Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kittel naar Jumbo? Wat daarvan te denken

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 03 juni 2019 17:29
Beste medeprikkers,
Ik zag op diverse websites dat Jumbo-Visma in gesprek is met Marcel Kittel over een gezamenlijke toekomst. Ik ben daar in eerste instantie door verrast, al snap ik de Marijn Zeeman-link wel. Zou een stunt van jewelste zijn, maar ik ben ook een beetje bang voor het afbreukrisico. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Cecchini 03 juni 2019 17:47
Niet aan beginnen.
Arsimo 03 juni 2019 17:57
Het zou kunnen zolang Kittel blij is met zijn nieuwe kans, zijn weg terug vinden en sprintkopman zijn in koersen die Dylan Groenewegen niet rijdt (Vuelta, Giro, diverse etappekoersjes). van Poppel zal er nog het minst blij mee zijn overigens, lijkt mij.

Grootste probleem ontstaat echter als het zou lukken om Kittel weer helemaal top te krijgen in bijvoorbeeld 2020. Denk niet dat Kittel en Groenewegen in dat geval voor de ander wil onderdoen. En die samen in een ploeg in de topkoersen zoals de Tour? Nee, dat gaat niet goed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2019 17:57 door Arsimo.
Nelis! 03 juni 2019 18:20
Ik ben er niet zo'n voorstander van, maar dat is misschien omdat ik geen Kittel fan ben. Overigens denk ik niet dat het van invloed zal zijn op het aantal overwinningen dat Van Poppel behaalt...
ton duk 03 juni 2019 18:29
Wilde JUMBO ook niet de Duitse markt op.....
Gr
Curzio 03 juni 2019 18:54
Slecht plan. Als hij al in vorm komt dan is er nog eigenlijk geen plek voor hem binnen Jumbo. Je hebt ook niet ineens een tweede sprinttrein.
Ook voor hemzelf lijkt het me beter om eerst eens een paar maanden afstand te nemen eerlijk gezegd. En dan naar CCC ofzo.
D.R.E. 03 juni 2019 19:05
Doen, voor een prikkie op te halen waarschijnlijk, en met mannen als Jansen, Roosen, Teunissen, Martin, Leezer, Martens, van Emden, van Aert en van Poppel zijn er echt wel 2 sprinttreins te formeren. Van Poppel heeft dan pech, en had dan maar meer moeten winnen
Orakel 03 juni 2019 19:05
Sommige dingen gaat goed bij Jumbo.
Andere dingen hebben een upgrade nodig.

Kijk je naar het sprinten, dan staat dat momenteel als een huis.

Kortom: wanneer Groenewegen gewoon blijft, Kittel niet contracteren, maar dat budget steken in ondersteuning voor Roglic, Kruijswijk of het voorjaar.
Adje Wijnands 03 juni 2019 19:49
Ik had vandaag ook een brainfart. Een mazzel: ze stinken niet.
Tinuz 03 juni 2019 20:06
Zeeman en co hebben uiteindelijk een tamelijk goe ploegske gemetseld, maar het aantrekken van Kittel zou wel eens een flinke deuk in die carrosserie kunnen veroorzaken.
Zeeman moet zichzelf niet schromelijk gaan overschatten.
Luijt 03 juni 2019 20:21
Merijn is de naam
Ridder Kale Knikker 03 juni 2019 20:41
Klopt, sorry voor de typo
Orakel 03 juni 2019 20:43
opoeepo 03 juni 2019 23:17
Herzlich willkommen, Marcel.
Luijt 04 juni 2019 09:21
Normaal val ik niet over dit soort dingen, maar m'n zoon heet ook Merijn en wordt te vaak Marijn genoemd. Vandaar.
Ridder Kale Knikker 04 juni 2019 09:36
Poppel gaat zich meer en meer richten op de klassiekers, ik verwacht niet dat dat een probleem voor hem zal zijn als Kittel komt.

Jumbo Visma is erg afhankelijk van de twee veel-winnaars in de ploeg. Zou denk ik zeer welkom zijn voor de ploeg om een andere winnaar toe te voegen, al moet nog maar blijken of Marcel terug op niveau kan komen. Merijn Zeeman is natuurlijk wel de juiste man om weer het vertrouwen te voelen voor Marcel Kittel
Cecchini 04 juni 2019 12:28
Ik had een vrouwelijke collega, die Merijn heette, één van de eerste transgenderneutrale namen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2019 12:28 door Cecchini.
El Chaba 04 juni 2019 16:09
Je had vroeger ook al René en Pascal..
lodjan 04 juni 2019 17:26
Renée en Pascalle?
el:equipo 04 juni 2019 19:23
Een ozondaar naar Jumbo? Ik moet het nog zien.
Snorfietser 05 juni 2019 23:10
Ik hoop het niet, in de Tour wil je de beste sprinters tegen elkaar zien. Als Kittel terugkeert op niveau dan kun je ze moeilijk allebei meenemen. Zat ploegen waar een topsprinter ontbreekt.
Koppizoektwachtwoord 20 juni 2019 22:43
En Robin, Kim en José (in Vlaanderen).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen