Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tinkov sluit niet uit dat hij wielersport na dit seizoen verlaat

Gepost door JW 
JW 17 mei 2015 11:20
Tinkov sluit niet uit dat hij wielersport na dit seizoen verlaat

Laatste update: 17 mei 2015 10:47

Eigenaar Oleg Tinkov van Tinkoff-Saxo sluit niet uit dat hij zich na dit seizoen terugtrekt uit de wielersport. De Russische zakenman zegt dit zondag in een interview in La Gazzetta dello Sport.

"Ik weet niet of dit een project voor tien of twintig jaar is", meldt Tinkov, die eind 2013 eigenaar werd van de World Tour-ploeg waarvan Alberto Contador en Peter Sagan de blikvangers zijn.

"Voor mij is dit speelgoed, geen business. Kinderen raken soms opeens uitgekeken op speelgoed. Misschien heb ik er aan het eind van dit jaar ook wel genoeg van, ik ben een emotioneel persoon. Ik weet het niet, die vraag is moeilijk te beantwoorden."

Tinkov hoopt sowieso dat andere sponsors bijspringen. "De crisis in Rusland is niet goed, maar heeft geen invloed op het budget voor dit jaar."

"Mocht cosponsor Saxo Bank stoppen, dan kan ik alleen doorgaan. Ik zou echter wel graag willen dat de ruimte op de tenues wordt ingenomen door andere sponsors."

Competitief

Tinkov benadrukt dat hij met niets minder dan zeges genoegen neemt, het hele jaar door. "We willen tussen januari en oktober competitief zijn."

"Zelfs als we de Giro, Tour en Vuelta winnen, is dat nog niet genoeg voor een team met ons budget. Over ons voorjaar kan ik niet tevreden zijn. Sagan eindigde niet op het podium in een klassieker."

Met Contador heeft Tinkov naar eigen zeggen een haat-liefdeverhouding. "We hebben goede en slechte momenten gehad. Vrienden zijn we niet, maar dat hoeft ook niet. Vroeger zaten er te veel mensen tussen ons in, nu hebben we een directere relatie."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2015 11:20 door JW.
Sub Culture 17 mei 2015 11:23
Eerlijk is hij wel, maar ik vind het wel niet de juiste attitude om te investeren in een sportteam.

Je ziet het in de voetballerij ook, rijke mensen die met hun geld geen blijf weten en een ploeg opkopen.
En dan hebben ze er genoeg van en stort zo'n ploeg achteraf min of meer in elkaar.
Blueprint 17 mei 2015 11:34
Tinkov is tenminste eerlijk. Beter zo dan pretenderen voor de lange termijn te gaan en dan plotseling de stekker eruit trekken.
El Chaba 17 mei 2015 11:57
Niks nieuws dus.
Robert Koopman 17 mei 2015 12:38
Hij zet de boel in ieder geval op scherp.
Als hij zegt dat hij dit nog 10 jaar doet gaat misschien iedereen wel achterover leunen en win je nooit niets.
Curzio 17 mei 2015 13:10
Ja precies, want mannen als Contador of Sagan willen alleen maar winnen als dat een verlenging van het sponsorcontract oplevert.
sijbriskie 17 mei 2015 13:14
Robert Koopman 18 mei 2015 09:44
Riis stond niet scherp genoeg en moest het veld ruimen.
pirke 18 mei 2015 11:51
Blijft een botte lul van een vent. Ook al betaal je miljoenen, zo ga je niet met je werknemers om. Beetje via de media lopen klagen en aankondigen dat je salarissen gaat korten. Een groot kind, inderdaad.
Blueprint 18 mei 2015 12:31
Waar lees je dat over salarissen korten?
Chuparuedas 18 mei 2015 19:00
Heeft de grootste mond over de transitie van de wielersport naar een nieuw businessmodel en blijft ondertussen het allergrootste voorbeeld van de noodzaak daartoe. Geen slechter businessmodel dan afhankelijk te zijn van de grillen van emotionele halve zolen als Tinkov. Nog een geluk dat hij eerlijk is...
pirke 19 mei 2015 08:23
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar lees je dat over salarissen korten?

alhier: [www.cyclingweekly.co.uk]
Blueprint 19 mei 2015 08:51
Dat is wel een beetje stom inderdaad en Sagan's manager heeft duidelijk beter onderhandeld dan Tinkov...
pirke 19 mei 2015 10:57
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen