Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

‘Van der Poel kopman fusieploeg Katusha-Corendon"

Gepost door Cecchini 
Cecchini 10 juli 2019 12:17
Afgelopen weekend kwam in het nieuws dat er onzekerheid bestaat over de toekomst van Katusha-Alpecin. Volgens Belgische media gaat de WorldTour-formatie samen met Corendon-Circus en wordt Mathieu van der Poel de nieuwe kopman van de fusieploeg.

Link tussen beide ploegen is Canyon, dat de fietsen van beide teams levert. De Duitse fietsenfabrikant zou volgens Sporza de voortrekker zijn in een constructie waarbij Alpecin instapt bij Corendon-Circus. Volgens Het Nieuwsblad zou bij het stoppen van Katusha de ploeg samensmelten met Corendon-Circus. Indien de ploeg ook de WorldTour-licentie van Katusha-Alpecin overneemt, heeft Van der Poel daarmee volgend seizoen de WorldTour-koersen voor het uitkiezen.

Er wordt verwacht dat Katusha-teambaas Igor Makarov op de eerste rustdag van de Tour de France (dinsdag 16 juli) met nieuws over de toekomst van zijn ploeg komt. Vorige week werd al bekend dat Van der Poel zich voor de komende vier jaar als ambassadeur aan Canyon verbonden heeft.
Eindhovuh 10 juli 2019 12:30
Benieuwd wie er overblijven van de huidige Katusha ploeg. Heel veel bijzonders rijdt daar ook niet rond.
Tjappie2 10 juli 2019 12:31
Politt vast wel.
Sub Culture 10 juli 2019 13:10
Mooi voor MVDP.
Een extra WT ploeg met sterke Belgische inslag is ook leuk meegenomen natuurlijk.
Hoe meer jongens op hoog niveau kunnen fietsen hoe beter.
Pyama 10 juli 2019 13:29
Zou de ploeg dan niet Alpecin-Corendon gaan heten? Met Katusha en Canyon als tertiaire sponsors.
Heisenberg 10 juli 2019 15:12
Mooi als Van der Poel de stap naar de WorldTour zet.

Renners met een contract voor 2020:
BATTAGLIN Enrico
BIERMANS Jenthe
DEBUSSCHERE Jens
DOWSETT Alex
HOLLENSTEIN Reto
NAVARRO Daniel
POLITT Nils
STRAKHOV Dmitry
TANFIELD Harry
WÜRTZ SCHMIDT Mads
ZABEL Rick

BENOIST Antoine
HANSEN Lasse Norman
JANS Roy
MERLIER Tim
VAN DER POEL Mathieu
VAN DER POEL David
Blueprint 10 juli 2019 15:15
Ik verwacht niet dat Katusha nog doorgaat, de ontwikkeling van het Russische wielrennen door die ploeg is hopeloos gefaald.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 15:15 door Blueprint.
Eindhovuh 10 juli 2019 15:24
Dan hoop ik dat er nog enig budget over is....
pauldob 10 juli 2019 16:40
Twitter van the Inner Ring:
Katusha-Alpecin team to stop at the end of the year, riders were told they're free to sign elsewhere last night, and no renewal for UCI licence applied for reports L'Equipe [www.lequipe.fr]
Cyclad58 10 juli 2019 18:45
Lijkt me ook een prima ploeg voor Wout Poels.
Eindhovuh 10 juli 2019 18:58
Zou die ooit nog voor eigen kans willen gaan denk jij?
Cyclad58 10 juli 2019 19:06
Hij heeft zelf aangekondigd dat hij dat inderdaad wil, hij beseft dat dat bij Ineos niet gaat lukken. Ik zie hem wel verkassen.
Blueprint 10 juli 2019 19:49
Fusie tussen Alpecin en Corendon dus, Katusha verdwijnt. Poels lijkt me een mooie aanwinst voor deze ploeg.
PVW 11 juli 2019 07:04
Alpecin hopt vrolijk door het peloton. Zeker als Katusha toch gewoon door gaat bewijzen ze dat het een risico is om daar mee in zee te gaan. Voor de teams begrijpelijk, het is niet onbeperkt kiezen qua sponsors, maar op zeker moment zullen de betere renners toch gaan mee overwegen of het de beste keus is
Wanny 12 juli 2019 10:09
Mooie ploeg voor Roglic ook. Als Jumbo voor Dumoulin gaat.
Curzio 12 juli 2019 17:03
Lijkt me een enorme stap terug voor Roglic. Overigens lijjen Jumbo en Roglic een gelukkig huwelijk te hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen