Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk ziet podiumplek in Tour de France als realistische doelstelling

Gepost door El Chaba 
El Chaba 17 juni 2019 10:23
Kruijswijk ziet podiumplek in Tour de France als realistische doelstelling

Steven Kruijswijk liet zich afgelopen week in het Critérium du Dauphiné nog niet van zijn beste kant zien, maar de renner van Jumbo-Visma is positief gestemd over zijn kansen in de Tour de France. Hij verwacht meer van zichzelf dan de vijfde plek van vorig jaar.

"Mijn doelstelling is om op het podium te eindigen in Parijs", zegt Kruijswijk in gesprek met de NOS. "Of het haalbaar is zien we daar wel, maar ik denk dat het wel realistisch is. Vorig jaar zat ik er niet heel ver vandaan en ik zou het te gemakkelijk vinden om te zeggen: ik ga weer voor een plek in de top vijf."

De 32-jarige Kruijswijk gaf afgelopen week tijdens de Dauphiné aan nog "een paar procent" nodig te hebben om met de besten mee te kunnen, al stond hij wel stevig in de top tien van het algemeen klassement. In de achtste en laatste etappe van zondag moest Kruijswijk afstappen, omdat hij zaterdagnacht ziek was geworden.

"Het zou heel mooi zijn geweest als ik hier mijn beste vorm had gehad en mee had gedaan om het podium, maar ik wil goed zijn in de Tour", benadrukte Kruijswijk. "De Dauphiné is vooral een goede wedstrijd om te kijken waar je staat en je te verbeteren richting de Tour."




Vorig jaar eindigde Kruijswijk als vijfde in de Tour de France.

'Wout van Aert heeft indruk op me gemaakt'

Een van zijn ploeggenoten in de Ronde van Frankrijk is straks Wout van Aert. De Belgische veldrijder, die dit jaar al meerdere wielerklassieker reed, maakte indruk in de Dauphiné door twee etappes en het puntenklassement te winnen.

"Ik zei al tegen de ploegleiding: als er nog iemand nodig is voor de Tour, dan moeten we echt naar Wout kijken", aldus Kruijswijk. "Ik was onder de indruk van wat hij op het trainingskamp heeft laten zien. Hij heeft me daar behoorlijk pijn gedaan. Deze week heeft Wout dubbel en dwars laten zien waarom hij mee mag naar de Tour."

Kruijswijk, die in zijn loopbaan tot dusver drie keer in de top vijf van een grote ronde eindigde, hoopt straks in de Tour op het juiste moment te pieken. "De Tour is van begin tot eind superlastig, maar je merkt wel dat je in de laatste week echt het verschil kunt maken met de rest. Daar hopen we op."

De Tour begint op zaterdag 6 juli met een vlakke rit door Brussel. De belangrijkste grote ronde van het jaar eindigt op zondag 28 juli traditiegetrouw met een eveneens vlakke etappe naar Parijs.

[www.nu.nl]
Inigo 17 juni 2019 10:30
Zo zie ik het graag: de lat hoog, maar haalbaar neerleggen. Hup Steven!
Eindhovuh 17 juni 2019 11:18
Hij legt de lat hoog, maar hij heeft gelijk, het is niet onmogelijk.
Vooraf zou ik zeggen dat mits in topvorm: Thomas, Bernal, Dumoulin en Quintana intrinsiek beter zijn. Maar bij alle 4 zijn er twijfels te benoemen.

Dan heb je nog een heel pak renners die min of meer(er zijn allerlei kanttekeningen te plaatsen) een vergelijkbaar niveau hebben. Het zal hierbij erg afhangen van de vorm van de dag, tegenslag e.d. O.A. Pinot, Bardet, A Yates, Nibali, Mas, Uran, Valverde, Porte, D Martin en Fuglsang.

Dan moet het dus best meezitten en moet Kruijswijk zelf super zijn. Maar onmogelijk is het niet.
Wanny 17 juni 2019 11:21
Froome doet niet mee, Dumoulin is geen zekerheidje, Thomas is wat onduidelijk waar ie staat. Het lijkt een vrij open Tour te gaan worden.
Horsie is back 17 juni 2019 12:22
Wel een zekerheid is, dat Robert Gesink niet meedoet.
Hugo Camps schreef in zijn recente column over Gesink als over een martelaar. Wielrennen met een wrakige patron, als je het aan Horsie vraagt
El Chaba 17 juni 2019 12:29
Onmogelijk acht ik het ook niet, maar een realistische doelstelling - zijn woorden - vind ik het bepaald niet.
El Chaba 17 juni 2019 12:30
De columns van Hugo Camps zijn nagenoeg onleesbaar.
Horsie is back 17 juni 2019 12:39
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> De columns van Hugo Camps zijn nagenoeg
> onleesbaar.

Wat een insteek. Horsie wou alleen maar even de lotgevallen van Gesink memoreren, niet de boodschapper als je Horsie niet meetelt natuurlijk.
Cecchini 17 juni 2019 12:47
En ook al zou je de boodschapper memoreren, ga vooral je gang. El Chaba vindt zichzelf de enige leesbare.
El Chaba 17 juni 2019 13:22
Weer eens te veel zuurpruimpjes gegeten?
Eindhovuh 17 juni 2019 13:22
Ik ben het met je eens over de soms al te kritische houding van El Chaba bij iedere geposte column hier.
Zijn mening over Hugo Camps deel ik. Die man is al 20 jaar over de datum met zijn verzonnen zogenaamd ongeïnteresseerde semi-literaire toontje.
(Zie deze imitatie uit 2001 bij Studio Spaan, uit de tijd dat Erik van Muiswinkel nog leuk en niet zo vreselijk activistisch was.)
veluweracer 17 juni 2019 14:06
Ja, ja, ja, ja en nogmaals ja. Ik ben het vandaag met iedereen eens wat betreft Kruijswijk, Gesink, Camps, Van Muiswinkel, Dumoulin en Thomas.
Eddy Veen 17 juni 2019 14:53
De Hugo Camps-imitatie was van Diederik van Vleuten, op 4 juli a.s. te bewonderen in DWDD Summerschool.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2019 14:55 door Eddy Veen.
JW 17 juni 2019 14:57
Vorig jaar reed hij bij een sterker deelnemersveld toch naar een mooie 5e plaats.
De concurrentie vertoont nu meer vraagtekens, en het parkoers van deze Tour is zwaarder.
Juist dan lijkt het (niet meer) geheime wapen van zijn sterke derde week van groot belang.
Zonder onvoorziene tegenslagen als ziekte/blessures lijkt het me een doelstelling die realistisch is.
(En ik kan het weten, de goede klassering van Mollema in de Giro vond ik ook al geen grote verrassing cool smiley )
Curzio 17 juni 2019 14:58
Daarin ben je zo ongeveer de enige.
De vraag is niet of hij top-3 rijdt, de vraag is of dat voor hem een doel mag zijn. Het antwoord is overduidelijk ja.
Voor Grondahl Jansen zou het dan weer een onrealistisch doel zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2019 14:58 door Curzio.
Wanny 17 juni 2019 15:26
Is de derde week van Kruijswijk altijd zo sterk ten opzichte van de concurrentie? Kan me niet echt herinneren dat hij de laatste Jaren opvallend sterk was in de slotfase van een ronde.
Eindhovuh 17 juni 2019 15:27
Dat weet ik. Het fragment wat ik erbij poste was inclusief van Muiswinkel als Anton Geesink.
El Chaba 17 juni 2019 15:36
"met je eens over de soms al te kritische houding van El Chaba bij iedere geposte column hier"..?

Sowieso mag dat hoor, maar hij zegt iets heel anders. Hij trekt daaruit de belachelijke conclusie dat ik daarom mezelf de enige leesbare vind.
Dat soort uitspraken slaan natuurlijk nergens op, al ben ik van hem niet anders gewend inmiddels..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2019 15:36 door El Chaba.
ton duk 17 juni 2019 16:19
Volgens mij is die "mythe" ontstaan in de Giro 2015 toen ie de 1e week heel veel tijd verloor en in de 3e week aanvallend veel tijd won (en nog 7e werd)
Als iemand mijn tegendeel wil bewijzen...graag
gr
Cecchini 17 juni 2019 16:35
Diederik van Vleuten is een absolute grootheid
Vlaflip76 17 juni 2019 17:02
Nibali gaat voor het bergklassement, Valverde zit met frisse tegenzin op de fiets (in de Tour althans). Dan Martin schat ik echt lager in dan Steven. En Porte haalt Parijs nooit.
El Chaba 17 juni 2019 17:59
Ik zou het graag doen (je tegendeel bewijzen), maar helaas winking smiley dat gaat niet werken, want volgens mij heb je gelijk..
Eddy Veen 17 juni 2019 18:15
Ja, en desondanks zeer benaderbaar,
ton duk 17 juni 2019 18:18
waarbij ik het niet kan laten om te zeggen dat ik zondag ene H Finkers de hand heb geschud..
Vredeswens in de St Jan : vrede zij met uwes en met Almelo...
Ja,hij lachte winking smiley
gr
MarkV 17 juni 2019 18:26
In de Giro 2010 en 2011 reed hij ook relatief veel betere slotweek dan de eerste twee weken. Het was in 2015 ook niet alleen aanvallend rijden in die slotweek, het was echt één van de sterkste mannen in koers zijn (remember met Landa en Contador over de Mortirolo).

En zelfs vorig jaar stijgt hij zowel in de Tour als de Vuelta nog flink in de laatste week (of anderhalve week). Het is geen garantie, maar het gebeurd wel te vaak om af te doen als een mythe. Hij zal een beter dan gemiddeld recuperatievermogen hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2019 18:30 door MarkV.
Eddy Veen 17 juni 2019 18:28
Bijzonder! Ik zou hier graag verder over praten, maar ben bang dat iemand ons erop gaat wijzen dat dit niets met wielrennen te maken heeft. Zojuist heb ik de officiële en nu al gedateerde Tourgids (topfavoriet: Froome) gekocht en traditioneel het routeschema (invulposter) op de huiskamerdeur geplakt. Tom Dumoulin uit zijn zorgen over het geringe aantal jonge fietsers dat hij tegenkomt. Dat stemt ook mij somber.
Horsie is back 17 juni 2019 18:48
Wat is beter? 26,2 + 24,91 of 24,5 + 25,74. Oftewel een negative split versus een positive split?
Zou 25,12 en 25,11 beter zijn? Theoretisch wel, maar in de praktisch waarschijnlijk niet haalbaar.
Dus dient Kruijswijk vanaf dag 1 helemaal bij de les zijn en niet denken, dat hij het in de zogenaamde slotweek wel kan rooien.
Dat zogenaamd beter worden heeft maar al te vaak ook te maken met opgaven, die iemand beter liggen.
ton duk 17 juni 2019 19:03
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat hij het in de
> zogenaamde slotweek wel kan rooien.
>

hot smiley
gr
opoeepo 17 juni 2019 19:51
Gesink staat aan de start in de Ronde van Polen als voorbereiding op de Vuelta.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen