Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome mist de Tour [update]

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 12 juni 2019 14:03
Chris Froome heeft het Criterium du Dauphiné vroegtijdig verlaten. De Britse Tour-favoriet kwam ten val bij de verkenning van de tijdrit en is meteen naar het ziekenhuis gebracht. De eerste berichten spreken over een zware val, maar dat is niet bevestigd door Team Ineos.

Update: Chris Froome zal dit jaar niet zijn vijfde Ronde van Frankrijk winnen. De Britse Tour-favoriet is ten val gekomen bij de verkenning van de tijdrit van het Criterium du Dauphiné en heeft een zware blessure opgelopen. Dat heeft ploegbaas Dave Brailsford bevestigd. Men spreekt van een dijbeenbreuk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2019 16:37 door Anony.
Orakel 12 juni 2019 14:08
Froome-Thomas-Bernal zijn de laatste seizoenen vaak op hun plaat gegaan.

Misschien een drama voor Froome, maar een opsteker voor de wielerfan die uitkijkt naar een spannende en enerverende Tour.
JW 12 juni 2019 14:10
Ik gun niemand blessures, laat dat duidelijk zijn !
Maar als er dan toch renners door blessures verhinderd zijn deel te nemen, laat dat dan maar renners van Ineos zijn.
Dat komt de wedstrijd ten goede.
Fcdh 12 juni 2019 14:10
Dan Bernal maar voor tourwinst al zal Thomas in eerste instantie hoger in de pikorde staan.
Heisenberg 12 juni 2019 14:15
Er blijft nog een leuke ploeg over: Thomas, Bernal, Poels, Kwiatkowski, Van Baerle, Castroviejo, Rowe, Ellisonde (of zal Moscon mogen starten). Maar voor spanning is dit een prettige ontwikkeling. De overwinning (inclusief forse tijdwinst) in de ploegentijdrit is zonder Froome ook minder zeker.
Horsie is back 12 juni 2019 14:20
"D'n fiets rijdt U", is de vaak door Horsie geciteerde uitspraak van wie oh wie ook al weer?
Het vallen in de wielerwereld begint een epidemie te worden. Horsie wil niet nu meteen Genie AP ter discussie oproepen, maar wie richt de website op, waarbij precies wordt bijgehouden, welke TDFrenner (niet) gevallen is, in plaats van bij te houden welke renner op de een of andere wijze betrokken is bij doping, cyclisme-dopage.
Een naam voor de website heeft Horsie al: Cyclisme-dommage.
rustdag 12 juni 2019 14:28
opoeepo 12 juni 2019 14:52
Sporza rept over een muur en een bekken, met de muur als winnaar.
predator 12 juni 2019 15:04
"Waarschijnlijk" in de kop kan weg
rustdag 12 juni 2019 15:19
Update 15.00 uur

Chris Froome moet de Tour de France aan zich voorbij laten gaan. De Brit heeft zich zwaar geblesseerd bij zijn valpartij tijdens de verkenning van het tijdritparcours in het Critérium du Dauphiné. Dat vertelde ploegbaas Dave Brailsford zojuist aan de pers.
El Chaba 12 juni 2019 15:19
[www.wielerflits.nl]

Update 15.00 uur

Chris Froome moet de Tour de France aan zich voorbij laten gaan. De Brit heeft zich zwaar geblesseerd bij zijn valpartij tijdens de verkenning van het tijdritparcours in het Critérium du Dauphiné. Dat vertelde ploegbaas Dave Brailsford zojuist aan de pers.
Frederik D. 12 juni 2019 15:50
Door een krachtige rukwind botste Froome tegen een muur op en brak zijn dijbeen. En dat tijdens de verkenning van de tijdrit. Aldus Nu.nl.

Toch jammer dat zo'n favoriet voor de tourzege uitvalt. We willen immers de besten aan de start. Erg jammer.

Moge Froome snel herstellen en meedoen aan de Vuelta.
El Chaba 12 juni 2019 16:00
Zijn dijbeen gebroken? Zó, dat is niet misselijk, die zien we normaal gesproken dit seizoen niet meer terug..
Frederik D. 12 juni 2019 17:03
Nu.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2019 17:04 door Frederik D..
opoeepo 12 juni 2019 17:51
Frankrijk is alvast opgetogen. De eerste Froome-loze Tour sinds 2010.
El Chaba 12 juni 2019 18:11
In tegenstelling tot de meesten vind ik het erg jammer dat Froome niet mee kan doen. De grootste en belangrijkste wedstrijd moet wat mij betreft betwist worden door de grootste renners.
el:equipo 12 juni 2019 18:18
Tom op de NOS vertelt dat hij waarnam dat er windvlagen tussen de huizen doorkwamen. Juist daar is Froome gevallen, zijn neus uitkuisend, aldus de Vlaamse interviewster.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2019 18:19 door el:equipo.
Cecchini 12 juni 2019 18:23
De valpartijen van Froome zijn meestal het gevolg van eigen dommigheden, vorig jaar in de Giro ook al in de verkenning van de tijdrit (ook in de Tour zijn de valpartijen echt te wijten geweest aan onhandige manoeuvres van hem zelf), en zijn zelden het gevolg van om hen heen vallende renners (zoals het Dumoulin in 2 eerdere Tours en de Giro van dit jaar overkwam). Daarom zit ik niet zo met de afwezigheid van Froome. Zijn rijstijl is denk ik vooral de reden van zijn vele valpartijen
rustdag 12 juni 2019 18:45
opoeepo 12 juni 2019 18:46
Had misschien beter zijn been kunnen kuisen en zijn neus gebroken.
Blueprint 12 juni 2019 21:18
Ik word er als wielerfan nooit vrolijk van als renners zich zo zwaar blesseren. Laten we hopen op een voorspoedig herstel en geen permanente schade.
Sjorsoll 12 juni 2019 21:28
Los van de andere voorbeelden, Dumoulin veroorzaakte zijn valpartij in de Tour van 2016- met een gebroken pols als gevolg - toch echt zelf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2019 21:29 door Sjorsoll.
opoeepo 12 juni 2019 21:35
Hier was toch kennelijk de wind voornamelijk schuld aan de val. (Was dat niet Terpstra, die dat eens overkwam
in 3-Daagse De Panne?)
Verdict is gebroken dijbeen, gebroken elleboog en gebroken ribben.
Prikdude 12 juni 2019 21:45
Neus snuiten in een stuk waar rukwinden van de zijkant kwamen en open stukken tussen huizen (nog snellere rukwinden). Dat duidt toch op bepaalde onervarenheid - hoe ondenkbaar ook. Temeer omdat geen enkele andere teamgenoot (daar) is gevallen. Zou evengoed een treurig einde kunnen zijn van de excentrieke grootheid Froome.
Horsie is back 12 juni 2019 21:57
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frankrijk is alvast opgetogen. De eerste
> Froome-loze Tour sinds 2010.

Horsie zag al een enquête langskomen over de gemoedstoestand van de twitteraar: Heureux of triste? sad smiley
Adje Wijnands 12 juni 2019 22:00
Al neuskuisend door een windhoos tegen een muur aan worden gesmeten en je been breken.
Het is een bijzondere kerel. Doodzonde dat hij niet meedoet. Hoewel ik Ineos een kutploeg vind
zou Froome zeker garant staan voor spektakel en in de tour moeten altijd de besten meedoen.
De Triangel van Ineos is niet meer en ik vrees dat het voor hen alleen maar eenvoudiger wordt.
Horsie is back 12 juni 2019 22:12
De wielrenner, die regelmatig onder alle denkbare omstandigheden op de weg rijdt, weet, dat er geen grotere tegenstander is dan een heuse windvlaag.
Als Horsie de ervaren wielrenners op dit prikbord mag geloven, dan overkomt een renner zoiets nooit. Houdt zijn beide handen altijd aan net stuur, want er is heel weinig voor nodig om een fiets uit zijn evenwicht te brengen. Overigens voor Prikdude, het WUR voor losse handjes aan het stuur (echt los dus) is toch nog zo'n 37 km.

Je ziet wielrenners ook al heel snel spartelen als er alleen maar een heli vrij vlak bezijden of boven hen het luchtruim kiest, maar tegen een stormwind aan hangen is heel goed mogelijk. Het evenwicht van de renner en de renfiets, daar zou een boek over geschreven moeten worden.

Meanwhile crashte Marianne Vos vandaag ook, tezamen met 8 anderen in een afdaling op weg naar de finish.
Adje Wijnands 12 juni 2019 22:33
Voor iemand die enkel in een stijlfiguur schrijft vind ik dat Horsje mij veel te serieus neemt.
Wat windvlagen betreft ben ik pas echt ingewijd tijdens een afdaling vanuit de Picos de Europa.
Een straffe noorderwind maakte de trechter waarin ik afdaalde tot een achtbaan met special effects.
Maar voor de zekerheid hield ik mijn stuur goed vast.
Kuiperberg 12 juni 2019 22:43
Gebroken ribben, gebroken rechterelleboog en rechterdijbeen gebroken. Einde wielerseizoen, lijkt mij.
opoeepo 12 juni 2019 22:52
72 Dagen tot de start van de Vuelta. Kan misschien nog. (?)
tvm 12 juni 2019 23:05
Mocht ik van Poels zijn zou ik nu all in gaan.
william 12 juni 2019 23:38
Ook een gebroken heup, volgens de laatste berichten
veluweracer 13 juni 2019 00:04
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tom op de NOS vertelt dat hij waarnam dat er
> windvlagen tussen de huizen doorkwamen. Juist daar
> is Froome gevallen, zijn neus uitkuisend, aldus de
> Vlaamse interviewster.

Aha, met één handje aan het stuur nog maar dus.
veluweracer 13 juni 2019 00:08
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> In tegenstelling tot de meesten vind ik het erg
> jammer dat Froome niet mee kan doen. De grootste
> en belangrijkste wedstrijd moet wat mij betreft
> betwist worden door de grootste renners.

Ik zie het ook als een verlies voor de Tour. Achteraf zal gezegd worden dat de winnaar kon winnen door Froome's afwezigheid.
Sjorsoll 13 juni 2019 00:13
Haha dat laatste bijvoeglijke naamwoord.
lodjan 13 juni 2019 07:28
Wat een slecht nieuws, in meerdere opzichten. Allereerst natuurlijk voor Froome zelf. Maar ook voor zijn concurrenten. Je wint de Tour natuurlijk liever met Froome erbij. De Tour zal ook een stuk saaier zijn zonder Froome.
rustdag 13 juni 2019 07:44
CHRIS FROOME OP INTENSIVE CARE NA OPERATIE


Chris Froome ligt na een operatie op de intensive care in het ziekenhuis van Saint-Étienne. Dat heeft ploegmanager Dave Brailsford van Team Ineos gezegd in het BBC-programma 5 Live Sport. Brailsford meldde ook dat Froome zijn heup gebroken heeft, iets wat tot nu toe nog niet bekend was.




Eerder op de avond maakte Team Ineos bekend dat de Britse kopman zijn rechterdijbeen, een elleboog en meerdere ribben heeft gebroken bij een val. Dit gebeurde eerder op de woensdag tijdens de parcoursverkenning van de Dauphiné-tijdrit.

Zorgen bij Brailsford
“Hij ligt op de intensive care in het ziekenhuis van Saint-Étienne. Ze hebben hem overgebracht van het ziekenhuis van Roanne, waar hij eerst naartoe was gebracht. Hij is in goede handen en we zorgen ervoor dat alles zo goed als mogelijk verloopt. Het is een zware situatie en hij ziet er niet goed uit”, zegt Brailsford, die nog niet met zijn kopman gesproken heeft.

“Ik ben bezorgd. We hebben zijn vrouw Michelle ingevlogen en zij is bij hem in het ziekenhuis. We moeten de situatie in de gaten houden. Hij is nu geopereerd om de eerste fase van medische behandelingen in te gaan”, aldus Brailsford. Het plan is om Froome nog zeker twee dagen in het ziekenhuis in Saint-Étienne te houden.

‘Ik ben er zeker van dat we hem weer zien koersen’
Over mogelijke gevolgen voor de carrière van Froome op de lange termijn wil de ploegbaas niet nadenken. Wel haalt Brailsford de zware blessure van Luke Rowe aan, die een verbrijzelde enkel had na een ongeluk tijdens een vrijgezellenfeest. “We dachten dat dat einde loopbaan was, maar een jaar later kwam hij weer in actie. Chris is misschien in een andere fase van zijn carrière, maar ik ben er zeker van dat we hem weer zien koersen.”
opoeepo 13 juni 2019 10:59
"Chris Froome, cyclist, a man barely alive.
Gentlemen, we can rebuild him, we have the technology.
We have the capability to build the first bionic cyclist.
Better. Stronger. Faster."
Curzio 13 juni 2019 11:29
Denk dat dit wel eens mee zou kunnen vallen, ook omdat Froome vorige jaar niet gewonnen heeft en de Giro weliswaar won maar die ook best níet had kunnen winnen. Een overwinning in de huidige Tour was geen zekerheidje, zoals dat met de vijfde Armstrong (wie?) tour wel het geval was.
El Chaba 13 juni 2019 12:00
Update 11.30: Operatie van acht uur voor Froome

De operatie van Chris Froome aan zijn verschillende botbreuken duurde maar liefst acht uur. Dat heeft Dave Brailsford een dag na de zware ingreep toegelicht. De verwachting is dat de Britse coureur nog zeker een paar dagen in het ziekenhuis, waar hij nu op de intensive care ligt, moet blijven. Het seizoen 2019 is klaar voor Froome.

[www.wielerflits.nl]
Tjappie2 13 juni 2019 12:12
Dat Dumoulin de Giro won is voor mij (chauvinistisch) een van de mooiste wielermomenten ooit. Maar voor de gemiddelde wielerfan (internationaal) is het ontbreken van Froome spijtiger dan wanneer Dumoulin zou ontbreken.

Froome maakt koers (raid Giro 2018, aanval in de afdaling in de Tour), Dumoulin is meer een Indurain (hoewel die met Bruyneel ooit de boel nog op stelten zette). Als renner is Dumoulin de geneeskundestudent die hij ooit overwoog te zijn. Saai, weinig eigen initiatief maar wel redelijk efficiënt.
Luijt 13 juni 2019 13:36
Ik geloof dat de meesten het wel jammer vinden.
Aerts 13 juni 2019 15:57
Ik niet. Hij had vorig jaar al niet met de giro mee mogen doen. Helaas wordt hij nu verhinderd door een blessure, ipv een schorsing.

Bovendien heb ik als astmapatiënt een hekel als mijn medicijn (salbutamol) word misbruikt door topsporters.

En team ineos maakt ook het wielrennen kapot door de koersen gesloten te houden. Maar geld maakt ook meer kapot dan je lief hebt.
Pyama 14 juni 2019 00:02
[www.cyclingnews.com]

Door de ogen van Dan Martin.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen