Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Clement plaatst vraagtekens bij opmars Roglic

Gepost door D, Marrage 
D, Marrage 21 mei 2019 09:02
In het Sportforum plaatste Stef Clement zijn vraagtekens bij de opmerkelijke opmars van zijn oud-ploeggenoot Primoz Roglic.

Quote

De oud-renner vraagt zich af waarom de rest niet met Roglic zijn niveau mee kan. "De kennis lijkt in het hele peloton hetzelfde. Er zijn kleine details die je misschien secondes winst kunnen opleveren, maar geen minuten."
Vraagtekens

En dus plaatst de huidige wieleranalist zijn vraagtekens. "Hij transformeert in vijf jaar tijd van skispringer tot groterondewinnaar. Als deze jongen bij een ploeg als UAE-Emirates, Katusha of Astana had gereden, hadden we met zijn allen een heel ander idee erbij gehad."

Clement steekt voor niemand meer zijn hand in het vuur. "Mijn oud-ploegmakker Jarlinson Pantano, die ik als goede vriend beschouw, gaat ook gewoon nat bij Trek, een ploeg waar we niets van denken. Het is niet zo dat als je bij de ploeg van Richard Plugge fietst, alles koek en ei is."

[nos.nl]

Ben het wel met hem eens eigenlijk!
JdB 21 mei 2019 09:21
Is erg goedkoop om dit zonder verdere onderbouwing te stellen. Dus ik stel vraagtekens bij de opmars van Stef Clement als 'wielerdeskundige'.
Cecchini 21 mei 2019 09:30
Stef Clement zal nauw betrokken blijven bij het wielrennen. De gestopte renner gaat een nieuwe functie bekleden bij Jumbo-Visma en is ook een van de nieuwe analisten van de NOS. Dat geeft Clement aan in gesprek met het Algemeen Dagblad. “De wielerwereld is mijn vaste honk, maar laat mij alsjeblieft ook leren hoe de normale wereld werkt”, zegt hij.

Benieuwd hoe ze bij zijn werkgever reageren op deze kritische blik op één van de renner van Jumbo-visma
Hangmat 21 mei 2019 09:40
Hij zegt toch niks geks? Hij benadrukt in mijn optiek terecht, hoe hyprocriet wielerfans kunnen zijn.
opoeepo 21 mei 2019 09:45
Oud-ploeggenoot van Stef, José-Luis Omerta, hield zijn kaken stijf op elkaar.
Eindhovuh 21 mei 2019 10:08
Hij zegt toch niet dat hij doping gebruikt?
Zegt niets vreemds hier. Tenzij je met een geel zwarte bril kijkt.
Cecchini 21 mei 2019 10:12
Letterlijk niet nee , maar de insinuaties druipen er van af.
Eindhovuh 21 mei 2019 11:24
Beter dan de generatie Smeets die nooit enig vraagteken ergens bij plaatsen, of de schaatsanalytici die iedere Russisch record vrolijk kritiekloos bejubelen.
Volgens mij insinueert hij overigens niet maar benoemt de hypocrisie die vaak bij volgers aanwezig is.
Voor wat het waard is overigens.
Blueprint 21 mei 2019 12:09
De proloog van Roglic was fenomenaal, maar verder heeft hij toch geen rare dingen gedaan?
Enrico Sarto 21 mei 2019 12:14
Ik heb me nog niet verdiept in de context van het radioprogramma, waarin hij deze uitspraak heeft gedaan.
Als het een antwoord op een vraag of stelling was, zegt hij niet zoveel vreemds. Uit zichzelf dit opwerpen zou ik niet doen als je door Jumbo-Visma wordt ingehuurd.

De opmars van Roglic is mijns inziens niet verwonderlijk, als je bedenkt dat hij nog maar kort op niveau fietst. Hij kent z'n eigen grenzen nog niet en die is hij nu aan het verkennen en verleggen.

Overigens wel grappig in verschillende podcasts de afgelopen week: vaak wordt gezegd dat Roglic vorig jaar in de laatste week van de Tour de France minder werd, met als 'bewijs' zijn minder laatste tijdrit. Meestal als 'hoop' dat de Giro nog spannend wordt in de laatste week.
Maar vanmorgen hoorde ik -ik dacht in de In het wiel podcast (maar raak door de vele verschillende podcasts de draad een beetje kwijt)- zeggen dat Roglic met Dumoulin vorig jaar de beste klimmer in de laatste week was. Waarbij Roglic zelfs nog iets hoger werd ingeschat.
lodjan 21 mei 2019 12:25
Die laatste tijdrit viel alleen een beetje tegen omdat hij met een steentje in zijn elleboog niet lekker in de beugels van zijn tijdritfiets kon liggen.
MarcoV 21 mei 2019 12:25
> Overigens wel grappig in verschillende podcasts de
> afgelopen week: vaak wordt gezegd dat Roglic vorig
> jaar in de laatste week van de Tour de France
> minder werd, met als 'bewijs' zijn minder laatste
> tijdrit. Meestal als 'hoop' dat de Giro nog
> spannend wordt in de laatste week.
> Maar vanmorgen hoorde ik -ik dacht in de In het
> wiel podcast (maar raak door de vele verschillende
> podcasts de draad een beetje kwijt)- zeggen dat
> Roglic met Dumoulin vorig jaar de beste klimmer in
> de laatste week was. Waarbij Roglic zelfs nog iets
> hoger werd ingeschat.

en bij die niet zo goede tijdrit waren er ook specifieke redenen (probleem met tijdrithouding i.v.m. wond met steentje). Maar verder was Roglic aan het eind (relatief) beter dan halverwege de Tour, toen hij in de Alpen nog 'gewoon' moest lossen bij Dumoulin en Thomas.

Beetje venijnige uitspraken van Clement overigens, je hoeft amper tussen de regels door te lezen. Is hij nu 'vriendje' Pantano nog wat betweteriger en cynischer geworden?
Horsie is back 21 mei 2019 12:50
Als Horsie het goed begrijpt, dan plaatst deze vriendelijke, goedertieren, zachtmoedige, welwillende wieleranalist vraagtekens bij het feit, dat de rest van het peloton niet nagenoeg even hard rijdt als Primoz Roglic. De recepten voor een goede wielrenner zijn immers overal verkrijgbaar.

Hij beziet het peloton kennelijk als een Chinees terracotta leger met allemaal de neuzen richting de stip aan de horizon.

Wat moet Horsie hier nu van denken?
Hadden we maar de ontdekker van de stip aan de horizon om ons het een en ander uit te leggen.
Zit Roglic al op 99% en sinds hij door Wiggo tot WIP is getransformeerd binnenkort 100% van het schone menselijk prestatie vermogen?
En wanneer kookt de melk van Grumpy Cat over? Bij 101 graden Celsius of pas bij 102 graden Celsius?

Dat Clement aangeeft, dat eigen wielrenner eerst overal moeder's wet is, mag Horsie graag geloven.
Orakel 21 mei 2019 12:51
Clement maakt twee foutjes die die toch wel kwalijk zijn.
1) Roglic was 5 jaar geleden geen schansspringer meer. Roglic werd in 2013 al 'prof' bij Adria Mobil en dat waren niet zijn eerste meters met de fiets.
2) Roglic is nog geen grote ronde winnaar. Het winnen van deze Giro is ook veel meer dan een formaliteit.
Orakel 21 mei 2019 12:57
Dit was exact 5 jaar geleden:
[www.procyclingstats.com]

Klopt toch hedendaags grote namen als Zakarin, Bilbao, Buchmann, Pardilla, Cobo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2019 13:00 door Orakel.
Kuiperberg 21 mei 2019 12:58
Vreemde opmerkelijke uitspraken van Clement. Heeft hij ergens een "bron" ? Bij Jumbo kan hij zijn biezen nu wel pakken. Dit nemen ze hem niet bepaald in dank af.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2019 12:59 door Kuiperberg.
Horsie is back 21 mei 2019 13:14
Het is ook nog zijn oud-ploeggenoot. Horsie blijft het toch zeggen: een Work in Progress is niet snel af. Dat geldt uiteraard wel voor Clement zelf.
Maar laten we ons niet al te zeer opwinden over wat Clement zegt. Horsie is wel wat gewend. Hij volgt immers al jaren de vileinste (twitter) criticaster aller tijden.
Enrico Sarto 21 mei 2019 16:02
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit was exact 5 jaar geleden:
> [www.procyclingstats.com]
> -anniversary-tour/2014/stage-2
>

Mooi nostalgische lijstje.
Ik was alweer vergeten dat Kenny van Hummel nog maar 5 jaar geleden bij Androni Giocatolli reed (78e in deze uitslag).
Luijt 21 mei 2019 16:22
Ik hou niet zo van verdachtmakingen en vind het ook wat vroeg voor conclusies. Ja, hij heeft al die voorbereidingskoersjes gewonnen en ja hij heeft goede tijdritten gereden (hoewel een minuutje op Mollema in 35km echt niet zo exceptioneel is), maar laten we nu eerst even de bergritten afwachten.
Misschien zakt ie daar a la Yates door het ijs en kan iedereen weer opgelucht adem halen.
Als Oomen of Bauke het niet halen, mag Roglic van mij overigens winnen hoor. Weliswaar een doodsaaie gast lijkt me, maar hij rijdt toch voor onze geel zwarten.....
Andere Peter 21 mei 2019 17:00
Veel te sterk gesteld. 'De generatie Smeets' stelde wel degelijk vragen, maar deed dit genuanceerder, meer ingehouden, subtieler, ironischer.

Veel media zijn nu schreeuweriger. Dat is niet bepaald per se beter. Het verschil in opsporing heeft helemaal niets met de media te maken, maar met veranderde regels in de sport en de tegenwoordig veel actievere betrokkenheid van justitie.
Tjappie2 21 mei 2019 17:09
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het verschil in opsporing
> heeft helemaal niets met de media te maken, maar
> met veranderde regels in de sport en de
> tegenwoordig veel actievere betrokkenheid van
> justitie.

Doel je nu op de Nederlandse situatie? Want medio jaren 2000 ging met name de Italiaanse, maar ook de Spaanse, justitie natuurlijk al wel stevig los met hun "dopingrazzia's". Denk dat veel Italiaanse oud-renners het zweet nog steeds uitbreekt bij het horen van de naam Cristina Rota.
Clavan 21 mei 2019 17:11
En Hugh Carthy
Andere Peter 21 mei 2019 17:14
Het is gewoon een gesprek van beschaafde mannen. Ik sta dichter bij Govert Schilling (die is het toch?). Vrij natuurlijke evolutie van Roglic, waarbij nu (even) alles op zijn plek valt.

Clement argumenteert ook netjes, ik vind het terecht dat hij zelf Pantano aanhaalt en voor niemand zijn hand in het vuur steekt, maar in zijn redenatie zitten minstens twee haperingen:
1) Er zit een self-fulfilling prophecy in. Een cirkelredenatie. Zou Roglic in een 'duister ploegje' rijden, dan zouden wij er nu heel anders tegenaan kijken. Ja, nogakl wiedes. Dan zou hij in een duister ploegje zitten. Natuurlijk kijken we daar anders naar. Anders noemen we het geen duister ploegje.
2) Het zijn ook maar momentopnames. Roglic steekt er nu even bovenuit. Klopt Yates en Nibali. Clement voert dat als argument aan. Maar kijk eens hoe Yates in 2018 in de eerste weken huishield. Was Yates in 2018 fout en na die nederlaag poogt hij het in 2019 clean?
Andere Peter 21 mei 2019 17:28
Ik kijk naar het wielrennen. Dat is internationaal. Je kunt ook de Amerikaanse (Armstrong) of Franse (Voet) justitie noemen. Ik ben erg blij dat de Nederlandse justitie geen energie verspilt aan dit type opsporing. Precies zoals we ons niet zo heel druk maken over soft drugs.

Juist in Nederland werd de wegkijkcultuur van de dominante ploeg (Rabobank) door volwassen pers (Volkskrant, NRC) blootgelegd. Het is de vraag of we dat nog als 'generatie-Smeets' zien. Hij zat toen nog op die stoel.

Smeets werd door het volk verketterd als hij eens iets kritisch over Zoetemelk zei.
Andere Peter 21 mei 2019 17:42
Uitstekende, volwassen reactie van Paul Martens zojuist op Eurosport. Zonder het eens te zijn met Clement, heeft hij wel alle begrip voor diens opmerkingen. Niet wegkijkken, geen omerta. Gewoon de andere mening bestaannsrecht geven en jouw mening daarnaast zetten.
Horsie is back 21 mei 2019 18:03
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is gewoon een gesprek van beschaafde mannen.
> Ik sta dichter bij Govert Schilling (die is het
> toch?). Vrij natuurlijke evolutie van Roglic,
> waarbij nu (even) alles op zijn plek valt.
>
> Clement argumenteert ook netjes, ik vind het
> terecht dat hij zelf Pantano aanhaalt en voor
> niemand zijn hand in het vuur steekt, maar in zijn
> redenatie zitten minstens twee haperingen:
> 1) Er zit een self-fulfilling prophecy in. Een
> cirkelredenatie. Zou Roglic in een 'duister
> ploegje' rijden, dan zouden wij er nu heel anders
> tegenaan kijken. Ja, nogakl wiedes. Dan zou hij in
> een duister ploegje zitten. Natuurlijk kijken we
> daar anders naar. Anders noemen we het geen
> duister ploegje.
> 2) Het zijn ook maar momentopnames. Roglic steekt
> er nu even bovenuit. Klopt Yates en Nibali.
> Clement voert dat als argument aan. Maar kijk eens
> hoe Yates in 2018 in de eerste weken huishield.
> Was Yates in 2018 fout en na die nederlaag poogt
> hij het in 2019 clean?

Govert Schilling kan heel mooi over sterren en planeten praten, maar over wielrennen heeft Horsie hem nog niet gehoord.
Je bedoelt kennelijk Gio Lippens.
Toch maar het fragment beluisterd. Had Horsie niet moeten doen.
De man denkt aan performance profiling te doen, maar komt niet verder dan scorebord-journalistiek.
Horsie is back 21 mei 2019 18:03
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitstekende, volwassen reactie van Paul Martens
> zojuist op Eurosport. Zonder het eens te zijn met
> Clement, heeft hij wel alle begrip voor diens
> opmerkingen. Niet wegkijkken, geen omerta. Gewoon
> de andere mening bestaannsrecht geven en jouw
> mening daarnaast zetten.

Hoorde ik ook, ja. Prima.
Horsie is back 21 mei 2019 18:05
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal de schuld van Adam en Eva. "We" weten allemaal wat er toen gebeurde.
merijntje mortirolo 21 mei 2019 18:26
-
Clement kan zijn spullen pakken, die is echt niet meer welkom daar.

"Moeten we dit interpreteren als een Don Kiesjot?" hoor ik Horsie vragen. Als een donkey wel. Zoiets.

Staat een ezel dichterbij een paard dan een kat bij een tijger? Of een chimpansee bij een mens? Vraag het veluweracer, die is goed met Darwin.

#ontopiceensmetBlueprinttrouwens
Koppizoektwachtwoord 21 mei 2019 18:39
Addy Engels is in ieder geval not amused met die uitspraken: [www.indeleiderstrui.nl].
'Het is een gemiste kans voor Stef om voor hem als insider te vertellen hoe wij als ploeg werken. In een grote ronde als dit kan zoiets veel groter worden dan het is. En daar hebben wij absoluut geen zin in.'
'Hij maakt een prachtige progressie, maar dat is al een aantal jaar aan de gang. We volgen hem op de voet en maakt volgens mij geen abnormale progressie’.
Wel eerlijk van Clement maar zwak onderbouwd (zie de reacties van oa het duo Luijt en AP) en niet zo handig.
Andere Peter 21 mei 2019 19:05
Oh ja, haha, die bedoelde ik uiteraard!
veluweracer 21 mei 2019 19:56
JdB Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is erg goedkoop om dit zonder verdere onderbouwing
> te stellen. Dus ik stel vraagtekens bij de opmars
> van Stef Clement als 'wielerdeskundige'.

Ik geloof dat hij juist recht van spreken heeft. Als ex- renner die glad een jaar uit het peloton is zal hij toch wel een gedegen kijk hebben op progressie van renners en of deze realistisch is. Een ploegleider zul je dit soort uitspraken zelden horen doen. Zelfs ex-ploegleiders klappen liever niet uit de school. Dus dan is het toch fijn dat een insider eens zijn licht over zulk soort zaken laat schijnen.
Nelis! 21 mei 2019 21:12
Aan de ene kant vind ik Clement niet al te slim om - nog in dienst van deze ploeg - dit soort dingen te zeggen. Aan de andere kant heeft het wielrennen bewezen dat het de structurele achterdocht nodig heeft, omdat het anders compleet ontspoort in een bizarre wereld vol junkies en gangsters. Beter goed kritisch dan bivakkeren in de onderwereld.
El Chaba 21 mei 2019 22:25
Goed topic met haast allemaal goed onderbouwde reacties! thumbs up
Horsie is back 21 mei 2019 22:38
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed topic met haast allemaal goed onderbouwde
> reacties! thumbs up

En wat is de ongezouten mening van onze deputy-sheriff?
De mening van Horsie is de afgelopen uren niet milder geworden.
El Chaba 21 mei 2019 22:46
Ik beraad me nog.. winking smiley
Luijt 21 mei 2019 23:32
Horsie is back 22 mei 2019 00:33
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van of over?

Wat dacht je wat, Luijt?
Na het meermaals bekijken van het fragment, waarin Stef Clement zijn insinuaties aangaande de opmars van Primoz Roglic de vrije loop laat, hoeft Stef Clement bij Horsie niet meer te rekenen op clementie. Met zulke redenaties (niet dat je geen vraagtekens mag plaatsen) kun je elke topper verdacht maken met Mathieu voorop.

Doping komt in alle variaties en op "elke" leeftijd (15 tot 95, Robert staat overal buiten natuurlijk) voor. Doping als verklaring voor prestaties, waarvan men denkt, dat ze naturel niet kunnen, vereist een geheel andere aanpak. En daarvoor is nu geen grond, ongeacht het gemene argument, dat je nooit voor iemand je hand in het vuur zou moeten steken. L'Enfer c'est les autres.

Als zeker zou zijn, dat Lady Godiva aan de andere kant van de brandende tunnel op Horsie zou wachten, dan sprintte Horsie zeker en vast met een brandwerende deken naar de overkant.
Tjappie2 22 mei 2019 00:52
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Na het meermaals bekijken van het fragment, waarin
> Stef Clement zijn insinuaties aangaande de opmars
> van Primoz Roglic de vrije loop laat, hoeft Stef
> Clement bij Horsie niet meer te rekenen op
> clementie.

Net zo goed als dat jij je mening mag ventileren mag Clement dat. Dat Jumbo er niet blij mee is, is wel een complicerende factor natuurlijk.

Met zulke redenaties (niet dat je geen
> vraagtekens mag plaatsen) kun je elke topper
> verdacht maken met Mathieu voorop.
>
> Doping komt in alle variaties en op "elke"
> leeftijd (15 tot 95, Robert staat overal buiten
> natuurlijk) voor. Doping als verklaring voor
> prestaties, waarvan men denkt, dat ze naturel niet
> kunnen, vereist een geheel andere aanpak.

Want? Wat is het verschil met bijvoorbeeld het twijfelen aan toenmalige prestaties van pak 'em beet Ricco, of de toenmalige Gewiss-ploeg?

> En
> daarvoor is nu geen grond, ongeacht het gemene
> argument, dat je nooit voor iemand je hand in het
> vuur zou moeten steken.

Dat is geen gemeen argument, dat is een reëel argument in de topsport.

> L'Enfer c'est les autres.

Uiteraard, in het geval van Horsie kennelijk Clement.

> Als zeker zou zijn, dat Lady Godiva aan de andere
> kant van de brandende tunnel op Horsie zou
> wachten, dan sprintte Horsie zeker en vast met een
> brandwerende deken naar de overkant.

Nog een paard, daar zit ze vast op te wachten. Een jeans en een bloesje helpen waarschijnlijk beter.
Eazster 22 mei 2019 05:59
Clement wil graag de Bad Boy uithangen en gooit er een kleine gepeperde mening tegenaan.
Hij moet echter sowieso niet aan de slag in het scoutingsapparaat van Jumbo Visma,er zijn zelfs prikkers die voorop hebben gelopen met de progressie van Roglic.
Immers na zijn winst in 2017 op Serre Chevalier is de glazen bol van deze mensen opvallend accuraat (Lees maar na).Een nieuwe grote ronde winnaar stond op.
Juist dat Clement Pantano aanhaalt wil eigenlijk aangeven dat prestaties,progressie niet zomaar de norm voor verdachtmakingen zouden mogen zijn.Eerder betrappingen op heterdaadjes,maar ja niets menselijks is ook Clement vreemd.
Stümpert 22 mei 2019 07:23
Clement noemde Pantano niet als iemand met een opvallende prestatie curve, maar als iemand die hij goed kende, bij een gerespecteerde ploeg reed en toch doping gebruikte.
Curzio 22 mei 2019 09:31
Dit is het betreffende topic: [wielerprikbord.nl]

Inderdaad 2 of 3 mensen die over grote ronde-winst reppen.
Moet er wel bij zeggen dat Roglic die Tour een vrije rol kreeg terwijl er volgens mij toen ook al de optie was om hem een klassement te laten rijden. Zoveel had hij al laten zien.
Iets heel anders was het in de Giro 2016, toen hij eigenlijk de meesterknecht voor Kruijswijk had moeten zijn maar vooral schitterde door afwezigheid (Tankink en Battaglin probeerden de honneurs waar te nemen). Ik kan me niet herinneren dat er toen al voorspellingen werden gedaan over eindwinst in een grote ronde (hoewel het potentieel van de man wel telkens werd benadrukt, niet in het laatst vanuit de ploeg).
Blueprint 22 mei 2019 10:40
Ik dacht dat hij in 2016 op zijn knie gevallen, waardoor hij bergop onvoldoende kracht kon zetten.
Arsimo 22 mei 2019 10:59
Wat ik niet zo begrijp aan het commentaar van Clement is dat hij zich verbaast over de opmars van Roglic.

Als men even uitgaat dat het fysieke talent om een top ronderenner te worden altijd intrinsiek in Roglic aanwezig was, dan is juist het verloop toch logisch? Roglic komt uit een heel andere sport, fietst als training, ontdekt dat hij er meer dan gemiddelde aanleg voor heeft en dat hij het wel leuk vindt en gaat zich laat op het wielrennen richten. Uiteraard maakt hij dan stappen flink later dan die een vergelijkbaar talent die vanaf de vroege jeugdcategorieen rijdt veel eerder zou doen.

Dus dat nu Roglic op zijn 29ste lijkt zijn eerste grote ronde te gaan winnen, na duidelijk in de voorgaande jaren stappen daar naar toe te hebben gezet (op haar tourpodium vorig jaar, diverse etappekoerjes gewonnen vorig jaar, podium WK-tijdrijden met zware slotklim, Tour etappe 2017 en ga zo verder terug) is niets vreemds aan.

Tuurlijk als men niet het uitgangspunt hanteert dat Roglic dat intrinsiek talent voor een topronderenner heeft dan kan men vraagtekens plaatsen. Maar dat moet men dan bij elke renner doen die een topronderenner is geworden maar na een meer standaard ontwikkeling (renner bij de jeugd, op iets eerdere leeftijd goed geworden in kleinere rondes en grote rondes etc).

Kortom, Roglic is mijn inziens geen vreemd geval.

Dat Clement - indirect - de hypocrisy aanvalt dat als een rondetopper bij bepaalde ploegen opstaat men in de lage landen meteen vraagtekens gaat plaatsen en speculeren en dat als dat in ploegen van alhier gebeurt dat minder of niet doet, snap ik wel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2019 11:03 door Arsimo.
Horsie is back 22 mei 2019 12:55
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Na het meermaals bekijken van het fragment,
> waarin
> > Stef Clement zijn insinuaties aangaande de
> opmars
> > van Primoz Roglic de vrije loop laat, hoeft
> Stef
> > Clement bij Horsie niet meer te rekenen op
> > clementie.
>
> Net zo goed als dat jij je mening mag
> ventileren mag Clement dat. Dat Jumbo er niet blij
> mee is, is wel een complicerende factor
> natuurlijk.

>
> Met zulke redenaties (niet dat je geen
> > vraagtekens mag plaatsen) kun je elke topper
> > verdacht maken met Mathieu voorop.
> >
> > Doping komt in alle variaties en op "elke"
> > leeftijd (15 tot 95, Robert staat overal buiten
> > natuurlijk) voor. Doping als verklaring voor
> > prestaties, waarvan men denkt, dat ze naturel
> niet
> > kunnen, vereist een geheel andere aanpak.
>
> Want? Wat is het verschil met bijvoorbeeld het
> twijfelen aan toenmalige prestaties van pak 'em
> beet Ricco, of de toenmalige Gewiss-ploeg?

>
> > En
> > daarvoor is nu geen grond, ongeacht het gemene
> > argument, dat je nooit voor iemand je hand in
> het
> > vuur zou moeten steken.
>
> Dat is geen gemeen argument, dat is een reëel
> argument in de topsport.

>
> > L'Enfer c'est les autres.
>
> Uiteraard, in het geval van Horsie kennelijk
> Clement.

>
> > Als zeker zou zijn, dat Lady Godiva aan de
> andere
> > kant van de brandende tunnel op Horsie zou
> > wachten, dan sprintte Horsie zeker en vast met
> een
> > brandwerende deken naar de overkant.
>
> Nog een paard, daar zit ze vast op te wachten.
> Een jeans en een bloesje helpen waarschijnlijk
> beter.


Goed geslapen, Tjappie2?
Horsie heeft genoeg over Stef Clement gezegd.
De uitspraak "de Hel, dat zijn de anderen", verwijst naar gemakzucht en omgekeerd dus ook naar de spreker.
Het gemene aan de uitspraak voor niemand de hand in het vuur te willen houden vindt Horsie de nihilistische inslag.
Dan is niemand te vertrouwen, dus ook jezelf niet.
Horsie spreekt liever over de kans, de mate, waarin iemand te vertrouwen is.
Gelukkig valt hier niemand in de 100% categorie. grinning smiley
El Chaba 22 mei 2019 12:56
Leuk deze gedachtenwisseling in dat topic: smiling smiley

Kuiperberg 19 juli 2017 18:52
Roglic over twee jaar samen met Dumoulin op het podium in de TdF. Wat een power, gaat as zaterdag ook een nummertje geven.

Tinuz 19 juli 2017 21:18
Ik zie in Roglic geen man voor een kort klassement in een grote ronde.
Vandaag was hij sterk, maar zat ook de hele dag in een zetel en heeft zonder klassementsdruk deze Tour afgehaspeld.

Curzio 19 juli 2017 22:45
Precies. In klassementen in grote rondes moet hij zich eerst nog tonen, laat staan bewijzen.
El Chaba 22 mei 2019 12:58
Eens en eens.

Dat tweede heb ik hier ook al regelmatig aangehaald.
Horsie is back 22 mei 2019 13:04
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens en eens.
>
> Dat tweede heb ik hier ook al regelmatig
> aangehaald.

Dus U bent het eens met Uzelf.
El Chaba 22 mei 2019 13:24
Uiteraard, altijd..
Curzio 22 mei 2019 13:57
Daar worden inderdaad zinnige dingen gezegd, eens.
Eindhovuh 22 mei 2019 15:04
Volgens mij is dat tweede ook het punt wat hij wil maken. Maar de goegemeente valt over het vermeende eerste punt, en kleurt dat zelf dan ook nog verder in.
Wellicht niet zijn verstandigste uitspraak hoor.
De ophef zorgt er in ieder geval voor dat iedere insider voorlopig weer zijn mening niet geeft. Laten we onder de analisten vooral nietszeggende grijze muizen toejuichen.
Vlaflip76 22 mei 2019 21:45
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laten we onder de analisten vooral nietszeggende
> grijze muizen toejuichen.

Gio Lippens?
el:equipo 22 mei 2019 22:42
Wat mij toch ook opvalt is dat Clement Romandie 2018 noemt. Die hebben ze samen gereden. En dan met het verhaal "geen normale stappen maar reuze stappen''. Zou die dat een jaar geleden ook al hebben gedacht tijdens Romandie en besproken met ploegmaats als Kruijswijk, Tankink en Boom die daar ook aan de start stonden?
Horsie is back 22 mei 2019 23:35
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij toch ook opvalt is dat Clement Romandie
> 2018 noemt. Die hebben ze samen gereden. En dan
> met het verhaal "geen normale stappen maar reuze
> stappen''. Zou die dat een jaar geleden ook al
> hebben gedacht tijdens Romandie en besproken met
> ploegmaats als Kruijswijk, Tankink en Boom die
> daar ook aan de start stonden?

Juist de individuele tijdrit over 9,9 km liet zien, dat Roglic een Work in Progress was en Stef Clement al dicht bij de uitgang.
Tjappie2 22 mei 2019 23:47
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie heeft genoeg over Stef Clement gezegd.

Een gevalletje ijdele hoop winking smiley
Horsie is back 23 mei 2019 00:08
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Horsie heeft genoeg over Stef Clement gezegd.
>
> Een gevalletje ijdele hoop winking smiley

Maar Horsie is ook een Work in Progress. Wel mooi omschreven, toch?
Tjappie2 23 mei 2019 00:24
Valt mee vind ik. Als horsie en Roglic Work in Progress zijn, dan Stef Clement ook.
Vooralsnog vind ik het vooral een tamelijk nietszeggende disclaimer. Maar dat is helemaal niet erg natuurlijksmiling smiley
Horsie is back 23 mei 2019 00:54
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Valt mee vind ik. Als horsie en Roglic Work in
> Progress zijn, dan Stef Clement ook.
> Vooralsnog vind ik het vooral een tamelijk
> nietszeggende disclaimer. Maar dat is helemaal
> niet erg natuurlijksmiling smiley

Je bedoelt, dat Stef Clement nog veel kan leren in zijn analisten loopbaan? Dan is H(!)orsie het wel met U eens.
Overigens, de credits gaan toch naar Brad Wiggins, naar wie Horsie goed heeft geluisterd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen