Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Timo Roosen en zijn pechjaar

Gepost door ton duk 
ton duk 21 mei 2019 13:35
Sub Culture 21 mei 2019 13:43
Omdat ik pro deftige inkleding van een openingspost ben en mij niet bezondig aan gemakzucht voor de prikkers hier het effectieve artikel.


Timo Roosen achtervolgd door pech: ‘Soms ben je er helemaal klaar mee’
Timo Roosen blijft achtervolgd worden door pech. Na een val in de Ronde van Californië zit hij nu thuis met een gebroken sleutelbeen. ,,Soms ben je er helemaal klaar mee.”

,,Niet mijn gelukkigste seizoen”, verzucht Timo Roosen met een gezonde dosis ironie over de volgende tegenslag die hij dit jaar moet zien te slikken. In de Ronde van Californië brak de 26-jarige Jumbo-renner bij een massale valpartij zijn (linker) sleutelbeen. Eerder in het seizoen liep hij een knieblessure op bij een val in de Ronde van de Algarve. Koud terug op de fiets brak het stuur van zijn fiets af in Kuurne-Brussel-Kuurne en viel hij vol op dezelfde rechterknie.

,,De moed kan ik er nog wel inhouden, maar soms ben je er ook helemaal klaar mee. Je doet er zoveel voor en dan valt het allemaal weer uit elkaar”, zegt Roosen thuis met zijn schouder in een mitella.

Rollen
,,Morgen kijkt de dokter er nog een keer naar. Dan weet ik hopelijk wanneer ik weer op de rollen en op de fiets mag. Naar het moment dat ik weer kan gaan fietsen kijk ik nu al uit.”

Door alle pech en gemiste koersen is één ding inmiddels wel duidelijk: ,,Geen Tour dit jaar voor mij. Dat was al onzeker, nu lukt het zeker niet meer.” De ploeg maakte bekend dat Mike Teunissen de sprints moet gaan aantrekken voor Dylan Groenewegen.

De tegenslagen in koers zijn niets vergeleken bij wat zijn broer Sjors begin dit jaar overkwam. Bij een onschuldig lijkende botsing met een auto liep die een dwarslaesie op. Ook broer Timo was er kapot van. ,,Sjors is in Nijmegen druk bezig met zijn revalidatie. Hij is goed bezig, maar we weten ook dat het niet snel vooruit gaat.”

Timo Roosen ziet geen verband tussen het drama wat zijn broer is overkomen en de zware valpartijen in koers. ,,Niet één van die valpartijen heb ik zelf veroorzaakt. Je kunt niet zeggen dat ik er met mijn hoofd even niet bij was of zo. In Californië valt er iemand vlak voor mijn neus. Dan ben je kansloos.”

De schade is dit keer niet alleen een gebroken sleutelbeen. ,,Die knie ligt weer open en mijn rug ligt open door de schaafwonden. Met een sleutelbeenbreuk moet je op de rug slapen. Dat is dus pijnlijk nu.”

En toch blijft hij lachen. ,,Uit liefde voor de sport ga ik gewoon door hoor.” Een gezonde portie humor helpt daarbij. ,,Ze zeggen dat je pas echt een wielrenner bent als je je sleutelbeen hebt gebroken.”

Of hij daar blij mee moet zijn? ,,Het zal wel gezegd worden om het leed nog een beetje te verzachten.”
Horsie is back 21 mei 2019 14:05
Disclaimer van Sub: Ik heb niks tegen Duk of Horsie.
Sub Culture 21 mei 2019 14:24
Ik heb niks tegen Horsie.
ton duk 21 mei 2019 14:34
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb niks tegen Horsie.

idem
gr
lodjan 21 mei 2019 14:43
Linkje zonder verdere duiding: [wielerprikbord.nl]
ton duk 21 mei 2019 14:49
Dank je
Alsnog gestemd smileys with beer
gr
lodjan 21 mei 2019 14:59
Luijt 21 mei 2019 15:46
Ik heb eigenlijk tegen geen enkel mens iets.
Luijt 21 mei 2019 16:16
althans niet snel.
El Chaba 21 mei 2019 22:17
El Chaba 21 mei 2019 22:19
Omdat ik pro deftige inkleding van een openingspost ben en mij niet bezondig aan gemakzucht voor de prikkers hier het effectieve artikel.

Helemaal mee eens.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen