Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 4 » Reims › Nancy (213.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 08 juli 2019 18:07


Vertrek 12.10 in Reims


Aankomst rond de klok van 17.15 in Nancy


Na de lastige aankomst in Épernay, is het ditmaal wellicht aan de sprinters als de Tour koerst van Reims naar Nancy (213,5 km). Veel rappe mannen zullen revanchegevoelens koesteren na de openingsrit. Of gooit de Côte de Maron de koers in de war? WielerFlits blikt vooruit!

Parcours

In etappe vier zijn de sprinters weer aan zet. Vertrekken doen we vanuit Reims, de stad waar we ook tijdens de tweede rit al eens passeerden en waar vooral André Greipel goede herinneringen zal koesteren. Hij was er in 2014 de meest recente etappewinnaar.De renners trekken vrijwel meteen oostwaarts en vinden onderweg amper noemenswaardige hindernissen. Met de Côte de Rosières en de Côte de Maron liggen onderweg twee klimmetjes van vierde categorie op de route, maar om de sprinters daar overboord te gooien moet er toch een klein wonder gebeuren. Hoewel, de Côte de Maron (3,1 km aan 5,1 procent) ligt op amper vijftien kilometer van de aankomst. Wie gelost wordt, heeft niet bijster veel tijd om terug te keren.

Toch verwacht Tourdirecteur Christian Prudhomme hier ‘gewoon’ een massasprint. De laatste anderhalve kilometer bevat geen bochten meer en gaat zelfs lichtjes bergaf, dus zal deze sprint in Nancy aan een bijzonder hoog tempo gebeuren.

Algemeen Klassement na etappe 3
1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 09h 32' 19'' - B : 15'' -
2 WOUT VAN AERT 88 TEAM JUMBO - VISMA 09h 32' 39'' + 00h 00' 20'' - -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 09h 32' 44'' + 00h 00' 25'' - -
4 GEORGE BENNETT 82 TEAM JUMBO - VISMA 09h 32' 44'' + 00h 00' 25'' - -
5 MICHAEL MATTHEWS 141 TEAM SUNWEB 09h 32' 59'' + 00h 00' 40'' B : 6'' -
6 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 09h 32' 59'' + 00h 00' 40'' - -
7 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 09h 33' 04'' + 00h 00' 45'' - -
8 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 09h 33' 05'' + 00h 00' 46'' - -
9 GREG VAN AVERMAET 111 CCC TEAM 09h 33' 10'' + 00h 00' 51'' - -
10 WILCO KELDERMAN 146 TEAM SUNWEB 09h 33' 10'' + 00h 00' 51'' - -





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 20:35 door Cecchini.
Cecchini 08 juli 2019 18:08
Vergeten (?) Nederlandse Tourrenners - Wim Schepers



Op zoek naar zogenaamde vergeten Nederlandse Tourrenners kwam ik terecht bij de naam van Wim Schepers. Ouwe lul als ik ben, maar die naam was ik niet vergeten. In mijn herinnering, was hij geen klein coureurke, maar in de Tour heeft hij toch geen potten kunnen breken. In 5 deelnames wist hij één keer Parijs te halen (25-ste in 1967). Dat hij in mijn herinneringen is blijven hangen zal wel te maken hebben, dat hij in 1972 in Luik-Bastenaken- Luik als 2e eindigde achter een niet onaardige renner met de naam Merckx. Daarnaast heeft hij ook nog wat etappes in de Dauphiné op zijn palmares staan.

Maar misschien is hij ook bijgebleven vanwege wat dopingperikelen. Zo las ik een overlijdensartikel van 28 september 1998 in Trouw het volgende

Hartstilstand treft oud-wielrenner Wim Schepers (55)

MEERS (ANP) - Oud-profwielrenner Wim Schepers is dit weekeinde in zijn woonplaats Meers overleden aan een acute hartstilstand. De Limburger werd 55 jaar. Tot zijn dood werkte hij als rijwielhersteller.

Wim Schepers was in de zestiger en begin zeventiger jaren een wielrenner met veel ereplaatsen, maar zonder aansprekende zeges. Zijn elf overwinningen bij de beroepsrenners waren alle van klein kaliber. De frêle coureur was in zijn tijd de beste klimmer van de Nederlandse top.

De beste prestatie leverde Wim Schepers in 1972 in de klassieker Luik-Bastenaken-Luik: tweede achter de toen heersende 'kannibaal' Eddy Merckx. Dat jaar was hij ook vierde in Rundum den Henninger Turm, achtste in de Waalse Pijl en negende in Gent-Wevelgem. Hij startte vijf keer in de Tour de France, meestal als knecht. De enige keer dat hij Parijs haalde was in 1967: 25ste.

Schepers' loopbaan werd overschaduwd door verschillende dopingaffaires. In de Ronde van Spanje 1971 kostte een positief urinemonster hem de tweede plaats in het algemeen klassement, achter Jose Manuel Fuente. Door de tijdstraf zakte Schepers naar de vijftiende plaats.


In Slogblog vond ik het volgende nostalgische verhaal

Wim SCHEPERS (1943, overleden 25.08.1998, Nederland)

Ik heb Wim Schepers één keer ontmoet zonder te weten dat hij Wim Schepers was. Ik had in 1996 op een zaterdagmorgen een afspraak met Harrie Steevens in het Limburgse dorp Meers, vlakbij Elsloo. Toen ik het adres had gevonden bleek er niemand thuis te zijn. Aan de overkant stond een man in zijn voortuin te werken. Leunend op zijn hark, zei hij: ‘Ze zijn boodschappen doen’. We maakten even een praatje en daarna ging ik in mijn auto zitten wachten op de familie Steevens. Toen ze arriveerden en ik met ze naar binnen ging, zwaaide Harrie even naar de man met de hark en hij zei tegen mij: ‘Dat is Wim Schepers, die kende ge toch nog wel?’ En of ik hem kende, want Wim Schepers was een sterke coureur geweest, wiens carrière is overschaduwd door enkele dopinggevallen. Zo liep hij in 1971 de tweede plaats mis in de Vuelta, omdat na afloop van die ronde in zijn plas iets verbodens werd gevonden. Het zal wel een amfetamineproduct zijn geweest, want dat was in die tijd de gesel van het peloton. Heel veel renners slikten dat al vanaf de jeugdrangen. Er was makkelijk aan te komen en je had er geen arts voor nodig. Je ging er geen meter harder van rijden, maar je had het gevoel dat je de wereld aan kon. En het is verslavend. Misschien dat het voor Schepers wel een stuk zelfvertrouwen betekende, maar hij zal toch ook altijd met angst hebben gereden om niet weer betrapt te worden. Naam in de krant, negatieve publiciteit en noem maar op. Zonder die troep had er veel meer uit zijn carrière gehaald kunnen worden, maar dat geldt voor zoveel renners uit zijn tijd en daarvoor. Zijn geliefde terrein was het middengebergte en dan vooral de Ardennen. Daar kon hij enorm goed uit de voeten en was hij door de allergrootsten moeilijk te kloppen. Daar had zelfs Eddy Merckx de handen vol aan hem. Toen ik bij Harrie Steevens klaar was, heb ik nog bij hem aangebeld want ik was toch in de buurt en ik had nog een leeg bandje. Er werd niet open gedaan. Zeker boodschappen doen.

In één van de reacties op dit artikel las ik nog het volgende

In mijn herinnering was hij de eerste Nederlandse wielrenner, die officieel op doping is betrapt. Dat was in de Ronde van Oostenrijk in 1965. Als ik me hierin vergis, dan hoor (lees) ik het wel.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 19:38 door Cecchini.
shake 08 juli 2019 19:07
Ben benieuwd of / welke sprinters laat zullen krijgen van dat heuveltje op 15 km van de finish. Gezien de inspanningen van de etappe van vandaag verwacht ik dat Groenewegen het moeilijk krijgt.
Cyclad58 08 juli 2019 19:08
Klimmetje is niet zo zwaar. Viviani en Ewan gaan het ook lastig krijgen, er is nog voldoende tijd om de sprinters terug te rijden.
Curzio 08 juli 2019 19:16
Jumbo-Visma zal z'n wagonnetjes morgen wel weer op de rails hebben, en in de vertrouwde volgorde naar de lijn denderen. #schonerdanvliegen
el:equipo 08 juli 2019 19:37
Poeh, tijd genoeg, ik weet het niet. Na de Maron nog een uitlopertje. Daarna 10km in dalende lijn tot de finish, dat is krap 10 minuten tijd. Zit je daar op 15seconden, lijkt het mij niet evident om op tijd vooraan te komen om mee te kunnen sprinten. In dat peloton zullen ploegen als Bora en Sunweb vooraan vol door trekken.
Zaak om niet te lossen op deze helling dus, die qua zwaarte vergelijkbaar is met de Camerig. Kan Groenewegen daar mee over?
tvm 08 juli 2019 20:16
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poeh, tijd genoeg, ik weet het niet. Na de Maron
> nog een uitlopertje. Daarna 10km in dalende lijn
> tot de finish, dat is krap 10 minuten tijd. Zit je
> daar op 15seconden, lijkt het mij niet evident om
> op tijd vooraan te komen om mee te kunnen
> sprinten. In dat peloton zullen ploegen als Bora
> en Sunweb vooraan vol door trekken.
> Zaak om niet te lossen op deze helling dus, die
> qua zwaarte vergelijkbaar is met de Camerig. Kan
> Groenewegen daar mee over?

Morgen gaat WvA dan wellicht meesprinten.
In ieder geval gaan Sunweb en Bora de koers hard maken inderdaad. Wellicht Bahrein ook wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2019 20:16 door tvm.
Tjappie2 08 juli 2019 22:10
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> #schonerdanvliegen

Zit onze Loïc aan het spul? winking smiley
PVW 08 juli 2019 22:11
Fcdh 09 juli 2019 07:04
Lees overal dat Groenenwegen mee gaat sprinten vandaag.
Ben denk ik 1 van de weinige die denkt dat 3,2 km a 5% te zwaar is voor hem? Maargoed hij mag mij graag verrassen natuurlijk.
Verwacht zelf Matthews of Sagan vandaag.
Sub Culture 09 juli 2019 08:12
Bonjour readers,

Today's stage was only slightly climby, but with a good little lump thrown in at the end. And although we're not even close to being in the high mountains yet, all us riders are still obsessed with weight.

After all the time spent trying to keep weight down on these bikes to the 6.8kg minimum, the computer sponsor will often send us something the size of an iPhone. They want us riding the newest, biggest and best models they have available, which can add 100 unnecessary grams to the overall weight of the bike. Solution? Many riders just go out and purchase the smallest versions of those computers, on their own dime.

The various transponders, GoPros, computers, and everything else they're strapping onto bikes at the races these days can easily add half a kilo onto the overall bike weight!

Speaking of weight, have you seen Valverde lately? He was a tiny guy to start with, but now he looks like a skeleton and is apparently 3kg lighter than any other year. The guy just keeps getting younger.

Until tomorrow...

Yours truly,
TSP
Curzio 09 juli 2019 09:06
Matthews blijft erbij dat hij de topsnelheid voor een vlakke sprint niet heeft op dit moment.
Denk dat normaal gesproken vrijwel alle sprinters hier overheen zouden moeten komen, maar Groenewegen heeft toch een tik gehad van die val, dat kan meespelen. Viviani en Ewan moeten dit toch zéker kunnen (hoewel Ewan er gisteren vroeg af lag vond ik).
Aerts 09 juli 2019 10:24
3,2 km a 5%. Dat is ongeveer camerig toch? Ik kan me niet voorstellen dat een prof in vorm hier meer dan 15 seconden op verliest. Dus dan kan je nog makkelijk terugkomen tussen de auto's. Of je dan nog genoeg energie hebt om te winnen is de vraag uiteraard.
Cecchini 09 juli 2019 10:31
Ysselsteyn en de zoon van Martin Teunissen

Door Iwan Tol



Normaal rook een wielershirt van zijn zoon naar zweet, maar deze niet. Deze was gloednieuw. Net bedrukt ook. Eigenlijk had vader Groenewegen dat shirt nu moeten hebben. Of vader Sagan. Desnoods vader Viviani. Maar toch niet hij, Martin Teunissen uit Ysselsteyn?

Zaterdagmiddag, bij de teambus, kreeg hij de gele trui van zijn zoon in zijn handen gedrukt. Hij stopte hem in een plastic tas. Een beetje schichtig liep hij daarna door Brussel. 'Het was alsof ik een miljoen euro op zak had.'

Sinds zaterdagavond wil iedereen van Martin Teunissen weten hoe dat voelt, vader zijn van de geletruidrager. Maar ja, zie dat maar eens onder woorden te brengen. In Brussel stond hij vijftig meter van het podium. 'Al veertig jaar kijk ik naar de Tour de France. En dan zie je daar je bloedeigen zoon in de gele trui staan. Dat is, dat is... Dat gaat heel diep.'

Martin werkt op de administratie van een groentenproductiebedrijf in Leunen, Noord-Limburg. Daar vragen collega's hem regelmatig: 'Dat fietsen hè, van jouw zoon, hoe serieus is dat?' 'Best serieus.' Verdient hij daar ook geld mee?' 'Ja, hij is prof.' 'Enne, rijdt hij dan ook de Tour de France?' 'Ja, hij rijdt ook de Tour de France.'

Teunissen was zelf een vermaard sprinter bij de amateurs. 'Sneller dan Bontempi', zeiden de mensen uit het dorp, maar dat was een beetje overdreven. Hij was gewoon niet goed genoeg voor de profs.

Zijn zoon wél. Dat zag hij al snel. Mike ging eerst nog op voetbal en korfbal, maar teamsporten, dat was niets voor hem. Toen hij een veldloop won in het dorp wist hij het zeker: hij wilde zelf verantwoordelijk zijn voor zijn prestatie. 'Pap, ik wil op wielrennen.' Zo begon het allemaal.

In Ysselsteyn is het gekkenhuis. Deze week is toevallig ook nog de jaarlijkse kermis aan de gang. Zelfs de barvrouw van zalencentrum Roelanzia had een geel truitje aan.

Honderd jaar geleden was Ysselsteyn nog moeras. Wie wat wilde maken van zijn leven, moest zijn handen uit de mouwen steken. In Mike ziet hij het karakter van die Peel-pioniers weerspiegeld. Hij is geen Mathieu van der Poel, die gezegend is met een enorm talent. Nee, door heel hard te werken is hij, stapje voor stapje, steeds dichter bij zijn droom gekomen.

Maandag, op zijn verjaardag, had Martin gehoopt dat Mike in het geel zou blijven. Het begon net een beetje te wennen. Maar Alaphilippe bleek veel beter. Zijn zoon is weer een gewone wielrenner. Ook dat is de Tour.

De telefoon van Martin Teunissen zal de komende dagen niet meer zo vaak overgaan. Maar zijn collega's hoeft hij in elk geval niets meer uit te leggen over het beroep van zijn zoon. 'Mike is zelfs op het Acht Uur Journaal geweest. Nu zullen ze het toch wel weten?'
ton duk 09 juli 2019 11:09
Daar heeft ie dan ook 5 knechten voor ...Kruijswijk en Bennett in deze uitgezonderd
gr
De zwarte trui 09 juli 2019 12:17
Ewan spaarde zich zei ie in VlV, zodra hij merkte niet te kunnen winnen.
Slimmerd 09 juli 2019 12:31
Backaert, Offredo en Schär fietsen voor het peloton uit vandaag
veluweracer 09 juli 2019 12:50
Om het publiek vast op te warmen voor de doorkomst van het peloton.
Slimmerd 09 juli 2019 12:54
Vanaf het moment dat de voorsprong bij de drie minuten kwam, is de controle ontstaan in het peloton.
Eindhovuh 09 juli 2019 13:38
Nog 163 km en de voorsprong voor de 3 is 3 minuten en 6 secondes. De winnaar zit dus vooraan, ik ga even 3 uurtjes werken om dan later de laatste km's mee te pakken en te zien wie de sprint a trois win in Nancy.
Slimmerd 09 juli 2019 14:11
Eindhovuh 09 juli 2019 15:19
Ik denk ik spiek toch even. Blij dat ik dat even heb gedaan. Nog 100 km en 3:18 voor de 3 vooraan.
Verder zijn Gallopin, Moscon, Pauwels, Konrad en Laporte er even bij gaan liggen. De meesten in de zachte berm, allemaal op de fiets.
rustdag 09 juli 2019 15:48
Jumbo die kop rijdt, hopelijk een goed teken dat Groenewegen zich weer goed voelt.......
ton duk 09 juli 2019 15:57
Er lijkt me geen andere verklaring mogelijk...
gr
Eindhovuh 09 juli 2019 16:14
Het lijkt niet meer mis te kunnen gaan voor de 3 vooraan.
Wordt het Schär, Offredo of Backaert. Die laatste sterke belg lijkt de man met de sterkste sprint. Zal België hier toeslaan?

1:26 met nog 60,3 km.
el:equipo 09 juli 2019 16:49
Ja, ik vind/denk ook dat alle sprinters hier gewoon overheen moeten komen. De etappe is niet zwaar.
el:equipo 09 juli 2019 17:00
In de hellende stroken voor het klimmetje doet het peloton het rustig aan. De ploegen die er belang bij hebben de pure sprinters af te matten, doen daar vooralsnog geen pogingen toe. Gunstig.
el:equipo 09 juli 2019 17:12
Jumbo uitstekend met de ploeg vooraan bij opdraaien klimmetje. Vluchters bijna gegrepen
el:equipo 09 juli 2019 17:17
Compleet peloton boven, onder aanvoering van Sunweb
Eindhovuh 09 juli 2019 17:18
De koplopers geven een zekere overwinning weg.
Sunweb heeft het geprobeerd, maar Groenewegen gewoon mee achterin het peloton. Nu in 1 streep naar de finish.
rustdag 09 juli 2019 17:18
Groenwegen zit erg ver vanachter

vraag me af, of hij dat wel was........



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 17:24 door rustdag.
Cecchini 09 juli 2019 17:18
Oh nee Kelderman die op kop gaat rijden voor Matthews. Waar zagen we dat eerder ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 17:19 door Cecchini.
rustdag 09 juli 2019 17:26
wat een gevaarlijk actie weer van Sagan
rustdag 09 juli 2019 17:35
jumbo bakte er niet veel van vandaag



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 17:36 door rustdag.
Heisenberg 09 juli 2019 17:35
Van Aert nam resoluut de kop, maar bewees zijn ploeg daar niet echt een dienst mee. Jansen en Groenewegen kwamen daardoor niet meer voorin.
Sub Culture 09 juli 2019 17:37
Wanny 09 juli 2019 17:40
Klopte niks van bij Jumbo. Maar Groenewegen kwam sowieso veel tekort.

Nog niet voldoende hersteld waarschijnlijk.
Slimmerd 09 juli 2019 17:41
En Teunissen die blijkbaar zelf ergens een sprint trekt, ook nooit in de buurt geweest van Groenewegen
Eindhovuh 09 juli 2019 17:50
Die eindigt 1 plek achter Groenewegen zonder van enige hulp geweest te zijn. Vreemd.
Al waren er amper treintjes de laatste km.
JW 09 juli 2019 17:55
Tsja, Jumbo de hele dag hard gewerkt voor een sprinter die uiteindelijk nog niet 100% was.
Bovendien was die sprint dermate chaotisch dat je de ploeggenoten moeilijk kon verwijten dat ze Dylan kwijtraakten.
Had de ploeg met het uitspelen van Teunissen wellicht meer kans gehad ?

Eigenlijk heb ik maar één echte zorg: heeft Kruijswijk nog voldoende fitte helpers beschikbaar als hij ze verderop in de ronde nodig heeft ?
ton duk 09 juli 2019 18:17
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopte niks van bij Jumbo.

Misschien gewoon de trein Duinkerken-ZLM in ere herstellen ??
gr
Sub Culture 09 juli 2019 18:24
Mss het besef dat de Tour wel even een ander niveau is dan Duinkerke-ZLM?
gr
ton duk 09 juli 2019 18:30
Tis eigenlijk enkel wisselen van Aert met Martin
Van Aert was zowel in 1e etappe en vandaag in ieder geval de trein kwijt...…..ervaring lijkt me zeker op dit hogere niveau belangrijk
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 18:31 door ton duk.
Curzio 09 juli 2019 18:36
Dit was er weer knal op.
Eindhovuh 09 juli 2019 18:50
Groenewegen geeft zelf aan dat hij niet goed genoeg was en daardoor minder goed kon sturen.
Anony 09 juli 2019 18:57
Blij voor Viviani, is hem gegund. Erg jammer dat hij QuickStep verlaat.
ton duk 09 juli 2019 19:02
Tuurlijk , zoals ook vorig jaar wijst hij eerst naar zichzelf maar ik denk toch dat het wat gaat knetteren vanavond bij de evaluatie
Optimistisch dat ik ben , verwachte ik eigenlijk nog gewoon de extra versnelling maar die is er (nog) niet
Vastigheid en zekerheid in de trein lijkt me in deze situatie toch aan te bevelen...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 19:04 door ton duk.
ton duk 09 juli 2019 19:05
Groenewegen nam op dat moment een kaartje voor het Sunwebtreintje…
gr
ton duk 09 juli 2019 19:08
waarbij het volgen door Teunissen ook discutabel was.....
1 en 3 ….en Groenewegen en Jansen rond de 25e plek...
gr
Prikdude 09 juli 2019 19:48
'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 19:49 door Prikdude.
Prikdude 09 juli 2019 19:51
Gister in elk geval niet, toen het 'enkel om dagzeges rijdende' Sunweb, stiekem toch wel wat sub-troeven achter de hand bleek te willen houden.
Adje Wijnands 09 juli 2019 21:08
Het interview na de race met Groenenwegen vond ik mooi door de onderdrukte snelle ademhaling van Dylan die zó graag wil laten zien dat hij de beste is maar het nu niet kan laten zien.
Precies wat een sprinter nodig heeft.
Prikdude 09 juli 2019 21:19
Hij reed voor de eerste rit
Hij reed voor het eerste geel
Hij reed ook voor groen
Doch voor alles wat er nu nog in zit
Trapt hij zich volkomen scheel
Precies waar 't hem om is te doen?
Horsie is back 09 juli 2019 21:41
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het interview na de race met Groenenwegen vond ik
> mooi door de onderdrukte snelle ademhaling van
> Dylan die zó graag wil laten zien dat hij de
> beste is maar het nu niet kan laten zien.
> Precies wat een sprinter nodig heeft.

Horsie zag in tweede en derde instantie een renner, die niet zo heel lang na een niet naar wens verlopen enerverende etappe aan het praten is, na moet denken over wat ie gaat zeggen, ook nog opgewonden is, onderwijl een bepaald wattage wegtrappend. Hij moet zuurstof tanken, bij dit interview een klein veelvoud van 3,5 ml/kg/min. Bij zijn eindsprint heeft hij daar geen omkijken naar. Dylan Groenewegen was nu wel veel realistischer en down-to-earth, en dat siert hem.
Eddy Veen 09 juli 2019 21:58
Zojuist heb ik nog even naar de sprint uit de lucht gekeken. Mike Teunissen rijdt rond de twintigste plaats, komt snel opzetten, moet afremmen omdat hij bijna de hekken in wordt gereden, verliest daardoor een flink aantal plaatsen, maar komt weer naar voren en wordt zesde. Voor mij is hij de man van de dag.
Sub Culture 09 juli 2019 22:58
Maar intussen zijn er wel al 2 kansen voorbij en zo talrijk zullen die niet zijn de komende Tour.
ton duk 09 juli 2019 23:06
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor mij is hij de man van de dag.

Hij zou de lead-out van de dag moeten zijn.....en die zat in de ploeg van Viviani
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 23:07 door ton duk.
Luijt 09 juli 2019 23:20
Irritant dat er gedaan wordt, oa door Van t Hek op de radio, alsof Teunissen voortaan in dit soort situaties voor eigen kans zou moeten gaan en dat Teunissen dat zou hebben laten doorschemeren. Dylan was zelfs in deze sprint veel en veel sterker, zoniet de sterkste van het hele zwikkie.
En dat beseft Teunissen zich ook heel goed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 23:21 door Luijt.
Koppizoektwachtwoord 10 juli 2019 00:13
Beseft. Zonder zich. Ik weet het niet. Hoe hij net na de finish over Groenewegen heenschoot, dat was wel een ding. En hij kwam van verder dan Groenewegen.
Twee jaar terug had je die diagrammetjes met de max.snelheid per sprinter, die zie je nu helaas niet meer.
Desalniettemin, ik lees juist dat Teunissen zich ondanks het gestook als teamspeler blijft opstellen. 'We zijn hier voor Groenewegen, hij is de snelste etc...' Treintje haperde, Groenewegen heeft nog wat klachten. Komt goed.
Cecchini 10 juli 2019 00:19
Theo Bos stelde vanavond, dat de sprintsnelheid van Teunissen vandaag niet moest worden overschat, want iemand die in de buik van het peloton sprint heeft weinig luchtweerstand, en daardoor bijna zonder enige krachtsinspanning naar voren schiet. Interessante theorie, waarop Andere Peter zeker de enige goede visie heeft.
Koppizoektwachtwoord 10 juli 2019 00:29
Kom er maar in Horsie.
Horsie is back 10 juli 2019 00:42
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------

> Twee jaar terug had je die diagrammetjes met de max.snelheid per sprinter, die zie je nu helaas niet meer.

@Letourdata heeft zijn diagrammetjes weer aangepast. Maar Horsie geeft raad.
Max snelheid in de sprint was voor sprint low position Caleb Ewan (24% minder luchtweerstand; -260W of ongeveer +6 km/h), met 70,2 km/h.
Elia Viviani bleef daar met 67,3 km/h duidelijk bij achter. De laatste 500 m ging trouwens voor Viviani met een gemiddelde van 63,7 km/h.
In vergelijking met het WR van Sir Chris Hoy had een zwarte kat bij goede timing nog gemakkelijk kunnen oversteken.

Een massasprint, zoals gisteren duurt in feite vele kilometers.
Dus het goed kunnen verteren van een paar kritische perioden, positionering en timing is van het allergrootste belang.
Bij Dylan Groenewegen ging het op alle fronten mis. Dat zal hem leren, uiteraard zijn meerdere interpretaties mogelijk. grinning smiley
Horsie is back 10 juli 2019 12:52
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Theo Bos stelde vanavond, dat de sprintsnelheid
> van Teunissen vandaag niet moest worden overschat,
> want iemand die in de buik van het peloton sprint
> heeft weinig luchtweerstand, en daardoor bijna
> zonder enige krachtsinspanning naar voren schiet.
> Interessante theorie, waarop Andere Peter zeker de
> enige goede visie heeft.

Zodra een sprinter vanuit de buik van het peloton geheel buiten het peloton verder moet sprinten neemt bij 60 km/h + het vermogen toe in 3 tot 4-voud, d.w.z. als de renner als bij toverslag zich ineens helemaal alleen op de weg zou bevinden.

Gisteren was Caleb Ewan verreweg de snelste, omdat hij ongestoord kon inhalen en daarbij zijn low sprint position met pakweg 300 w aan AH- of misschien wel Jumbo-zegeltjes kon inwisselen. Bij de kassa zei de computer echter no.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen