Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin stapt uit Dauphiné

Gepost door rustdag 
rustdag 15 juni 2019 10:23
Tom Dumoulin gaat zaterdag niet meer van start in de zevende rit van het Critérium du Dauphiné.

De 28-jarige wielrenner heeft last van zijn knie en houdt het daarom voor gezien in de Franse rittenkoers.

Snel meer
rustdag 15 juni 2019 10:26
Team Sunweb’s Tom Dumoulin won’t start stage seven of the Criterium du Dauphiné, taking no risk with the irritation to his knee. Preparations for Team Sunweb’s Tour de France quest continue on Monday with an important final altitude block.

Team Sunweb physician Camiel Aldershof explained: “This is more a preventative measure than anything. Ahead of the Dauphiné we said we would take no risk, and that’s exactly what we’re doing. This week has been pretty satisfactory; we’ve monitored the situation everyday and of course had ups and downs, but that was to be expected. Initially after feeling good yesterday, the irritation returned during the evening so we decided some extra rest ahead of altitude would be better than continuing to push into the mountains here in France.”
Tom said: “It’s been a solid week of racing and it was good to gain some racing rhythm. Yesterday after the stage I felt pretty good, but during the evening the irritation started to come back. I feel like there’s no need to push it with the knee, so rest is a good option before I continue with a quality training block at altitude.”
el:equipo 15 juni 2019 10:36
Via nos.nl
"Na de etappe voelde ik mij erg goed, maar gedurende de avond begon de irritatie in mijn knie terug te komen. Ik heb nu ook niet het gevoel dat we de knie moeten overbelasten", verklaart Dumoulin zaterdagochtend in het persbericht van het team.

'Geen paniek'
Sunweb-ploegleider Aike Visbeek laat aan de NOS weten dat er geen zorgen zijn over de knie van Dumoulin. "Er is geen paniek. We willen de knie goed checken", aldus Visbeek.

"Dit doen we het liefst in een eigen omgeving. Daarom is Tom nu terug naar Nederland en heeft hij zaterdagmiddag een scan in Hengelo. Het is nu van belang dat hij volgende week een goede hoogtestage kan doen."
rustdag 15 juni 2019 10:42
Zou echt dood jammer zijn. allemaal even een kaarsje opsteken.
Nelis! 15 juni 2019 10:43
Hij zei nog dat hij zich wilde testen, dan vind ik dit toch een slecht bericht.
Kuiperberg 15 juni 2019 10:46
Laat hij zich maar op de Vuelta richten. Dit lijkt een zinloze missie te worden.
predator 15 juni 2019 12:32
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat hij zich maar op de Vuelta richten. Dit lijkt
> een zinloze missie te worden.

Eens, hij moet zich ook niet gaan forceren.
opoeepo 15 juni 2019 12:41
Vooruit Wilco, haal je kopmanschap maar vast uit de kast.
ton duk 15 juni 2019 12:45
samen dan maar met Cees Bol...
gr
Orakel 16 juni 2019 07:10
Dumoulin heeft niet veel wedstrijdritme nodig.
Eddy Veen 16 juni 2019 11:56
Ik snap niet waarom ze die splinter er niet meteen na het uitstappen in de Giro uitgehaald hebben. Over het hoofd gezien? Onderschat? Te ingewikkeld ? Een beetje openheid zou ik iwel op prijs gesteld hebben.
Tjappie2 16 juni 2019 12:12
De ploegleiding zegt er dit over in De Limburger:

„De metaalsplinter lijkt geen issue en is zeer klein. Een operatie is op dit moment niet nodig, tenzij het gaat ontsteken.”

[www.limburger.nl]
Prikdude 16 juni 2019 12:51
Dat hij wéér een scan krijgt geeft aan dat ze totaal niet weten/vertrouwen waar het over gaat. De ploegleiding zit nu in een spagaat tegen de klok: als ze te lang wachten met de ongevaarlijk geachte metaalsplinter (die volgens Dumoulins dokter volledig futiel is (want het veroorzaakt enkel vocht in de knie waarmee je wél kan fietsen)) te verwijderen is hij ook nog te laat voor de Vuelta.
ton duk 17 juni 2019 15:37
[www.bd.nl]

Inmiddels geopereerd...stukje grint

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2019 15:38 door ton duk.
Eddy Veen 17 juni 2019 16:48
Eindelijk, dat werd tijd!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen