. 4: Sezze (3,9 km à 5,2%, max. 9,0%)
16:50-17:09 | km 130,8/––9,2 | Ziel: Terracina (1. Zielpassage)
17:01-17:21 | km 140,0/––0,0 | Ziel: Terracina (2. Zielpassage)




















Klassement::


1 1 - ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma 16:19:20
2 2 - YATES Simon Mitchelton-Scott 0:35
3 3 - NIBALI Vincenzo Bahrain Merida 0:39
4 4 - LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 0:44
5 13 ▲8 ULISSI Diego UAE-Team Emirates ,,
6 6 - MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 0:49
7 7 - MOLLEMA Bauke Trek - Segafredo 0:55
8 8 - CARUSO Damiano Bahrain Merida 0:56
9 11 ▲2 JUNGELS Bob Deceuninck - Quick Step 1:02
10 14 ▲4 FORMOLO Davide BORA - hansgrohe 1:06


Startlijst: [www.procyclingstats.com]


Eurosport 13;45


Streams [cyfostreams.com] NED

[cycling.today] ENG
Cecchini 14 mei 2019 21:51
Wie is de grootste koffiesnob van het peloton?

Koffie is een bloedserieuze zaak in het wielerpeloton. Wil je erbij horen, dan neem je je eigen machine mee naar grote rondes. 'Je kunt niet meer aankomen met een plastic bekertje filterkoffie.'

Iwan Tol/ Volkskrant



In zijn beginjaren als wielrenner was voor Thomas de Gendt koffie gewoon koffie. 'Maar op een gegeven moment moet je mee in de hype', zegt de 32-jarige Belg van Lotto-Soudal. Tegenwoordig zweert hij bij café bombón: 30 tot 50 cc espresso, geserveerd met een kannetje gecondenseerde melk, afkomstig uit het oosten van de Spaanse regio Andalusië. Zonder suiker uiteraard. 'Dat doe je niet.'

Rondom het wielrennen is de laatste jaren een ware koffiecultuur ontstaan. Volg op Instagram een willekeurige renner en de foto's van kopjes koffie vliegen je om de oren, het ene nog fraaier dan het andere. Toen Tom Dumoulin in 2017 de Giro d'Italia won, schonk hij zijn ploegmaten, als dank voor bewezen diensten, een koffiezetapparaat. Niet zomaar eentje, nee een Rocketmachine, de Rolls-Royce onder de koffiemachines. Prijskaartje: enkele duizenden euro's.

Laurens ten Dam bezit een eigen koffiemerk, dat hij als 'krachtig en biologisch' omschrijft. Zijn voormalige ploeggenoot Ramon Sinkeldam heeft thuis een Acaia-weegschaal staan, waarmee hij tot op de milligram nauwkeurig de smaak van zijn koffie perfectioneert. En Robert Gesink kocht tijdens een revalidatieperiode, nadat hij in 2017 in de Tour de France zijn rug had gebroken, een mobiele koffiewagen, een omgebouwde Piaggio. Het wagentje is in dezelfde turquoise kleur gespoten als zijn Bianchi-fiets en kan worden gehuurd bij 'persoonlijke uitstapjes en evenementen'. De bijnaam: 'The Broomwagon'. Oftewel: bezemwagen.

Over het ontstaan van de koffiecultuur in het peloton bestaan verschillende theorieën. Van oudsher hoort koffie bij een trainingsrondje. 'Waarom vijf uur trainen zonder koffiestop?', vraagt Tom Leezer, namens Jumbo-Visma actief in de Giro. 'Die twintig minuten maken ook niet meer uit. Even pauze en daarna weer knallen.'

Leezer woont in het Belgische Lanaken, net over de grens bij Maastricht. Lange tijd was koffielokaal Coffeelovers in Maastricht onder profs een vaste stop in het trainingsrondje. 'Al is daar de laatste tijd de klad een beetje ingekomen.' Tegenwoordig zijn vooral herberg Moeder de Gans in Teuven en boscafé 't Hijgend Hert in Vijlen in trek. Leezer: 'Ook vanwege de appeltaart, zo eerlijk moet ik zijn.'

Bij de afgelopen WK in Innsbruck liet bondscoach Thorwald Veneberg een barista invliegen, gelijk voetballers met hun kapper doen. Het werkte. Er ontstond wat Veneberg 'een social corner' noemt rondom het koffiebarretje, waar renners, los van ploegbelangen, met elkaar een praatje konden maken. 'Anders zouden ze naar hun kamer zijn gegaan, een beetje Netflixen of zo. Nu bleven ze hangen. Nick, de barista, beweert tot op de dag van vandaag dat de twee gouden medailles die we daar haalden aan hem zijn te danken.'

Bang voor te veel koffie hoeven renners niet te zijn. Cafeïne werd in 2004 van de dopinglijst geschrapt, omdat moeilijk te controleren was of een teveel van de stof was veroorzaakt door reguliere consumptie of door bewust gebruik. Voordien gold een limiet van 1.200 milligram, ongeveer acht espressoshots per dag.

Het schrappen van cafeïne op de dopinglijst heeft zeker bijgedragen aan de opkomst van de koffiesnob in het peloton, meent Stef Clement, oud-renner van Jumbo-Visma. 'We mogen geen alcohol, geen drugs. Het enige dat wel is gepermitteerd, is koffie. Je mag het onbeperkt nemen, het past prima in je dagelijkse ritme en je gaat er ook nog eens sneller van fietsen. Hoe mooi wil je het hebben?'

Al relativeert Tom Leezer: 'Als ik écht een cafeïneshot wil hebben, neem ik wel een blikje Red Bull. Maar om dat nou 's morgens om tien uur te doen?'

Voor het feit dat de ene na de andere renner tegenwoordig met zijn liefde voor het zwarte goud te koop loopt, is volgens Thorwald Veneberg ook nog een andere reden te bedenken: kopieergedrag. 'In mijn tijd gaf de kopman na het winnen van een belangrijke ronde steevast een horloge aan zijn ploegmaten. Het werd een beetje afgezaagd. Nu zijn koffiezetapparaten populair. Dat kopieergedrag zit in de mens, je wilt erbij horen. Een overlevingsstrategie. Zo was het met doping ook. Ik zou zeggen: doe dan maar koffie.'



Colombianen

Vroeger waren renners voor cafeïne afhankelijk van de barretjes rond de startlocatie. Beroemd zijn de foto's van wielrenners die onder het genot van een kopje koffie op het terras een krantje lazen. Dat veranderde volgens Marc Sergeant, ex-renner en tegenwoordig teambaas van Lotto-Soudal, met de komst van de ploeg Café Colombia in het peloton, in de jaren tachtig. De formatie werd gesponsord door Colombiaanse koffietelers, de Federación de Cafeteros de Colombia. 'Bij hun bus kon je gratis naar huis bellen en je kreeg er ook nog een kopje koffie bij. Het was voor het eerst dat koffie naar je toekwam.'

Na de Colombianen kwamen de Amerikanen. Thorwald Veneberg: 'In Amerika heerst een echte koffiecultuur, denk maar aan Starbucks. Zij namen dat mee naar Europa.' Een van de Amerikaanse renners, Fred Rodriguez, was de eerste die een eigen koffiemerk begon: Fast Freddie's Turbo Blend Coffee. De Italianen konden natuurlijk niet achterblijven. Tegenwoordig is koffiemerk Segafredo sponsor van een wielerploeg: Trek-Segafredo, waartoe ook Bauke Mollema behoort.

Niet alleen bij de profs, ook onder recreanten is koffie een ware hype. Overal in het land zijn speciale koffiezaakjes voor wielrenners. Aan de voet van de Amerongse Berg ligt fietscafé De Proloog. Groningen heeft De Spaak, een koffiebar en fietswinkel ineen. Rotterdam kent Coppi, vernoemd naar de Italiaanse renner uit de jaren veertig en vijftig, en Schoonhoven leende diens achternaam Fausto voor een 'Coffee and Bike Café'. In Leiden werd begin dit jaar Raas Bikes geopend. In het Leidsch Dagblad zei eigenaar Jan Verkleij: 'Fietsen is lifestyle. Ik wil een community creëren waarin we met een groep een stuk fietsen en vervolgens een wedstrijd als Parijs-Roubaix kijken.'

Het einde van de hype is nog lang niet in zicht. De bussen waarmee de renners naar de start komen, zijn inmiddels allemaal uitgerust met luxe koffiemachines. Sergeant ziet dat steeds meer renners hun eigen koffiezetapparaat meenemen naar grote rondes, om maar niet afhankelijk te zijn van doorsnee hotelkoffie. 'De verwachting ligt steeds hoger', weet Stef Clement. 'Je kunt niet meer aankomen met een plastic bekertje filterkoffie. Wat je dan eigenlijk tegen iemand zegt is: je doet er niet toe.'

Thomas de Gendt experimenteerde onlangs met een handespresso-apparaat, waarbij hij zelf de druk kon bepalen. 'Maar dat was een beetje te veel gedoe voor heel weinig koffie.' Over Italië, toch het koffieland bij uitstek, is de Belg kritisch. 'In Spanje vind je weinig slechte koffie. In Frankrijk vind je weinig goede koffie. Italië zit er een beetje tussen. Het hangt ervan af in wat voor barretje je de koffie bestelt.'

Op de vraag of hij van een teamgenoot bij Lotto-Soudal ook weleens een Rocketmachine cadeau heeft gekregen, volgt een minzaam lachje. 'Eh nee. Ik geloof dat ik daarvoor bij de verkeerde ploeg zit.'

Eddy Veen 14 mei 2019 22:15
Ik ben benieuwd wat er met de rest van de ploeg gebeurt als Dumoulin afstapt. Zou hij Kelderman en Oomen meekrijgen in de Tour?
Pyama 14 mei 2019 23:17
Leuk Cecchini!

Wel een vraag, ondanks dat het leuk is: loopt de prik hiermee geen risico door het artikel hier te plakken?
Tjappie2 14 mei 2019 23:19
Risico in de zin dat er een sanctie wordt geheven niet. Moreel gezien (feitelijk overigens ook) is er echter gewoon sprake van een schending van het copyright.
Horsie is back 14 mei 2019 23:20
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk Cecchini!
>
> Wel een vraag, ondanks dat het leuk is: loopt de
> prik hiermee geen risico door het artikel hier te
> plakken?

Dan was Cecchini al lang in zijn kraag gevat.
Overigens had Cecchini wel wat winnende ketonen in de koffie kunnen doen.
Horsie is back 14 mei 2019 23:22
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Risico in de zin dat er een sanctie wordt geheven
> niet. Moreel gezien (feitelijk overigens ook) is
> er echter gewoon sprake van een schending van het
> copyright.

Valt dit prikbord dan niet onder eigen gebruik? smiling smiley
el:equipo 14 mei 2019 23:50
Na flink wikken en wegen werd op basis van kansberekening besloten toch vol voor de Giro te gaan met Dumoulin. Hier waren de winstkansen immers groter dan in de Tour.
Volgens die logica dient Tom zich de komende 8 weken te richten op de Tour. Want na dag 4 op 4:30minuut van 1 van de topfavorieten maakt de winstkans aanzienlijk kleiner. Of dat 'richten op de Tour' doorrijden in de Giro betekent? Zou zomaar kunnen. Hup Tom!
Allez, allereerst natuurlijk bezien of hij überhaupt kan fietsen met die knie morgen.
Cecchini 15 mei 2019 00:22
Als je zo'n artikel verstopt in een etappe topic valt het niet zo op, dacht ik zo maar. Ik vrees alleen dat we in de vorm van Tjappie een mol in ons bestand hebben
Tjappie2 15 mei 2019 00:39
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je zo'n artikel verstopt in een etappe topic
> valt het niet zo op, dacht ik zo maar. Ik vrees
> alleen dat we in de vorm van Tjappie een mol in
> ons bestand hebben

een aanduiding als mol, he wat jammer nu. Ik had nog wel gehoopt zo'n lekkere ouderwetse Godwin in m'n gezicht geslingerd te krijgen.
Horsie is back 15 mei 2019 01:02
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je zo'n artikel verstopt in een etappe topic
> valt het niet zo op, dacht ik zo maar. Ik vrees
> alleen dat we in de vorm van Tjappie een mol in
> ons bestand hebben

Zit dat zo. Horsie kon de column van Peter Winnen ook al niet vinden.
Met voor Horsie de belangrijke conclusie, dat je met ketonen nog geen renpaard van een ezel kunt maken, maar wel kunt omvormen tot een beter renpaard.
Orakel 15 mei 2019 09:37
Interessante etappe vandaag. In het begin kunnen er best wat 'vlakke sprinters' afgereden worden, die ook niet meer de kans krijgen om terug te komen. Viviani lijkt dit jaar moeite te hebben bergop, dus ik zie Bora en Lotto best een hoog tempo ontwikkelen om de winstkansen van Ackermann en Ewan te vergroten.
Sub Culture 15 mei 2019 10:39
Koren uit de Giro genomen?

Based on information received from the law enforcement authorities of Austria, the Union Cycliste Internationale (UCI) has notified the following individuals of potential Anti-Doping Rules Violations (ADRV):


Bozic Borut SLO Ass. Sports Director UCI World Team Bahrain MeridaUse of Prohibited Method (2012-2013)
Durasek Kristijan CRO Rider UCI World Team UAE Team EmiratesUse of Prohibited Method (2017)
Koren Kristijan SLO RiderUCI World Team Bahrain MeridaUse of Prohibited Method (2012-2013)
Petacchi Alessandro ITA Rider Use of Prohibited Method (2012-2013)

The UCI has also provisionally suspended the above-mentioned individuals pursuant to Article 7.9.3 of the UCI Anti-Doping Rules.

The UCI and the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), the independent body mandated by the UCI to define and lead the anti-doping testing strategy and investigations in our sport, have been in close contact with the sport and state authorities involved in the Aderlass investigation, in particular with the World Anti-Doping Agency (WADA) and the Austrian law enforcement authorities.

The UCI and the CADF, will continue to cooperate with and assist all parties involved in these investigations but, in view of the nature of the ongoing investigation, will not make any further comment at this stage.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 10:41 door Sub Culture.
Cecchini 15 mei 2019 10:49
Rigatoni alla sorrentina Door Onno Kleyn





Vlak terrein is in Italië schaars, buiten de Povlakte. De ooit zo verderfelijke Pontijnse moerassen tussen Rome en Terracina echter werden in de jaren dertig van de vorige eeuw eindelijk drooggelegd, wat een eind maakte aan de malaria en de mogelijkheid schiep in 2019 een vlakke eindsprint in de Giro te organiseren. Als we die gezien hebben kunnen we aan tafel. Wat staat daar op? Jazeker eten Italianen kikkers, palingen en ander waterlands eetgeluk, maar daar brand ik mijn politiek gevoelige vingers vandaag niet aan. We zijn hier dicht bij de grens van Campanië - hoofdstad Napels is een luttele 120 km verder - en komen dus in pomodoro country, het golvende maffialand waar de tomaten zo goed groeien.

Iedereen denkt dat Italië al eeuwenlang aan de rode fruitgroente is verslingerd, maar dat klopt niet. Pas nadat het inblikken van tomatenpuree en gepelde tomaten op gang was gekomen, begin 20ste eeuw, gingen de regio's in het midden en het noorden van de laars overstag. Ook in het zuiden was men niet langer afhankelijk van de zelf ingedroogde, zwart geoxideerde tomatenpasta en kon er zelfs 's winters schitterend rode saus door de spaghetti geroerd worden. Tot op de dag van vandaag neemt een Italiaan voor saus altijd een blik pelati.

Een ander signatuuringrediënt is mozzarella, het roomwitte bolletje kneedkaas dat zo aardig smelt als je het daartoe overhaalt met wat warmte. De versie van buffelmelk is wat rijker van smaak. Er komen tegenwoordig ook versies uit Nederland; waterbuffels melken is weer eens wat anders, vinden sommige veehouders.

In het recept, vernoemd naar het kustoord Sorrento, gaan op oud-Italiaanse wijze weinig ingrediënten.

Pasta uit de oven met tomaat en mozzarella, primo voor 4

400 g rigatoni (of korte pasta)

1 blik gepelde tomaten

6 eetlepels olijfolie

100 gr mozzarella, in plakjes

50 g vers geraspte pecorino (of parmigiano)

wat oregano

Verwarm de oven voor op 200 graden. Kook de pasta in ruim water met 10 gram zout per liter.

Snijd de tomaten in stukjes; bewaar het vocht. Doe de olie in een braadpan met de stukjes tomaat, mozzarella, pecorino, oregano en wat zout. Zet op een laag vuur, met een deksel op de pan, en verwarm in totaal 5 minuten.

Giet de pasta af als hij nog erg al dente is. Meng met de saus, het achtergehouden tomatenvocht en wat peper en doe in een ovenschaal. Zet 5 minuten in de oven.
Slimmerd 15 mei 2019 11:00
Lijkt mij een logisch gevolg inderdaad, lees nu dat de UCI er inderdaad ook al een voorlopige schorsing heeft uitgedaan.

Een eerste DNS voor vandaag is dus bekend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 11:03 door Slimmerd.
Heisenberg 15 mei 2019 11:10
Sorry, maar wat is hier het nut van? Vooral voor het scrollen op de telefoon een erg hinderlijke bijdrage.
Sub Culture 15 mei 2019 11:15
Opgelet met die woorden aub.

Straks ontluik je weer een virtuele klaagzang bij onze copy-pasta cyberwarrior.
Wat zouden we ingaan op de dagelijkse wielerwaan van de dag als er ook handige pastarecepten kunnen worden gepost?
MarcoV 15 mei 2019 11:25
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry, maar wat is hier het nut van? Vooral voor
> het scrollen op de telefoon een erg hinderlijke
> bijdrage.

volledig eens, als je plaatjes neerzet, doe het dan nog een beetje functioneel en ook niet onnodig groot. De kracht van de prik is nu juist dat je lekker snel en effectief kunt scrollen door een draadje ... met overdreven grote foto's van borden vreten lukt dat niet.
Sub Culture 15 mei 2019 11:25
Tom Dumoulin start vandaag.
Slimmerd 15 mei 2019 11:25
Volledig eens, de knop bericht rapporteren is dan ook erg prettig
Aerts 15 mei 2019 11:27
Ik zie alleen duidelijk kappertjes op de foto. Echter in het recept kan ik ze niet vinden. Dus helaas 'fakenews'.
rustdag 15 mei 2019 11:31
de Spaghetti Tip van gisteren ga ik vanavond eten #ok
ton duk 15 mei 2019 11:42
Smakelijke bijdrage maar ja, ik zit dan ook gewoon op een groot (2e)scherm dit te lezen
gr
Slimmerd 15 mei 2019 12:01
Tegen beter weten in lijkt het, zegt tegen ene T. Zonneveld dat het op de rollers niet goed voelde
lodjan 15 mei 2019 13:05
Het valt me op dat ik vooral baal van de val, blessure en tijdverlies van Dumoulin vanwege mijn afgenomen kansen in de Afvalkoers.
Snorfietser 15 mei 2019 13:36
Zou me niets verbazen als we hem vandaag in de auto zien stappen. Hoop dat hij wel door kan en wat kan herstellen, zodat hij nog voor rit succes kan gaan en een goede basis kan leggen voor de Tour.
Slimmerd 15 mei 2019 14:11
Slimmerd 15 mei 2019 14:13
Slechts drie bergpunten te rapen vandaag, maar Ciccone gaat toch mee met de vlucht van de dag.

Zes man voorop in de stromende regen.
Barbin, Orsini, Florez, Vervaecke, Ciccone en Santaromita zijn de zes aanvallers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 14:14 door Slimmerd.
MarcoV 15 mei 2019 14:14
Dat had hij dan heel snel gevoeld, ze zijn echt net gestart (meteen ook klimmen vanuit het vertrek zie ik nu).
Ach ja, ooit na een opgave in Wallonië in week 1 van de Utrecht-Tour reed Dumoulin een opmerkelijk goede Vuelta, maar op zo'n effect hopen ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 14:15 door MarcoV.
MarkV 15 mei 2019 14:27
Het is ook zijn 1e grote ronde sinds die Tour dat hij geen etappe wint, dat is jammer.
Slimmerd 15 mei 2019 14:40
Ciccone is inmiddels al even verdwenen uit de kopgroep, waar hij wel ergens koerst is onduidelijk
rustdag 15 mei 2019 14:44
Wat een pokkeweer. Helaas dat Tom eruit is...

Nu staat Dumoulin fris aan de start van de Tour, door een renner van Team INEOS.......revenge winking smiley
lodjan 15 mei 2019 14:46
In de Giro die Tom won kegelde Kelderman een paar Sky-renners eruit? Nu is het een Eneos-renner die Tom eruit kegelt.
Slimmerd 15 mei 2019 14:49
rustdag 15 mei 2019 15:16
Ja kelderman knalde toen tegen een onhandig geparkeerde motor.
Eindhovuh 15 mei 2019 15:32
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja kelderman knalde toen onhandig tegen een onhandig
> geparkeerde motor.
rustdag 15 mei 2019 15:47
Die motor had daar niks tezoeken.
Heisenberg 15 mei 2019 16:07
Jelle Vanendert DNF

Nog 65 km. Het verschil bedraagt iets meer dan een minuut.

Tijdverschillen in de laatste 9 km. tellen niet voor het klassement. Bij het ingaan van het lokale rondje wordt de tijdsopmeting gestopt.
Anony 15 mei 2019 16:29
In zowat elk spel deels of volledig ingezet op Dumoulin. Pijnlijk. We proberen het opnieuw in de Tour!
Anony 15 mei 2019 16:31
Geen woord over Greg Van Avermaet? Een van de grootste koffiegoeroes in het peloton. Deed zijn ploegmaats op de Spelen na zijn gouden medaille een exclusief koffieapparaat cadeau. Heeft ook een eigen koffielijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 16:33 door Anony.
MarcoV 15 mei 2019 16:58
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen woord over Greg Van Avermaet? Een van de
> grootste koffiegoeroes in het peloton. Deed zijn
> ploegmaats op de Spelen na zijn gouden medaille
> een exclusief koffieapparaat cadeau. Heeft ook een
> eigen koffielijn.

zou ook echt een veel beter artikel worden op die manier:

Toen Tom Dumoulin in 2017 de Giro d'Italia won, schonk hij zijn ploegmaten, als dank voor bewezen diensten, een koffiezetapparaat. Niet zomaar eentje, nee een Rocketmachine, de Rolls-Royce onder de koffiemachines. Prijskaartje: enkele duizenden euro's. Oh, en Greg van Avermaet ook niet te vergeten.
Laurens ten Dam bezit een eigen koffiemerk, dat hij als 'krachtig en biologisch' omschrijft. Oh, en Greg van Avermaet ook niet te vergeten. Zijn voormalige ploeggenoot Ramon Sinkeldam heeft thuis een Acaia-weegschaal staan, waarmee hij tot op de milligram nauwkeurig de smaak van zijn koffie perfectioneert. Oh, en Greg van Avermaet ook niet te vergeten.

misschien moet je solliciteren bij de krant
Curzio 15 mei 2019 17:00
Zou dat misschien gewoon voor de publiciteit zijn? Nog even de plaatjes van Dumoulin die in de auto stapt, in plaats van een simpele DNS.
opoeepo 15 mei 2019 17:07
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die motor had daar niks tezoeken.


Kelderman nog minder.
El Chaba 15 mei 2019 17:19
Ik juist niet, dus dat verzacht de pijn van zijn uitvallen wat.
Overigens al bij al - ervan uitgaande dat de blessure niet al te ernstig is - gaat hij nu fris naar de Tour en dat is precies wat ik mij van tevoren juist gewenst had.
El Chaba 15 mei 2019 17:21
Sjorsoll 15 mei 2019 17:32
Precies wat ik dacht. Jammer voor nu, maar eind juli is hij hopelijk heel blij met deze val.
Slimmerd 15 mei 2019 17:38
Ackermann fluitend in de sprint. Viviani leek geen risico te willen nemen met dit weer. De trein deed wel wat werk, maar hij begon nooit met sprinten
Slimmerd 15 mei 2019 17:43
1. Ackermann
2. Gaviria
3. Demare
4. Ewan
5. Moschetti
6. Gibbons
7. Simion
8. Biermans
9. Lonardi
10. Belletti
Slimmerd 15 mei 2019 17:43
Geen beeld van gezien
rustdag 15 mei 2019 17:58
Verder alles goed...
Curzio 15 mei 2019 19:00
Nee dat heb je niet in de hand als ploeg. Maar de foto's zaten in het journaal, en de timing van het live-interview met Dumoulin nadien, in de finale van de etappe, lijkt me ook uitgekiend. Niks mis mee overigens, Dumoulin toont zich een goed werknemer.
De zwarte trui 15 mei 2019 20:38
Geen risico?! Hij kon niks. En daardoor komt ie 2x in de knel bij de b-sprinters.
Eddy Veen 15 mei 2019 22:55
Volgens mij had Tom de knop al omgezet, toen hij gisteren na zijn val naar de finish reed. Gelukkig gaat het goed met zijn meesterknecht: [www.wielerflits.nl] Ik hoop dat Oomen de rest van de Giro als training benadert.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen