Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome wint grote ronde op intensive care, Bauke heeft podiumplek binnen

Gepost door Prikdude 
Prikdude 13 juni 2019 16:28
Juan José Cobo moet zijn eindzege in de Vuelta a España 2011 afstaan. De Spanjaard is met terugwerkende kracht gediskwalificeerd vanwege dopinggebruik. Dat meldt het Spaanse TVE. Als gevolg daarvan krijgt Chris Froome (destijds tweede) de eindoverwinning toegewezen.

De Spaanse klimmer Cobo boekte in het najaar van 2011 de grootste zege uit zijn carrière. In dat jaar kwam hij uit voor de ProContinentale Geox-ploeg. Naast hem op het podium stonden Sky-ploegmaats Chris Froome en Bradley Wiggins. Voor de toen 26-jarige Froome was het zijn eerste podiumplek in een grote ronde.

Bauke Mollema
En wie eindigde als vierde in die Vuelta van 2011? Bauke Mollema. De Nederlander van Rabobank zou, als Cobo daadwerkelijk geschrapt wordt uit de rangschikking, opschuiven naar het eindpodium.

Bron: Wielerflits
Slimmerd 13 juni 2019 16:30
Zolang mijn vijf VSS-punten maar blijven bestaan!
el:equipo 13 juni 2019 16:30
Goh, die Bauke!
Curzio 13 juni 2019 16:40
Goh, de instanties zijn inmiddels bij 2011 aangekomen? Lekker bezig. Nog acht jaar en dan weten we wat de resultaten van nu waard zijn.

Wat zijn op dit moment de grootste kanshebbers voor een prijs met terugwerkende kracht?

Ik zou zeggen:
Op één: Kruijswijk de tijdrit uit de Giro van 2016 uit handen van Foliforov (omdat het een Rus is? Ja inderdaad.)
Op twee: Nibali de Vuelta van 2013 uit handen van Horner (omdat het een Amerikaan is, zie logica hierboven)
Op drie: Dumoulin de Giro 2018 uit handen van Froome (omdat het een Keniaan/Brit is, idem)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2019 16:45 door Curzio.
Orakel 13 juni 2019 16:50
Zo'n typische suffe 'press release' vanuit de UCI.
Kunnen ze daar nou niet bedenken dat het veel vragen oproept en daar al een beetje op anticiperen?

[www.uci.org]
diravi 13 juni 2019 16:57
Ik hoor Wuyts al zijn geile gelijk halen.
Tjappie2 13 juni 2019 17:04
Het noodzakelijke staat er toch in?
Inigo 13 juni 2019 17:13
Goh.. en daar komen ze nu pas achter
Ron de Renner 13 juni 2019 17:24
Poels wint op de Angliru!
tvm 13 juni 2019 17:45
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zolang mijn vijf VSS-punten maar blijven bestaan!

Hahasmileys with beer
El Chaba 13 juni 2019 17:51
Haha, ja, die had het destijds over Cobo, die volgens hem op een brommer reed, toch?
El Chaba 13 juni 2019 17:52
Eindhovuh 13 juni 2019 18:17
Hij had toch ook gelijk?
El Chaba 13 juni 2019 18:55
Ja natuurlijk had hij gelijk.
Wat diravi (waarschijnlijk) - en ook ik - bedoel is dat er in die tijd door veel toppers nog bloeddoping werd gebruikt, maar Wuyts - zelfs openlijk in zijn commentaar op TV- alleen niet-Belgen daarvan beschuldigde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2019 18:56 door El Chaba.
Orakel 13 juni 2019 19:13
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het noodzakelijke staat er toch in?


Cobo is al 5 jaar gestopt, dus:
- wat was de aanleiding voor het bekijken van het bloedpaspoort?
- die onregelmatigheden, waren die tussen 2012-2018 niet zichtbaar?
- welke onregelmatigheden zijn aangetroffen?
- heeft er achter de schermen een jarenlange juridische strijd plaatsgevonden?
- schuiven de no 2-3-4 een plaatsje op, of gaat er slechts een streep door de zege van Cobo?
el:equipo 13 juni 2019 19:45
el:equipo 13 juni 2019 19:50
Overigens vond ik destijds plotselinge opkomst van Froome nog verdachter dan het rijden van Cobo in die Vuelta.
Tjappie2 13 juni 2019 19:51
Ah ok, ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je in de werkwijze van de UCI op dit vlak geïnteresseerd bent, dat dit dan interessante/relevante vragen zijn.

Zelf vind ik doping en aanverwante vraagstukken totaal niet relevant of interessant, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Orakel 13 juni 2019 20:54
Froome was (bijvoorbeeld) in 2007 ontzettend sterk.
Kijk bijvoorbeeld deze uitslag [www.procyclingstats.com] of deze [www.procyclingstats.com]
Froome was toen 21-22 jaar en dus een groot talent. Hij reed ook niet voor niets bij Sky uiteindelijk.
Froome is gewoon tussen zijn 23e en 26e niet goed geweest, maar hij kwam niet uit het niets.
Tuurlijk zag ik zijn opkomst ook niet aankomen en stinkt Sky/Ineos, maar Froome had een grote klasse op jonge leeftijd.
Horsie is back 13 juni 2019 21:39
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome was (bijvoorbeeld) in 2007 ontzettend sterk.

> Froome was toen 21-22 jaar en dus een groot talent. Hij reed ook niet voor niets bij Sky uiteindelijk.
> Froome is gewoon tussen zijn 23e en 26e niet goed geweest, maar hij kwam niet uit het niets.
> Tuurlijk zag ik zijn opkomst ook niet aankomen en stinkt Sky/Ineos, maar Froome had een grote klasse op jonge leeftijd.

Antoine Vayer twittert dat het een lieve lust en last is als het om de extraterrestial Chris Froome gaat.
Ook nu weer publiceert hij niet voor het eerst een fraaie weight curve van eind 2011 tot en met juli 2014. Daarop is prachtig te zien hoe bij de grote ronden Chris Froome een geweldige transformatie onderging als ware hij the Hulk. Het babyvet ging er telkens helemaal af. Horsie blijft het toch zeggen: Chris Froome moet vooral als een medisch experiment worden gezien.

Met het gevalletje Cobo laat de website/twitter cyclisme.dopage (volgens Luijt kommaneukers) de kans niet onbenut om te laten zien hoeveel Épinglés er in de Vuelta 2011 voorkwamen. Deelnemers: 18,69%; 30% van top-10 en 2 van de 3 podiumplaatsen.
Sjorsoll 14 juni 2019 00:03
De vuelta win je in bed
el:equipo 14 juni 2019 00:09
Tsja, precies wat ik bedoel. Cobo kon destijds heel wat meer resultaten voorleggen dan Froome. Maar ook voor Cobo gold dat het geen resultaten waren die hem tot kandidaat-winnaar manifesteerden, hooguit een outsider. Daarom viel zijn rijden in de Vuelta ook zo op.
Maar Chris kwam echt uit het niets, daar doen die paar aardige resultaten uit 2007 weinig aan af. Hij had nog nooit top 10 in een PT/WT etappekoers gereden en dan ineens podium en bijna winst. (inmiddels dus winst) in een grote ronde.
.
Blueprint 14 juni 2019 00:44
Sorry, Michel...
opoeepo 14 juni 2019 01:04
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vuelta win je in bed, Madrid is nog ver.
stoempert 14 juni 2019 08:48
Cobo schijnt al in 2014 op de hoogte te zijn gebracht van verdachte bloedwaarden en kreeg kennelijk zijn eerste sanctievoorstel in 2015....

[twitter.com]
El Chaba 14 juni 2019 13:30
Froome heeft na zijn jonge jaren waarin hij best wel een groot talent was, daarna een aantal jaren niet kunnen presteren vanwege de parasiet Bilharzia in zijn lichaam: [www.cyclingnews.com]
Luijt 14 juni 2019 15:36
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> website/twitter
> cyclisme.dopage (volgens Luijt kommaneukers) KLOPT!
el:equipo 14 juni 2019 19:43
Een bekend verhaal, waarvan onduidelijk is of het een uitleg voor iets anders is (bijvoorbeeld afwijkend bloedbeeld, medicatie mogen gebruiken) of dat hij echt deze parasiet had en dan nog is onduidelijk hoe dat zijn presteren heeft beïnvloed. (De Vuelta podium rijdend). En of hij zich gedwongen voelde dat naar buiten te brengen.
In het verhaal over Froome toen en de jaren daarna geen woord ook over de ernstige astma die zijn rijden heeft beïnvloed.
Horsie is back 14 juni 2019 21:26
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > website/twitter
> > cyclisme.dopage (volgens Luijt kommaneukers)
> KLOPT!

Klopte er net iemand op de deur? Neuh, het is just Blowing the wind.
Horsie is back 14 juni 2019 22:30
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een bekend verhaal, waarvan onduidelijk is of het
> een uitleg voor iets anders is (bijvoorbeeld
> afwijkend bloedbeeld, medicatie mogen gebruiken)
> of dat hij echt deze parasiet had en dan nog is
> onduidelijk hoe dat zijn presteren heeft
> beïnvloed. (De Vuelta podium rijdend). En of hij
> zich gedwongen voelde dat naar buiten te brengen.
> In het verhaal over Froome toen en de jaren daarna
> geen woord ook over de ernstige astma die zijn
> rijden heeft beïnvloed.

FF het portret van Chris Froome lezen, zoals dat op cyclisme-dopage staat beschreven. Wel even een appje aan Luijt sturen, dat je deze website van kommaneukers uit geheel vrije wil gaat bezoeken. Niet door te komen, tenzij je het moet beschouwen als vakliteratuur. Uit beroepsmatige overwegingen!
Horsie "leest" vaak alles wat los en vast zit, maar uiteindelijk gaat niets boven zelf de fiets berijden.
Luijt 14 juni 2019 23:37
Fietsen? Denk van niet.
Horsie is back 15 juni 2019 00:08
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fietsen? Denk van niet.

Potsierlijk, one-trick pony!
Luijt 15 juni 2019 13:05
Ik ken iemand die wel eens tegen een knol is aan gefietst.
Luijt 15 juni 2019 13:10
Schudden met de hoofden, als ik toon de pony.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen