Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cees Bol bij NK gesteund door Belgische fanclub

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 juni 2019 13:40
Cees Bol bij NK gesteund door Belgische fanclub

Wat begon als een grap voor enkele wielerfans uit België is uitgegroeid tot een echte supportersclub voor Sunweb-wielrenner Cees Bol. Na zijn overwinning in Nokere Koerse dit jaar kwam alles in een stroomversnelling. De Vlaamse supportersclub van de Nederlander gaat zelfs met een volle bus naar het NK in Ede.

Op 30 juni kijkt heel België vol bewondering naar de nationale titelstrijd in Gent. Of, héél België... Niet een gekke ‘wielerbende’ uit Bouwel, vlakbij Antwerpen. Zij reizen die dag met een bus af naar... Ede. ,,Inderdaad, gaan met een volle bus naar Nederland om er onze Cees Bol Nederlands kampioen te zien worden”, zegt Patrick Engelen vol zelfvertrouwen.





Engelen is één van de grondleggers én secretaris van de Cees Bol-supportersclub. Hij legt uit: ,,Toen we met enkele vrienden van café ‘t Toreke in Bouwel vorig jaar bij de Omloop het Hageland waren, viel ons oog op een renner met de gekke naam Cees Bol. Prompt zette een aantal van ons al zijn geld op hem. Op de één of andere manier kwamen we na de wedstrijd in contact met Cees. We namen een interview af en sloten het gesprek af met de vraag of Cees van kaas houdt. Het antwoord was nog leuker dan de vraag zelf. Ik lust eigenlijk helemaal geen kaas, zei hij.”

De toon was gezet en de Cees Bol-fanclub een kwestie van tijd. In maart volgde Nokere Koerse. ,,Aangezien Cees Bol voor iedereen niet meer dan een verre outsider was voor de zege konden we veel centen verdienen door zijn naam te koppelen aan onze centen‘’, zegt Engelen. ,,Na zijn voor iedereen verrassende zege waren dan ook alle aanwezigen op de koers met stomheid geslagen. Het verhaal van de Cees Bol-fanclub werd op alleen maar mooier en mooier.”




Cees Bol zelf vindt de fanclub ‘hartstikke mooi’. ,,Het is altijd leuk als er mensen enthousiast zijn en je komen aanmoedigen.”
Tjappie2 18 juni 2019 13:48
Ergens vind ik het maar sneu gedoe, zo'n fanclub. Maar ach, ik ben zelf ook ooit met een wielrenner op de foto gegaan terwijl ik de stemgerechtigde leeftijd al ruimschoots had bereikt dus misschien mag ik niets zeggen.
Wanny 18 juni 2019 14:23
Bol is ook nog wel een kanshebber op die titel. Doet het uitstekend in zijn eerste jaar.
ton duk 18 juni 2019 14:41
Cafe , wielerclub/fans...duivenmelkers...veel Vlaamser/Brabantser kan het niet..
gr
Tinuz 18 juni 2019 15:41
De kerken lopen leeg, de fanclubs lopen vol.
Ik vraag me af of die malle Vlamingen lid zijn van meerdere fanclubs. Dat ze de ene dag bij Cees Bol staan te feesten en de volgende dag met een plaksnorretje en een ander petje tegen Yves Lampaert lopen aan te schurken.
Ron de Renner 18 juni 2019 16:13
Cees zal deze fanclub vast wel delen met Max Walscheid.
Tinuz 18 juni 2019 16:30
Nelis! 18 juni 2019 17:09
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ergens vind ik het maar sneu gedoe, zo'n fanclub.
> Maar ach, ik ben zelf ook ooit met een wielrenner
> op de foto gegaan terwijl ik de stemgerechtigde
> leeftijd al ruimschoots had bereikt dus misschien
> mag ik niets zeggen.

Precies mijn gevoel, maar dat weerhield mij ook niet om bij de Olympische spelen met Dumoulin en Van der Breggen op de foto te gaan...
Luijt 18 juni 2019 23:40
Cees Bol wordt ook gesteund door een Nederlandse fanclub. Want het is een koning. De koning van de Zaankant!
Nelis! 19 juni 2019 00:33
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cees Bol wordt ook gesteund door een Nederlandse
> fanclub. Want het is een koning. De koning van de
> Zaankant!


Er komt zelfs een echte Cees Bol classic, later dit jaar.
lodjan 19 juni 2019 02:55
Die was er vorig jaar toch ook al?
Fcdh 19 juni 2019 09:34
Zo op het eerste oog vind ik die fanclubs inderdaad wat sneu.
Als je dan het verhaal leest vind het ergens nog wel grappig iedereen die zijn geld inzet op Cees Bol die dan ineens ook wint terwijl het toen geen kanshebber of outsider was. Hoort een beetje bij de Vlaamse cultuur dit en een reden om een feestje te bouwen en te zuipen.
Luijt 19 juni 2019 09:40
Laat die lui toch een feestje bouwen en zuipen in een rood shirtje met een foto van Cees.
Zo'n Oranje carnavalsoptocht door Valenciennes, dat is pas sneu.
veluweracer 19 juni 2019 11:37
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cafe , wielerclub/fans...duivenmelkers...veel
> Vlaamser/Brabantser kan het niet..
> gr

Vergeet de schoonheidssalons en zonnestudios niet. Daar barst het ook van in die contreien. Vaak bestierd door rennersvrouwen.
veluweracer 19 juni 2019 11:41
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> De kerken lopen leeg, de fanclubs lopen vol.
> Ik vraag me af of die malle Vlamingen lid zijn van
> meerdere fanclubs. Dat ze de ene dag bij Cees Bol
> staan te feesten en de volgende dag met een
> plaksnorretje en een ander petje tegen Yves
> Lampaert lopen aan te schurken.

Als gevolg van een soort van streekgebonden geestelijke aandoening. Misschien door de degeneratie van de oervlaming.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2019 11:41 door veluweracer.
valse trage 19 juni 2019 12:43
Van hen allemaal zijn de Belgen de dappersten, omdat ze het verst verwijderd wonen van de cultuur en de beschaving van de Provincia, omdat er slechts zelden kooplui tot bij hen komen en dingen invoeren die bijdragen tot het verwekelijken van de geesten, en ze vlak bij de Germanen zijn, die over de Rijn wonen, en met wie ze voortdurend oorlog voeren.
El Chaba 19 juni 2019 12:56
De Bello Gallico.
veluweracer 19 juni 2019 16:09
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen