Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout van Aert debuteert in de Tour, Selectie Jumbo Visma

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 10 juni 2019 11:41
Aldus Indeleiderstrui.nl

Dat is toch wel een hele grote verrassing.

Edit: Even voor Cecchini de volledige selectie (die op t moment van plaatsen nog niet bekend was, snap je dat ik toen nog niet kon plaatsen beste Cech?):

Steven Kruijswijk, Dylan Groenewegen, Mike Teunissen, Wout van Aert, Laurens De Plus, Tony Martin, Amund Grøndahl Jansen en George Bennett.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2019 13:35 door Ridder Kale Knikker.
el:equipo 10 juni 2019 11:44
Zeker!
En dus geen Roglic in de Tour
Slimmerd 10 juni 2019 11:45
Neemt de plek in van de vermoeide Roglic
Heisenberg 10 juni 2019 11:48
En De Plus i.p.v. Gesink
merijntje mortirolo 10 juni 2019 11:57
-
Die twee Belgen plus Dylan Groenewegen, George Bennett, Amund Gröndahl Jansen, Tony Martin en Mike Teunissen zorgen er 'alvast' niet voor dat Kruijswijk de Tour wint. Om niet te zeggen: zorgen ervoor dat Kruijswijk de Tour niet wint, noch podium haalt.

Arme Kruijswijk, hij had al een jaar lang zoveel zin in deze Tour...

Zet dan godverruhdommuh alles op Groenewegen.
Remko 10 juni 2019 12:04
Tsja, ik weet ook niet zo goed wat ik van deze selectie moet vinden. Lijkt inderdaad meer voor Groenewegen dan voor Kruijswijk. Steven strijden voor plek 4 t/m 7?
Slimmerd 10 juni 2019 12:05
Het niet halen van het podium deze Tour zal niet alleen aan de omkadering liggen, maar ook aan de intrinsieke kwaliteiten van Kruijswijk. Een prima top-5 renner, maar zie in hem geen podiumrenner (laat staan een winnaar)
ton duk 10 juni 2019 12:08
Met Roglic, Gesink, de Plus en Bennett wasdat toch hetzelfde geweest?
Gr
Arsimo 10 juni 2019 12:13
Juist prima selectie voor Kruiswijk. Twee man die hem in bergen kunnen bijstaan is meer dan voldoende. De rest zijn goede sterke renners die zowel Groenewegen als Kruijswijk kunnen ondersteunen op de momenten dat het tricky kan zijn (waaiers, breuken in peloton door valpartijen e.d.)
Wanny 10 juni 2019 12:18
Niet echt een leuke ploeg. Waar zijn de tijden gebleven dat ze nog met 7 Nederlanders in de Tour reden.

Van de buitenlanders vind ik Van Aert nog wel een aansprekende renner. Rest zijn grijze muizen en een Duitse veteraan.
merijntje mortirolo 10 juni 2019 12:18
-
Als Roglic en Gesink Kruijswijk hadden ondersteund, zou ik best in een podium geloven.
merijntje mortirolo 10 juni 2019 12:21
-
Hij moet zich ook niet op het podium richten (dan wordtie hoogstens vierde, namelijk), maar op de eerste plaats. Dan is plek twee of drie best mogelijk.

Intrinsiek (op hem slaand, niet op mijn geloven dat) geloof ik juist wel dat hij die kwaliteiten heeft.
Wanny 10 juni 2019 12:29
Kruijswijk zou best kunnen profiteren van de grote favorieten die naar elkaar gaan zitten kijken. Fysiek doet ie ook weer niet zoveel onder voor die mannen als ie de vorm van afgelopen jaar heeft.

Het zou al helpen als ie in de ploegentijdrit deze keer niet gelijk een minuut aan de broek krijgt. En hij verloor vorig jaar ook flink wat tijd en energie met die raid naar de Alp. Als je ie weghaalt stond ie toch niet al te ver van het podium.
Cecchini 10 juni 2019 12:34
Wat een gezeur over deze selectie. Roglic is na een fantastisch voorseizoen en een Giro (met podiumplek) helemaal uitgepierd (dat bleek wel de laatste week) en zo'n jongen moet je rust gunnen, en naast de vraag of Gesink na zijn bekkenbreuk alweer fit is, kan ik me bij de Jumbo leiding goed voorstellen, dat je Gesink, die om de zoveel weken wel iets breekt, dat ze twijfels hebben of zijn selectie nou wel zo verstandig is.

Tourselectie trouwens is (als je een topic opent zet dan de volledige namen er in, zou ik denken)

Laurens de Plus, Wout van Aert, Dylan Groenewegen, Steven Kruijswijk, George Bennett, Amund Gröndahl Jansen, Tony Martin en Mike Teunissen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2019 12:38 door Cecchini.
Remko 10 juni 2019 12:35
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het niet halen van het podium deze Tour zal niet
> alleen aan de omkadering liggen, maar ook aan de
> intrinsieke kwaliteiten van Kruijswijk. Een prima
> top-5 renner, maar zie in hem geen podiumrenner
> (laat staan een winnaar)

Daarom is de herinnering aan de Giro 2016 nog steeds zo pijnlijk. Die kans op eindwinst krijgt hij NOOIT meer. Ik zou hem dan ook, als geen ander, een overwinning (of desnoods top drie) in een GT gunnen.
Wanny 10 juni 2019 12:51
Sowieso een overwinning in een rondje zou ik hem al gunnen. Een Ronde van Zwitserland of iets dergelijks. Palmares is nu erg mager voor zo'n goede renner.
Pyama 10 juni 2019 13:02
Jumbo met maar drie Nederlanderseye rolling smileyeye popping smiley
Slimmerd 10 juni 2019 13:07
Het is wachten op lodjan en ton duk om hier een probleem van te maken
Eindhovuh 10 juni 2019 13:14
Dit is eigenlijk beter. Vroeger reden er 7 Nederlanders voor 2 buitenlandse kopmannen als Leipheimer, Menchov en Freire. Nu omgekeerd.
lodjan 10 juni 2019 13:17
Geen probleem!
Zie ook Eindhovuh hierboven.
Ridder Kale Knikker 10 juni 2019 13:18
Ik vind het juist een prima ploeg voor Steven om juist wel podium te rijden. Als Groenewegen een etappe (of wellicht meerdere etappes) wint, dan is de druk van de ketel. Van Aert lijkt me een prima teamspeler die zelf ook voor een verrassing kan zorgen. Bennett en de Plus zijn meer dan goede knechten voor in de bergen. Team Inios dicteert toch de koers, dus is het anders koersen dan in afgelopen Giro. Hup Stevie, pak dat podium!
Noot 10 juni 2019 13:19
Ik had niet anders verwacht eigenlijk.
Wanny 10 juni 2019 13:32
Alles op die eerste gele trui. Dan is de Tour gelijk geslaagd. Met deze ploeg hebben ze daar ook een goeie lead out voor.
veluweracer 10 juni 2019 13:33
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sowieso een overwinning in een rondje zou ik hem
> al gunnen. Een Ronde van Zwitserland of iets
> dergelijks. Palmares is nu erg mager voor zo'n
> goede renner.

Helaas zullen ze hem in het peloton niks gunnen.
ton duk 10 juni 2019 13:46
Sorry, ik steiger ook niet
Behalve de al aangekondigde koerswijziging door sponsorbelangen in België en Duitsland, is er ook qua HOL-Selectie weinig andere keus (Gesink en Roosen in lappenmand).
Als je op 2 renners wedt, is deze selectie vrij logisch
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2019 10:41 door ton duk.
Cyclad58 10 juni 2019 17:37
Prachtige selectie. Roglic en Gesink waren, mits in goede doen, beter geweest, maar nu dat niet zo is is dit de best denkbare selectie.
Zowel Wout van Aert als Tony Martin zijn voor Groenwegen inzetbaar als in de bergen voor Kruijswijk (voordat Bennett en De Plus aan de bak kunnen) en dat is prima. Wat dat betreft is het uitvallen van De Plus in de Giro een zegen voor Kruijswijk, hij gaat heel veel aan De Plus hebben. Groenwegen heeft zijn favorieten treinbestuurders Jansen en Teunissen bij zich.
Op alle fronten kan Jumbo meedoen voor de prijzen. Van Aert en ook Teunissen zijn ook nog in staat een rit te winnen, Groenewegen moet er minstens 2 binnenhalen en Kruijswijk top 5 in het klassement. Lijkt me toch niet te veel gevraagd :-)
Eindhovuh 10 juni 2019 19:11
Mee eens dat dit de beste selectie is nu.
Wordt de Plus niet een klein beetje overschat op dit prikbord? Zo vaak heeft hij toch nog niet laten zien met de beste 20 a 30 renners mee omhoog te gaan op het allerhoogste niveau?
Bennett is dan al wat stappen verder.
Slimmerd 10 juni 2019 19:26
Bennett heeft zich (bij mijn weten) dan nog nooit echt als echte knecht laten zien en dat De Plus dat kan heeft hij dit jaar al meerdere aangewezen in dienst van Roglic
Eindhovuh 10 juni 2019 20:58
In het hooggebergte in de tour is toch wat anders dan een korte ronde in maart of april.
Slimmerd 10 juni 2019 21:25
Daar heb je ook zeker gelijk in, maar met alleen maar afwachten gaan we het nooit weten. Bovendien zien we toch meestal in het hooggebergte maximaal 15 man bij elkaar, waarbij twee, misschien drie teams, meer dan één renner hebben
ton duk 11 juni 2019 07:47
Na mijn 1e conclusie in de boemeltrein van Antwerpen-Berchem naar Roosendaal moet ik nu toch toegeven als 2e reactie dat ik Tankink mis
Die had deze selectie natuurlijk laten uitgroeien tot een van de beste van de laatste seizoenen....

Jose de Cauwer (heerlijk neutraal gisteren in de laatste 20 km) gaf De Plus en vAert dan weer gelijke de vrije rol...
Laten we dat dan maar niet doen...
gr
Blueprint 11 juni 2019 09:51
Gewoon de beste selectie die ze nu richting de Tour kunnen sturen. Hopelijk kan Martin met de sprinttrein de schade wat beperkt houden in de TTT, dat lijkt me wel een uitdaging voor deze ploeg zonder Van Emden en Roglič.
Luijt 11 juni 2019 11:10
Ik ook, van die De Plus moet ik het allemaal nog zien. Bennet lijkt me niet zo'n bidonnenhaler en Van Aert, leuk dat ie mee op hoogtestage is geweest, maar die haakt echt af in het hooggebergte (aan de voet van de col).
Luijt 11 juni 2019 11:13
Ja De Plus moet het eerst laten zien, alvorens we lyrisch over m worden. Ik snap wel dat de Belgen heel blij met m zijn. 't Is toch leuk om heel misschien weer eens een Belg in beeld te zien rijden op meer dan 1000m hoogte.

Hadden wij 20 jaar terug ook met Boogerd.
Vlaflip76 11 juni 2019 13:05
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> moet ik nu toch
> toegeven als 2e reactie dat ik Tankink mis

Bram geniet van het echte leven, dit weekend met dochter gespot bij Duncan Lawrence op Pinkpop. Zijn eerste keer (en ook voor dochterlief) op Pinkpop vermoed ik. Ze zagen er blij uit. Dat is ook wat waard.
ton duk 11 juni 2019 13:07
en ging daarna door naar Die Antwoord ??
gr
Vlaflip76 11 juni 2019 13:14
Vast niet. Die Antwoord trad een dag eerder op
ton duk 11 juni 2019 13:15
Gelukkig voor zijn dochter (tje)...
gr
Blueprint 11 juni 2019 13:21
Bennett moet sowieso in staat zijn om tot de slotklim zijn kopman bij te staan. Daarna is het toch ieder voor zich tegen 6 man van Ineos.
Eddy Veen 11 juni 2019 14:38
...en zonder ongelukken Keldermansmiling smiley
opoeepo 11 juni 2019 17:36
Kelderman heeft doorgaans aan één ongelukje wel genoeg.
Orakel 11 juni 2019 20:05
In de Tour van 2017 behoorde Bennett tot het selecte groepje klimmers van de Tour.
In de Giro 2018 top-10 gehaald.
Niet veel klassementsrenners (buiten Ineos) hebben zo’n sterke renner als knecht.
De Plus was in de jeugd van niveau Haig, Soler, Ciccone.
Kruijswijk mag trots zijn op zo’n ondersteuning (op het vlakke zelfs Martin!).
PVW 11 juni 2019 23:04
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet veel klassementsrenners (buiten Ineos) hebben
> zo’n sterke renner als knecht.

Quitana met Valverde en Landa scoort i.i.g. nog aardig hoger.
Curzio 12 juni 2019 09:45
Het zou me verbazen als Valverde nog echt mee kan in het hooggebergte. En bij Landa lijkt in het zoveelste loyaliteitsconflict te verzeilen in een grote ronde, wat misschien dit keer wel eens anders kan uitdraaien dan eerder, omdat zowel Quintana als Landa bij Movistar zullen vertrekken.
Orakel 12 juni 2019 13:20
Astana: Fuglsang krijgt goede hulp, maar niet van een top-10 GT knecht.
Bahrein: rijdt denk ik niet voor klassement.
Sunweb: Dumoulin krijgt Kelderman (top-GT knecht)
Ineos: belachelijk sterk
Bora: leuk team, maar niet echt een top 10 kandidaat, laat staan een top-10 GT knecht.
UAE: D. Martin staat er redelijk alleen voor. Aru moet eerst op niveau terug komen.
Dimension Data: leuk team, maar niet echt een top 10 kandidaat, laat staan een top-10 GT knecht.
AG2R: Bardet krijgt met Frank en Latour gelijkwaardige ondersteuning als Kruiswijk met Bennett en De Plus.
Lotto: leuk team, maar niet echt een top 10 kandidaat, laat staan een top-10 GT knecht.
FDJ: Pinot krijgt met Reichenbach en Gaudu gelijkwaardige ondersteuning als Kruiswijk met Bennett en De Plus.
Movistar: mits fris en als team opererend een sterkere selectie voor het hooggebergte dan Jumbo Visma.
CCC: leuk team, maar niet echt een top 10 kandidaat, laat staan een top-10 GT knecht.
Quickstep: op papier zijn Alaphilippe en Jungels ietsje beter dan Bennett en De Plus, maar qua vorm en écht willen knechten...?
Mitchelton: A. Yates krijgt waarschijnlijk Haig mee maar geen 2e man die er bij zit bij de laatste 20 bergop.
Education First: Uran krijgt met Van Garderen en Woods vergelijkbare slagkracht in de bergen mee.
Trek: Porte krijgt Mollema en Ciccone misschien mee, maar deze knechten zijn redelijk uitgepierd na de Giro.
Katusha, Wanty, Total, Arkea, Cofidis: kunnen rittenkapen maar gaan geen top-10 GT man beschermen en/of met die insteek naar de Tour.


Slagkrecht knechten in het echte hooggebergte
***** Ineos
**** Movistar
*** Jumbo Visma - AG2R - FDJ - Education First
** Astana - Quick Step - Sunweb - Mitchelton - Trek



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2019 13:23 door Orakel.
El Chaba 12 juni 2019 14:52
Latour is net terug van een zware blessure en het is nog maar zeer de vraag of hij weer op tijd terug is op niveau.
Prikdude 12 juni 2019 22:06
Het gaat ook (/vooral) om de breedte. Als Bennett uitvalt heeft Kruijswijk alleen De Plus. Ag2R heeft in een soortgelijk geval nog behoorlijk wat extra, net als EF. Pinot heeft nog Molard en Morabito. Mannen die na een vroege vlucht ook nog daadwerkelijk wat kunnen betekenen. Zo heeft Astana er ook 3 of 4. Verder hoeven bij bijvoorbeeld Trek Mollema en Ciccone pas in de 3e week weer echt goed te zijn.

Door de gedeelde focus op Groenewegen en het al dan niet noodzakelijke congé van Roglic en Gesink is het gewoon magertjes. Jumbo heeft een prima ploeg voor een top 5 kandidaat, maar je moet er niet aan denken dat Kruijswijk straks in het geel rijdt en of De Plus of Bennett er al uit ligt - al kan Van Aert een verrassende bijdrage leveren. Als Mas op koers ligt voor het podium of zelfs geel heb je aan Jungels, Alaphilippe, Gilbert en Stybar ook wel wat.
opoeepo 12 juni 2019 22:11
Doet Buchmann niet mee?
Prikdude 12 juni 2019 22:24
En ALS Aru plots sterk voor de dag komt heeft D. Martin daarnaast ook nog Costa, Henao en Durasek. Remi heeft er wel eens eenzamer bij gestaan.
Vlaflip76 19 juni 2019 08:59
Zijn er al meer ploegen bekend ? De poppetjes van de ploegen bedoel ik dan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen