Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

14th Amgen Tour of California Etappe 5

Gepost door rustdag 
rustdag 16 mei 2019 07:37
Pismo Beach - Ventura 219,5 km


Profiel groot: [www.procyclingstats.com]

In finale zit nog een klimmetje van 900 meter à 9%..








Klassement:

1 1 - VAN GARDEREN Tejay EF Education First 6 21:16:50
2 2 - MOSCON Gianni Team INEOS 0:06
3 3 - ASGREEN Kasper Deceuninck - Quick Step 0:07
4 4 - POGAČAR Tadej UAE-Team Emirates 0:16
5 5 - SCHACHMANN Maximilian BORA - hansgrohe 0:22
6 6 - BRITTON Rob Rally UHC Cycling 0:33
7 7 - GREGAARD Jonas Astana Pro Team ,,
8 8 - DE LA CRUZ David Team INEOS 0:34
9 9 - GROSSSCHARTNER Felix BORA - hansgrohe 0:35
10 10 - BENNETT George Team Jumbo-Visma 0:36



Startlijst [www.procyclingstats.com]

Eurosport 23:00
Slimmerd 16 mei 2019 09:29
Wat een belachelijk AK, alsof we het over een kermiskoers hebben en tijdsverschillen niet belangrijk zijn
Heisenberg 16 mei 2019 11:59
Ik ben het zowaar eens met Lefevre! Zie onderstaand artikel van sporza.be.

Lefevere niet te spreken over jurybeslissing: "Stakkerds hebben nog nooit peloton van binnen gezien"
Patrick Lefevere is niet te spreken over de beslissing van de UCI-jury in de Ronde van Californië om leider Tejay van Garderen geen tijdsverlies aan te rekenen voor een oponthoud net buiten de laatste drie kilometer. "De reglementen zijn er om gerespecteerd te worden", schrijft de CEO van Deceuninck-Quick Step op Twitter.

Leider Tejay van Garderen kwam in de vierde rit van de Ronde van Californië ten val op zo'n tien kilometer van de finishlijn. Net buiten de laatste drie kilometer werd hij nog een keer opgehouden door een grote valpartij. De Amerikaan kwam uiteindelijk op 53 seconden van ritwinnaar Fabio Jakobsen over de finishlijn en verspeelde daardoor zijn gele leiderstrui aan de Deen Kasper Asgreen, ploegmaat van Jakobsen bij Deceuninck Quick-Step.

Na lang beraad van meer dan twee uur nam de wedstrijdjury een opvallende beslissing. "De massale val aan het einde van etappe vier kwam er met net iets meer dan 3 kilometer voor de boeg. De UCI-commissarissen hebben besloten om alle renners die getroffen zijn door het incident of de opstopping, de tijd van het peloton te geven." Daardoor blijft Van Garderen dus leider.

Patrick Lefevere, CEO van Deceuninck-Quick Step, ploeg van Asgreen en Jakobsen, was het duidelijk niet eens met de beslissing van de commissarissen. "Als Philippe Mariën (voorzitter van de UCI-jury, red) beslist om de regels te overtreden, hebben we in de toekomst geen algemene klassementen meer, maar enkel puntenklassementen", klinkt het op Twitter.

"Mijn team vocht heel hard om op kop van het peloton te blijven, om proberen te winnen en niet te vallen. Plots zet meneer Mariën de leider terug op de eerste plaats. Dat schept een gevaarlijk precedent en ik ben absoluut tegen deze belissing van de jury", schrijft Lefevere nog.

"Ik ben benieuwd wat de andere ploegen hiervan zullen vinden. De "VAR" beslist over de ritwinnaar (een verwijzing naar de deklassering van Viviani in de Giro, red) en de UCI-voorzitter over de gele trui."


Wat later kroop Lefevere een tweede keer in zijn pen. "Ik ben niet woest, maar juist is juist. De reglementen zijn er om gerespecteerd te worden. Nu gaan de VAR-commissarissen ook beslissen wie de rit wint. Het peloton weet heel goed wie de gevaarlijken zijn in de sprint. De stakkerds (UCI-commissarissen, red) hebben nog nooit een peloton van binnen gezien."
El Chaba 16 mei 2019 14:36
Ik ook.
Dat ze de groep die werd opgehouden door die val op iets meer dan drie km van de finish clementie gaven, daar kan ik nog enigszins inkomen, maar Van Garderen behoorde nota bene helemaal niet tot die groep, hij kwam pas aanrijden ná die val..
Dat slaat dus echt helemaal nergens op!
arki 16 mei 2019 17:41
Van Garderen kon makkelijk om de valpartij heen fietsen. Hij zat zo’n twintig seconden achter en verliest de laatste 4 km nog een halve minuut extra omdat hij niet meer tussen de auto’s kon fietsen. Volstrekt belachelijke beslissing.
Tjappie2 16 mei 2019 17:41
Philippe Mariën. Dan weet je het wel, daar kan Sagan ook nog wel wat over vertellen.
Nelis! 16 mei 2019 18:00
Ik ben nog niemand tegengekomen die begrip heeft voor dit besluit, zo'n kolderieke juryactie heb ik nog nooit gezien. Als je gaat lopen marchanderen met deze grens, is de objectiviteit compleet verdwenen en doet volstrekte willekeur zijn intreden.
Clavan 16 mei 2019 18:19
Alle beslissingen die Lefevre boos maakt zijn bij voorbaat goede beslissingen
Prikdude 16 mei 2019 19:55
Uitstekende beslissing van de jury.
ton duk 16 mei 2019 20:28
jonglins 16 mei 2019 23:52
"De reglementen zijn er om gerespecteerd te worden", aldus Levefre. Geloof dat hij daar tijdens de giro anders over dacht.
Heisenberg 17 mei 2019 00:01
1. García Cortina
2. Richeze
3. Higuita
4. Nieuwenhuis
5. Asgreen

Higuita lijkt me de favoriet voor Mount Baldy. Bennett favoriet voor plaats 2.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2019 00:05 door Heisenberg.
Slimmerd 17 mei 2019 01:42
Die Richeze blijft toch wel achter bij zijn ploeggenoten.
Krijgt Higuita die ruimte met ploeggenoot in de leiderstrui?
Simeone 17 mei 2019 08:54
Patrick welkom in het land waar de meerderheid gelooft in America First
Tjappie2 17 mei 2019 15:22
Een meerderheid die een minderheid is van 62,984,828 tegenover 65,853,514 winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen