Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Baby Giro, 4e etappe

Gepost door lodjan 
lodjan 16 juni 2019 13:43
Is het de Giro d’Italia U23 of de Tour of Britain U23? De Italiaanse beloftekoers kent tot nu toe alleen maar Britse winnaars, met Ethan Hayter en Matthew Walls. De vraag is of we ook vandaag weer een Engelse zege krijgen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de derde etappe.

Het startschot van de derde etappe klinkt in Sesto Fiorentino, een voorstadje van Firenze/Florence – daar waar Mathieu van der Poel in 2013 wereldkampioen werd bij de junioren. Maar wie deze startplaats hoort, moet meteen weten dat we dan in het Toscaanse land zijn aangekomen.

Er ligt een schitterende etappe uitgestippeld over diverse heuveltjes, wat aanvallers in de kaart speelt. In de finale krijgen de renners vijf witte grindstroken voor de kiezen, die we kennen uit Strade Bianche. Van de laatste 45 kilometer, zijn zo’n twintig onverhard.

Ide Schelling (SEG) heeft er zijn zinnen op gezet: “Ik wil die gravel-rit winnen!” Maar heeft de Nederlander ook de benen? We zullen het weten tussen 15.23 en 15.43 uur, als de renners zullen aankomen. Het startschot klinkt om klokslag 12.00 uur. 
lodjan 16 juni 2019 15:47
Mazzucco wint.
tvm 16 juni 2019 20:23
Schitterende beelden (sfeer van Strade Bianche):

[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2019 20:23 door tvm.
lodjan 17 juni 2019 09:18
Thymen Arensman is na een valpartij kansloos voor de eindzege in de Giro d’Italia U23. De Nederlander van SEG Racing Academy was een van de kanshebbers voor de eindzege, maar verloor twintig minuten in de Strade Bianche-rit van zondag. “Ik ben hard gevallen”, reageert Arensman bij WielerFlits.

“We zaten in derde, vierde en vijfde positie toen in een gravelafdaling iemand teveel risico nam in een bocht”, legt Arensman uit. Samen met ploeggenoten Ide Schelling en Kaden Groves kon hij een valpartij niet ontwijken. “Ide kon meteen door, maar Kaden en ik hadden heel veel pijn.”

“Onze fietsen waren naar de klote en mijn hele lichaam zit vol schaaf- en brandplekken. Ze zitten op mijn handen, rug, heup, armen en een plek op mijn gezicht is open”, beschrijft het 19-jarige talent, die nu 119e staat in het klassement. “Ik heb de etappe met pijn uitgereden. Ik denk dat ik niets gebroken heb, dus dat is positief.”
ton duk 17 juni 2019 09:25
tja...alles voor de mooie plaatjes maar met wielrennen heeft het niks te maken
gr
ton duk 18 juni 2019 09:54
1e bergaankomst met Colombiaanse winst en goed optreden Kevin Inkelaar
[www.wielerflits.nl]
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen