Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 3 » Binche › Épernay (215k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 08 juli 2019 00:16
\\



Na twee dagen in Brussel en omstreken, trekt de Tourkaravaan maandag eindelijk naar het land waar het allemaal moet gebeuren: Frankrijk! De eerste etappe op Frans grondgebied belooft meteen bijzonder interessant te worden, gezien de bijzonder heuvelachtige finale. Wie kraait er victorie in champagnestad Épernay? WielerFlits blikt vooruit!

Parcours

In etappe drie is het tijd voor het peloton om België te verlaten en voorgoed over de Franse grens te trekken. De start ligt dan wel in Binche, de plek waar de hoofdzetel van Wanty is gelegen. Daarnaast kennen we Binche ook van de Mémorial Frank Vandenbroucke, waar Danny van Poppel vorig najaar de handen in de lucht mocht steken. Maar lang blijven de renners hier niet treuzelen, want al na amper tien kilometer bereiken we de grensovergang in het plaatsje Macquenoise, vlak voor Hirson.

Nu we in Frankrijk zijn, kan de Tour écht beginnen. Toch zijn de eerste 160 kilometer nagenoeg volledig vlak. Intussen passeert het peloton onder andere in Fourmies – gekend van de gelijknamige Grote Prijs – en Reims, waar André Greipel in 2014 nog de handen in de lucht mocht gooien.

Maar eens Reims gepasseerd, wordt het terrein plots een stuk heuvelachtiger. Maar liefst zeven klimmetjes, waarvan er vijf een categorie hebben gekregen, liggen op de renners te wachten. Te beginnen met de Côte de Nanteuil-la-Fôret (1,1 kilometer aan 6,8 procent), op een dikke dertig kilometer van de aankomst. Na een recuperatiestrook van een tiental kilometer volgen de drie lastigste hellingen van de dag – allen van derde categorie – zeer kort op elkaar.

We hebben het over de Côte d’Hautvillers (900 meter aan 10,5%), de Côte de Champillon (1,8 kilometer aan 6,6%) en de Côte de Mutigny (900 meter aan 12,2%). Leuk extraatje aan die laatste helling is dat de organisatie er 8, 5 en 2 bonificatieseconden weggeeft, wat het spektakel alleen maar ten goede komt. Wie vervolgens wil doorzetten richting de finish, moet nog 15 kilometer overbruggen.

Maar ook daar ligt met de Côte du Mont Bernon (1,1 kilometer aan 5,5 procent) nog een verraderlijk slot te wachten. Dit hellinkje krijgt in het routeboek dan wel geen categorie mee, toch kan een ultieme aanval hier beslissend zijn. De laatste vier kilometer gaan immers grotendeels in dalende lijn, op de laatste vijfhonderd meter aan 8 procent na. Voor de sprinters wordt het moeilijk om al dit klimwerk te overleven, maar waarom zouden Michael Matthews of Caleb Ewan dit niet aankunnen?

Finishplaats van dienst is Epernay, een dorpje in de champagnestreek. Echt een rijkgevulde geschiedenis met de Tour kent de hoofdstad van de champagne evenwel niet: alleen in 1963 mocht het met Eddy Pauwels een ritwinnaar kronen. Het was wel al meermaals startplaats van een etappe, waarvan de laatste keer in 2014. Toen ging Matteo Trentin in Nancy met de zegebloemen aan de haal.

Algemeen klassement na etappe 2 (TTT)
1 Mike Teunissen Team Jumbo-Visma 4:51:34
2 Wout van Aert Team Jumbo-Visma 0:10
3 Steven Kruijswijk Team Jumbo-Visma ,,
4 Tony Martin Team Jumbo-Visma ,,
5 George Bennett Team Jumbo-Visma ,,
6 Gianni Moscon Team INEOS 0:30
7 Egan Bernal Team INEOS ,,
8 Geraint Thomas Team INEOS ,,
9 Dylan van Baarle Team INEOS ,,
10 Elia Viviani Deceuninck - Quick Step 0:31

Cecchini 08 juli 2019 00:22
Vergeten Nederlandse Tourrenners
Jo Vrancken (met dank aan Slogblog)
Geboortedatum: 20 november 1948



Jo Vrancken was een van die Limburgers uit de jaren zzestig en zeventig die na een mooie amateurcarrière volledig mislukte in de beroepscategorie. Net als zijn provinciegenoten Mathieu Pustjens, Wim Kelleners en Theo van der Leeuw.

Hij reed als amateur voor een ploeg die werd gesponsord door de roggenbroodfabriek Ovis. Ploegleider was Henk Steevens, het enige nog in leven zijnde lid van de succesvolle ploeg van Kees Pellenaars, die in 1953 het algemeen ploegenklassement won in de Tour de France.

Jo Vrancken won zowel in 1969 als in 1970 de Ster van Zwolle, de traditionele opening van het wielerseizoen in Nederland. Hij was een rappe en won in die jaren een hele rits criteriums. Voornamelijk in het Limburgse, maar ook over de grens in Duitsland en België.

In 1973 werd hij beroepsrenner bij de Canada Dry-ploeg van Ton Vissers. “Had ik dat maar niet gedaan”, vertelde hij me, want ik ben daar noch sportief, noch financieel iets mee opgeschoten. Bij de amateurs won ik regelmatig en verdiende ik meer dan als prof. Ik moest gelijk mee naar de Tour de France."
De Tour van dat jaar startte in Scheveningen. Dat was lang van tevoren beslist en niemand hield er rekening mee dat er dat jaar geen Nederlandse ploeg zou zijn om deel te nemen. De Tourorganisatie vroeg de KNWU nog eens goed te kijken of er geen ploeg zou zijn die aan de Tour zou kunnen deelnemen.
Toen viel de naam Canada Dry en die ploeg werd op het laatste moment ingeschreven voor deelname. Het was een armoedig gezelschap dat Ton Vissers er aan de start bracht. Vlak voordat de eerste renner van de karavaan vertrok voor de proloog, kreeg Vissers een voor hem vreselijke mededeling.
De vrouw van een zijn renners was in alle vroegte naar Scheveningen gereisd om haar man vlak voor de start te vertellen dat als hij niet direct zou zorgen voor drie weken huishoudgeld, hij na de Tour de deur op slot zou vinden en hij er niet meer in kwam.

De renners hadden nog het hele jaar geen gulden gezien en de andere renners van de Tourploeg sloten zich direct bij de toekomstige dakloze aan. Vissers probeerde de zaak te sussen, maar kwam er op de Scheveningse boulevard niet onderuit om tien cheques uit te schrijven, anders zou geen van zijn renners vertrekken.

Er won die dag wel een Nederlander, maar die heette Joop Zoetemelk en die was niet van Canada Dry. Wel van de ploeg van Vissers was Jan Krekels en die eindigde keurig als dertiende met tien seconden achterstand op Zoetemelk. Jo Vrancken eindigde als 116de met een achterstand van 53 seconden.

Al na een paar dagen kreeg de renner uit Linne het zwaar, hij slaagde er nog net in de Vogezen over te komen, maar op de achtste dag in de koninginnenrit was het afgelopen. Hij werd die dag met nog 25 anderen uit de strijd genomen omdat ze zich door een auto de Galibier op hadden laten slepen.

Een jaar later bestond de ploeg van Vissers niet meer. Een Limburgse oliehandelaar trok zich het lot van zijn provinciegenoten aan en formeerde een bescheiden profploeg met de naam Tim Oil.

In de kleuren van die ploeg behaalde Jo zijn enige profzege en wel de Ronde van Linne, in zijn eigen woonplaats. Ook Tim Oil stopte spoedig en toen kon Jo terecht bij een Belgische ploeg waarvan hij nooit een cent salaris heeft gezien.
Zo ging dat toen, renners werden door gladjakkers belazerd waar ze bij stonden. Voor Jo Vrancken hoefde het toen niet meer. Hij werd metselaar in de bouw, heeft dat jaren gedaan en is nu gepensioneerd





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 09:21 door Cecchini.
opoeepo 08 juli 2019 00:48
26 Man aan een auto de Galibier op. Dan kom je natuurlijk niet op tijd binnen.
Nelis! 08 juli 2019 06:24
Bedankt voor de opening!

Op grond waarvan wordt Caleb Ewan genoemd voor dit soort etappes? Wellicht heb ik het mis, maar ik kan mij niet herinneren dat ik hem heb zien winnen zodra het heuvelachtig wordt.
shake 08 juli 2019 06:30
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor de opening!
>
> Op grond waarvan wordt Caleb Ewan genoemd voor dit
> soort etappes? Wellicht heb ik het mis, maar ik
> kan mij niet herinneren dat ik hem heb zien winnen
> zodra het heuvelachtig wordt.


Deze etappe:
[www.procyclingstats.com]
rustdag 08 juli 2019 07:40
12:10-––:–– | km –––,–/–––,– | neutraler Start: Binche
12:20-––:–– | km ––0,0/215,0 | scharfer Start: Binche
12:37-12:38 | km –12,0/203,0 | Grenze: Belgien > Frankreich
14:42-14:57 | km 102,0/113,0 | Sprint: Dizy-le-Gros
16:21-16:45 | km 173,0/–42,0 | Kat. 4: Côte de Nanteuil-la-Forêt (1,1 km à 6,8%)
16:38-17:05 | km 185,5/–29,5 | Kat. 3: Côte d'Hautvillers (0,9 km à 10,5%)
16:45-17:12 | km 190,0/–25,0 | Kat. 3: Côte de Champillon (1,8 km à 6,6%)
16:58-17:26 | km 199,0/–16,0 | Kat. 3/Bonus: Côte de Mutigny (0,9 km à 12,2%)
17:19-17:50 | km 215,0/––0,0 | Ziel: Épernay (0,5 km à 8,0%)
Tinuz 08 juli 2019 07:50
Alaphilippe lijkt me hier de man to beat. En als Teunissen de benen heeft zou ik hem dringend adviseren om er weer vol voor te gaan.
Cecchini 08 juli 2019 09:24
Bij Mike Teunissen proef je de speelsheid van de oprukkende wolf

Door Peter Winnen



Als ik in Brussel op 200 meter van de finish op kop uitstuur met Dylan in mijn wiel, dan is de Tour eigenlijk al geslaagd.’ Dit zei Mike Teunissen tegen een verslaggever van De Limburger een week voor de tourstart. Donderdag werd het interview afgedrukt in de krant.

Zo ging het dus niet. De lead-out van Dylan Groenewegen zat opeens zonder de snelste man ter wereld in zijn wiel. Van uitsturen kwam weinig terecht. Het werd eerder insturen. De gevolgen zijn bekend.

Wát een zege! Sagan er met negen millimeter opgelegd – die keek opzij alsof er een fantoom naast hem opdook. En nog een paar topsprinters een minderwaardigheidscomplex bezorgd op de vals oplopende aankomst. Een geel truitje toe als strik om het pakket.

Sagan had minder verschrikt opzijgekeken als Groenewegen hem voorbij was geprikt.

Ik ben partijdig, behept met een lokaal chauvinisme. Mike is geboren in hetzelfde dorp als ik. Zijn vader was mijn buurjongen. De zege in Brussel vond ik niets minder dan een vorm van gerechtigheid. Mike is veel beter dan Sagan denkt. Mike is veel beter dan zijn ploegleiding denkt. Ja, Mike is veel beter dan de hele wereld denkt.

Hij keek zijn ogen uit toen hij in 2015 debuteerde bij de professionals bij renstal LottoNL-Jumbo. Het was de toegenaaide manier van koersen welke hem het meest verbaasde. Voor de meest onnozele koers legde de ploegleiding een strategie neer: voor elke pion een script. Hij vond het maar niks. Het leven als prof ging toch om macht, vrijheid, improvisatie en instinct?

Hij kreeg eens op zijn kop van de ploegleiding omdat hij te weinig eiwitten tot zich nam. 25 gram eiwitten per drie uur was verplicht tijdens het herstel. Mike scheidde de licht ironische quote af: ‘De moderne prof moet van kwark houden.’

Mike T. had toen al een heldere kop, en die is hij niet verloren. Aan het leven in de moderne wielrennerij heeft hij zich aangepast. In het interview met De Limburger presenteert hij zichzelf als gedweeë pion in een heiligmakende strategie: alles voor Dylan. Maar hier en daar proef je speelsheid van de oprukkende wolf.

Toen kwam de kans der kansen. Slapie Groenewegen out, Mike met vanzelfsprekende superbenen kon eindelijk doen waar hij ongehinderd door kwarkdiscipline en strategische planmatigheid goed in is: spelen.

De lead-out werd zijn eigen lead-out.

Mike T. is door het vliesje gebroken dat de superknecht van de vedette scheidt. Het is een beetje voorbarig om erover te beginnen, en helemaal niet in de sfeer van de Tour de France, maar voor de volgende Parijs-Roubaix staat hij in mijn prognostiek.

De bladeren moeten nog vallen, en de bladeren moeten nog botten. Zeker is dat in Brussel de schakelaar van zijn carrière is omgezet.
Sub Culture 08 juli 2019 09:36
Heb mij geabonneerd op een tijdelijke newsletter van 'The Secret Pro', elke dag per mail een update vanuit de Tour.
Voor zij die het iets kan schelen..

Bonjour readers,

The Tour is finally here and while we've already finished the first two stages, nerves will still be on edge for the next few days. Everyone is just trying to stay upright for this first week.

So now that we've broken the seal and we're finally into it, who's my pick to win this thing? I bumped into Thomas the other day and he already looks kinda beat. He's thin, lean, but has bags under his eyes and looks like he hasn't slept in days. Maybe I caught him right after a nap but he didn't look like the G we all know. I guess that's what the pressure of being the defending champion does to you.

The UCI was out doing its due diligence measuring sock height in today's TTT, making sure nobody was breaking any rules.

You may have already written him off, but watch out for Richie Porte. He may not have featured much this year, but he was intentionally holding back at the Dauphine. He's healthy, doesn't seem to be feeling much pressure on his shoulders, and the difference between a winning Richie and a beaten Richie is all in his head. His team may have shit the bed in today's TTT, but there's still lots of racing left for him to make up ground.

The biggest win of the day was that Gianni Moscon didn't get into yellow. I think I speak for most of the peloton when I say that.

Until tomorrow...

Yours truly,


TSP
el:equipo 08 juli 2019 09:44
Op het oog een mooie etappe. Het tweeluik d'Hautvillers - de Champillon nodig uit tot een het vroeg aansnijden van de finale en de sprinters overboord te gooien. Gaat (deels) ook over aanzienlijk smallere wegen.
Maar waar gaan ploegen als Lotto en Jumbo voor? Wellens - Van Aert of proberen Ewan en Teunissen vooraan aan de laatste 500meter te brengen?
Toch maar pogen mee te zitten zou ik denken als Van Avermaet eraan begint.
Ik kijk ook al uit naar een punch van Valverde juist op het moment dat zijn medekopmannen op kraken staan.

Er is van alles mogelijk deze etappe, dus het zal wel 'Ineos houdt alles bijeen en we sprinten met 50man worden'.
Hup koers!
Eindhovuh 08 juli 2019 09:50
Jumbo kan mooi gokken op verschillende paarden.
Ik zou van Aert mee aan laten vallen met van Avermaet, Alaphilipe etc. Die kan de sprint van die mannen ook best winnen.
En als het toch sprinten wordt kan je Teunissen mee laten doen(als die er nog bij zit).
Benieuwd of Sagan gokt op de sprint of al meegaat op de heuveltjes.
lodjan 08 juli 2019 10:10
Dank voor het plaatsen.
lodjan 08 juli 2019 10:11
Ik zou een dagelijkse update hier zeer waarderen.
Cecchini 08 juli 2019 10:25
Mike Teunissen is de achttiende Nederlander in de gele trui. Eén van zijn voorgangers Rini Wagtmans vertelt over het korte succes waar ze al lang van nagenieten.



Rini Wagtmans (72) Renner van Molteni. Reed in 1971 één etappe in de gele trui

‘Het mooiste aan mijn gele trui vind ik de zak aan de voorkant. Rechtsvoor deed je het routeschema. Links zat het adres van het hotel, want in die tijd stonden er nog geen luxe vip-bussen op je te wachten. Achter, in de middelste zak, zat je bidon. Rechts: het voedsel, meestal gekookte kip en een krentenbol met suiker. En links wat fruit. Nooit anders. Je moest het zonder nadenken kunnen pakken.

‘Die gele trui heb ik niet veroverd, zeg ik altijd. Ik werd ermee geconfronteerd. Destijds reed ik in dienst van Eddy Merckx. Op dag 1 wonnen we de ploegentijdrit, waardoor Merckx het geel kreeg. Op dag 2 was de etappe in drie kleinere etappes geknipt. Deel 1 werd een massasprint, waarbij ik samen met Eddy in het peloton over de streep kwam. Omdat ik als twintigste eindigde en hij als 47ste, stond ik boven hem in het puntenklassement en had ik volgens de organisatie recht op de leiderstrui.

‘Merckx boos. Niet op mij, maar op de organisatie. Hij wilde die Tour van begin tot eind in het geel rijden, zo ambitieus was hij. Ik heb me in de tweede etappe meteen laten afzakken, want ik moest er niet aan denken om ’s avonds in het geel naast Merckx in het hotel te zitten. Hij was overigens niet haatdragend. Hij zei: geniet ervan Rini, dit is het mooiste wat er bestaat in het wielrennen. Ik heb er iets meer dan twee uur van mogen genieten. Daarna had Merckx hem weer terug.

‘Als 5-jarig jongetje uit Sint Willebrord was ik al gefascineerd door die trui toen Wim van Est, die bij ons in de buurt woonde, het geel won. Toen is de bacterie overgesprongen. Hoe noemen ze dat tegenwoordig ook alweer? Bucketlist, ja. Daar stond-ie op. Met het geel is iets verwezenlijkt waar ik mijn leven lang van heb gedroomd. Daarom praat ik er ook graag over. Ik wil de jeugd meegeven: durf te dromen.

‘Nog altijd komen alle Nederlandse geletruidragers elk jaar bijeen voor een reünie en een toertocht in Sint Willebrord. Ik voel me bevoorrecht dat ik daarbij hoor. We drinken wat, eten goed en vertellen sterke verhalen. Soms mag er een gast bij, zoals ­Peter Winnen, omdat hij ooit de witte trui won in de Tour. Maar het blijft het yellow jersey-gebeuren.

‘De gele trui van nu? Die vind ik afschuwelijk. Mag-ie alsjeblieft weer in de oorspronkelijke kleur? Hij is veel te fel, kanariegeel. De kleur geel uit de jaren vijftig, banaangeel, vond ik veel chiquer. En dan al die sponsornamen. Ik snap het wel, die bedrijven betalen veel geld en willen groot op dat shirt. Maar eigenlijk moet die zo klein mogelijk beletterd zijn. Net als vroeger: een kleine vermelding op de mouw en op de borst. Verder niets. In de trui die Mike Teunissen om kreeg, was een afbeelding van het Atomium verwerkt. Niet doen. De gele trui is heilig.’

Sub Culture 08 juli 2019 10:28
Curzio 08 juli 2019 10:55
Bora controleert en Sagan maakt het af. Denk dat Sagan nog nooit zo goed omringd is geweest voor dit werk.
ton duk 08 juli 2019 11:25
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo kan mooi gokken op verschillende paarden.
>

Daar staan ze op zich niet om bekend...

Vandaag met zo min mogelijk moeite Teunissen in geel houden EN zorgen dat Kruijswijk geen tijd verliest en morgen weer vol voor Groenewegen (als hij het sein op groen zet) ....

gr
Inigo 08 juli 2019 11:49
rustdag 08 juli 2019 11:59
Sporza gaat om 12u al LIVE
el:equipo 08 juli 2019 12:10
Ha! Bedankt voor de tip. Eens zien hoe het animo voor de vroege vlucht is.
Slimmerd 08 juli 2019 12:20
Wow, de eerste jump van de dag is niet de ontsnapping van de dag!
Slimmerd 08 juli 2019 12:25
Wellens met vier wildcards op pad
Slimmerd 08 juli 2019 12:26
Dit is de ontsnapping van de dag;

Wellens
Rossetto
Offredo
Ourselin
Delaplace
el:equipo 08 juli 2019 12:28
Opmerkelijk beeld. Tony Martin had 1 doel, De Gendt niet laten wegrijden. Wellens krijgt dan wel een vrijgeleide.
Eindhovuh 08 juli 2019 12:28
Gek dat Wellens al gaat? Geen goede benen nog?
opoeepo 08 juli 2019 12:30
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is de ontsnapping van de dag;
>
> Wellens
> Rossetto
> Offredo
> Ourselin
> Delaplace


We noemen hem de ontsnapping van 'La Bonne Esperance'.
el:equipo 08 juli 2019 12:31
Of gehoopt/verwacht dat er 8 á 10 renners mee zouden zitten?
opoeepo 08 juli 2019 12:32
Finish op Rue des Coteaux in Ëpernay, maar is dat 8%??
el:equipo 08 juli 2019 12:37
Met nog 200km te gaan is de voorsprong van de 5 vluchters 2:15.

Op kop van het peloton 1 Jumbo renner, Tony Martin. Daarachter de Ineostrein
Ron de Renner 08 juli 2019 12:49
Ook die etappe in de Giro waarin hij net tekort kwam op Carapaz kun je wel met deze aankomst vergelijken.
opoeepo 08 juli 2019 13:06
Historisch gezien is er vandaag maar één(vooruit, twee) kanshebber(s) : Wout(je)
tvm 08 juli 2019 13:08
Wellens kan mooi koershardheid opdoen. Daarnaast kan hij natuurlijk voor de bollen gaan.
el:equipo 08 juli 2019 13:42
Eerste uur ging aan een krappe 47km/u. Het is tot aan de klimmetjes wind in de rug. Ik verwonder mij er wel eens over dat de wildcardploegen niet proberen om met meer dan 1 renner in de ontsnapping te zitten. In een rit als deze, wind in de rug, bollentrui in het spel en wie weet nog meer(?) zou een groep van 8 a 10 renners welkom zijn voor henzelf.

Nog 150km te gaan, voorsprong ruim 5 minuten. Nog steeds enkel Tony Martin op kop. Wie gaat hem bijstaan, een ploeggenoot of stilaan een ander team?
Frederik D. 08 juli 2019 14:01
Wat een aardige foto. smiling smiley
el:equipo 08 juli 2019 14:08
Voorsprong kwam op de 6 minuut. Dat was het teken voor Quick Step om mee op kop te gaan rijden.
ton duk 08 juli 2019 14:29
Onbegrijpelijkerwijs heb ik een overleg geaccepteerd van 16.00 tot 17.00...fiets naar huis...17.30
14.30 Hoever moeten "ze "nog ???
gr
el:equipo 08 juli 2019 14:38
Aan de tussensprint, met nog 113km te rijden zakt de voorsprong onder de 4 minuten
Slimmerd 08 juli 2019 14:56
ton duk 08 juli 2019 14:56
Dank...ik zit te rekenen...
gr
el:equipo 08 juli 2019 15:33
Nog 65km te gaan, de voorsprong nog maar 1:37. Nog 14km tot het eerste klimmetje (zonder categorie overigens)
lodjan 08 juli 2019 15:44
Wie rijden in het peloton?
el:equipo 08 juli 2019 15:45
Nog 55km, 1:50 de voorsprong.

In het peloton 2 kleine valpartijen, zonder erg op het oog.
Matthews op achterstand, Roche brengt hem terug.
el:equipo 08 juli 2019 15:46
Wordt niet echt doorgereden nu in het peloton. Nog steeds Tony Martin voorin, maar naast hem treintjes van ploegen die vooraan willen zitten.
el:equipo 08 juli 2019 15:50
Kopgroep nu aan km 51 in Sermiers. 2km aan 5% voor de boeg. Voorsprong 2 minuten.

Pinot achteraan lek, komt gecontroleerd weer terug in het peloton



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 15:50 door el:equipo.
ton duk 08 juli 2019 15:53
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kopgroep nu aan km 51 in Sermiers. 2km aan 5% voor
> de boeg. Voorsprong 2 minuten.
>
> Pinot achteraan lek, komt gecontroleerd weer terug
> in het peloton


Als het nu gaat regenen , zie ik ( overdrachtelijk) Wellens nog winnen...
gr
el:equipo 08 juli 2019 15:56
Wellens gaat direct solo. (Ducrot en Dijkstra hebben uiteraard niet naar het profiel gekeken en wisten van niks, voor hen begin de eerste helling pas over een paar kilometer)
el:equipo 08 juli 2019 15:57
Bardet lek. Zakatin nu ook
el:equipo 08 juli 2019 16:07
Op de top van het klimmetje van de 4de categorie heeft Wellens 57sec op de andere 4.
Het peloton gegroepeerd op 2:34.

Nu 12km dalen- vlak en nog brede wegen tot het smallere deel en de volgende klimmetjes.

--
edit; toch ook al wat smallere wegen her-en-der nu.
Bardet en Zakarin makkelijk weer terug in het peloton.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 16:08 door el:equipo.
el:equipo 08 juli 2019 16:15
Peloton rijdt nu vol, Jumbo en Quick Step. Wellens bijna aan de voet van het eerste klimmetje van 3de categorie. Voorsprong rond de 2 minuten.
el:equipo 08 juli 2019 16:21
Wellens komt met 1:30 minuut boven op de Hautvillers.

Ewan al gelost.
rustdag 08 juli 2019 16:24
Teunissen zit wel erg ver van achter.
MarkV 08 juli 2019 16:26
Die gaat het geel niet vasthouden denk ik, maar Kruijswijk en van Aert zitten nog prima.
el:equipo 08 juli 2019 16:30
Op de top van de Champillon (nog 25km te gaan) heeft Wellens 1:10 voorsprong.
Peloton, met Astana nu op kop, nog een man of 80. De gele trui in het laatste wiel.
Heisenberg 08 juli 2019 16:34
Ook Bennett en De Plus nog voor in het peloton namens Jumbo.
MarkV 08 juli 2019 16:37
Benieuwd of er nog mannen voor de bonificaties gaan (st)rijden op dit klimmetje.
MarkV 08 juli 2019 16:39
MarkV 08 juli 2019 16:41
Teunissen ook. Wellens eerste boven voor de aanvallende Alaphilippe
el:equipo 08 juli 2019 16:43
Alaphilippe gaat er vol voor. Wellens kwam met een defect nog net als eerste boven.
Jumbo achtervolgt, zonder DE gele trui in de gelederen.
MarkV 08 juli 2019 16:43
Groepje met Landa en Schachmann er tussen. Alaphilippe op weg naar een dubbelslag?
Woods en Lutsenko ook daarbij



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 16:45 door MarkV.
el:equipo 08 juli 2019 16:45
Eerste achtervolgers zijn Schachmann, LAnda, Woods en Lutsenko
Curzio 08 juli 2019 16:46
Kadootje van Alaphilippe aan Sagan? Of reuze-coupe?
el:equipo 08 juli 2019 16:48
Julian met 50 sec voorsprong!
rustdag 08 juli 2019 16:48
Toch niet normaal wat Alaphilippe hier weer laat zien
Abraham Olano 08 juli 2019 16:52
Woods heeft de 2 bonisec achter Wellens en Alaphilippe gepakt.
MarkV 08 juli 2019 16:54
Materiaalpech voor Aru
MarkV 08 juli 2019 16:55
Alaphilippe gaat de dubbel pakken.
Curzio 08 juli 2019 17:01
Sodeknetters. Sterk.
el:equipo 08 juli 2019 17:01
Alaphilippe met de dubbelslag. 25 seconden voor Matthews over de streep. Stuyven 3
Sub Culture 08 juli 2019 17:02
#MotherfuckingZegetrein
rustdag 08 juli 2019 17:03
Bernal en Pinot pakken 5 sec
Luijt 08 juli 2019 17:09
Congrats Sub, buitenaards goed, dat manneke.
Het lijkt me dat dit meneertje ook niet uitgevlakt moet worden voor het AK.
Gelukkig zijn we nu ook klaar met dat geklets over die paar seconden die Kruiswijk pakte op de overige klassementsmannen.
Curzio 08 juli 2019 17:11
De nr. 2 van de Ronde van Zwitserland niet binnen de 6 minuten gefinished...
Abraham Olano 08 juli 2019 17:15
Eddy Veen 08 juli 2019 17:20
Zou Thomas bewust een gaatje hebben laten vallen?
rustdag 08 juli 2019 17:23
Ja daar zat ik ook aan te denken
Curzio 08 juli 2019 17:32
Iets tegengekomen? Of gaat 'ie weer drie weken anoniem sparen voor die ene tijdrit?
Wanny 08 juli 2019 17:45
Was achteraf bezien nogal optimistisch om op dit parcours iets van Teunissen te verwachten.
Tinuz 08 juli 2019 17:51
Jumbo staat weer met beide pootjes op de grond, neem ik aan.
Tjappie2 08 juli 2019 18:06
Het scheelde toch niet zoveel. Als ie 20 seconden later lost zit ie nog tussen de auto's. (maar dat dat niet lukte is geen schande)
Cecchini 08 juli 2019 18:33
Het sarcasme straalt er weer van af. Gewoon een wereldtopper die hier vandaag toeslaat). Ze staan 2 tot en 4 in het AK, en wie Teunissen vooraf aan de Tour had voorspeld dat hij na de etappe van vandaag Gele Truidrager zou zijn, had geen verstand van wielrennen. Ach en nu houdt Quickstep de komende dagen het peloton wel bijeen, een Fransman in de Gele Trui zullen ze niet zo snel kwijt willen. En mag Groenewegen aan de bak.

Nee Tinuz vervalt direct weer in de welbekende zure stand.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 18:39 door Cecchini.
Tinuz 08 juli 2019 18:36
Oké, ik had ook vandaag gehoopt Teunissen, in elk geval dat hij het geel kon behouden. Tot ik me realiseerde wat er allemaal met 'm gebeurd is de afgelopen dagen.
Tinuz 08 juli 2019 18:39
Had iemand als De Plus dan niet beter bij Teun gebleven? Ach, het is al mooi geweest. Hij was vermoeid.
Johan 08 juli 2019 18:41
Dat ze Van Aert niet binnen een halve minuut van Alaphilippe konden houden vind ik erger.
Curzio 08 juli 2019 18:52
Ik weet het niet hoor, de Tour is nog lang en de ploeg heeft nog heel veel doelen, dus het geel behouden tot Planche de belles filles zou een zware wissel trekken op de ploeg. Morgen kunnen ze eerst het bordje van Quick-Step leegeten.
Cyclad58 08 juli 2019 19:02
Er kon geen enkele ploeg iets doen aan Alaphilippe. Snap niet goed waarom alleen Jumbo-Visma dat verwijt krijgt.
el:equipo 08 juli 2019 19:08
Ik snap vooral Van Aert zelf niet. Als die vol op kop (mee) was gaan rijden komen ze op 15-10 seconden, gaan anderen ploegen weer meedoen, want de ritzege komt in beeld en pakt hij de gele trui. Althans, zo had hij het kunnen proberen.
Fcdh 08 juli 2019 19:52
Wat een knaloverwinning van die Alaphilippe weer. Ben groot fan heerlijk dat aanvallend rijden altijd van hem.
Overigens Kruijswijk zeer attent op die heuveltjes onderweg en het verleden leert dat hij dan altijd dik in orde is.
el:equipo 08 juli 2019 20:03
Nee dat klopt niet, dan was hij op die klim op 5km alsnog genadeloos afgegaan.
Horsie is back 08 juli 2019 21:12
Hier was niet alleen van de beste klassiekerrenners aan het werk, maar ook een dare-devil. Juist waar je een WP winnaar zou verwachten, verloor hij massaal.
Daarvoor had hij al slalommend al zijn duvels ingezet en had den Onkel vooraf afgesproken, dat alle zwarte katten voor onbepaalde tijd binnen moesten blijven.
Zodoende bleef Alaphilippe op het beslissende stuk 5 tot 1 kilometer on par en verloor hij in de laatste km 13 seconden en hield 26 seconden over.

Dat is wielrennen. Zo berekenen de data-imperialisten op een seconde nauwkeurig de tijden in een TTT en zo zitten ze er tientallen seconden naast, wanneer er ook absoluut geen sprake kan zijn van gestandaardiseerde omstandigheden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 21:14 door Horsie is back.
Luijt 08 juli 2019 23:09
Sterke analyse
ton duk 09 juli 2019 07:35
Juist, Cyclad

Ik schreef gisteren om 11.30 : Vandaag met zo min mogelijk moeite Teunissen in geel houden EN zorgen dat Kruijswijk geen tijd verliest en morgen weer vol voor Groenewegen (als hij het sein op groen zet) ....
Teunissen gaf zelf aan op 1e helling dat het vandaag/gisteren niet zou gaan lukken en dan komt enkel positie Kruijswijk in beeld
We rijden hier met 2 kopmannen Kruijswijk en Groenewegen...hoe graag anderen ook andere namen en scenario's noemen
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 07:36 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen