Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema over zijn 5e plaats

Gepost door Luijt 
Luijt 04 juni 2019 09:12
Van NOS.nl

Mollema:

"Top-5 vind ik mooier dan een etappezege. Ik haal er veel voldoening uit om drie weken lang voor het klassement te rijden. Je werkt er maandenlang naartoe. Je traint, maar bent er ook in je hoofd mee bezig. Dan geeft zo'n vijfde plaats veel voldoening"

Uit het hart gegrepen. wat een topprestatie.
Arsimo 04 juni 2019 09:29
Ik vind die 5de plaats netjes, en het is mooi dat hij deze Giro relatief constant heeft gereden tot het einde.

Toch vind ik deze Giro - ondanks dat ik dat wel geregeld lees hier en daar - niet zijn beste groterondeprestatie. In de Tour behoorde Mollema tweemaal een tijdlang tot de beste 3, 4 klassementsrenners in koers. Okay, hij hield het niet vol om diverse redenen maar even konden we echt dromen. Op de langste tijdrit na, was dit niet het geval deze Giro. Tuurlijk, knap dat hij nooit door het ijs zakte maar Mollema hoorde in de bergen van de tweede helft van de Giro nooit bij de beste 3, 4 en heeft na de tijdrit nooit voor het podium mee kunnen strijden. Geen schande of zo, en nog steeds goed gereden etc, maar daarom mijn inziens niet zijn beste grote ronde.
Remko II 04 juni 2019 09:33
5e plaats is prima prestatie i.m.h.o. Hoogst haalbaar lijkt me. Ik had hem vooraf eerder op positie 7 - 11 verwacht.
lodjan 04 juni 2019 09:37
Hoe beoordeel jij de Giro van Yates van vorig jaar dan? Beter dan die van Bauke nu? Juist bij het rijden van een grote ronde moet je de hele ronde goed zijn en constant zijn. Bauke mag trots zijn op deze vijfde plaats. Enkel door de NL ronde successen van de afgelopen jaren krijgt hij niet de waardering die hij verdient (met name van het rittenkapersgilde).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2019 09:39 door lodjan.
Ron de Renner 04 juni 2019 09:52
Ik verbaas me vooral dat sommigen dit hoger inschatten dan een 4e plek in de Vuelta, relatief kort achter een ontketende Cobo en twee toekomstig Tourwinnaars, met ook nog eens een puntentrui erbij en een dagje leiderstrui.
ton duk 04 juni 2019 09:56
Wat Lodjan deze week ook aangaf...TdF-Giro-Vuelta is toch de rangorde bij de meeste wielervolgers..........en dan hebben we 't nog niet eens over mijn kortetermijngeheugen die bij Cobo al bijna begint te haperen winking smiley
gr
Arsimo 04 juni 2019 10:06
Yates deed vorig jaar mee voor de knikkers, won etappes en zakte er volkomen doorheen. Ik vind dat sowieso beter dan zijn "constante" Giro dit jaar waar hij nergens indruk maakte. Ook beter dan Bauke's Giro dit jaar als ik eerlijk ben.

Begrijp me goed, ben een groot fan van Mollema, altijd geweest, maar hoewel ik zijn vijfde plek een heel goede prestatie vind word ik er nauwelijks warm of koud van. Na zijn toptijdrit had ik even hoop dat hij kon meedoen om het podium, maar snel bleek dat hier geen sprake van was. Had het mooier gevonden als hij daar wel een tijd voor mee had kunnen doen en uiteindelijk in de laatste dagen naar plek 6-10 was teruggezakt.

Bauke mag zeker trots zijn op zijn 5de plek, maar in zijn schoenen zou ik trotser zijn op zijn 4de plek in de Vuelta - met dag leiderstrui -, de Bau-Lau Tour en Tour 2016.
MarkV 04 juni 2019 11:12
Eens en vergeet niet dat hij in die Vuelta ook de puntentrui won.

Als Mollema geen Nederlander was maar een of andere Fransman of Italiaan zou niemand hier iets om de Giro van Mollema geven en meer bewondering hebben voor de Giro van Lopez, of zelfs Yates (niet goed, wel gestreden), of Sivakov met zijn doorbraak. Ciccone zou ik als sponsor ook tevredener over zijn of wat te denken van Zakarin met top 10 én een rit gekaapt (het ene hoeft het andere niet uit te sluiten).
Ik zou als niet-Nederlander alleen Majka uit de top 10 lager waarderen dan Mollema.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2019 11:23 door MarkV.
Eddy Veen 04 juni 2019 11:14
Zijn mooiste etappenkoers vind ik nog altijd de Ronde van de Toekomst van 2007.
ton duk 04 juni 2019 11:15
Geheel eens maar misschien speelt bij Mollema zelf ook wel het IKKANHETNOG-gevoel op ....na wat mindere AK's GR in ook andere rol..
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2019 11:16 door ton duk.
Arsimo 04 juni 2019 12:36
Mogelijk ook dat mijn warm noch koud gevoel voor Mollema's vijfde plaatst (mede) komt doordat we de conclusie mogen trekken dat een groterondepodium er niet van zal komen voor hem.

Handvol keren er dichtbij maar door pech of ff teveel in de derde week het niet vast kunnen houden en dan nu met een perfecte voorbereiding, een - en dat is wel knap - eindelijk wel redelijk over de drie weken stabiel vormpeil, het op de valreep niet starten van belangrijke concurrenten (Bernal, Valverde), uitvallen van concurrenten (Domoulin), tegenvallen van concurrenten (Yates met name, maar toch ook Zakarin, Jungels en Lopez, al was het bij de laatste ook pech), in tweede deel inzakken van concurrenten (Roglic), tijdverlies door taktische blunders van concurrenten (Roglic, Nibali) en geblokkeerd door ploegenspel van concurrenten (Landa) en dan toch jammerlijk de conclusie moeten trekken dat de vijfde plek het hoogst haalbare was. Nog steeds best knap, maar er moet wel iets heel ergs bijzonders gebeuren in de a.s. 2, 3 jaar wil Bauke dat podium toch nog een keer halen.

Jammer, had het hem enorm gegund.
Kuiperberg 04 juni 2019 13:23
Mollema's vijfde plek is een topprestatie, maar ik word qua rijstijl en opvallend rijden, er niet bepaald warm van. Hij fietst mee en haakt aan.. heel knap. Dat is het dan ook. Niet vreemd dat de regie hem bij de laatste tijdrit over het hoofd zag. Hij valt gewoon niet op. Maar ik zie hem liever winnen zoals in San Sebastian of tijdens zijn Touretappe zege.
Cecchini 04 juni 2019 13:31
Zijn rijstijl valt juist erg op. In een helikopterbeeld haal je hem er als eerste uit. Pollentier was er ook zo één.
Horsie is back 04 juni 2019 13:34
Er schijnen op deze prik prikkers rond te zitten, die niet warm of koud worden van een renner of van diens prestaties als een renner.
Denken die alleen maar in termen van koud, lauw of warm bier?

Zo van, een vijfde plaats in een grote ronde is gewoon klein bier. Daarvoor stap ik niet steeds naar de fridge. De fridge moet maar naar mij toe komen.

Meanwhile is Achille (what's in a name?) Margo (84) ene Victor Campenaerts achterna gegaan.
Hij reed vanochtend in Roubaix de afstand van 31,86 km in een uur.

Het formele werelduurrecord voor de categorie van 80-84 jarigen staat echter nog steeds op naam van de Canadees Giuseppe Marinoni met 39,004 km.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2019 14:17 door Horsie is back.
ton duk 04 juni 2019 13:37
Ik val in herhaling maar ik vond het heerlijk om in de laatste giroweek toch gewoon me te kunnen afvragen : hangt ie 'r nog aan....waar zit Mollema ...welke concurrenten zitten voor en welke achter 'm....schuift ie op of verliest ie plekken..

En dan maakt zijn rijstijl het beantwoorden van deze vragen het toch wel gemakkelijk (en hup de helikopter)
gr
Arsimo 04 juni 2019 13:42
Opvallend is dan juist dat hij voor een "aanhaker" zeer behoorlijk in zware tijdritten uit de voeten kan. Lijkt tegenstrijdig voor iemand die ogenschijnlijk alleen in de wielen meekan?
Bummetje 04 juni 2019 14:33
Alsof dat de reden was dat hij bij de laatste tijdrit buiten beeld werd gehouden. Bauke maakt niet snel vijanden, maar de RAI kan hem inmiddels wel schieten na zijn uitspraken over de motards en ze doen er alles aan om hem zo min mogelijk zendtijd te geven... Ik denk ook dat dit Bauke's laatste Giro geweest is vanwege deze vete.
lodjan 04 juni 2019 14:36
Niet zijn laatste Giro: hij wil ooit alle grote rondes in één jaar rijden. En hij wil ooit De Ronde rijden.
merijntje mortirolo 04 juni 2019 15:43
-
kZat natuurlijk (traditiegetrouw in mei) op Sicilië, dus miste zowat elke etappe, daar ik aan het zuipen was op een of ander terras, watskeburt met Bauke en motards?

En trouwens: Cecchini, duk schreef het al, jouw Onno Kleyn-stukjes waren 's ochtends tof om te lezen, dat was zowat het enige wat ik overdag qua Giro meekreeg, 's avonds las ik dan uitslag en/of verslag. Ik heb vanaf 21 mei geen enkel livebeeld gezien en die etappes daarvoor waren het aanzien ook nauwelijks waard.

Wat een kutGiro eigenlijk. Jammah.

Spreekt voor zich dat ik volgend jaar bij mijn naar Hongarije geëmigreerde mattie Remko met een k in de buurt van Boedapest logeer en dan van daaro naar Catania vlieg en het jaar erop 'gewoon' weer op Sicilië/in Catania zit. En het jaar dáár-dan-weer-op wil ik mij definitivamente in Catania posteren. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken in dit leven. Wat jullie?

On topic: vijfde is een puike prestatie voor iemand die voor het AK gaat, maarruh, echt heel erg aansprekend/geschiedenis schrijvend issut natuurlijk niet echt. tBoeit mij namelijk geen flikker, terwijl ik best in aansprekende geschiedenis geïnteresseerd ben.

Al issut natuurlijk wel de beste prestatie aller tijden in de Giro van iemand die in Zuidhorn opgegroeid is! Yes.
El Chaba 04 juni 2019 16:29
Vooral eens met Arsimo: natuurlijk een heel knappe prestatie, maar ik word er niet warm of koud van.

En ik weet welhaast zeker dat dat bij mij vooral door de gewenning van 'zo vaak een Nederlander in de top tien van een grote Ronde van de laatste tien jaar' komt.
En dat ik - als het vijftien jaar geleden zou zijn gebeurd - dol enthoudiast geweest zou zijn

Maarzelfs dan nog altijd tien keer liever deze prestatie dan het beroep van ritten kapen, want dat laatste staat gelijk voor mijn aan concièrge zijn op een school, terwijl je de capaciteiten hebt om op die school ook wiskundeleraar te zijn (die film met Matt Damon, ja, al is het contrast daar nog veel groter..).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2019 16:29 door El Chaba.
El Chaba 04 juni 2019 16:30
Wat doe je nu dan, uomo?
merijntje mortirolo 04 juni 2019 16:54
-
Standaarddingetjes: vliegtuigen naar Catania missen, alles in en aan Eindhoven haten, in Hoofddorp logeren, opdat ik de volgende ochtend van Schiphol kan vliegen, wachten op de ondergang van het avondland, overwegen een Tomas Trainini-fanclub op te richten, wijn drinken, fruit bezorgen.

Maar wat wassur nou godverdomme met Mollema en de motards?
Luijt 04 juni 2019 18:24
Klopt, in die tour waarin ie viel was ie nog beter.
Luijt 04 juni 2019 18:27
Definiviamente: goed idee!
MarkV 04 juni 2019 18:30
Dan toch een mislukte wiskundeleraar die alleen maar een baan heeft omdat er een tekort aan wiskundeleraren is.
Tinuz 04 juni 2019 18:42
Geniet ervan merijntje! Zolang het nog kan! De Orwelliaanse knoet en in diens kielzog de Mohammedaanse zal er alles aan doen de vrije wereld dra te herordenen. Proost.

Mollema had publiekelijk commentaar (o.a. via twitter) op de motards van de RAI die nogal eens renners bevoordelen door vlak ervoor te gaan rijden.
merijntje mortirolo 04 juni 2019 18:49
Eazster 04 juni 2019 22:38
Het heerlijke van deze Giro was dit jaar "Waar is de Mol".De rest was eigenlijk geen klote aan ,vooral de totaal niet energieke nepoorlog van Nibali tegen Rogla,die het stoicijns als ie is niet eens wist.
Mollems had hier zijn constantste niveau ooit,het beste weet ik niet.Daarmee ga ik wel met Arsimo mee,echter gewoon voor die top 3 blijven proberen.Dit jaar was de concurrentie erg sterk ,dat kan zelfs in een Tour minder zijn.Wat de concurrentie dit jaar gebeurde,gebeurde met Mollema in andere rondes.Ik wil maar zeggen..ja wat eigenlijk.
Waarschijnlijk fuck overschatte rittenkapen (Niet NL renner prestatie gaat nog veel meer op bij winnen rit van buitenlander...want hoeveel boeit dat dan precies?).
Als de stofwolken na 3 weken oorlog zijn opgetrokken en je bent the 5th man standing mag je oprecht heel trots zijn en wij met jou.Go Bauke.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen