Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom draait om

Gepost door JvR 
JvR 18 juni 2019 14:15
Update – 18/06 – 14h00 CEST.

Tom Dumoulin’s travel to altitude has been postponed. After initially deciding to make the trip to La Plagne, it was decided to stay a little longer at home at the last moment.

Yesterday the team reported he was cleared to travel to altitude camp after test ride in the morning, but the travel has been postposed for a few days. It has been a hectic week for the 28-year-old with various ups and downs. The additional few days at home allow Tom to take it easy with his knee and take some extra relaxed days.
Eindhovuh 18 juni 2019 14:17
Dat gaat dus niets meer worden.
Vuelta maar winnen. Altijd een goede voorbereiding op een Nederlandse tourzege het jaar erna.
JvR 18 juni 2019 14:17
[nos.nl]

De voorbereiding van Tom Dumoulin op de Tour de France heeft wederom vertraging opgelopen. Maandag meldde zijn ploeg Sunweb dat de operatie aan zijn linkerknie succesvol was verlopen en dat hij op weg zou gaan naar La Plagne voor een hoogtestage. Maar de Nederlander bedacht zich. Hij keerde zijn auto om en besloot voorlopig niet naar de Alpen te reizen.

"Hij heeft me gisteren onderweg twee keer gebeld", legt trainer Hendrik Werner uit aan de NOS. "Hij stelde zich de vraag: ben ik er wel aan toe? (...) En hij draaide de auto om."

Ups en downs
Zijn trainer vindt het niet onlogisch. "Hij heeft veel ups en downs gehad. Dat heeft meer met hem gedaan dan we aanvankelijk dachten. (...) Of hij de Tour wel gaat halen? Tom heeft heel vaak tegenslagen gekend. En hij heeft er heel vaak antwoorden op gevonden. Dat houd ik in mijn achterhoofd."

Of Dumoulin later alsnog naar La Plagne afreist, is de vraag. "Ik ben hier. En ik wacht hier", zegt Werner. "Ik hoop dat hij hier snel is."

Geen paniek
In de vierde etappe van de Giro d'Italia raakte geblesseerd aan zijn knie na een zware valpartij. In het Critérium du Dauphiné maakte hij zijn rentree, maar stapte hij zaterdag af nadat hij opnieuw last had gekregen van zijn knie.

Een voorzorgsmaatregel, zo bezweerde zijn ploegleider Aike Visbeek, om beter aan de start te kunnen komen van de Tour de France.

Zondag werd Dumoulin in Hengelo geopereerd aan de linkerknie, waarbij een stukje grind werd verwijderd. Dumoulin en Sunweb hoopten dat door de operatie de klachten aan de knie - de renner klaagde over een ontstoken gevoel na inspanningen - definitief verholpen zouden zijn.

En dat hij, amper negentien dagen voor de Tour, zonder zorgen aan een hoogtestage van twee weken zou kunnen beginnen. Door dat laatste plan kan nu voorlopig een streep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2019 14:17 door JvR.
Cecchini 18 juni 2019 14:38
Wat een gedoe, deze soap.
stoempert 18 juni 2019 14:50
Tom is volgens mij 15 mei uit de Giro gestapt en pas op 16 juni heeft hij een kleine ingreep ondergaan. Daar heeft 4,5 week tussen gezeten terwijl het al snel duidelijk was dat ie last bleef houden. Uiteindelijk bleek de metaalsplinter een stukje grind dat vrij eenvoudig te verwijderen was. Er is groen licht en dan keert de twijfelaar halverwege met de auto om. Achteraf is het makkelijk lullen maar dit geheel komt op mij niet professioneel over. Tom mag me verbazen maar dit wordt volgens mij niks meer zo.
Cecchini 18 juni 2019 14:55
Hier zou wel eens de kiem kunnen worden gelegd tussen een breuk Sunweb/Dumoulin.
ton duk 18 juni 2019 15:05
[wielerprikbord.nl]
Mocht terug denken aan mijn eigen vage topic in Maart...
gr
Inigo 18 juni 2019 15:14
Inderdaad, duidelijk dat Tom een mentor ontbreekt..
Tjappie2 18 juni 2019 15:21
Dat zou een zegen zijn voor iemand met de fysieke capaciteiten van Tom Dumoulin.
el:equipo 18 juni 2019 15:25
"Ken je de mop van de man die naar Parijs ging?" Juist ja.

Vreemd verhaal en vreemd verloop. Ook weer de communicatie, gisteren melden dat hij op hoogtestage gaat en dan vandaag dit. Laat dan niks weten gisteren.

Mocht de knie nu wel goed herstellen sluit ik overigens, ondanks de rommelige voorbereiding, niet uit dat Tom alsnog een sterke Tour kan rijden.

Hup Tom!!
rustdag 18 juni 2019 15:47
Kroon had er ook al niet veel vertrouwen in........hij had Tom nog gesproken. Jammer erg jammer
veluweracer 18 juni 2019 16:12
Te veel twijfel in de kop fietst niet lekker lijkt me. Beter geen Tour doen nu. Alles op het herstel dan maar.
Nelis! 18 juni 2019 17:06
Knoop doorhakken, geen Tour doen, even laten rusten en volledig genezen, dan voor de Vuelta en het WK gaan. Super jammer, want hij maakte veel kans op de overwinning, maar dit slaat nergens op.

Lekker ander ploegje zoeken Tom?
Slimmerd 18 juni 2019 17:17
Wie zegt dit gedoe rondom de knie allemaal aan de ploeg ligt, misschien is Dumoulin ook zelf wel niet zo sterke persoonlijkheid als we allemaal denken/hopen. Zie ook al dat geknoei met zijn programma en dat van ploeggenoten
ton duk 18 juni 2019 17:28
Klopt ook...
Ik denk dan aan 2 quotes (al dan niet letterlijk geciteerd) die ik van 'm gelezen heb de laatste maanden

Over Evenepoel: laat die jongen nu 's gewoon met rust
Over MvdP : lijkt me heerlijk om zo ongecompliceerd te kunnen koersen...

Dumoulin is ,na de Girowinst (en WK-tijdrijden) 2017 , misschien wel het echte plezier kwijt geraakt.....
gr
Tjappie2 18 juni 2019 17:31
Dat er twijfels beginnen te ontstaan over de mentale weerbaarheid van TD is natuurlijk logisch. Dat ie zich m.b.t. de Giro op een berg in de Himalaya liet overbluffen door dat stelletje volstrekte nobody's van Sunweb was zonder meer een (veeg) teken aan de wand.
opoeepo 18 juni 2019 17:31
Nou ja, Maastricht (+50m.N.A.P.) is toch ook een beetje hoogtestage.
Nelis! 18 juni 2019 17:34
Ik heb Dumoulin nooit met enorme enthousiasme het wielrennen zien beleven. Voor hetzelfde geld had hij zijn academische opleiding gedaan en hadden we nooit van zijn grootse prestaties kunnen genieten. Volgens mij had hij dat met evenveel plezier gedaan.
veluweracer 18 juni 2019 18:08
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb Dumoulin nooit met enorme enthousiasme het
> wielrennen zien beleven. Voor hetzelfde geld had
> hij zijn academische opleiding gedaan en hadden we
> nooit van zijn grootse prestaties kunnen genieten.
> Volgens mij had hij dat met evenveel plezier
> gedaan.

Heb ik ook wel eens gedacht. Dat kwam dan voornamelijk door de frustratie en een soort van chagrijn wat dan van zijn gezicht afdroop na een zware etappe waarin niet alles liep zoals hij gewenst had. Het is misschien een beetje te vroeg om er over te spreken maar ik heb zelfs het gevoel dat Dumoulin ook geen vier jaar meer profrenner zal zijn.
Cecchini 18 juni 2019 18:33
Slaan we nou niet allemaal door met zijn allen. Dat er na de val in de Giro in zijn behandeling niet helemaal goed is gehandeld lijkt me wel zeker, maar nu wordt net gedaan of hij na zijn Giro winst voortdurend in een dal zit. Vorig jaar 2e in de Giro 2e in de Tour, 2e en 4e in het WK.. Wereldtopper in 2018 dus. Misschien was hij voor de Giro dit jaar wel helemaal klaar voor een nieuwe zege. Maar toen kwam die val met die nasleep. Dat je daar chagrijnig van wordt kan ik me als wereldtopper wel voorstellen. Gaan deze zelfde psychologische ontledingen ook op voor Thomas, Froome, en S. Yates.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2019 18:42 door Cecchini.
Tjappie2 18 juni 2019 18:37
Vor Froome niet, voor Thomas wel, voor S. Yates weet ik het niet.
Sjorsoll 18 juni 2019 19:09
Wat een gelul ineens. Ik heb juist het idee dat Dumoulin er altijd heel veel plezier in heeft. Hij koerst alleen berekenend en is eerlijk.
Zie reactie van Cecchini, helemaal eens.
ton duk 18 juni 2019 19:11
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slaan we nou niet allemaal door met zijn allen.

Tuurlijk !!
Tis ook gewoon jammer dat Sunweb die renner Murphy in de winter heeft aangetrokken
gr
El Chaba 18 juni 2019 19:13
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2019 19:14 door El Chaba.
El Chaba 18 juni 2019 19:14
Ook weer de communicatie, gisteren melden dat hij op hoogtestage gaat en dan vandaag dit. Laat dan niks weten gisteren.

Dat klopt niet. Zoals je in ditzelfde topic hebt kunnen lezen:

"Hij heeft me gisteren onderweg twee keer gebeld", legt trainer Hendrik Werner uit aan de NOS. "Hij stelde zich de vraag: ben ik er wel aan toe? (...) En hij draaide de auto om."

Ook Karsten Kroon vertelde in zijn commentaar op Eurosport gisteren een zelfde verhaal. Oftewel, het plan was er wel degelijk om gisteren naar de hoogtestage te gaan, maar Dumoulin heeft vervolgens onderweg zelf besloten om terug te keren.

Dat kun je Sunweb qua communicatie natuurlijk niet verwijten..
Eindhovuh 18 juni 2019 19:14
diravi 18 juni 2019 19:22
Hij staat voor het eerst echt onder druk nu, daar heeft hij geen ervaring in blijkbaar.
Orakel 18 juni 2019 19:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slaan we nou niet allemaal door met zijn allen.


Gelukkig niet met z’n allen.
Al regeert de waan van de dag bij velen.
Het leven, het wielrennen, medische zorg... vaak is het complexer dan de leek zich voorstelt.
En die twijfel bij Tom, is gezond. Hij wil de puzzel oplossen maar de stukjes passen niet in elkaar.
Waar ga je dan consessies doen? Antwoord op die vraag is geen makkelijke.
Orakel 18 juni 2019 19:45
Wees net zo kritisch op je forumpost, zoals je op Tom bent en je zou je bericht niet hebben geplaatst.
Suggereren dat Dumoulin na zijn Girowinst niet met druk heeft gefietst (wk tijdrijden, Giro, Tour) is trollen of onkunde.
diravi 18 juni 2019 20:13
Is niet als kritiek bedoeld hoor.
lodjan 18 juni 2019 20:25
Complimenten voor de topictitel!

Wat een soap. Hopelijk een happy end, in Parijs of Madrid.
Orakel 18 juni 2019 20:26
Snap ik. Maar je post bevat 2 stellingen.
1) Dumoulin ervaart voor het eerst druk om te presteren.
2) Dumoulin kan niet met druk om gaan.
Ten eerste zijn beide stellingen bewezen onjuist (geen mening maar een feit).
Daarnaast schrijf je dit in de context van een blessure, twijfel: alsof dat verband zou houden met druk, misschien zelfs vluchtgedrag.
Mijn kritiek gaat trouwens niet over jou, maar over je (ongenuanceerde) post.
predator 18 juni 2019 20:52
Soms zijn dingen in sport ook gewoon pure pech. Uithuilen en je richten op Vuelta en WK zou ik zeggen.
el:equipo 18 juni 2019 22:51
Ja, da's ook wel zo.
Maar het melden van operatie, alles nu goed, op hoogtestage. Ze hadden het ook niet kunnen doen. Het zwengelt 'de soap' enkel aan.
JW 18 juni 2019 23:08
opoeepo 18 juni 2019 23:22
Eerste diagnose van de teamarts op 14 mei: "Tom heeft slechts een klein wondje boven de knie
en heeft geen hechtingen nodig. Zes weken later zit Tom op de bank met een videootje.
Gewoon pech?
Luijt 18 juni 2019 23:56
Ongenuanceerd is ook wel eens fijn
Luijt 19 juni 2019 00:00
Grappig, al dat gezeik over zn ploeg en over Tom zelf, alsof er geen lol meer in zou hebben en zo.
Die gast heeft gewoon pijn aan zijn knie.
Nelis! 19 juni 2019 00:37
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grappig, al dat gezeik over zn ploeg en over Tom
> zelf, alsof er geen lol meer in zou hebben en zo.
> Die gast heeft gewoon pijn aan zijn knie.


Ja, logisch. Als ik lekker wil fietsen en ik heb pijn aan mijn knie, dan loop ik ook te zeiken. En als ik te veel wind tegen heb, zeik ik ook. En als ik stikdood zit, dan heb ik er ook geen lol aan. En Dumoulin zegt dat ook gewoon, hele eerlijke jongen. Ik ben fan.
Luijt 19 juni 2019 07:27
Ik had het niet over Tom's gezeik, maar over het gezeik hier op hier op het prikbord.
Eddy Veen 19 juni 2019 08:43
Ik neem aan dat hij het NK alsnog niet rijdt. Dan zou zijn hoogtestage wel erg kort worden.
Luijt 19 juni 2019 09:34
Van NOS.nl

Misschien is dit de reset die Tom Dumoulin nodig heeft'

'Dumoulin heeft tijd nodig om te verwerken wat er gebeurd is'
Over zeventien dagen begint de Tour de France. Dat is de tijd die Tom Dumoulin nog rest om volledig te herstellen van zijn knieblessure en zich klaar te stomen voor een topprestatie.

Maar in plaats van op hoogtestage te gaan, keerde de Limburger zijn auto maandag om en trok hij weer huiswaarts. Hij wil een paar dagen extra rust na de operatie aan zijn knie.

Een opmerkelijke move, die niet door elke wielerwatcher van de NOS als even logisch wordt gezien. "Ik vind het een beetje vreemd", is de eerste reactie van analist Danny Nelissen. "Je zou zeggen dat je ook tot rust kunt komen als je al op die berg zit."

Verslaggever Kock: 'Dumoulin heeft drie grote tegenstanders'
Stef Clement, sinds kort oud-renner, prijst de actie juist. "Chapeau. Heel goed dat hij omgekeerd is. Dat is de menselijke kant van Tom. Waarschijnlijk kan hij toch nog niet fietsen na die ingreep van zondag en dacht hij: eerst thuis bijkomen in plaats van op die berg te gaan zitten."

Commentator Maarten Ducrot denkt dat Dumoulin zich opnieuw moest opladen. "Misschien is dit de reset die hij nodig heeft. Kennelijk is hij er nog niet klaar voor."

De vraag rijst wel: kan Dumoulin zonder een ideale hoogtestage nog wel in (een goede) vorm aan de Tour beginnen?
"Ja, absoluut", is Ducrot stellig. "Ik snap dat als je een hoogtestage doet, je er doorgaans beter van wordt. Maar niet bij iedereen heeft het het gewenste effect. En kijk ook naar een Warren Barguil: hij brak twee jaar geleden vlak voor de Tour zijn heup, kon geen goede voorbereiding draaien, maar won wel twee etappes en de bolletjestrui."

Clement wijst op het feit dat Dumoulin al een paar keer op hoogte is geweest dit jaar. "In februari en in mei. Al die prikkels zijn niet zomaar weg. Hij moet alleen nog een herhalingsprikkel krijgen. Die kan hij ook krijgen als hij later in de week daarnaartoe gaat."

Hoe werkt een hoogtestage dan precies?
Clement: "Als je minimaal 250 uur op een hoogte van 1.800 meter of meer verblijft, transformeert je lichaam. Dan maak je automatisch meer bloedlichaampjes aan, waardoor de zuurstofopname toeneemt en je meer vermogen kunt leveren. Die effecten zijn lange tijd merkbaar. Van drie weken hoogte heb je zes weken lang profijt."

"Tegenwoordig gaan renners vaker per jaar op hoogte. Ze houden het daarmee op peil. Als je kort daarvoor nog op hoogte bent geweest en je gaat een maand later weer, is er nog wat effect over en hoef je niet drie weken te gaan. Dan is twee weken ook goed. Dat noemen ze herhalingsprikkels."

Dus er is niet zo veel aan de hand?
Nelissen: "Nou, ze hadden die hoogtestage niet voor niets gepland. Blijkbaar is er bij Tom iets dat ondergeschikt is daaraan."

Ducrot zoekt het in het mentale aspect. "Kijk, veel mensen zien Dumoulin als een machine die alleen maar ongelooflijke wattages kan leveren. Maar er zit ook nog een mens in die machine. En als die mens niet functioneert, functioneert die machine ook niet."

Daar sluit Clement zich bij aan. "Ik denk dat hij inschat dat hij én mentaal én fysiek niet in orde is. Dan kun je er wel alles aan doen om fysiek in orde te zijn, maar het moet wel in balans zijn. Je moet er mentaal klaar voor zijn om er fysiek klaar voor te zijn."

Wat is jullie verwachting: staat Dumoulin op 6 juli aan de start en in welke vorm?
"Ik vind het moeilijk in te schatten", zegt Nelissen. "Als ik een toptien zou moeten voorspellen, staat hij bij mij niet op het podium. Want dat kun je niet als je niet topfit bent."

Clement: "Vorm is niet afhankelijk van voldoende uren op een berg."

Ducrot vindt het lastig te voorspellen, maar hij denkt wel te weten waar de oorzaak ligt van de malheur van Dumoulin: hij heeft zichzelf te veel druk opgelegd. "Dat komt in mijn optiek door die keuze om de Giro te rijden. Elk wielrennend jongetje wil de Tour rijden als hij voelt dat hij die ronde ook zou kunnen winnen. Dan kun je alles wel rationeel benaderen en denken dat je in de Giro meer kansen hebt vanwege de tijdritkilometers, maar dan ga je een Giro rijden die je eigenlijk alleen maar kan verliezen", legt hij uit.

"Want je enige doel is om 'm te winnen. Die druk voelde hij. En dan treedt de voorzienigheid op en ga je onderuit. Ik hoop dat hij de komende dagen die reset-knop vindt en helemaal bevrijd wordt van die druk."
Luijt 19 juni 2019 09:35
Het meest hoopgevend is de visie Clement. Daar sluit ik me dus graag bij aan.
El Chaba 19 juni 2019 09:58
Ducrot zegt zowaar voor het eerst in zijn leven iets zinnigs over een wielergerelateerd onderwerp.
Eindhovuh 19 juni 2019 10:01
Wat ik wel leuk vind, er zijn 3 kenners aan het woord die eigenlijk zeggen: "wij weten het ook niet, laten we maar zien hoe hij aan de start staat."
We gaan het dus wel zien.
Hup Tom.
MarkV 19 juni 2019 10:06
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ducrot vindt het lastig te voorspellen, maar hij
> denkt wel te weten waar de oorzaak ligt van de
> malheur van Dumoulin: hij heeft zichzelf te veel
> druk opgelegd. "Dat komt in mijn optiek door die
> keuze om de Giro te rijden. Elk wielrennend
> jongetje wil de Tour rijden als hij voelt dat hij
> die ronde ook zou kunnen winnen. Dan kun je alles
> wel rationeel benaderen en denken dat je in de
> Giro meer kansen hebt vanwege de
> tijdritkilometers, maar dan ga je een Giro rijden
> die je eigenlijk alleen maar kan verliezen", legt
> hij uit.

Amen! Zoals velen waaronder ik vooraf ook al zeiden.
Eddy Veen 19 juni 2019 10:20
Ik denk dat Tom in de auto even heel erg naar een paar dagen qualitytime met Thanee verlangde. Hopelijk doet het hem goed.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2019 14:28 door Eddy Veen.
Horsie is back 19 juni 2019 12:18
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had het niet over Tom's gezeik, maar over het
> gezeik hier op hier op het prikbord.

Don't let me be Misunderstood zingt op zijn minst One Animal.
Luijt 19 juni 2019 18:51
Die Kelderman zouden ze niet alleen een valverbod maar ook een spreekverbod moeten opleggen. Wat een gelul weer op NOS.nl.
Tjappie2 19 juni 2019 19:54
Wat zegt ie precies verkeerd?
ton duk 19 juni 2019 20:07
Tom is meestal redelijk resoluut in zijn besluiten vind ik wel diep
gr
Horsie is back 19 juni 2019 20:22
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Kelderman zouden ze niet alleen een valverbod
> maar ook een spreekverbod moeten opleggen. Wat een
> gelul weer op NOS.nl.

Kelderman zal daar zeker wel mee kunnen instemmen, nooit meer vallen, want dan hoef je er ook nooit meer over te praten.
Hij denkt er wel aan om meer op te vallen. Nu maar hopen, dat Luijt zoveel geduld heeft.
Cecchini 19 juni 2019 22:15
Ja als je Kelderman hoort praten dan zinkt direct al je moed in de schoenen. Hij mag dan sterven van het talent, maar een renner met zo'n persoonlijkheid zal nooit iets groots winnen, vrees ik. En dan vond ie het ook nog veel te warm in Zwitserland. Naar het schijnt wordt het morgen 21 graden op de Flumserberg met kans op regen. Gelukkig voor Wilco.
Eindhovuh 20 juni 2019 09:01
Hij is normaal niet alleen redelijk resoluut, maar ook aardig vastberaden, tamelijk gedecideerd en best een beetje onvermurwbaar.
el:equipo 20 juni 2019 09:07
Wat zijn de where-abouts van Tom vandaag? Met een half been op hoogtestage? Hinkend op meerdere gedachtes en het andere been rond Maastricht? Koffie bij Kroon? De auto kerend aan de grens?
Eddy Veen 20 juni 2019 09:49
Een dagelijkse update is wel het minste wat hij aan de prikkers mag gunnen. Ik durf niet naar Kanne te gaan om te kijken of hij zijn hond aan het uitlaten is.
Curzio 20 juni 2019 09:51
Voorbereiden in Mexico lijkt mij het beste.
ton duk 20 juni 2019 09:54
Orakel 20 juni 2019 13:00
Gelukkig geeft Kelderman zelf aan om het liefst een rol (zoals Poels) te vertolken en een sterke kopman bij te staan.
Af en toe voor eigen kans, maar geen kopman met een hoop druk.
Orakel 20 juni 2019 13:05
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2019 13:06 door Orakel.
Orakel 20 juni 2019 13:06
Vandaag in het AD

Hoe dan ook: hij zal Dumoulin niet bellen om te vragen of hij al onderweg is. ,,Niemand van het team zal hem pushen”, stelt Werner. Binnen het team wordt nog gehoopt op een Tourdeelname, maar een scenario om via een goede voorbereiding naar de Vuelta wordt niet langer uitgesloten. ,,Ik wil het niet lastiger voor hem maken. Als Tom uiteindelijk hierheen komt, is het goed. Als hij niet meer op hoogtestage komt, is het goed. Als hij de Tour gaat rijden, is het goed. Als hij niet aan de Tour meedoet, is het ook goed. Het gaat nu om hem.”
Koppizoektwachtwoord 20 juni 2019 14:05
Dat klinkt wel erg orakelig. Het lijkt me geen Tour te worden, iets wat Nijdam en Lubberding gisteren in een pop-upwielercafé ook al aangaven te verwachten.
Horsie is back 20 juni 2019 14:49
Tom draait zich op twitter nog eens om: Ik ben nu bezig met de tourdedumoulin, begrepen!
Slimmerd 20 juni 2019 17:30
Luijt 20 juni 2019 22:31
Nee, want o o, wat is dat toch eng, kopman zijn.
Luijt 21 juni 2019 21:40
O lord, please don't ...enz.
Horsie is back 21 juni 2019 22:30
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> O lord, please don't ...enz.

Dank voor de moeite, maar het is Oh, L.. Je schrijft toch ook niet luijt is just a soul whose intensions.. vul maar in. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen