Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

MVDP in 2021 naar de Tour

Gepost door lodjan 
lodjan 20 mei 2019 10:15
WF

Mathieu van der Poel kwalificeerde zich gisteren met een tweede plek in de wereldbekerwedstrijd in Albstadt voor de Olympische Spelen van Tokio. De veelzijdige Van der Poel liet zich tegen de Belgische krant Het Nieuwsblad ontvallen, dat een deelname aan een grote ronde zijn volgende doel wordt.

De mountainbikewedstrijd van de Olympische Spelen in Tokio wordt verreden op maandag 27 juli. Dat najaar start de Ronde van Spanje in Nederland. Toch heeft Van der Poel een voorkeur voor de Tour de France. “De Tour blijft de grootste en voor mij de makkelijkste denk ik. In Giro en Vuelta is het nog meer klimmen en dat ligt mij nu toch het minst”, oordeelt hij.

Volgend jaar zal zijn voorjaar er nagenoeg hetzelfde uitzien als dit jaar, met één belangrijk verschil. “Mijn klassiek programma zal er ongeveer hetzelfde uitzien als nu, alleen Parijs-Roubaix komt erbij. De combinatie met de Amstel is niet simpel, maar ik wil het proberen”, geeft hij aan.
pl0rk 20 mei 2019 10:42
Yes. Goed bezig!!!
lodjan 20 mei 2019 11:26
Een wildcard voor de Tour lijkt me geen probleem voor de ook in Frankrijk populaire kleinzoon van Raymond Poulidor?

Enkele Franse PCT's anticiperen al met een aanvraag voor de WT.
Luijt 20 mei 2019 13:51
Leuk. Corendon krijgt wel een plekkie. VdP eindigt hoger dan opa. dat weten ze.
Arsimo 20 mei 2019 13:59
Hoger dan een eeuwige tweede - dat is niet verkeerd.


Een WK-weg titel zou trouwens extra speciaal zijn voor MvdP omdat zijn pa een keer tweede werd en zijn opa 3x derde en 1x tweede.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2019 14:02 door Arsimo.
Eddy Veen 20 mei 2019 14:05
De vraag is wanneer hij begint met afvallen. Na het Vlaamse voorjaar? En trekt hij het dan door tot de zomer van 2021 om een Tourklassement te rijden?
tvm 20 mei 2019 14:29
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vraag is wanneer hij begint met afvallen. Na
> het Vlaamse voorjaar? En trekt hij het dan door
> tot de zomer van 2021 om een Tourklassement te
> rijden?

Nee:

Toch heeft Van der Poel een voorkeur voor de Tour de France. “De Tour blijft de grootste en voor mij de makkelijkste denk ik. In Giro en Vuelta is het nog meer klimmen en dat ligt mij nu toch het minst”, oordeelt hij. 
ton duk 20 mei 2019 14:32
Hij wil in ieder geval voor Tokio nog 4 kilo kwijt ...(was het niet van 76 naar 72 ?)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2019 14:47 door ton duk.
Snorfietser 20 mei 2019 14:45
Zou me niets verbazen als Corendon tegen die tijd ook een WT licentie aanvraagt.
Arsimo 20 mei 2019 15:11
Moet MvdP maar ook op de baan gaan rijden: afvalkoersen.
ton duk 20 mei 2019 15:14
Blueprint 20 mei 2019 15:41
Denk dat hij voor groen/ritzeges gaat, niet direct voor de eindzege.
El Chaba 20 mei 2019 15:55
Ja, precies, van 76 naar 72 kg.
El Chaba 20 mei 2019 15:59
Eddy Veen 20 mei 2019 16:01
En wat gaat hij doen in het veld? Afbouwen? Daar staat niets over in het WF-bericht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2019 16:02 door Eddy Veen.
El Chaba 20 mei 2019 16:35
Ik vrees van niet. Dat vind hij nog steeds het leukst om te doen en het levert bovendien ook nog steeds een hoop geld op.
Het MB doet hij volgens mij vooral omdat dat Olympisch is en hij daar een goede kans heeft op goud. Ik vemoed dat hij daarmee na Tokio zal stoppen. Extra voordeel is dat hij dan de weg en het veld (nog) beter zal kunnen combineren..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2019 16:36 door El Chaba.
Eddy Veen 20 mei 2019 17:17
Inderdaad, ik lees net in het Ad dat hij het liefst traint op de MTB-fiets, maar dat veldrijden zijn favoriete discipline blijft.
veluweracer 20 mei 2019 19:06
Corendon heeft een met goud omhulde 5 karaats loepzuivere diamant in bezit. Wat een exposure pakken ze met MvdP. Onderschat ook niet de aandacht die de MTB sport mondiaal krijgt. Dat is weer een hele aparte nichemarkt binnen de wielersport. En nu op weg een grote Ronde te gaan winnen. En dan hopelijk niet als kopman van Ineos of een van de andere ketonen ploegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2019 19:08 door veluweracer.
Tjappie2 20 mei 2019 19:32
Mochten ketonen ertoe leiden dat MvdP net dat extra zetje krijgt voor een klassement in een grote ronde (wat ik overigens helemaal niet geloof) dan stel ik voor dat we die jongen tot de nok toe vol met die meuk stouwen en dat dit door het Ministerie van VWS bekostigd gaat worden.
Frederik D. 20 mei 2019 19:41
De toekomst is onzeker. Maar misschien mogen we toch voorzichtig opperen dat MvdP een grote kan worden en zelfs een zeer grote. Volgend jaar zal hij de Tour nog niet winnen. Maar het jaar daarop? Geleerd van zijn beginnersfouten en meer gehard. Veel potentie die wellicht her en der in zuivere acten omgezet kan worden, om Thomas van Aquino vrijelijk te citeren.
El Chaba 20 mei 2019 20:38
Je kan ook een (hele) grote worden zonder ooit de Tour te winnen, zeker in het huidige wielrennen.
Ik durf rustig de voorspelling te doen dat MvdP nooit de Tour zal winnen maar wel een hele grote zal worden.
Eddy Veen 20 mei 2019 21:08
Het is opvallend stil rond Remco Evenepoel.
Tinuz 20 mei 2019 21:23
Als je er een bom duiten tegenaan gooit zal deze "rustige voorspelling" meer gewicht in de schaal leggen.
Met het postuur dat hij momenteel heeft zie ik het ook niet echt gebeuren, maar met een paar kilo lichter en gerichte training wil ik het wel graag zien hoe hij bergop rijdt.
Horsie is back 20 mei 2019 23:09
Horsie las al dat MvdP de Federer van het mountainbike genoemd kon worden. Dan zijn er nog een 1000+ overwinningen te gaan. Of zouden ze het aantal veren in het apparaat bedoelen? Ook zag iemand Mathieu al spelevarend een morele tik uitdelen in de MTB Wereldbeker. Kijk dan toch uit, waarschuwt Horsie. Voor je het weet maak je een koprol in het water of stoot je op de steen des aanstoots.

Het zal de trouwe schare volgers ongetwijfeld opgevallen zijn, dat Horsie niet zo direct idolaat is van een wielrenner. Dus ook niet van Mathieu.
Daarvoor zijn er ook te veel goede renners en niet zo heel veel steken echt (toren-)hoog uit boven de anderen.
Daarom moet Mathieu nog heel wat rubies verzamelen, die Horsie dan in ontvangst kan nemen. Tot dan kritisch blijven.

Over de grote ronden aspiraties moeten we toch beslist zijn.
De twee (wellicht 3) grootste metamorfoses in het moderne wielrennen hebben alle drie geleid tot behoorlijk wat controverses.
Koosnaampjes als suspect, miraculeux en zelfs mutant vliegen er dan door de lucht.

Maar dan Against the Wind of beter Against All Odds. Take it away Phil.
Momenteel is Horsie wel even idolaat van The Different Kind (Mathieu) of toch Sheryl, die het heeft over het gedumpt zijn door ???

Intussen ziet Horsie een indirecte meting voor de klim van Roglic langs komen. Het schuurt goeddoeme tegen de grens van het schone prestatievermogen aan (6.4w/kg), al is het natuurlijk nog geen vol uur. Voor de klim ging het nog relatief gedeisd met 6w/kg.
ton duk 21 mei 2019 07:19
Zoals Dumoulin enkele weken geleden ergens opperde: laten we het vooral stil houden voor en rond Evenepoel en die jongen tijd en rust gunnen...
gr
Luijt 21 mei 2019 07:57
Goed verhaal, wel weer wat lang. Denk aan het to the point komen.
Vooral niet te snel idolaat van wielrenners zijn (op de WUR (alleen de afkorting al) jongens na dan en natuurlijk de atletiekers vanwege hun geile broekjes).
Je bent waarschijnlijk ook van het type dat er prat op gaat bijna geen TV te kijken, maar wel altijd te weten wat er op is geweest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2019 08:00 door Luijt.
pl0rk 21 mei 2019 09:56
sporza.be

Hij gaat voor rittenkapen in de tour en weet nog niet of hij WK mountainbike of weg gaat doen dit jaar.
MarkV 21 mei 2019 09:57
Laten we hetzelfde doen met MVDP en al helemaal niet over grote ronde winst gaan speculeren, laat hem eerst maar eens proberen wat monumenten en het WK te winnen.
Dat zou al geweldig zijn. Ik zie geen enkele reden om hem als grote rondewinnaar te bestempelen.
Horsie is back 21 mei 2019 13:05
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed verhaal, wel weer wat lang. Denk aan het to
> the point komen.
> Vooral niet te snel idolaat van wielrenners zijn
> (op de WUR (alleen de afkorting al) jongens na dan
> en natuurlijk de atletiekers vanwege hun geile
> broekjes).
> Je bent waarschijnlijk ook van het type dat er
> prat op gaat bijna geen TV te kijken, maar wel
> altijd te weten wat er op is geweest.

Bij het verstek laten gaan van WUR vrouwen natuurlijk, want nu zijn ze te high-brow voor Horsie en verkeren ze voortdurend in hogere sferen. Aguascalientes en Cochabamba. Wiskunde, recht enzo. Horsie kent wel geillustreerde broekjes, maar geile broekjes? Lady Godiva had er nooit geen aan.
El Chaba 21 mei 2019 22:49
Helemaal mee eens!
Luijt 23 mei 2019 09:13
Nooit geen en heel nie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen