Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pantano stopt met koersen.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 12 juni 2019 13:38
[www.ad.nl]

Soms lijkt het alsof we weer 15 jaar terug in de tijd zijn gegaan. Toch nog best veel dopinggevallen de laatste jaren.
Horsie is back 12 juni 2019 14:14
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.ad.nl]
> t-met-wielrennen~ad7b3d6d/
>
> Soms lijkt het alsof we weer 15 jaar terug in de
> tijd zijn gegaan. Toch nog best veel
> dopinggevallen de laatste jaren.

Ruim 20 jaar geleden, in 1998, was meer dan de helft (52,9%) van de TDF deelnemers betrokken bij doping of raakte betrokken gedurende de rest van de loopbaan.
In 2017 was dit nog 8,6%. Dus begint het allemaal wel meer te gelijken op een poor cyclist's drug.
In welke mate the beef cattle (te veel) (mini-)doping door hun voeder gemengd krijgen zal wel een raadsel blijven.

Het werkelijke effect van full-blown EPO is nog nooit vastgesteld. De voornaamste reden, die daarvoor aan te voeren valt, is, dat geen enkele onderzoeker het voor mekaar krijgt zulk een onderzoek ethisch over de bühne te krijgen.
veluweracer 13 juni 2019 00:00
Het toevluchtsmiddel voor renners met aflopende contracten of arme familie waar voor gezorgd moet worden. Daar rijden er nog heel wat van in de rondte.
Luijt 13 juni 2019 13:49
Cijfers die op niets gebaseerd zijn, hoeveel cijfertjes achter de komma er ook nog aan vastgeplakt worden.

Ik ken nog wel Leidse onderzoekers die een heel uitgesproken mening hebben over de niet-werkzaamheid van Epo. Met 1 van die lieden, toevallig een jeugdvriend, heb ik een keer aan tafel gezeten toen ik een fietsweekendje met vrienden had in de Vogezen. 1 van mijn temperamentvolle fietsvrienden (Ik ben zelf meer van het rustige type), die naar eigen zeggen meer dan 400 fietsboeken bezit, waarvan de helft over doping, en daarom beweert een kenner te zijn, wilde met de Leidse meneer op de vuist vanwege diens denkbeelden over Epo. Ik ben er natuurlijk tussen gesprongen. Maar pas nadat ook wat aanwezige Fransen mee wilden vechten. Het was een leuke avond.
El Chaba 13 juni 2019 18:50
Prikdude 13 juni 2019 19:26
En daarbij horende amateuristische toediening, met veel pakkans, weinig rendement en reeds komend van een abominabel vormpeil.

Luijt bedankt voor de smakelijke, al dan niet groot geviste, anekdote.
Horsie is back 13 juni 2019 20:22
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cijfers die op niets gebaseerd zijn, hoeveel
> cijfertjes achter de komma er ook nog aan
> vastgeplakt worden.
>
> Ik ken nog wel Leidse onderzoekers die een heel
> uitgesproken mening hebben over de
> niet-werkzaamheid van Epo. Met 1 van die lieden,
> toevallig een jeugdvriend, heb ik een keer aan
> tafel gezeten toen ik een fietsweekendje met
> vrienden had in de Vogezen. 1 van mijn
> temperamentvolle fietsvrienden (Ik ben zelf meer
> van het rustige type), die naar eigen zeggen meer
> dan 400 fietsboeken bezit, waarvan de helft over
> doping, en daarom beweert een kenner te zijn,
> wilde met de Leidse meneer op de vuist vanwege
> diens denkbeelden over Epo. Ik ben er natuurlijk
> tussen gesprongen. Maar pas nadat ook wat
> aanwezige Fransen mee wilden vechten. Het was een
> leuke avond.

De door Luijt gewraakte cijfers zijn niet absoluut, maar wel degelijk behoorlijk indicatief.

In het tweede deel van zijn bijdrage is weer een grote rol vrijgemaakt voor de Forrest Gump van deze prik.
Luijt 14 juni 2019 15:38
Anekdote is volledig naar waarheid.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen