Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Avondetappe

Gepost door Curzio 
Curzio 08 juli 2019 08:02
Fijn programma toch eigenlijk sinds Mark Smits is afgezwaaid. Vooral gisteren ging het echt over wielrennen.
Sub Culture 08 juli 2019 08:04
Fletse boel hoor, zag er Nys zitten (geeuw).

Nu goed, Vive Le Emo, is niet veel beter.
Sammy 'nog een slowmotionbeeldje, jongens' Neyrinck op kop.
Curzio 08 juli 2019 08:49
2x fijn interview met Teunissen door Herman. Jos van Emden met z'n glimmende hoofd en wat inside-informatie. En Theo Bos over die stuurtjes. thumbs up Ondertussen fietste Nys er inderdaad nog wat clichés in, hoewel dat blokje over training en de vergelijking crossers en wegwielrenners interessant was.
ton duk 08 juli 2019 09:37
en het item over de valpartij Poels ...mooi om weer in herinnering terug te krijgen
gr
Arsimo 08 juli 2019 09:44
Alleen toen ze die roemruchte valparij aanhaalden hadden ze ook nog wel even kunnen vermelden dat naast Poels zo goed als alle Nederlandse klassementstalenten op dat moment in de Tour door die valpartij werden uitgeschakeld. Minder extreem dan Poels maar voor die Tour was vanuit Nederlands klassementsperspectief het toen in 1 klap voorbij.
ton duk 08 juli 2019 09:50
Ach, dat soort volledigheid verwacht ik eigenlijk niet van dat programma
Zomers wielervermaak met soms enige diepgang is mij meer dan genoeg
gr
Luijt 08 juli 2019 09:57
Avondetappe is een prettig programma met veel meer diepgang dan voorheen. Vooral Theo Bos vond ik zeer okay.

Daarna nog heel even naar dat RTL programma zitten kijken. Onbegrijpelijk dat Boogerd daar nog steeds bij gaat zitten. Wat een kutprogramma.
Het duo Zijlaard/Van Moorsel. OMG.
veluweracer 08 juli 2019 11:37
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fletse boel hoor, zag er Nys zitten (geeuw).
>
> Nu goed, Vive Le Emo, is niet veel beter.
> Sammy 'nog een slowmotionbeeldje, jongens'
> Neyrinck op kop.

Nys is zo steriel en zo zakelijk in zijn antwoorden. Hij vindt zichzelf echt een allesweter.
veluweracer 08 juli 2019 11:43
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Avondetappe is een prettig programma met veel meer
> diepgang dan voorheen. Vooral Theo Bos vond ik
> zeer okay.
>
> Daarna nog heel even naar dat RTL programma zitten
> kijken. Onbegrijpelijk dat Boogerd daar nog steeds
> bij gaat zitten. Wat een kutprogramma.
> Het duo Zijlaard/Van Moorsel. OMG.

De familie Zijlaard is daar vaste gast aan tafel. Het is me tot nu gelukt om er niet meer dan een halve minuut van te kijken. Boogerd de belhamel met zijn bijdehante lolletjes trek ik niet meer.
veluweracer 08 juli 2019 11:46
Nys zou inderdaad zonder moeite het "WK Clichés er tegen aan gooien" winnen.
ton duk 08 juli 2019 11:50
In de euforie van Teunissen's overwinning zaterdag gekeken (ook Vive le velo) maar die behoefte bleek ik voor beide programma's zondagavond al niet meer te hebben...
gr
Kuiperberg 08 juli 2019 11:51
Het is ook allemaal teveel van het goede. Men weet langzamerhand echt niet meer hoe de wielerpraatprogramma's te vullen. Ook de gasten zijn langzamerhand steeds hetzelfde ( Mulder, Tankink etc.) Minder is beter...
Cecchini 08 juli 2019 11:59
Ik heb Jan Mulder nog niet eerder bij de avondetappe gezien volgens mij.Theo Bos volgens mij ook zelden. En ja, als je dat argument gebruikt hoef je al helemaal niet meer naar voetbal talkshows of naar Pauw of de DWDD met vaak hetzelfde kliekje aan de tafels te kijken, die desondanks steeds hoge kijkcijfers hebben. Het is gewoon onschuldig zomervermaak, niet meer en niet minder. Alhoewel Dionne wel eens wat kritischer mag zijn. Het blijft een lief en aardig giechelmeisje
Eindhovuh 08 juli 2019 12:28
Lekker, discussies over de kwaliteit van De Avondetappe, TourduJour en Vive le Velo.
Ja mensen dan is de tour op het prikbord echt begonnen!
Horsie is back 08 juli 2019 12:33
Horsie ziet nu tot zijn schrik, dat ie de Avondetappe heeft gemist. Deze prik is toch nog ergens goed voor. grinning smiley. Terwijl ie toch al in de vooraankondiging had gehoord, dat ene Theo Bos erbij zou zitten. Het is ook niet mis, voor de vierde keer een WK titel verliezen. Het toeval in deze wereld neigt toch altijd weer naar het midden.
Een omstreden penalty, die de finale direct mogelijk maakte en een omstreden penalty, die de nederlaag inleidde.

Het op maat gemaakte aerodynamische stuurtje leverde Theo Bos dus op de 1 km, een voordeel op in de orde van grootte van een halve seconde.
Overigens, heeft er iemand nog gelet op de positie van de motoren?

De jacht op de marginal gains gaat verder, want behalve met nummer 2, waren de verschillen klein. Maar geen te lange sokken bijvoorbeeld. Mike was bij het interview daarom in overtreding, hihi.

Een snikkende Poels. Dan wordt de globetrotter ook in Horsie heel klein.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 13:42 door Horsie is back.
opoeepo 08 juli 2019 12:44
Dat laatste was onvermijdelijk. Het was immers 7 juli.
Arsimo 08 juli 2019 15:35
U doelt op Muenchen 1974 ongetwijfeld? Ja, ook een WK-finale op 7 juli. 45 jaar geleden.

Godwin: 45, ook zo'n getal met Duitsland. winking smiley
El Chaba 08 juli 2019 16:35
En Jan Mulder was zowaar voor het eerst in jaren goed te pruimen in een praatprogramma.
veluweracer 08 juli 2019 18:21
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is ook allemaal teveel van het goede. Men weet
> langzamerhand echt niet meer hoe de
> wielerpraatprogramma's te vullen. Ook de gasten
> zijn langzamerhand steeds hetzelfde ( Mulder,
> Tankink etc.) Minder is beter...

Tanking zal ze wel alledrie doen.
veluweracer 08 juli 2019 18:24
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Jan Mulder was zowaar voor het eerst in jaren
> goed te pruimen in een praatprogramma.

Mee eens. Ik vreesde een cynische kijk op de wielersport maar dat viel reuze mee. Zijn bewondering voor Fabio was ook hartverwarmend. Misschien voelt hij zich gewoon beter in België.
veluweracer 08 juli 2019 18:27
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lekker, discussies over de kwaliteit van De
> Avondetappe, TourduJour en Vive le Velo.
> Ja mensen dan is de tour op het prikbord echt
> begonnen!

the finger smiley
De Tour moet blijkbaar nog wat op gang komen.
veluweracer 08 juli 2019 18:30
"De winnaar zit altijd vooraan."
Cecchini 08 juli 2019 22:19
Vanavond voor het eerst naar Tour du Jour gekeken. Boogerd, Kroon en Erik Dijkstra die lekker ouwehoeren over wielrennen. Zijn ook kenners, en een beetje discussie over de Dumoulin affaire, gaat er bij mij altijd wel in. En leuke iunterviews van Filemon. Ik kan er niet bij dat een wielerhebber dat niet leuk vindt. Gelukkig heb ik van Moorsel en ega gisteren niet gezien. Die 2 trek ik ook niet.
Luijt 08 juli 2019 23:04
Ik herzie mijn mening: als je die zwemmer en een journalist die niks van fietsen weet, althans er niets over zegt, dan gaan de mensen toch naar fvd/pvv zender RTL 7 schakelen. En daar krijgen ze vandaag een drietal heren te zien dat best te pruimen is en wat te vertellen hebben, zelfs aan die Genee-kloon met zn dicht bij elkaar-ogen.
2-1 voor de NOS, terwijl ik op 21-0 had ingezet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 23:07 door Luijt.
Tjappie2 08 juli 2019 23:25
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een snikkende Poels. Dan wordt de globetrotter ook
> in Horsie heel klein.

Schitterend inderdaad. Het mooiste (wieler)interview dat ik ken sinds ik wielrennen intensief volg (1996).

Disclaimer "a la horsie" natuurlijk: ik noem 1996 om te voorkomen dat de firma Smeets-Knetemann weer van stal wordt gehaald...
Tinuz 08 juli 2019 23:40
RTL 7 is toch die alleen voor mannen zender? Met Johan Derksen en Van der Gijp en die mafkees die vroeger bij de VPRO zat. Stoere mannenpraat en kantinepraat.
Ik dacht altijd dat SBS 6 de 'populisten'zender was in de ogen van het stemvee.

Ik kan zelf (nog) niet inhaken bij welke tourshow dan ook. Misschien als de Tour vordert, de contouren wat duidelijker worden en er wat meer inhoudelijk gesproken kan worden over de koers door de kenners.
MarkV 08 juli 2019 23:51
Het Derksen clubje is al lang weg daar.

Kroon denkt dat Kruijswijk de Tour wint en heeft Boogerd, die Bernal dacht, overtuigd. Hup Steven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 23:52 door MarkV.
Tjappie2 08 juli 2019 23:52
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht altijd dat SBS 6 de 'populisten'zender
> was in de ogen van het stemvee.

grinning smiley

Bedoel je niet: "dat SBS 6 de 'populisten'zender
was in de ogen van de grachtengordelelite"?

Overigens maakt het me geen ruk uit of iemand nu populist, elite of communist is zolang diegene maar begrijpt dat wielrennen de mooiste sport op aarde is.
Tinuz 09 juli 2019 00:04
Zat Kroon bij tour du jour? Ik vind Boogerd wel een goeie analist, ik neig dan ook naar tour du jour. Karl V. heb ik lang de hand boven het hoofd gehouden maar ik ben hem momenteel wat zat.
Tinuz 09 juli 2019 00:08
Tjappie2 Schreef:

> Bedoel je niet: "dat SBS 6 de 'populisten'zender
> was in de ogen van de grachtengordelelite"?

Neuh, het zijn meestal de sloofjes in den lande die dat soort default opmerkingen maken is mijn indruk.
Boogerd pruim ik wel. Ik ga tour du jour proberen.
De zwarte trui 09 juli 2019 00:20
En anders is er altijd nog The Move met banneling LA en 'ik zie je in de douches' Hincapie (Teunissen tegen Sagan).
Curzio 09 juli 2019 09:01
De conclusie lijkt mij inderdaad dat de tafel de doorslag geeft wat het beste programma is, bij gelijke stand wint het format van De Avondetappe.
Kuiperberg 09 juli 2019 09:52
Gisteren bij Tour de Jour was het aangenaam verpozen met Dijkstra, Kroon en Boogerd. Geen dom gezwets en wielerkenners dat past mij prima.
Luijt 09 juli 2019 10:30
maakt wel uit.
MarkV 09 juli 2019 10:31
Erik Dijkstra voor de duidelijkheid, niet Herbert
Luijt 09 juli 2019 10:32
Ik vind dat de host ook wel wat uitmaakt. En dan heeft de avondetappe een streep voor.
Desalniettemin won Tour du Jour gisteren vanwege de gasten.
Tjappie2 09 juli 2019 10:33
Ok. In dat geval is leven in Nederland wellicht een stressvolle bezigheid. Ik houd zelf wel van wat diversiteit in overtuigingen.
Luijt 09 juli 2019 10:40
Ik vind dat iedereen het altijd met elkaar eens moet zijn.
Tjappie2 09 juli 2019 11:12
ton duk 09 juli 2019 11:13
Aangenaam verpozen met Herbert Dijkstra is dan ook een contradictie...
gr
Tjappie2 09 juli 2019 11:15
Als ie een fles wodka regelt en vervolgens het Russische volkslied uit een harmonium perst zou ik denk ik best een goede tijd met hem kunnen hebben. (ik heb het niet op Russen, maar het is vrees ik het enige volkslied dat Herbert kan spelen)
jonglins 09 juli 2019 11:34
Ik heb het al eens meer geopperd: waarom fuseren de Avondetappe en Vive le velo niet?
En dan streven naar een programma dat het beste vd twee combineert.
En is bovendien een prima bezuinigingsmaatregel.

Geldt nog sterker voor de live uitzending van de etappe zelf. Zonde om daar 2x geld aan uit te geven



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 11:34 door jonglins.
Tjappie2 09 juli 2019 11:37
Moet RTL bezuinigen dan?

Edit: slecht gelezen en dus een domme opmerking van me. Dacht dat je een fusie tussen Tour du Jour en de avondetappe bedoelde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 11:47 door Tjappie2.
ton duk 09 juli 2019 11:41
jonglins Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb het al eens meer geopperd: waarom fuseren
> de Avondetappe en Vive le velo niet?

Omdat het merendeel van de kijkers wielrennen kijkt op de manier van Ton DUK..schat ik in
Mevr van Zetten uit Tiel zit nu niet direkt te wachten op Evenepoel, vAvermaet e.a...
gr
Horsie is back 09 juli 2019 12:37
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ok. In dat geval is leven in Nederland wellicht
> een stressvolle bezigheid. Ik houd zelf wel van
> wat diversiteit in overtuigingen.

Zoals Horsie en Tjappie2 vanmiddag op de Lago di Cancano wellicht?
Eindhovuh 09 juli 2019 13:28
Dat heb ik dan weer met die ergerlijke Erik Dijkstra. Smaken verschillen.
Eindhovuh 09 juli 2019 13:35
Ik denk dat je gelijk hebt.
Wel zonde want de Belgen zijn van oudsher altijd erg positief over en geïnteresseerd in de Nederlandse renners en Nederlanders in het algemeen.
Maar het zullen weereens niet die gierige dikkenekken van Hollandse Kaaskoppen zijn die het voor de sympathieke vlamingen verpesten.
Tjappie2 09 juli 2019 13:39
Denk het wel. Hup Anna!! winking smiley
MarkV 09 juli 2019 13:41
Ze weten bij Sporza dat er veel Nederlanders naar ze kijken, maar mevrouw Vanzetten uit Dendermonde heeft net zo weinig interesse in Dylan van Baarle als mevrouw Van Zetten uit Tiel interesse in Dylan Teuns heeft.
Sub Culture 09 juli 2019 13:51
Ik heb geen probleem met Nederlandse gasten in Vive Le Vélo, op voorwaarde dat ze zich verstaanbaar uitdrukken en iets bijbrengen..
Zo'n Tankink, waar vooral Karl grote fan van is, vind ik totaal geen toegevoegde waarde.
Curzio 09 juli 2019 13:55
Mooi om het verschil te zien tussen Kroon en Dijkstra op de vraag of Tom Dumoulin inderdaad naar Jumbo gaat. Kroon zegt gewoon dat 'ie dat niet weet en dat de presentator deze vraag toch echt aan Dumoulin zelf moet stellen. Daar kan de presentator niks mee, dus die stelt dezelfde vraag nog een keer aan Dijkstra en krijgt dan keurig het verwachtte antwoord, niet gebaseerd op enige concrete informatie.
Tjappie2 09 juli 2019 14:02
Hoe lastig is het voor de gemiddelde Vlaming eigenlijk om Nederlanders te verstaan? Veel Nederlanders hebben namelijk wel problemen met het begrijpen van Vlaams.

(maar die mensen kijken te weinig koers op de VRT natuurlijk)
Sub Culture 09 juli 2019 14:08
Meeste Vlamingen zullen wel behoorlijk verstaan.
Maar ik ben van oorsprong niet Nederlandstalig en dus is wat Tankink uitkraamt voor mij soms een raadsel.
Ze toonden gisteravond ook een zelfopgenomen filmpje van hem, dat verstond ik dan wel weer.
Ik zag Karl met fonkeloogjes kijken en zeggen dat het 'schitterend' was, ik heb eens hardop gezucht.
Cecchini 09 juli 2019 14:34
Kun je nagaan hoe vaak men gezucht heeft bij jouw zoveelste zegetrein
Sub Culture 09 juli 2019 14:42
Die 'men' bestaat vooral uit jij en consoorten, dat vind ik prettig meegenomen.
Cecchini 09 juli 2019 14:47
Je bent wel de enige die het nog leuk vindt, vrees ik. Pijnlijke constatering. Creatief gezien ben je een lege huls aan het worden. Ooit was mijn kritiek op die #zegetrein van jou bedoeld als zelfbescherming, maar jouw masochisme is kennelijk onuitputtelijk.
Tjappie2 09 juli 2019 14:58
Ik zal wel een verknipt gevoel voor humor hebben maar ik vind de #zegetrein een leuke gimmick.
Slimmerd 09 juli 2019 14:59
#zegetrein vind ik persoonlijk minder erg dan #36smileys with beer (het nummer is steeds anders uiteraard)
Cecchini 09 juli 2019 15:02
Je zult ook wel een liefhebber van de Mounties en André van Duin zijn.
ton duk 09 juli 2019 15:08
telt zelfs op
Ik heb dan weer geen moeite met beiden...

Even om op mijn 1e reactie terug te komen
Ik zou in de Avondetappe al best een item over Evenepoel willen zien
Mevr v Zetten kan niet vroeg genoeg met 'm kennis maken en de interviews die ik met 'm zag waren best de moeite waard

gr
Tjappie2 09 juli 2019 15:10
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je zult ook wel een liefhebber van de Mounties en
> André van Duin zijn.

Dat eerste duo zegt me niets, maar het lijkt me niet wat. André van Duin vind ik het ergste wat de Nederlandse tv te bieden heeft.
Eindhovuh 09 juli 2019 15:16
Erger dan Sanne Wallis de Show?
Cecchini 09 juli 2019 15:33
Clavan 09 juli 2019 15:45
Ik heb alle kluchten met Rudi Falkenhagen en Pier Bambergen nog ergens op een VHS band. En dat op mijn 45e, ik schaam mij nergens voor.
Cecchini 09 juli 2019 15:52
René van Vooren was de partner van Piet Bambergen, niet Rudi Falkenhagen. Die was volgens mij van Snuf en Snuitje, ook al zo'n grappig duo waar Subculture smakelijk om kan lachen.
Sub Culture 09 juli 2019 16:21
Wat versta jij onder creativiteit?
Columnpjes posten of lokale gerechtjes, copy/paste warrior..
Cecchini 09 juli 2019 16:34
Zeker niet, maar als ik elke dag dezelfde post (al dan niet gekopieerd) plaats, mag je me waarschuwen.
Horsie is back 09 juli 2019 17:25
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Je zult ook wel een liefhebber van de Mounties
> en
> > André van Duin zijn.
>
> Dat eerste duo zegt me niets, maar het lijkt me
> niet wat. André van Duin vind ik het ergste wat
> de Nederlandse tv te bieden heeft.

Wijdbeens probeert Horsie zich staande te houden in deze mediastorm.
Nelis! 09 juli 2019 18:15
Objectief gezien is dit natuurlijk een bekrompen ons-kent-ons gemeenschap, waarbij een hoop posters continu het eigen stokpaardje berijden (ja horsie, jij hoort daar zonder meer bij). Ofwel in standpunten, ofwel in stijl, ofwel in ergernis over het stokpaardje van een ander.

Zolang het allemaal respectvol blijft, erger ik mij nergens aan. Zelfs de zegetrein kan ik hebben, hoewel ik bijzonder weinig sympathie heb voor de ploeg, dus ben ik nooit blij om dat zegetrein gedoe hier te zien. En het aantal Nederlandse overwinningen tellen vind ik ook best aardig, ik supporter nou eenmaal graag voor Nederlandse renners. Zolang het maar niet uitloopt op PVV gedrag, want daar walg ik van.
El Chaba 09 juli 2019 18:20
Helemaal mee eens!
Andere Peter 09 juli 2019 19:29
Wat een slecht idee. Ze hebben een ander... publiek. En daar doen ze het voor. Er is kijkersmarkt voor beiden. Naar de fusie zouden nevernooit net zoveel mensen kijken als naar de cumulatie van beide programma's. In hemelsnaam blijven variëren en differentiëren. Juist goed dat er 3 keuzes zijn.
Andere Peter 09 juli 2019 19:33
Falkenhagen en Bambergen hebben vast wel samen in kuchten gespeeld. Ze vormden niet samen de Mounties inderdad.
Prikdude 09 juli 2019 21:26
Ook juist goed als er 5 zijn? of 7?
Eddy Veen 09 juli 2019 21:30
Morgen GERT JAKOBS in Tour du Jour. Nu Dries Roelvink nog.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 21:33 door Eddy Veen.
Horsie is back 09 juli 2019 21:53
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Objectief gezien is dit natuurlijk een bekrompen
> ons-kent-ons gemeenschap, waarbij een hoop posters
> continu het eigen stokpaardje berijden (ja horsie,
> jij hoort daar zonder meer bij).
Ofwel in
> standpunten, ofwel in stijl, ofwel in ergernis
> over het stokpaardje van een ander.
>

Hoe zie jij dat voor je, Nelis, uitroepteken?
Apropos, weet jij waar Horsie zich kan aanmelden voor het echte WK stokpaardje berijden en dan liefst zonder brandende dekens?

De Roemeen Mihai Cazacu heeft het vandaag over thermonuclear performance. Bijna 25 minuten 5,7w/kg en laat dat nou net de waarde zijn voor het maximale schone duurvermogen (uur) voor vrouwen. Over wie heeft Horsie het? Vraag het aan Nelis!, want die kent immers alle stokpaardjes.


Goeddoeme. De Fin betwist in hevige mate de 5,7 w/kg voor Annemiek van Vleuten, becijferd door de Roemeen.
Torri di Fraele 8,3 km, 7,11 %, 590 m in 24:48 > VAM 1427 m/h > 5,2 w/kg. Voor zeeniveau gecorrigeerd naar 5,3 w/kg.

De vraag die nu bij Horsie rijst, is, als de berekening van de Fin veel beter klopt dan die van de Roemeen, klopt of beter kloppen de grenswaarden voor het maximale prestatievermogen voor zowel mannen (6,4 w/kg) als vrouwen (5,7 w/kg), verschil 11% dan wel. Overigens 5,3 w/kg (zee niveau) + 11% = 5,88 w/kg.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 12:31 door Horsie is back.
Koppizoektwachtwoord 09 juli 2019 22:28
Ook geen moeite met de zegetrein, integendeel, 't is een leuke (en helaas feitelijk juiste) running gag. Wel met de Mounties of Urbanus. Maar voor André van Duins Dick Voormekaar Show mag je me tijdens een saaie Tourrit wakker maken.
Luijt 09 juli 2019 23:24
Ik heb TdJ vandaag niet gezien. Desalniettemin is het na vanavond 3 - 1 voor de avondetappe. Was een prettige aflevering.
Daar kan TdJ niet aan tippen.
Luijt 09 juli 2019 23:25
I don't give a flying fuck about that knol.
ton duk 10 juli 2019 08:36
Ok, maar om Bram Welten aan te kondigen als supertalent ....Ik zet hier regelmatig zijn regelmatige uitslagen maar er zijn grenzen smiling smiley
gr
Luijt 10 juli 2019 10:56
Dan is het bij voorbaat 4 - 1 voor de Avondetappe. Hoewel, stel ze komen daar morgen weer met die lachende zwemmer aan. Je weet het maar nooit.
Ik wacht het nog even af.
Pyama 10 juli 2019 12:12
Kijken jullie dat allemaal? Toch wielrennen voor dummies? Instapniveau waarmee de non-volgers dan denken iets van de sport te begrijpen. Slaaaaaaaaaapverwekkend.
Kuiperberg 10 juli 2019 22:45
Wordt weleens tijd dat Lubberding een fatsoenlijke kapper opzoekt. En Danny Nelissen een diëtist...
Horsie is back 10 juli 2019 23:33
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijken jullie dat allemaal? Toch wielrennen voor
> dummies? Instapniveau waarmee de non-volgers dan
> denken iets van de sport te begrijpen.
> Slaaaaaaaaaapverwekkend.

En dat zegt iemand, die er al voor gekleed is.
Cecchini 10 juli 2019 23:55


Ach deze man maakt ook nog altijd de mooiste muziek, ondanks zijn kapsel
Horsie is back 10 juli 2019 23:58
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wordt weleens tijd dat Lubberding een fatsoenlijke
> kapper opzoekt. En Danny Nelissen een diëtist...

Welke Henk? Naast de wasmachine en wasdroger of in de Studio?
Danny heeft inderdaad de nodige inhoud en geneert daar zich kennelijk een beetje voor, anders maak je er niet een opmerking over du moment er wordt teruggegrepen op zijn hoogtepunt in 1995.
Horsie is back 11 juli 2019 00:06
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ach deze man maakt ook nog altijd de mooiste
> muziek, ondanks zijn kapsel

In de Ziggodome stond gisteravond, ooit begeleid door Crazy Horse, niet de indiaan, een man te zingen wiens haren nog nooit een kam hebben gezien.
Clavan 11 juli 2019 10:07
This train will never run me down
But only take me where I'm bound
It's part of me and part of you
I'll always be a part of you
Andere Peter 11 juli 2019 10:51
Dat hangt er vanaf of ze allemaal enigszins hun eigen publiek bespelen. En soms kunnen er tijdelijk twee kopietjes zijn die elkaar beconcurreren. 5 tot 7 lijkt mij (te)veel, maar het is niet ondenkbaar dat dit kan. Kijk maar hoeveel verschillende nieuws-formats er zijn.

We hebben het sowieso over 2 landen. Dat maakt de interesses en de gasten al anders. De ene show (RTL ligt voor de hand) kan commerciëler/populistischer zijn. Dan krijg je Gert Jakobs en Dries Roelvink. Mag anderhalf uur duren. De ander (NOS ligt voor de hand) zou 50 min moeten duren, iets zakelijker, maar gemaakt voor een publiek van een miljoen. Ik kan mij zomaar voorstellen dat er ook plek is voor een goedkope show voor pakweg 50.000 - 100.000 dagelijkse kijkers, meer op de wielerniche gericht. Technische onderwerpen. Pyama blij maken. En laat omroep Max maar een show voor de oudjes maken. Traag en met dagelijkse herinneringen aan Wim van Est en Wout Wagtmans. JW en Cecchini blij maken. Herinneringskwisje erbij. En waarom niet een Jeugd-Tourshow van 30 min aansluitend op het Jeugdjournaal? Kortom, ruimte genoeg, mits ze maar een plan hebben om zich op een bepaald publiek te richten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 10:53 door Andere Peter.
Cecchini 11 juli 2019 11:16
Wil je mij niet associeren met omroep MAX ? Daar is Nick Cave nog nooit langsgekomen, laat staan Daft Punk, Underworld en LCD Soundsystem.
Horsie is back 11 juli 2019 11:23
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
En laat
> omroep Max maar een show voor de oudjes maken.
> Traag en met dagelijkse herinneringen aan Wim van
> Est en Wout Wagtmans. JW en Cecchini blij maken.

Hijhi, dat zal Cecchini leren af te kicken van het beluisteren van Nick Cave, Down the Rabbit Hole.
Trage ingekleurde naoorlogse beelden, waarin de tijd ineens stil lijkt te staan. "Hé, doet mijn zakhorloge het niet meer"

Disclaimer van Uri Geller: It's was'nt me.
Andere Peter 11 juli 2019 11:42
Haha, het was een verwijzing naar je 'vergeten renners' en andere verwijzingen naar het verleden. Dat soort rubrieken zouden prima passen in een Tourshow van omroep Max. Zoals elke dag een onderdeel als 'de Tour van 25/30/40 jaar geleden vandaag'. Zodat je elke dag weer wordt meegenomen in die van 1978 ofzo.
Cecchini 11 juli 2019 12:00
Je moet het heden altijd duiden door het verleden.
Luijt 11 juli 2019 13:45
Herbert en Maarten, heb het altijd leuke kerels gevonden. Ik weet alleen niet of ze er verstandig aan doen nog lang in dat commentaarhok plaats te nemen., zeker niet zo met z'n tweeën.
Hoewel, qua vervanging heb ik in Nederland nog geen geschikte lieden gezien of gehoord. Nee, Kroon ook zeker niet.
Andere Peter 11 juli 2019 16:21
Eens, als historicus die niets met zijn studie doet :-)

Een programma met totaal toeristische invalshoek zou ook kunnen. Floortje Dessing naar het Einde Van Frankrijk. Voor de mensen die de Tour kijken voor de kastelen en legendes. Het Franse Office du Tourisme wil vast sponsoren.Wijn of kaas van de streek aanprijzen (sponsor).. Doorgeslagen info over de Mens Achter De Renner. (uit de streek).
Koppizoektwachtwoord 11 juli 2019 21:48
En dan vergeet je de culinaire invalshoek nog. Streekgerechten, restauranttips, herkomst en geschiedenis van de lokale druif/knoflook/kikker, wijntesten etc. Kun je alsnog Cecchini blij makenwinking smiley
Eddy Veen 11 juli 2019 23:01
Ik denk Tom Leezer
Luijt 12 juli 2019 09:11
Grappig toch best wel weer, die eigenwijze Lubberding. En Theo Bos rondom de tour is een groot succes wat mij betreft.
Tour du Jour viel ook best mee gisteren trouwens.
Toch 5 - 1 voor de avondetappe.
ton duk 12 juli 2019 11:42
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grappig toch best wel weer, die eigenwijze
> Lubberding.

Ik vrees dat ik net zo conservatief wielrennen kijk als Henk; die laatste kilometer was niks en Bennett mag "nooit" voor Kruijswijk eindigen hot smiley

Die afsluiting Kasper v Kooten is wel van 0,0 niveau wat mij betreft
gr
Luijt 12 juli 2019 22:49
Ja, die Kasper zeg. Ai ai.
ton duk 13 juli 2019 12:14
ton duk 13 juli 2019 12:16
JUIST , maar niet gewonnen
...zooi hè
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen