Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Trainer Tom Dumoulin: “Kunnen Tour de France in goede vorm halen”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 04 juni 2019 12:28
[www.wielerflits.nl]

Trainer Tom Dumoulin: “Kunnen Tour de France in goede vorm halen”

De voorbereiding op de Ronde van Frankrijk verloopt niet ideaal voor Tom Dumoulin. De Nederlandse klassementsman kan nog altijd niet voluit trainen als gevolg van de valpartij waardoor hij de Giro vroegtijdig moest verlaten. Dumoulins trainer Hendrik Werner blijft echter optimistisch: in gesprek met het AD zegt de Duitser namelijk dat hij denkt dat de Sunweb-kopman in goede vorm aan de start van de Tour kan staan.

“Hij was supergoed in vorm en ik had heel veel vertrouwen in een goed klassement. Het is zonde dat we nooit zullen weten of dat was gelukt”, blikt Werner terug op de voor Tom Dumoulin dramatisch verlopen Ronde van Italië. Na een valpartij aan het einde van de vierde etappe werd hij een dag later gedwongen de strijd te staken.

Met het oog op de Tour de France, die over een maand begint, is Werner optimistisch. “Die vorm en wat hij in de maanden daarvoor heeft opgebouwd, is nu niet ineens weg”, zegt hij. “Daarom zou ik op dit moment zeggen dat we de Tour in goede vorm kunnen halen. Zoveel heeft hij niet verloren in de voorbije twee weken. Hij moet de komende tijd wel de juiste stappen blijven zetten, maar dan zie ik het positief in.”

“Slechts één week niet op de fiets gezeten”
“Als ik nu een boek zou schrijven over de ideale voorbereiding op een grote ronde, zou ik deze pe­riode absoluut anders invullen”, moet Werner toch ook toegeven. “Maar wat is ideaal? Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik ben benieuwd waar deze periode nu goed voor is. Als je heel realistisch gaat kijken, zie je dat Tom slechts één week niet op zijn fiets heeft gezeten.”

Hoe het programma van Dumoulin eruit ziet in opbouw naar de Ronde van Frankrijk is nog niet duidelijk. Vandaag wordt door de Limburger en zijn entourage besloten of hij de Ronde van Zwitserland (15-23 juni) of het Critérium du Dauphiné (9-16 juni) betwist. Deelname aan het NK wielrennen op de weg in Ede heeft Dumoulin reeds toegezegd.
Eddy Veen 04 juni 2019 12:47
Vreemd dat hij zondag misschien aan de start van de Dauphiné staat, terwijl hij nu nog niet eens voluit kan trainen.
punt 04 juni 2019 13:07
Het zal dus allemaal wel goed zitten. Als er iets gebleken is de afgelopen jaren, dan is het wel dat Tom Dumoulin zich erg graag in de underdog-positie praat. De valpartij was in alle opzichten ideaal voor de Tour: geen zware giro in de benen, rust na de eerste trainingsperiode en piek, genoeg tijd om weer op te bouwen, en een mooi excuus om de druk weg te nemen.
ton duk 04 juni 2019 13:08
Afgelopen zondag vloog ie de Cote de Wanne op ...alsof de rest stil stond...aldus onbetrouwbare bron
gr
Horsie is back 04 juni 2019 13:23
Met nauwelijks een week niet kunnen trainen val je nog niet echt in de categorie detraining. Alhoewel hij in de eerste week natuurlijk nagenoeg niks heeft kunnen doen als gevolg van zijn verwondingen. Fysiologisch zullen er geen problemen zijn. Het gaat er om of hij weer optimaal kan fietsen. De rest komt vanzelf.
Curzio 04 juni 2019 13:23
Met de kanttekening dat 'de rest' hier Laurens ten Dam is, en dat die waarschijnlijk inderdaad bijna stil stond.
ton duk 04 juni 2019 13:33
hot smiley
Nu ken ik de streek niet maar Plopsaland werd ook nog genoemd door mijn bron...
gr
Tjappie2 04 juni 2019 14:06
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> hot smiley
> Nu ken ik de streek niet maar Plopsaland werd ook
> nog genoemd door mijn bron...
> gr


Was dat dan niet Plop Salland met de Holterberg?
opoeepo 04 juni 2019 17:51
Dauphiné is een mooie gelegenheid om wedstrijdkilometers te maken.
Martijn Tusveld staat in ieder geval alvast aan de start.
ton duk 04 juni 2019 18:12
Het had zo mooi kunnen (moeten) zijn...Dumoulin-Kelderman-Oomen-Tusveld en Matthews die hun TdF 2019 voorbereiden in de Dauphine…
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen