Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 5 » Saint-Dié-des-Vosges › Colmar (175.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 juli 2019 20:22


Start 13.15
Verwachte aankomsttijd 17.30

Algemeen Klassement na etappe 4

1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 14h 41' 39'' - B : 15'' -
2 WOUT VAN AERT 88 TEAM JUMBO - VISMA 14h 41' 59'' + 00h 00' 20'' - -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 14h 42' 04'' + 00h 00' 25'' - -
4 GEORGE BENNETT 82 TEAM JUMBO - VISMA 14h 42' 04'' + 00h 00' 25'' - -
5 MICHAEL MATTHEWS 141 TEAM SUNWEB 14h 42' 19'' + 00h 00' 40'' B : 6'' -
6 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 14h 42' 19'' + 00h 00' 40'' - -
7 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 14h 42' 24'' + 00h 00' 45'' - -
8 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 14h 42' 25'' + 00h 00' 46'' - -
9 GREG VAN AVERMAET 111 CCC TEAM 14h 42' 30'' + 00h 00' 51'' - -
10 MICHAEL WOODS 98 EF EDUCATION FIRST 14h 42' 30'' + 00h 00' 51'' B : 2'' -

Cecchini 09 juli 2019 20:22
Vergeten Nederlandse Tourrenners.



De uitslag van de meest memorabele tijdrit allertijden, en wie staat er die historische dag zo maar bij de eerste 10, René Beuker. Slechts 1x keer haalde hij de finish in Parijs, en werd 135-ste in het Algemeen Klassement op ruim 2 uur en 40 minuten. Slechts 3 renners deden het nog slechter, maar niet de minste, Gert Jakobs, Carlo Bomans en Mathieu Hermans.

Uitslag Tijdrit - Champs Elyssees 1989

1 LeMond Greg ADR - Agrigel - Bottecchia 26:57
2 Marie Thierry Super U 0:33
3 Fignon Laurent Super U 0:58
4 Nijdam Jelle Superconfex - Yoko - Opel1:07
5 Yates Sean 7 Eleven - American Airlines 1:10
6 Mächler Erich Carrera Jeans - Vagabond ,,
7 Wechselberger Helmut Paternina - Marcos Equizabal 1:11
8 Mottet Charly RMO - Mavic - Liberia 1:16
9 Beuker René Paternina - Marcos Equizabal 1:19
10 Skibby Jesper TVM 1:22

Op Slogblog (wat levert die man die dit blog beheert, toch een heidens werk) las ik geboeid hoe René het ooit tot profwielrenner werd. Momenteel i René werkzaam in een fietswinkel. Zouden er tegenwoordig nog oud-voetballers zijn, die een sigarenkiosk runnen ?


Tijdens zijn jaren als amateur was René Beuker dik bevriend met zijn Zeeuwse collega Peter Hoondert. Ze zagen elkaar vooral bij de koers, maar woonden te ver uit elkaar om ook samen te trainen. Dus hadden ze regelmatig telefonisch contact. Omdat er in de jaren tachtig nog geen nummerherkenning bestond namen ze elkaar regelmatig telefonisch in de maling en als de een bij de ander een geslaagde practical joke had uitgehaald dan was de dader in de daaropvolgende dagen behoorlijk op zijn hoede om niet op zijn beurt in de maling te worden genomen. Zo nam René op een dag met enige argwaan de telefoon op en hoorde een stem die zei: Goedemiddag René, je spreekt met Roy Schuiten, ik ben bezig namens PDM een nieuwe profploeg te formeren en wil je gezien je recente resultaten een contract aanbieden.”

Jaja, dacht René en vond het direct een goede grap van Peter Hoondert die heel knap Schuiten nadeed. Hij zei dan ook: “Dat is mooi, maar ik ken helemaal geen Roy Schuiten. Wie ben je eigenlijk?” Waarop de tweevoudige wereldkampioen achtervolging omstandig ging uitleggen dat hij het wel degelijk was.
Pas toen voelde René nattigheid en besefte dat hij bezig was zijn eigen glazen in te gooien. Hij legde uit waarom hij dat antwoord had gegeven en tot zijn opluchting begreep Schuiten de situatie en kon hij kort daarop een contract tekenen bij een van de duurste ploegen in het toenmalige profpeloton.

René is helaas niet de beroemde prof geworden, waarvan hij wellicht had gedroomd. Het zat hem ook niet mee, want door het onverwachte telefoontje van Schuiten had hij geen idee wat hem bij de profs te wachten zou staan. Gewoon hard fietsen, maar dan met een salaris. Het viel bitter tegen. Hij begon zijn eerste seizoen met een val in de Ruta del Sol en de daar opgedane blessure verstoorde zijn verdere aanloop naar het seizoen. Zijn volgende koers was de Ronde van Spanje, toen nog in het voorjaar, waar hij moest knechten voor Pedro Delgado, die de gewoonte had om de hele dag achterin te hangen, waardoor René en andere ploeggenoten hem steeds weer naar voren moesten brengen.

Het werd een teleurstellend eerste profjaar en toen Schuiten aan het eind van het seizoen zijn congé kreeg, kwam Jan Gisbers en veranderde de cultuur. Er kwamen allerlei medische experimenten, waar René niet aan wilde meewerken. Daardoor kwam hij op een zijspoor en werd na zijn tweede jaar bij PDM zijn contract niet verlengd. Hij kwam in contact met Albert Stofberg, een Nederlandse trainer in Spaanse dienst die hem een contractje bezorgde bij de Spaanse ploeg Caja Rural.

Hij moest er de sprint aantrekken voor Mathieu Hermans. Dat was op zich niet erg, maar al gauw begon het gesodemieter over geld. Zijn salaris kwam óf veel te laat óf helemaal niet en René besloot te stoppen. Toen kreeg hij een aanbieding van een andere Spaanse ploeg en dat begon hoopvol. Alles leek er beter dan bij Caja Rural, maar na enkele maanden begon weer het gedonder om geld. Toen was zijn geduld op en terug in Nederland was René Beuker wielrenner af.

Hij had enkele banen, leerde zijn vrouw kennen, en kwam op een dag in contact met racespeciaalzaak Jan van Zuijlen in Vleuten. Daar werd hem een baan aangeboden en daar heeft hij nog geen moment spijt van gehad. René woont met vrouw en twee kinderen in de stad Utrecht, heeft het in alle opzichten naar zijn zin, en kijkt hij met gemengde gevoelens terug op zijn wielercarrière. Meestal in negetieve zin, maar ook aan zijn mooiste prestatie die toen iedereen is ontgaan.

Dat was in de Tour de France van 1989 die eindigde met een tijdrit naar de Champs Elysées. Iedereen weet nog direct dat dat de dag was van de grote strijd om de eindzege tussen Greg LeMond en Laurent Fignon. Een secondenspel om de eindwinst. Een regelrechte thriller. Het was zo spannend de strijd tussen die twee mannen, dat het in Nederland niemand is opgevallen dat de onbekende Nederlander René Beuker negende werd met slechts een minuut en negentien seconden achterstand op Greg LeMond, die die dag geschiedenis schreef.






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 00:15 door Cecchini.
ton duk 09 juli 2019 20:31
Ik schrok ff ...Kelderman uit top 10....gewoon stuivertje gerolen met Woods
gr
rustdag 09 juli 2019 20:53
Gaat het weer een beetje......
Prikdude 09 juli 2019 21:07
Een van de leukste stukken die je in tijden geplaatst hebt.
el:equipo 09 juli 2019 21:08
Wat zou het heerlijk zijn als Wilco in deze etappe de schroom eens van zich afgooide en mooi (en waarschijnlijk kansloos) ten aanval trekt op de voorlaatste klim. Hij komt hier toch niet voor een klassement(?). Terug plezier in koersen vinden.
De dag erop naar de mooie meiden zal het tussen de tenoren gaan.
Prikdude 09 juli 2019 21:11
Vergeet het maar. Sunweb had gisteren (3e rit) vol voor Matthews kunnen gaan, maar Roche en Kelderman deden niets. Behoudendheid is de sleutel bij het zonnige spinnenweb der gebroken dromen
Prikdude 09 juli 2019 21:11
(Kelderman wordt al dagenlang stiekem als klassementsjoker achter de hand gehouden)
Anony 09 juli 2019 21:17
Ik verwacht een aantal (goeie) Belgen in de vlucht morgen.
Kuiperberg 09 juli 2019 21:18
Kan mij niet herinneren wanneer Kelderman aanvallend heeft gekoerst. Hij heeft zoveel kwaliteiten. Zo jammer eigenlijk.
Eddy Veen 09 juli 2019 21:18
Zo stiekem, dat ze hem uit de top 10-etalage hebben gezetwinking smiley Het is dat ik mee doe met de afvalkoers; de anderen doen net of Kelderman niet bestaat. Misschien kan Dumoulin hem in zijn zak steken als hij naar Jumbo verkast. Niemand die het merkt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 21:27 door Eddy Veen.
Prikdude 09 juli 2019 21:21
Deels door zijn voornaamste kwaliteit.
Prikdude 09 juli 2019 21:24
Blijft bij Sunweb schuren. Na verwijten in de TTT vandaag Roche (?) die vol hoofdschuddend keek naar een (voor hem) te vroeg afzwaaiende 'team'-genoot.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2019 21:24 door Prikdude.
Cecchini 09 juli 2019 21:27
Sunweb wordt toch geen obsessie Prikdude ?
Prikdude 09 juli 2019 21:32
Hoezo 'wordt'?
el:equipo 09 juli 2019 21:33
Rijden van Sunweb zag er sowieso niet heel slim uit. 10km voor het klimmetje was er ook een helling, maar daar werd 'kabbelend omhoog gereden' (vroege vluchter Schär liep weer 30 seconden weg bij het peloton). Daardoor kon Jumbo makkelijk vooraan blijven en het laatste klimmetje met de hele ploeg vooraan opdraaien. Ook daar duurde het vervolgens nog een kleine minuut tot dat Sunweb gas ging geven. Zinloos en vreemde gebaren idd over-en-weer op kop.
el:equipo 09 juli 2019 21:37
Inderdaad jammer. Zo bang(?) om zichzelf op te blazen ofzo. Terwijl ik er wel in geloof dat aanvallend koersen en renner op termijn sterker kan maken.
Fysiek en mentaal en vooral de combinatie van die twee.
Frederik D. 09 juli 2019 22:22
Al zijn historische stukjes zijn fraai, vind ik.
Cecchini 09 juli 2019 22:24
Ik vrees dat Prikdude iets anders bedoelde Frederik, gezien het tijdstip van zijn reactie. Maar i.t.t. de Mounties ga ik mijn eigen grap niet uitleggen.
Cecchini 09 juli 2019 22:25
Is het al zo erg ?
opoeepo 10 juli 2019 00:02
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> (Kelderman wordt al dagenlang stiekem als
> klassementsjoker achter de hand gehouden)


Zo stiekem, dat, als hij straks in Parijs op het podium staat, iedereen zich
afvraagt: Wie is dat in 's hemelsnaam?
Sub Culture 10 juli 2019 08:56
Bonjour readers,

One of the nice things about arriving at the Tour de France is all the new swag we get. A few fresh sets of kit, sunglasses, and casual-wear pretty much covers us for three weeks. In fact, you don't need to come with much as it's all here waiting for us.

The one thing we don't change that often is shoes. It's a mix of superstition and legitimate concern about switching anything over, especially near the Tour. You'll often see guys show up in the same mangey shoes they raced in throughout the classics. I think this is true for all cyclists, not just pros. If you look closely, you'll see lots of guys wearing shoe covers to make it look like they're wearing a particular brand of shoes (Sidi does this a lot), but in reality they're usually wearing Specialized shoes underneath.

On a closing note, the weather forecast in France is looking good for the foreseeable future. Everyone is dreading rain because the white UAE kits are see-through as it is. When it starts raining, watch out - they'll be the laughing stock of the peloton!

Until tomorrow...

Yours truly,
TSP
Cecchini 10 juli 2019 09:37
Even Subculture weer tegen de haren instrijken

Thuis kijken hoe Alaphilippe naar beneden suist, is niet goed voor je hart

Door Peter Winnen



Wanneer Julian Alaphilippe een berg naar beneden suist, verwacht je elk moment de waarschuwing don’t try this at home onder in beeld. De dag van zijn coup daalde hij opnieuw met het elan van een afgeschoten straaljager − en het waren nog maar heuveltjes. Ik greep me vast aan de leuning van de bank: naar zoiets kijken is niet goed voor het hart. Toen het zittend dalen op de stang dalen in zwang raakte − vrij recent − waren er oud-professionals die waarschuwingen deden uitgaan naar de jeugd en anderen: vooral niet zelf hiermee experimenteren!

Ik zag dat Julian Alaphilippe de techniek aan het vervolmaken is. De ballen keurig aan weerszijden van de stang gedrapeerd bleef hij zelfs in de bochten in de kanonbalpositie. Sterker nog, daar in de Champagnestreek bleef hij gewoon laagvliegen op de snelheidsregelende bobbels in het asfalt voor het alledaagse verkeer. Hij kwam eventjes los van moeder aarde en het deed hem niks.

Als iemand hem een brandende hoepel had voorgehouden was hij er op zeer aerodynamische wijze doorheen gesprongen.

Hoe kleiner het frontaaloppervlak, hoe minder de luchtweerstand en hoe hoger de gratis snelheid. Ik denk overigens dat dalen nog profijtelijker kan. Met één been onder de stang door wordt het frontaaloppervlak weer een fractie kleiner. Laat Alaphilippe het niet horen.

Goed, ik greep me vast aan de leuning, maar tegelijkertijd zou ik graag een kijkje in zijn hoofd nemen; ik zou graag zijn hoofd willen zijn. Wat doet deze jongen met de angst? Is zijn ambitie groter dan de angst? Is er überhaupt wel angst? Misschien is hij zo zelfverzekerd dat er niets is om angstig voor te zijn. Misschien is hij gewoon knettergek. Misschien zegt een intuïtieve risicocalculatie hem dat een doodsmak voor angsthazen is. Misschien bezit hij vermogen om de angst tijdelijk te parkeren op het rangeerstation van het onbewuste. Dan wijkt hij weer in niets af van de gemiddelde prof.

Ik denk dat Alaphilippe een minzaam mens is die zich zonder zijn fiets geen raad zou weten. Wat zou hij moeten doen met een leven zonder passie en een overschot aan energie? Elk weekend naar een dancefestival om zich pillengestuurd naar de zonsopgang te laten voeren? Ja, hij is druk in het hoofd. En het kwam nog eens ter sprake op de Vlaamse televisie. In een vorige Tour was hij midden in de nacht op straat aangetroffen omdat hij weer eens niet kon slapen.

Hij klimt zoals hij daalt: op de limiet en liefst erover. Een puncheur. Een renner die door elke melkzuurbarrière heen trapt. Het jongetje dat zo druk is in zijn hoofd dat pijn, en wellicht ook angst, aangenaam verdoven.
ton duk 10 juli 2019 10:06
Zowel intro als dit, is heerlijk lezen !!
DANK (ook alvast voor de komende 2,5 week)
gr
Tjappie2 10 juli 2019 10:09
Ik ben fan van de stukjes van Winnen.

Bij Alaphilippe een heel ambivalent gevoel: wanneer ik de renners in deze tour langs de lat van mijn mate van fan-schap moet leggen bungelt Flipje in de onderste regionen. Tegelijkertijd is ie zo goed dat ik wel bewondering voor hem moet hebben.
rustdag 10 juli 2019 10:41
13:15-––:–– | km –––,–/–––,– | neutraler Start: Saint-Dié-des-Vosges (4,6 km Neutralisation)
13:25-––:–– | km ––0,0/175,5 | scharfer Start: Saint-Dié-des-Vosges
14:25-14:31 | km –44,0/131,5 | Kat. 3: Côte de Grendelbruch (3,4 km à 4,9%)
15:02-15:11 | km –71,0/104,5 | Sprint: Heiligenstein
15:23-15:34 | km –86,5/–89,0 | Verpflegung: Dambach-la-Ville
15:54-16:09 | km 109,5/–66,0 | Kat. 2: Côte du Haut-Kœnigsbourg (5,9 km à 5,8%)
16:36-16:55 | km 140,5/–35,0 | Kat. 2: Côte des Trois-Épis (4,9 km à 6,8%)
16:58-17:19 | km 156,0/–19,5 | Kat. 3: Côte des Cinq Châteaux (4,6 km à 6,1%)
17:24-17:48 | km 175,5/––0,0 | Ziel: Colmar
Ron de Renner 10 juli 2019 10:43
Moeilijk te voorspellen ritje. In principe zouden mannen als Matthews, Ewan, Colbrelli, Trentin en Sagan dit moeten kunnen overleven maar hebben hun ploegen zin om daarvoor de hele dag te achtervolgen (en ze dan alsnog te zien lossen als Astana zin heeft om er een lap op te geven)?

Als de vluchtgroep groot genoeg is, zie ik het ze wel halen vandaag. En aangezien de bollentrui voor één van die vluchters zal zijn, moet er toch genoeg animo zijn.
Luijt 10 juli 2019 10:48
Ik ben een fan van Winnen en ook steeds meer van deze gele trui-drager. Vroeg of laat gaat ie ook klassementen rijden.
Johan 10 juli 2019 10:51
Dat doet hij nu al.
Eindhovuh 10 juli 2019 12:01
Schitterende streek waar het qua weer flink kan spoken.
Die klimmen gaan niet zo hoog, maar de hele dag op en af gaat voor een forse groep renners er te veel aan zijn.
Ik denk een sprint met een man of 40. Die laatste 20km kunnen die het groepje wat ervoor rijdt nog wel binnen hengelen.
Johan 10 juli 2019 12:05
Dat hangt ervan af wie ervoor rijdt en met hoeveel voorsprong.
opoeepo 10 juli 2019 12:26
Deze is De Gendt op het lijf geschreven. Benieuwd of hij zijn goede tred kan hervinden.
Horsie is back 10 juli 2019 12:38
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben fan van de stukjes van Winnen.
>
> Bij Alaphilippe een heel ambivalent gevoel:
> wanneer ik de renners in deze tour langs de lat
> van mijn mate van fan-schap moet leggen bungelt
> Flipje in de onderste regionen. Tegelijkertijd is
> ie zo goed dat ik wel bewondering voor hem
> moet hebben.

Weet wat je schrijft, Tjappie2.
Verder valt er voor Horsie weinig aan af te dingen.
Tjappie2 10 juli 2019 12:47
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Verder valt er voor Horsie weinig aan af te
> dingen.

Voor alles is een eerste keer.
rustdag 10 juli 2019 13:23
rustdag 10 juli 2019 13:29
veluweracer 10 juli 2019 13:36
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan mij niet herinneren wanneer Kelderman
> aanvallend heeft gekoerst. Hij heeft zoveel
> kwaliteiten. Zo jammer eigenlijk.

Aanvallen is niet voor iedere man weggelegd. Dat zijn toch vaak andere types dan Wilco. Wilco lijkt me niet echt een killer meer.
Sub Culture 10 juli 2019 13:49
Weet hij gelukkig te compenseren met zijn sprankelende persoonlijkheid.
rustdag 10 juli 2019 13:50
Ze komen niet weg.........
rustdag 10 juli 2019 13:55
Er zijn er vier van door

Tim Wellens (BEL)
Simon Clarke (AUS)
Toms Skujinš (LET)
Mads Würtz (DEN)
Slimmerd 10 juli 2019 13:55
Clarke, Würtz Schmidt, Wellens en Skujins hebben nu toch al meer dan 1'30 en lijken de vlucht van de dag te kleuren
Heisenberg 10 juli 2019 13:55
Tim Wellens (Lotto-Soudal)
Mads Würtz Schmidt (Katusha-Alpecin)
Simon Clarke (EF Education First)
Toms Skujins (Trek-Segafredo)

Wellens houdt de bergtrui nog even vast.
Opvallend dat geen van de wildcardploegen mee is.
Slimmerd 10 juli 2019 13:56
Clarke staat op slechts 5'04, veel voorsprong zullen ze dus niet gaan krijgen
Slimmerd 10 juli 2019 14:27
Wellens kreeg op de eerste col de puntjes alweer cadeau.

Nog 126km, 2'01
Slimmerd 10 juli 2019 15:03
JW 10 juli 2019 15:26
Het is nog veel te vroeg voor vroege vluchtgroepen.
Meest waarschijnlijk lijkt me dat een ploeg vandaag al probeert een slagje te slaan en dat uiteindelijk een groep van de 50 beste klimmers om de dagzege sprint.
shake 10 juli 2019 16:06
Ewan moet op eerste echte klim lossen. Nog meer sprinters?
rustdag 10 juli 2019 16:12
Ja ik heb Groenwegen niet zien lossen. wel opvallend dat Ewan er even af moest
MarkV 10 juli 2019 16:17
Gallopin is weer eens gevallen
el:equipo 10 juli 2019 16:43
Top voorlaatste beklimming. Nog 35km
Skujins
13sec Wellens
40sec Clarke
57 peloton zo'n 100man groot.
el:equipo 10 juli 2019 16:54
Aan de voet van de Côte des Cinq Châteaux.

Skuijns
op 22 seconden het peloton onder aanvoering van Sunweb
Anony 10 juli 2019 16:59
Op drie kilometer van de top wordt Skujins gegrepen.
Veel grote namen sneuvelen, de ene al verrassender dan de ander.
Wel nog mee: Sagan, Matthews, Van Avermaet, Colbrelli, Van Aert, Alaphilippe.
rustdag 10 juli 2019 17:00
Zit Teunissener ook nog bij?
shake 10 juli 2019 17:01
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zit Teunissener ook nog bij?


Nee
Cecchini 10 juli 2019 17:01
Kelderman bewijst door zijn kopwerk dat hij inderdaad geen klassementsambities heeft
rustdag 10 juli 2019 17:02
Anony 10 juli 2019 17:04
Meurisse als eerste boven, die is bezig aan een goede Tour.
De bollen blijven evenwel bij Wellens.
rustdag 10 juli 2019 17:06
Hij zou toch wel een stapje hoger kunnen
el:equipo 10 juli 2019 17:06
Met een kleine 100man over de top van de laatste col.
Kelderman totaal niet in orde, het lukt niet eens om het hele klimmetje op kop te rijden, met nog 90 man in zijn wiel.
Anony 10 juli 2019 17:07
Snelle mannen mee: Sagan, Matthews, Colbrelli, Van Aert, Van Avermaet, Stuyven, Alaphilippe, Valverde ...

Vraagtekens: Impey, Trentin, Nizzolo, Pasqualon, ...

Net gelost: Boasson Hagen (pech?), De Buyst

Zeker afgeschreven: onze pure sprinters



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 17:08 door Anony.
Kuiperberg 10 juli 2019 17:09
Als Kelderman maar op de been blijft...
el:equipo 10 juli 2019 17:10
Niemand heeft wat geprobeerd. Echte Tour rit.
Massasprint in de maak, minus de ras-sprinters.
Anony 10 juli 2019 17:11
Trentin ook gezien, denk ik.

Edit: zeker nu.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 17:11 door Anony.
Anony 10 juli 2019 17:14
Gelephilippe royaal de afdaling leidend.
Orakel 10 juli 2019 17:14
Rare tactiek Sunweb.
Matthews gaat, lijkt mij, niet al die snelle mannen kloppen.
Anony 10 juli 2019 17:15
Boasson Hagen die een ferme strijd levert, een hele klim en afdaling lang, om tussen de wagens weer aan te pikken.
Knap, dus lossen vermoedelijk het gevolg van pech.
Cecchini 10 juli 2019 17:20
Je zou Sunweb het wel gunnen vandaag
el:equipo 10 juli 2019 17:23
Zou Kristoff er nog bij zitten?
rustdag 10 juli 2019 17:24
nee is er allang af........
Anony 10 juli 2019 17:27
Sagan wint de sprint die hij moest winnen en steekt daarmee een enorme hand uit naar record-groen.
Anony 10 juli 2019 17:28
1. Sagan
2. Van Aert
3. Trentin
4. Colbrelli
5. Van Avermaet
6. Simon
7. Matthews (zwak)
8. Politt
9. Stuyven
10. Alaphilippe
11. Meurisse (die gaan we nog zien)
12. Boasson Hagen (best knap)

Jammer, Wout! Zat te ver. Als hij de plek had die Van Avermaet had, zou het misschien gekund hebben.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 17:40 door Anony.
rustdag 10 juli 2019 17:29
Pijnlijk voor Matthews
Anony 10 juli 2019 17:42
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou Kristoff er nog bij zitten?


Die rekende ik voor het gemak bij de pure sprinters, al is dat inderdaad niet 100% correct.
Maar heeft sowieso maar erg weinig bewezen in (midden)gebergte.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 17:42 door Anony.
JW 10 juli 2019 18:22
En pijnlijk voor Sunweb.
Net als gisteren hard gewerkt, de toon gezet in de laatste 20 km, en alles vergeefs.
De kans op dagsucces in deze Tour wordt zo pijlsnel kleiner.
Cyclad58 10 juli 2019 18:47
Dat denk ik niet. Sagan was de beste en de snelste vandaag, dat leek me vrij duidelijk. Van Aert krijgt nog wel een betere kans deze Tour.
Orakel 10 juli 2019 18:50
Dit was gewoon dom.
Ga lekker in de vroege vlucht met Kragh en hou je sprinter achter de hand.
Dat tempo op kop, wat 80 renners kunnen volgen, was zinloos.
Rij je voor ‘bergtraining’ Matthews dan mag je met niet meer dan 30-40 renners gaan sprinten.
Cecchini 10 juli 2019 19:09
Wat rijdt die Kragh Andersen trouwens bagger de laatste maanden
Horsie is back 10 juli 2019 21:15
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat denk ik niet. Sagan was de beste en de snelste
> vandaag, dat leek me vrij duidelijk. Van Aert
> krijgt nog wel een betere kans deze Tour.

Wout van Aert was in de eindsprint qua hoogste snelheid met 68,3 km/h toch ruim beter dan Peter Sagan met 66,2 km/h. Verschil in één seconde derhalve 0,58m.
In het kader van Horsie's hinkende vergelijkingen: Jeffrey Highlander was vanuit stilstand nu al ruim binnen geweest. Het trio begon vandaag met ongeveer 40 km/h.
Sagan reed dus de 500m deels acceleratie sprint in 31,6 sec.
Siem 10 juli 2019 21:30
Eigenlijk had ik van Van Aert wel een Nijdammetje verwacht in de laatste kilometer. Helemaal toen ik later zag dat er een paar rare bochten op 450 meter zaten. Volgens mij is hij in het peloton de renner die het beste een 1min inspanning kan leveren (zie ook snelheid ploegentijdrit) en in zo'n sprint legt ie het normaliter toch af tegen de sprinters. Hij heeft, itt Sagan en Matthews, ook niets te verliezen bij zo'n aankomst. Enne, hij begon zelf over Playstation-wielrennen...
PVW 10 juli 2019 23:00
Avondetappe weer eens gekeken en moet zeghen dat ik het best fijn sfeertje vond zo. Gemoedelijk. Alleen die Danny Nelissen is niet echt geschikt voor in beeld. Brr, steeds die rare beweginkjes met de schouders of nek. Hij oogt erg nerveus.
merijntje mortirolo 11 juli 2019 09:02
-
Ik kijk de samenvatting op de NOS, wilde iets meer dan enkel de laatste tweehonderd meter zien, zeggen die zeikerds wel drie-vier keer in de laatste twee tot één kilometer dat er geen bochten meer komen op deze lange, brede, rechte weg.

Jezus. Gelukkig ben ik vanmiddag vrij en zet ik de Belg op.

Gister luisterde ik naar Radio Tour de France en dat viel nog best wel mee. Gio Lippens was jarig en werd 61 (?? geloof ik), die schatte ik toch rustig vijftien jaar jonger, zo op het gehoor. Stef Clement zat er ook: rustig, maar toch gepassioneerd en redelijk bullshitloos.

Je zou, maar volgens mij hebben we het daar al jaren over, bij de NOS die radiogasten toch huppelakkee overhevelen naar de TV en die twee muppets standrechtelijk execu ontslaan.

(Edit: wat krom Nederlands rechtgebreid, ik luister iets te veel naar de Jeugd van Tegenwoordig, tegenwoordig.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 09:04 door merijntje mortirolo.
Nelis! 11 juli 2019 11:19
Mooi verteld Merijntje, helemaal eens!
Slimmerd 11 juli 2019 11:31
Om nog maar te zwijgen over de ingesproken samenvattingen door Joris vd Berg, semi lollig, compleet docerend en vaak vol met feitelijke onwaarheden over koersverloop!
Nelis! 11 juli 2019 11:44
Oh, ik vind ze juist wel aardig ingesproken. Oké, het is niet als met Mart Smeets, die was daar een ongeëvenaarde topper in. Ik denk dat zelfs de vele tegenstanders van Smeets dat zullen bekennen.
ton duk 11 juli 2019 12:14
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om nog maar te zwijgen over de ingesproken
> samenvattingen door Joris vd Berg, semi lollig,
> compleet docerend ...

zo kennen we Lobee dan ook


en vaak vol met feitelijke
> onwaarheden over koersverloop!

Is dat zo ?
Zou me verbazen omdat Joris natuurlijk wel een wielerkenner en liefhebber is ?
gr
Slimmerd 11 juli 2019 12:17
Mijn idee is vaak dat ze een beetje ingekleurd worden met onwaarheden (geen storende dat moet ik direct toegeven), maar om het allemaal wat op te leuken
ton duk 11 juli 2019 12:22
Ok zo...beetje spelen met het koersverloop want het moet in 120 seconden verteld worden...dat gevoel
Bij Smeets was dat/dit op een gegeven moment natuurlijk tenenkrommend...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen