Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Duinkerke II

Gepost door lodjan 
lodjan 15 mei 2019 13:43
Het gaat de hele dag op en af, maar alleen de Montay (na 92,7 kilometer) en Le Cateau-Cambraisis (94,7 kilometer) tellen mee voor het bergklassement. Na deze hellingen gaat het in gestrekte draf naar de finish in Saint-Quentin, gelegen tussen Parijs, Brussel en Lille. Hier staan nog drie lokale rondjes op het menu van 12,7 kilometer. We kunnen ons opmaken voor een machtsspurt, aangezien de laatste kilometer stijgt aan ongeveer 3%. Boekt Dylan Groenewegen hier zijn tweede zege op rij?

Het startschot wordt gegeven om 12:30 en de aankomst wordt verwacht tussen 16:47 en 17:11.

Te volgen op twitter: #4jdd

A 136 kilomètres de l'arrivée 4 hommes en tête à 4min45 du peloton. Lasse Norman Hansen, Emiel Vermeulen, Przemyslaw Kasperkiewcz et Romain Cardis.
Snorfietser 15 mei 2019 13:54
Zou me niets verbazen als Groenewegen ze hier allemaal wint. Flikte iemand dat een paar jaar geleden daar niet ook al?
MarcoV 15 mei 2019 14:11
Coquard is in 2016 wel in alle etappes eerste of tweede geworden. Alles winnen deed Demare vorig jaar in een ander Frans rondje.

Maar ik vraag me af of Groenewegen in de rit met de rondjes door Cassel wel voorin gaat zijn. Ook omdat vanuit Jumbo er nog andere renners zijn die in dit veld mee kunnen doen om de zege.
Coquard werd in het jaar van z'n zege ook 4e in de Gold Race, zo'n heuvelbeklimmer lijkt de huidige Groenwegen me niet (met Coquard is het sindsdien niet echt beter gegaan overigens ...)
Snorfietser 15 mei 2019 14:51
Ik ziet het. Vorig jaar de Tour Poitou-Charentes en Nouvelle Aquitaine. Alle 5 etappes inclusief de tijdrit.
lodjan 15 mei 2019 16:43
Nog 5 km en zeven seconden voorsprong voor eenzame koploper Cardis.
El Chaba 15 mei 2019 16:44
Lijkt mij ook sterk dat hij etappes vijf en/of zes gaat overleven..
lodjan 15 mei 2019 16:48
lodjan 15 mei 2019 16:51
2. Groenewegen

Hij zat opgesloten en moest daardoor van te ver komen.
lodjan 15 mei 2019 16:56
Top 10 (met 7 Belgen) en finishfoto: [twitter.com]
lodjan 15 mei 2019 17:28
WF:
Dylan Groenewegen heeft alsnog de tweede etappe gewonnen in de Vierdaagse van Duinkerke.smileys with beer De sprinter van Jumbo-Visma werd aanvankelijk tweede achter Clément Venturini, maar de Fransman werd gedeclasseerd wegens onreglementair sprinten. Groenwegen blijft uiteraard ook leider.

Vandaag zagen we in de Vierdaagse van Duinkerke opnieuw plaatsnamen terugkomen die we kennen uit Parijs-Roubaix. De renners vertrokken immers vanuit Wallers, bekend van het fameuze Bos van Wallers. De organisatie liet deze gevreesde kasseistrook echter links liggen, op weg naar finishplaats Saint-Quentin.

Vier vluchters redden het niet
Topfavoriet Dylan Groenewegen kreeg een ideale aankomst voorgeschoteld. De laatste kilometer ging namelijk lichtjes omhoog. Maar eerst was het tijd voor de vlucht van de dag. Net als gisteren kregen vier renners de ruimte: Lasse Norman Hansen, Emiel Vermeulen, Romain Cardis en Przemyslaw Kasperkiewcz.

De vluchters kregen vijf minuten cadeau, maar uitzicht op de ritzege hadden ze nooit. Op goed vier kilometer van de finish werden ze opgeslokt door het peloton, dat zich mocht opmaken voor een sprint. En net als gisteren werd die ontsierd door de nodige chaos. Hierdoor kregen we een atypische sprint, met Venturini als (aanvankelijke) winnaar.

Groenewegen wint dan toch!
Waar Groenewegen gisteren nog ideaal werd gegangmaakt, moest de Nederlander vandaag van te ver komen. De renner van Jumbo-Visma kwam nog sterk opzetten, maar kon Venturini niet meer remonteren. Groenewegen leek dan ook genoegen te moeten nemen met de meest ondankbare ereplaats.

Na afloop besloot de jury echter om nog eens naar de sprint te kijken. Dit bleek funest voor Venturini, die werd teruggezet vanwege onreglementair sprinten. Hierdoor kreeg Groenewegen de zege in de schoot geworpen, waardoor hij nog steviger leider is.

#39
rustdag 15 mei 2019 18:08
De beelden .[twitter.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2019 18:10 door rustdag.
veluweracer 16 mei 2019 12:11
Die Groenewegen is best wel een patsertje. Komt denk ik best arrogant over in het peloton.
Tjappie2 16 mei 2019 14:41
Ik vind dat juist wel weer mooi aan sprinters. Hoewel ik doorgaans geen fan ben van sprinters.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen