Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sunweb in de Tour

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 21 juni 2019 09:03
Op Nos.nl ( [nos.nl] )gelezen dat de verslagenheid over het niet starten van TD in de Tour groot is bij Sunweb. Eerlijk gezegd schrik ik ervan dat er blijkbaar geen plan B was voor het geval dat Tom de Tour niet zou gaan rijden. Dat Bling zijn eigen ambities opzij moest zetten (en in dit interview heel braaf aangeeft dat hij dat zonder moeite deed, waar ik weinig van kan geloven maar allez dat terzijde) en nu aangeeft te weinig sprinttrainingen gedaan heeft om te excelleren in zijn etappes, vind ik opmerkelijke. Dit is toch echt vreemd voor een ploeg die normaliter alles zo goed voor elkaar heeft. Het hele jaar komt Sunweb al behoorlijk amateuristisch over, iets wat niet strookt bij het professionalisme waar ze voorheen om bekend stonden.

Zie ik iets over het hoofd?
Slimmerd 21 juni 2019 09:22
Dat interview met Matthews is echt een schande voor alles en iedereen binnen de organisatie
MarcoV 21 juni 2019 09:46
Heel raar. Ook die zinsnede dat Spekenbrink deze winter gezegd zou hebben dat alles om geel in de Tour draait, en parallel komen ze (in de pers) met een of ander excel sheetje over winstkansen in de giro, en de tour zien we nog wel. Zo consequent als plastic dat metaal dat grint is ...
Kuiperberg 21 juni 2019 09:59
Waar bij Jumbo alles goed valt, is het bij Sunweb een dramajaar. Onkunde, pure pech, zeg het maar. Wet van Murphy geldt zeker voor hun.
Wanny 21 juni 2019 10:00
Kelderman in een vrije rol naar de Tour, maar zich niet kapot laten rijden met het oog op de Vuelta.

Verder hopen dat Matthews wat kan doen en jongens als Cees Bol meenemen. Kijken wat er te halen valt.
Koppizoektwachtwoord 21 juni 2019 10:00
Verbijsterend. Matthews (met kans op een handvol podiumplaatsen) opofferen als doorsnee knecht voor het laag-/middengebergte, hoe krijg je het verzonnen.
Hup Nicolas dan maar.
Wanny 21 juni 2019 10:01
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heel raar. Ook die zinsnede dat Spekenbrink deze
> winter gezegd zou hebben dat alles om geel in de
> Tour draait, en parallel komen ze (in de pers) met
> een of ander excel sheetje over winstkansen in de
> giro, en de tour zien we nog wel. Zo consequent
> als plastic dat metaal dat grint is ...

Dat snap ik op zich nog wel. De Tour is zo groot dat als je op voorhand gaat roepen dat Dumoulin vol voor geel gaat, de druk gigantisch wordt.
Luijt 21 juni 2019 10:02
Sunweb heeft gewoon pech.
Goed van Tom dat ie voor de medische staf van z'n team opnam in dat interview van gisteren.
Dat Matthews teleurgesteld is, is zijn goed recht en ook begrijpelijk. Over een paar daagjes zal dat vast weer over zijn.
Wanny 21 juni 2019 10:04
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verbijsterend. Matthews (met kans op een handvol
> podiumplaatsen) opofferen als doorsnee knecht voor
> het laag-/middengebergte, hoe krijg je het
> verzonnen.
> Hup Nicolas dan maar.

Dat is toch ook nog wel te billijken? Matthews is een ontzettend goeie renner, die voor Dumoulin veel had kunnen betekenen. Alleen al in de ploegentijdrit, maar ook in bergetappes door in vroege vluchten mee te zitten. En het is niet dat ze veel renners hebben die dit beter zouden kunnen.
MarkV 21 juni 2019 10:15
Matthews die zich puur en alleen daar op richt ten koste van zijn explosiviteit (en dus met terugwerkende kracht zijn voorjaar?) zodat hij misschien een tikkeltje beter bergop rijdt (gelost worden als er nog 40 man in de groep rijden ipv 60 man)? Dat terwijl Dumoulin/Sunweb het hele jaar claimt dat de Giro het hoofddoel is en daarvoor ook Oomen zijn programma laat omgooien. Als de Giro zó belangrijk is, waarom dan Matthews zo maniakaal de Tour laten voorbereiden?

Ik vind het apart, denk dat Matthews het een beetje overdrijft. Het klinkt nu alsof hij zichzelf en zijn lichaam heeft getransformeerd om als klimmer in de Tour te starten, dat zal vast wel mee vallen of is hij nu ook veel kilo's lichter dan voorheen? Maar het blijft een aparte gang van zaken rondom Sunweb dit seizoen.
Koppizoektwachtwoord 21 juni 2019 10:19
Tegen een Groenetruiwinnaar zeggen 'geef je ambities maar op' omdat hij ter ondersteuning van Dumoulin mee zou moeten in een vroege vlucht vind ik toch echt vrij bizar.
Het lijkt me dat Sunweb/Dumoulin meer behoefte heeft aan een betrouwbare en ervaren knecht die er tot in de finale nog staat. Dat zou Matthews nooit kunnen.
Nu de knop om, die sprintersbenen heeft hij aan z'n uitslagen te zien best nog wel.
Cecchini 21 juni 2019 10:49
Of die nou wel of niet zijn sprintersbenen traint, hij komt sowieso tegen Viviani, Groenewegen en Ewan tekort.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2019 10:58 door Cecchini.
Inigo 21 juni 2019 10:52
Plan was dus om die Giro niet uit te rijden voor Tom?
ton duk 21 juni 2019 10:53
Denk dat we dan meer aan de specifieke Sagan-aankomsten denken (die we in in 2017 zelfs vAvermaet-aankomsten noemden)
gr
Sub Culture 21 juni 2019 11:36
Ter info: Tiesj Benoot zo goed als rond met Sunweb.
Eddy Veen 21 juni 2019 11:42
Frequente bijdragen moeten leveren om zoekacties te voorkomen levert vast een grote druk op.
Ridder Kale Knikker 21 juni 2019 12:00
Mea Culpa, wellicht een beetje paniekerige reactie van mij. Zie het maar als een teken van liefde, wat het uiteraard ook is. Of zoals Ton het zo mooi onder woorden bracht: we zijn hier toch een beetje familie van elkaar.
Horsie is back 21 juni 2019 12:16
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frequente bijdragen moeten leveren om zoekacties
> te voorkomen levert vast een grote druk op.

Horsie snapte hier eerst niks van. Geen context. Totdat ineens de olifant in de kamer verscheen.
Eindelijk ook eens iemand, die de naam goed schrijft.
Wetenschappelijk bewezen: Een kat, die van honk is, komt ook alleen maar terug als diens naam goed gefluisterd wordt.
Koppizoektwachtwoord 21 juni 2019 12:49
Juist, in de eerste week al rit 3 en 5, daar gaat Groenewegen echt niet winnen. Maar, daar komt 'ie, hij mag me verrassen.
Fcdh 21 juni 2019 15:26
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ter info: Tiesj Benoot zo goed als rond met
> Sunweb.

Zou een hele goede aankoop zijn.
Lekker weg uit die 1,5 voorjaarsklassieker en omturnen tot ronderenner / klimmer want die potentie / talent is aanwezig.
lodjan 21 juni 2019 16:22
Hij wordt medekopman voor de voorjaarsklassiekers en klimknecht in de grote rondes.
opoeepo 21 juni 2019 18:12
Niet doen, Tiesj.
El Chaba 21 juni 2019 18:18
In rit 1 is het de laatste 500m aan 5%,volgens mij heeft Matthews daar ook al een kans tegen de pure sprinters..
ton duk 21 juni 2019 18:19
Fcdh Schreef:
>
> Zou een hele goede aankoop zijn.

Naast Bol en Matthews eindelijk een veelwinnaar erbij ..
gr
El Chaba 21 juni 2019 18:19
Helemaal mee eens, kijk vandaag maar weer eens: [www.procyclingstats.com]
Adje Wijnands 21 juni 2019 21:15
Mijn hemel, achteraf is het mooi wonen zoals Dumoulin ooit zei na de raid van Froome.
Dit is idd de plek om alles te beschouwen maar zoals sommigen hier leeg lopen over de onkunde
van Sunweb gaat mij net iets te ver. Eerst is het: Tom moet een sterker team hebben en als dan
eindelijk alle paarden voor het span staan en de leider niet mee kan doen door pech en wellicht
een verkeerde inschatting van de medische staf zijn de rapen gaar en word er vanuit de heup geschoten.
Als bijvoorbeeld Matthews zoveel op klimmen heeft getraind kan hij à la Allaphillipe lekker voor dagsucces
gaan. Hij zal dan waarschijnlijk nog steeds de snelste zijn. De rest van de ploeg kan ook lekker voor eigen
gaan en zodoende voldoening halen. Wat een jankers hier zeg.
Tjappie2 21 juni 2019 21:44
Jankers of niet, dat vind ik prima.
Maar wie oprecht beweert dat Sunweb professioneel is heeft nog nooit met mensen uit de (voormalige) omkadering van die ploeg gesproken.
ton duk 21 juni 2019 22:00
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen