Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 6 » Mulhouse › La Planche des Belles Filles (160.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 10 juli 2019 19:20


Vertrek 13.05
Aankomst ongeveer 17.45

Algemeen Klassement na etappe 5

1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 18h 44' 12'' - B : 15'' -
2 WOUT VAN AERT 88 TEAM JUMBO - VISMA 18h 44' 26'' + 00h 00' 14'' B : 6'' -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 18h 44' 37'' + 00h 00' 25'' - -
4 GEORGE BENNETT 82 TEAM JUMBO - VISMA 18h 44' 37'' + 00h 00' 25'' - -
5 MICHAEL MATTHEWS 141 TEAM SUNWEB 18h 44' 52'' + 00h 00' 40'' B : 6'' -
6 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 18h 44' 52'' + 00h 00' 40'' - -
7 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 18h 44' 57'' + 00h 00' 45'' - -
8 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 18h 44' 58'' + 00h 00' 46'' - -
9 PETER SAGAN 11 BORA - HANSGROHE 18h 45' 02'' + 00h 00' 50'' B : 16'' -
10 GREG VAN AVERMAET 111 CCC TEAM 18h 45' 03'' + 00h 00' 51'' - -
Cecchini 10 juli 2019 19:20
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Piet de Jongh



Ik dacht toch over een ijzeren geheugen te beschikken, maar ik moet toegeven, dat met het ouder worden sommige namen van wielrenners uit mijn systeem blijkebn weg te glijden. Als dit maar geen vervelende voorbode is van nog vervelender tijden.

Nee bij de naam Piet de Jongh, dacht ik eerder aan de nog niet eens zo lang geleden overleden Minister President, maar die had geen adelijke H achter zijn naam staan. Een wielrenner van die naam was me geheel onbekend, en ik had dan ook, ondanks mijn grote respect voor Slogblog, geen vertrouwen dat ik met zijn hulp nog een mooi overzichtje van de loopbaan van Piet kon versieren, maar het internet met al zijn duistere paden in de diepste krochten van het World Wide Web, laat je tegenwoordig niet meer zo gauw in de steek, en kon ik toch nog ergens een leuk artikel uit het Eindhovens Dagblad opvissen. Piet de Jongh heeft de Tour 2x uitgereden met de 33-ste plek in 1957 als beste klassering, en was ooit 11e in Luik Bastenaken Luik.

Boos op de kopman, opgave in de Tour

ZUNDERT - Piet de Jongh stelde in 1959 een hoogst opmerkelijke daad.

De Jongh, oorspronkelijk afkomstig uit Made, was toen 24 jaar oud. Nog geen jaar na zijn opgave in de Tour zat hij op de politieschool voor een nieuwe carrière, die tot zijn pensioen zou duren.

De Tour van 1958

Om de boosheid en teleurstelling van De Jongh te kunnen plaatsen moeten we eerst terug naar de Tour van 1958. Voor het eerst stond er toen een gecombineerde Nederlands/Luxemburg se ploeg aan de start. Kopman: de Engel der Bergen: Charly Gaul.

Met de steun van ondermeer De Jongh bracht Gaul, die in de jaren daarvoor al vaker op een ereplaats was geëindigd, de gele trui naar Parijs. Hoewel de Nederlanders en de Luxemburgers nooit echt dik met elkaar waren, vergoedde de winst en het bijbehorende prijzengeld veel.

Eigentijdse deal

Het jaar erop was er opnieuw een combiploeg. De Jongh: „Gaul had in de vlakke aanloop naar de Pyreneeën anderhalve minuut achterstand opgelopen. Maar in die eerste bergrit kwam ie op acht minuten binnen. Ongelofelijk.”

Toen De Jongh besefte wat er aan de hand was, pakte hij samen met enkele ploeggenoten meteen zijn koffers en vertrok spoorslags uit Frankrijk. „Het bleek dat meneer Gaul al meer dan een jaar in de slag zat met de andere grote klimmer uit de tijd, de Spanjaard Federico Bahamontes. Die had hem de Tour van ’58 laten winnen, als hij die van ’59 mocht winnen. Dat gebeurde ook, maar voor mij hoefde het niet meer.”





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 19:50 door Cecchini.
Sub Culture 10 juli 2019 20:00
Wanny 10 juli 2019 21:56
Zou Ineos met Bernal hier het geel al willen pakken?
tvm 10 juli 2019 21:59
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou Ineos met Bernal hier het geel al willen
> pakken?

Ik vermoed van niet. De eerstvolgende belangrijke etappe is pas nummer 13. Of ze moeten hem willen pakken en dan het geel aan een no-name weggeven.
Als Alaphilppe handhaaft, houd hij het nog ruim een week vol tot de individuele tijdrit.
rustdag 10 juli 2019 22:00
Zo doen ze dat meestal wel. eerste bergrit gelijk in de aanval, op jacht naar Geel.
Bummetje 10 juli 2019 22:06
Dit is gewoon een belangrijke aankomst voor Bernal om tijd te pakken op zijn concurrenten. Nogal een risico om dat dan niet te doen als de mogelijkheid zich voordoet. Met name ten opzichte van de mannen die het normaal van de 3e week moeten hebben (kruijswijk, Nibali) is dit een gouden kans.
Eindhovuh 10 juli 2019 22:13
Mooi. Over wie gaat winnen gaat morgen nog niet veel zeggen, wel over wie niet gaat winnen.
Heel erg benieuwd naar Kruijswijk. Ik denk dat hij stiekem erg goed is. Als Alaphillipe erdoor zakt kan hij geel pakken. Maar ik denk dat Alaphillipe gewoon mee kan op dit parcours.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 22:14 door Eindhovuh.
rustdag 10 juli 2019 22:25
Het is normaal niet echt een Kruijswijk (slot) klim... zeker zo vroeg in de Tour,als die springveren nog zo fit zijn. Al is deze rit wel een stuk zwaarder dan in 2017.dat is denk in zijn voordeel.




JW 10 juli 2019 22:28
Ik denk dat de gele trui niet van eigenaar verwisselt.
Als Kruijswijk niet te veel tijd verliest ben ik al dik tevreden. Zijn terrein komt pas in de tweede helft van de Tour, en vooral in de slotweek.
En liever niet te snel in het geel, daarvoor heeft hij gewoon de ploeg niet.
el:equipo 10 juli 2019 22:43
Haaaaa klimmen.

(en hoorde ik Kelderman, wie?, nu op de NOS zeggen dat hij ervoer denkt morgen mee in de aanval te gaan. Afhankelijk van wie er wegrijden, dat dan weer wel).

Zeer benieuwd hoe Bernal met de torenhoge verwachtingen omgaat.

Hup klassementsrenners en hup aanvallers / bollentrui-najagers.

Hoe zit het met de tijdslimiet en angst van de niet geheel herstelde Dylan voor die tijdslimiet?

Eens zien ook of de regenboogtrui minus 4 kg komt door uitgekiende strategie,of simpelweg flink ziek geweest voorafgaand aan de tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2019 23:00 door el:equipo.
Slimmerd 10 juli 2019 23:19
Onze Mourinho van het wielrennen
Slimmerd 10 juli 2019 23:21
Spijtig dat zowel de NOS als Sporza het eerste uur nog niet (kunnen?) uitzenden. Zeker met die klim direct had ik graag deze hele etappe gezien
Nelis! 10 juli 2019 23:46
Ik kijk uit naar de etappe van morgen. Ik denk dat de aanvallers het gaan halen, tenzij er een bedreiging voor de gele trui is. Alaphilippe gaat het geel houden. Ineos zal veel kopwerk doen en ik verwacht tijdswinst voor Bernal. Hopelijk kan Kruijswijk de schade beperkt houden, ik vind het geen klim voor hem.
Johan 10 juli 2019 23:54
Als Flippie morgen het geel houdt, gaat hij gewoon meedoen voor het podium.
Dat zou toch best opmerkelijk zijn.

Ben benieuwd of Thomas en Fuglsang aan kunnen haken morgen.
el:equipo 11 juli 2019 00:03
Oeh, dat is zeker spijtig. Zijn er wel streams te vinden? Of zijn er überhaupt pas beelden vanaf 14u?
opoeepo 11 juli 2019 00:40
Op [www.steephill.tv]

staat een lijstje met streams en tickers.
Horsie is back 11 juli 2019 01:51
Ineos met Lightweight Wheels. Te hopen valt voor de anderen, dat deze wielen van Duitse makelij, zoals ooit bij der Jan verkeerd om worden gestoken.
Anders moet iemand weer voor de camera uitspreken: The Alien has gone.

Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen, want voor Egan Bernal werd "slechts" een 39:00 L'Alpe d'Huez berekend op basis van zijn exploit in Zwitserland.
Horsie heeft morgen een rustdag, dus Anything goes.

Overigens, Dylan Groenewegen heeft toch best een goede conditie.
Zonet zag Horsie, dat Annemiek van Vleuten tijdens een interview op de "Tacx" tussendoor ook moest ademhalen.
El Chaba 11 juli 2019 03:12
Ridder Kale Knikker 11 juli 2019 03:59
Ik hoop ook op een hele sterke Steven morgen. Hij oogt in ieder geval dik in orde, dus de hoop is voor nu meer dan gerechtvaardigd. Hup Steven!
Slimmerd 11 juli 2019 08:19
Op Eurosport volgens mij vanaf de start, maar hier in NL gaat Wimbledon denk voor, dus op 2e kanaal Eurosport
rustdag 11 juli 2019 08:53
13:05-––:–– | km –––,–/–––,– | neutraler Start: Mulhouse
13:25-––:–– | km ––0,0/160,5 | scharfer Start: Mulhouse
14:05-14:08 | km –29,0/131,5 | Sprint: Linthal
14:36-14:44 | km –43,5/117,0 | Kat. 1: Le Markstein (10,8 km à 5,4%)
14:44-14:53 | km –50,5/110,0 | Kat. 3: Grand Ballon (1,3 km à 9,0%)
15:16-15:28 | km –74,0/–86,5 | Kat. 2: Col du Hundsruck (5,3 km à 6,9%)
16:07-16:25 | km 105,0/–55,5 | Kat. 1: Ballon d'Alsace (11,0 km à 5,8%)
16:32-16:53 | km 123,5/–37,0 | Kat. 3: Col des Croix (3,3 km à 6,1%)
16:58-17:23 | km 141,5/–19,0 | Kat. 2/Bonus: Col des Chevrères (3,5 km à 9,5%)
17:29-17:58 | km 160,5/––0,0 | Kat. 1/Ziel: La Planche des Belles Filles (7,0 km à 8,7%)
Arriere de la course 11 juli 2019 09:08
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
Dat waren destijds wielen van het merk Xentis welke verkeerd om in Der Kaiser zijn fiets zaten
MarkV 11 juli 2019 09:28
Hij heeft vaak moeite met meerdere lastige ritten achter elkaar, één zo'n klim lukt hem nog wel eens
rustdag 11 juli 2019 09:33
Ik zal wel wat streams plaatsen......
Aerts 11 juli 2019 09:55
Tenzij flipje mee in de aanval gaat, verliest hij de trui aan Bernal. Maar ik betwijfel zelfs of aanvallers kans maken. Want Ineos gaat heel de rit een strak tempo houden en Bernal naar het geel brengen, helaas.
Wanny 11 juli 2019 09:57
Buiten die ene Giro heeft Kruijswijk nog nooit laten zien dat ie in een grote ronde bergop de sterkste van het peloton was. Hij is nog nooit op het podium van een grote ronde geëindigd. En op zijn palmares staat geloof ik 1 zege in Zwitserland.

Daarnaast is zijn kracht zeker niet een sprintje bergop.

Te veel optimisme over zijn kansen hier lijkt me nogal gewaagd.
Orakel 11 juli 2019 09:58
Ik vermoed dat Bernal en Thomas bij elkaar blijven (mits het secondenwerk is en één van de twee geen hele slechte benen heeft).
De verwachting bij Ineos zal toch zijn dat Thomas in de tijdrit het geel pakt en vanuit dat punt gaan ze kijken hoe lang ze het met hem volhouden.
Ineos is een Britse ploeg, Thomas is een Brit. Lijkt mij een logische optelsom voorlopig.
El Chaba 11 juli 2019 10:31
Mij is dat optimisme ook een raadsel, maar ik krijg in dit geval graag ongelijk.
Slimmerd 11 juli 2019 10:32
MarkV 11 juli 2019 10:50
Eerste opgave pas na etappe 5, dat zal ook niet vaak gebeurd zijn.
Proost! 11 juli 2019 11:01
Prachtig al die voorspellingen ...

Uit de Vk
IWAN TOL

Doreen heet ze. Ze spreekt met een Twents accent en is volgens haar biografie helderziend, heldervoelend en helderwetend. Mooi zo! Kan zij mij vast wel vertellen wie de Tour de France gaat winnen? Aan de andere kant van de lijn blijft het even stil. 'Dat is nogal een vraag.' Daarna herpakt Doreen zich. 'Wacht, ik krijg iets door.'

Deze winter liet Sunweb het accountants- en adviesbureau KPMG uitrekenen waar de grootste winstkansen lagen voor Tom Dumoulin: in de Tour de France of de Giro d'Italia? De 'datapartner' van Sunweb stopte alle beschikbare gegevens, ook die van de tegenstanders, in de computer, waarna een conclusie volgde die veel sportliefhebbers in een gesprekje van 20 seconden bij de koffieautomaat met hun collega's ook al hadden getrokken: Tom kon het beste naar Bologna afreizen.

KPMG kwam ook voor in de documentaire De Machinekamer van Tom, die vrijdag op NPO 2 werd uitgezonden. Daarin voorspelde senior manager digitaal sportadvies Paul Adriani van KPMG zonder een spoortje twijfel dat het podium in de Giro zou gaan bestaan uit Dumoulin, Simon Yates en Egan Bernal. Waarom dan nog drie weken fietsen, vraag je je af.

Nee, dan is Doreen een stuk voorzichtiger. Ze krijgt door dat er 'iets' met de organisatie gaat gebeuren in de Tour. 'Er wordt vals spel gespeeld. Kan dat?'

Bij Sunweb zijn ze gek op cijfers en protocollen. Daar is niets mis mee. In tegendeel: het is uiterst professioneel om te kijken hoe je de kans op succes kunt vergroten. Maar wat niet in modellen of data-analyses te vangen is, is dat sport juist bij uitstek iets is waar het onmogelijke mogelijk kan worden. Gelukkig maar. Zo ontstaan de echte kampioenen.

Wie had nu gedacht dat Mike Teunissen afgelopen weekend in Brussel de gele trui zou pakken? Of dat Chris Froome niet kon meedoen aan de Tour, omdat hij precies op het verkeerde moment besloot zijn neus te snuiten. En iemand ooit kunnen bevroeden dat Mathieu van der Poel dit seizoen zo goed zou presteren?

Tom Dumoulin bezeerde door een stuurfout van zijn voorganger dusdanig zijn knie dat geel noch roze dit jaar ingelijst in zijn huis in Kanne zal hangen. Bernal startte helemaal niet, omdat hij bij een training zijn sleutelbeen brak en Yates werd kansloos achtste. Arme senior manager digitaal sportadvies Paul Adriani met zijn voorspelling.

Bij Doreen komt intussen weer iets binnen. 'Zeggen de kleuren blauw en geel je iets', vraagt ze. Natuurlijk! Blauw en geel, dat is Astana. Jakob Fuglsang is op weg naar de Tourzege! Als dat over drie weken nog blijkt te kloppen ook, zou ik het wel weten als ik de baas was bij Sunweb: Adriani eruit, Doreen erin.
Fcdh 11 juli 2019 11:07
Tot nu toe was Kruijswijk iedere keer bij de eerste 5 a 10 te zien als de weg ook maar iets hellend opliep.
Dat heb ik enkel 2 keer eerder in de Giro gezien bij hem precies de 2x dat hij zeer goed was.
Met de wetenschap dat het een diesel is en hij minder snel slecht wordt in een grote ronde dan veel van zijn concurrenten (denk Nibali & Landa uitgezonderd?) komt deze rit natuurlijk veel te vroeg voor hem. Hoewel ik denk dat hij dik in orde is ben ik al lang blij als de schade op mannen als Bernal, Thomas, Pinot, Quintana, Landa, Mas etc. beperkt blijft tot pak hem beet 30 seconden.

In potentie een leuk parkoers vandaag waar grote tijdsverschillen mogelijk zijn. Stiekem hoop ik al op een ontploffing op de een na laatste klim door een Alaphilippe bijvoorbeeld. Tevens benieuwd naar de hernieuwde uitgave van de Planche des Belles Filles want op papier met deze lengte / gemiddelde kan het uitgroeien tot een ware tourklassieker in de eerste week.
Blueprint 11 juli 2019 11:28
Ik vrees dat het toch gewoon een strak tempo van Ineos wordt tot 3 km voor de finish, waarna Bernal demarreert en Thomas lachend in het wiel van de concurrentie zit.
MarkV 11 juli 2019 11:30
Als Thomas de Tour denkt te kunnen winnen moet hij zorgen dat hij zelf het eerst aanvalt zodat Bernal net als Froome vorig jaar niks mag doen.
De zwarte trui 11 juli 2019 11:33
De Kruiswijk hype is na vandaag over. Mooi in TdJ, nadat Kroon en vervolgens Boogerd doodleuk zeggen dat ie de Tour gaat winnen, haalt Dijkstra ze van hun roze wolk, die Bernal die wint wel eens wat...
Slimmerd 11 juli 2019 11:33
Ik hoop toch vooral dat een ploeg als Astana of Movistar een berg eerder al iets durven ondernemen. Hoe leuk Van Baarle ook is, ik hoef hem niet 6,5 berg voor zijn rekening zien nemen!
Kuiperberg 11 juli 2019 11:35
Ik verwacht dat Movistar toch ook wel iets laat zien. Ik gok op een mooi pact tussen Landa en Valverde.
Cecchini 11 juli 2019 11:38
Maar Bernal heeft nog nooit top 10 in een Grote Ronde gereden. Heeft daarvoor natuurlijk ook nooit een fatsoenlijke kans gekregen, maar het feit, eerst zien dan ..
Cecchini 11 juli 2019 11:38
Dertig seconden, dat zou ik al een fikse tegenvaller vinden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 11:39 door Cecchini.
MarkV 11 juli 2019 11:41
Doel je op de Giro die hij ging winnen zonder valpartij of de Giro waar hij met Contador en Landa de beste bergop was?
Niet dat ik hem vandaag zie winnen, maar over de 2e helft van de ronde ben ik wel optimistisch.
Horsie is back 11 juli 2019 11:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mij is dat optimisme ook een raadsel, maar ik
> krijg in dit geval graag ongelijk.

Dat had Horsie nu een jaar geleden met El Chaba.
Horsie zal zeker om het hardst juichen als Dylan 'boetekleed" Groenewegen weer wint.
Horsie is back 11 juli 2019 12:06
Meanwhile: In de rij van exorbitante werelduurrecords hebben de zuiderburen naast dat van de houten klaas fiets nu ook het werelduurrecord veroverd van d'n bakfiets (45 kg leeg, zonder toddlers), oftewel voor de "rest van de wereld" een cargobike. Toch bijna 36 km/h, wel iets minder dan het rijden zonder handen aan het stuur.
Kevin Labeeuw heet de recordhouder volgens het Nieuwsblad.

Onderzoek bevestigt nu toch ook, dat het Bloedpaspoort nog niet zo gek is.
el:equipo 11 juli 2019 12:28
Iemand wetenschap van de plannen van Bauke, gaat hij als 'back-up' klassementsman aanklampen of Porte tot de slotklim brengen en niet meer forceren?
el:equipo 11 juli 2019 12:32
Nog niet hun terrein tot nu dat is waar, maar ze rijden wel erg onder de radar de eerste dagen.
Ondermaatse ploegentijdrit en beste daguitslag was plek 26. (eergisteren Quintana)
rustdag 11 juli 2019 13:00
Horsie is back 11 juli 2019 13:09
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------

> Eens zien ook of de regenboogtrui minus 4 kg komt
> door uitgekiende strategie,of simpelweg flink ziek
> geweest voorafgaand aan de tour.

Wil el:equipo hier eigenlijk niet zeggen, dat Valverde misschien wel aan darteritus lijdt?
Fcdh 11 juli 2019 13:09
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Doel je op de Giro die hij ging winnen zonder
> valpartij of de Giro waar hij met Contador en
> Landa de beste bergop was?
> Niet dat ik hem vandaag zie winnen, maar over de
> 2e helft van de ronde ben ik wel optimistisch.

Inderdaad op die 2x in de Giro doelde ik. Daar was Kruijswijk ook de hele dag alert en niet van de voorste in het peloton weg te denken op ieder viaduct/molshoop/3e categorie klimmetje.
Abraham Olano 11 juli 2019 13:34
Een groep van 14 rijdt nu weg, met bollenjagers De Gendt, Wellens, Ciccone, Pauwels, Berhane en Meurisse.
el:equipo 11 juli 2019 13:35
Sagan doet teken na 7km, het peloton luistert. De kopgroep is vertrokken.
Slimmerd 11 juli 2019 13:36
Kopgroep vanuit de start, zelfs geen sprinter meer die een poging wil wagen in te lopen op Sagan. Groen is dus al beslist zo vroeg in de ronde.

Verder ook apart om in een bergrit de kopgroep zo makkelijk te zien gaan, echter geen grote ploeg mee, dus controle moet eenvoudig gaan zijn
Johan 11 juli 2019 13:36
el:equipo 11 juli 2019 13:37
G. Ciccone 133 TFS + 01' 43''
X. Meurisse 195 WGG + 02' 18''
D. Teuns 47 TBM + 02' 27''
N. Politt 186 TKA + 04' 11''
J. Bernard 132 TFS + 05' 03''
T. De Gendt 164 LTS + 22' 11''
A. Pasqualon 197 WGG + 22' 41''
N. Berhane 152 COF + 23' 58''
T. Wellens 168 LTS + 24' 50''
B. Cosnefroy 33 ALM + 25' 12''
N. Arndt 142 SUN + 25' 16''
S. Pauwels 115 CCC + 26' 47''
F. Grellier 173 TDE + 33' 35''
A. Greipel
Slimmerd 11 juli 2019 13:37
Wellens, De Gendt, Teuns, Meurisse en Pauwels... moet ik vanmiddag misschien toch de NOS overwegen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 13:38 door Slimmerd.
Johan 11 juli 2019 13:42
Weer een wandeletappe dus. Ik kijk over twee uurtjes wel weer.
Heisenberg 11 juli 2019 13:44
Veel Belgen in de kopgroep. En Greipel. Dat gebeurde ook op 14 juli 2016, toen won De Gendt: [www.procyclingstats.com]

Dat is overigens de voorlopig laatste Belgische ritzege. Mocht deze roep de ruimte krijgen, dan moeten ze hopen dat Ciccone zijn wonderbenen van de Giro kwijt is.
tvm 11 juli 2019 13:47
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel Belgen in de kopgroep. En Greipel. Dat
> gebeurde ook op 14 juli 2016, toen won De Gendt:
> [www.procyclingstats.com]
> e/2016/stage-12
>
> Dat is overigens de voorlopig laatste Belgische
> ritzege. Mocht deze roep de ruimte krijgen, dan
> moeten ze hopen dat Ciccone zijn wonderbenen van
> de Giro kwijt is.

Toen ook met Pauwels in de kopgroep.

Mocht Soudal slim zijn dan zetten ze Thomas vol op kop, zodat Wellens zoveel mogelijk kan sprokkelen.
Luijt 11 juli 2019 13:49
Die één na laatste klim, die is zeker niet misselijk. De kans dat daar iets gebeurt is helaas gereduceerd tot nihil vanwege die belachelijke extra kilometer.

En ze komen vandaag door mijn geliefde plaats Bitschwiller; I'm a big Bitchwiller!
Eindhovuh 11 juli 2019 13:49
Moet hij winnen om het geel te pakken dan?
Luijt 11 juli 2019 13:55
Zo'n etappe over de klassieke Vogezencols moet bekeken worden.
Cecchini 11 juli 2019 13:56
Weer een wandeletappe ? Gisteren bijvoorbeeld 175 km in 4 uur tijd. Ongeveer 44 km per uur.
Johan 11 juli 2019 13:59
Ja dat wel, maar er gebeurde niks.
Vandaag verwacht ik pas vuurwerk in de laatste 5 kilometer.
Slimmerd 11 juli 2019 13:59
Reeds 5'40 voor de 'magnificent 14' vooraan.
Asgreen doet alsof hij tempo maakt in het peloton
Ron de Renner 11 juli 2019 14:09
Opvallend, Wellens gaf gisteren nog aan dat hij zich niet heel goed voelde en vandaag een snipperdag ging nemen. Zal hier toch vooral weer voor de punten rijden en niet met serieuze hoop op ritwinst.
el:equipo 11 juli 2019 14:10
Aan de tussensprint hebben de koplopers ongeveer 7 minuten voorsprong. Quick Step op op van het peloton.
Slimmerd 11 juli 2019 14:15
Het is nat in de Tour, dan voelt Wellens zich uiteraard snel beter
Pyama 11 juli 2019 14:20
De definitie van een wandeletappe is toch iets anders.
el:equipo 11 juli 2019 14:22
Terwijl nu ook het peloton aan de eerste klim is begonnen, blijft de voorsprong rond de 7 minuten. Dat komt vooral doordat het tempo bij de vluchters er nogal uit is. Er wordt relatief rustig naar boven gereden. Op deze manier kan Quick Step controle houden.

Paar spetters, maar het mag geen naam hebben. Wel ligt de weg nat, dat kan van invloed gaan zijn in de afdalingen.
Slimmerd 11 juli 2019 14:30
Nog 3km tot de eerste top voor de koplopers, in het peloton moet Edet lossen (lijkt ziek, hing ook even bij de doktersauto)
Slimmerd 11 juli 2019 14:38
Wellens uiteraard als eerste boven, Ciccone en Meurisse deden nog wel mee
ton duk 11 juli 2019 14:40
Die Meurisse toont zich wel goed deze week !!
gr
el:equipo 11 juli 2019 14:40
De kopgroep rijdt zo langzaam bergop dat het voltallige peloton weer een halve minuut inloopt.
Voor de top wordt er versneld en spat de kopgroep uiteen. Wellens blijft knap Ciccone voor.
El Chaba 11 juli 2019 14:41
Slimmerd 11 juli 2019 14:46
In de laatste kilometer plots één minuut erbij!

111km, 7'40
el:equipo 11 juli 2019 14:49
De kopgroep, iedereen weer samen, aan het laatste stukje omhoog bezig (3de categorie)
Peloton op 7:30 Quick Step op kop
Slimmerd 11 juli 2019 14:58
Peloton gaat zo traag bergop, dat we een valpartij hebben met o.a. Barguil
Slimmerd 11 juli 2019 15:08
Heisenberg 11 juli 2019 15:17
Belgische ritzege in de maak dus.
Luijt 11 juli 2019 15:18
Meestal verkloten die Belgen het toch nog.
Slimmerd 11 juli 2019 15:19
5 op 14, al schuift De Gendt zichzelf al opzij wegens te steil
el:equipo 11 juli 2019 15:20
Tempo in de kopgroep en in het peloton blijft gelijk. Asgreen rijdt solo even hard als de 14 samen.
Slimmerd 11 juli 2019 15:24
De veertien samen, is eigenlijk ook alleen maar De Gendt
Slimmerd 11 juli 2019 15:35
el:equipo 11 juli 2019 15:35
Bovenop de Hundsruck (waar Berhane net voor Wellens boven komt) is de voorsprong 7"50
Clavan 11 juli 2019 15:36
Ik vraag mij wel vaker af bij interviews welke Dylan de echte 'Deb' is...
Slimmerd 11 juli 2019 15:47
Orakel 11 juli 2019 15:50
Ze hebben voor de laatste 20 kilometer echt wel 7 minuten nodig. Op de slotklim kan het met 30 seconden per km gaan, makkelijk.
Slimmerd 11 juli 2019 16:15
el:equipo 11 juli 2019 16:17
Ineos neemt nu over in het peloton
Slimmerd 11 juli 2019 16:24
Het wordt blauw vooraan, terwijl vooraan niemand letterlijk durft de bergpunten weg te nemen van Wellens
el:equipo 11 juli 2019 16:24
Wellens als eerste boven op d'Alsace

MOvistar inmiddels op kop in het peloton.

Trek goed in koers zo, na de dramatische ploegentijdrit.
el:equipo 11 juli 2019 16:31
Het peloton is (voor nu) in gang geschoten. Komt boven op 7"20
Pyama 11 juli 2019 16:49
Geen beeld hier.
Wat is de verwachting: gaat de kopgroep het halen of wordt het toch het peloton?
Cecchini 11 juli 2019 16:53
30 km nog. Voorsprong 5.37. Ik denk dat ze het niet redden.
Orakel 11 juli 2019 16:55
De voorsprong loopt weer even op, maar Ducrot denkt dat het terug loopt.
5:40 in de vallei.
Eindhovuh 11 juli 2019 17:02
Gaat wel hard in het peloton nu. Movistar geeft gas.
rustdag 11 juli 2019 17:11
Kruijswijk mist zijn klimknechten
Orakel 11 juli 2019 17:11
De koers gaat nu ‘echt’ beginnen.
MarkV 11 juli 2019 17:15
Poels er ook af terwijl van Baarle er nog zit



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 17:16 door MarkV.
rustdag 11 juli 2019 17:16
Ja zoals elke jaar. meneer is mee voor 3de week
Eindhovuh 11 juli 2019 17:17
Valverde geeft gas.
Eindhovuh 11 juli 2019 17:21
Peloton dunt flink uit. Man of 40?
Kruijswijk lijkt makkelijk mee te peddelen voorin.
Verschil nog 4 minuten. 15km voor de koplopers.
Orakel 11 juli 2019 17:25
Wordt kantje boord voor de vluchters. Denk dat ze 3:30 nodig hebben aan de voet. Nu 4:04 op 11 km.
rustdag 11 juli 2019 17:25
Bennett zit er nog wel bij
MarkV 11 juli 2019 17:25
Bennett in laatste wiel
MarkV 11 juli 2019 17:27
Mollema ook. Kelderman niet gezien.

Gat wordt niet/nauwelijks kleiner, ik denk dat de winnaar vooraan rijdt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 17:29 door MarkV.
rustdag 11 juli 2019 17:31
Kelderman zat bij Benoot. die zijn er lang af
Orakel 11 juli 2019 17:37
3:20 op 5,3 km
MarkV 11 juli 2019 17:37
Valverde rijdt in een minuut er een halve minuut af. Van Baarle lost met Simon Yates



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 17:38 door MarkV.
MarkV 11 juli 2019 17:40
Valverde is klaar, 3 minuten 4.3 km.
Wellens vooraan in de problemen
Eindhovuh 11 juli 2019 17:41
Teuns en Ciccone over
predator 11 juli 2019 17:54
Alaphilippe!!!!
predator 11 juli 2019 17:54
Thomas pakt 'm terug
predator 11 juli 2019 17:56
Zijn we er toch ingetrapt.
Cecchini 11 juli 2019 18:00
1 GIULIO CICCONE 133 TREK - SEGAFREDO 23h 14' 55'' - B : 14'' -
2 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 23h 15' 01'' + 00h 00' 06'' B : 15'' -
3 DYLAN TEUNS 47 BAHRAIN - MERIDA 23h 15' 27'' + 00h 00' 32'' B : 15'' -
4 GEORGE BENNETT 82 TEAM JUMBO - VISMA 23h 15' 42'' + 00h 00' 47'' - -
5 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 23h 15' 44'' + 00h 00' 49'' - -
6 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 23h 15' 48'' + 00h 00' 53'' - -
7 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 23h 15' 53'' + 00h 00' 58'' - -
8 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 23h 15' 59'' + 00h 01' 04'' - -
9 MICHAEL WOODS 98 EF EDUCATION FIRST 23h 16' 08'' + 00h 01' 13'' B : 2'' -
10 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 23h 16' 10'' + 00h 01' 15'' - -
Wanny 11 juli 2019 18:00
Saaie rit zeg. Alleen Landa die wat probeert. En de laatste kilometer ook matig in beeld.

Kruijswijk wel een beetje op de plek die je van hem verwacht op zo'n explosieve aankomst.
Eindhovuh 11 juli 2019 18:10
Thomas laat even zien dat hij sterk is zeg.
Pinot ook goed, Kruijswijk en vooral Bardet vallen stevig terug.
ton duk 11 juli 2019 18:17
incl een doemaarrustig vanuit de ploegleiderswagen...
gr
rustdag 11 juli 2019 18:17
Jaja Groenwegen is binnen
stoempert 11 juli 2019 18:18
Kruijswijk wat verlies niet vreemd maar ik had hem toch iets dichterbij verwacht.
Wanny 11 juli 2019 18:18
Thomas won vorig jaar de Tour ook met name door dit soort eindsprintjes.
Frederik D. 11 juli 2019 18:18
Misschien moet Kruijswijk nog wat warm draaien en was de eindklim vandaag voor hem te steil. We zijn nog maar in de eerste week. Maar Thomas en Alaphilippe waren klasse.
ton duk 11 juli 2019 18:20
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Saaie rit zeg. Alleen Landa die wat probeert. En
> de laatste kilometer ook matig in beeld.

Tja, men is zo bang van die (voor mij overbodige) laatste/nieuwe kilometer dat er in de eigenlijke klim niks gebeurd...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 18:20 door ton duk.
Slimmerd 11 juli 2019 18:20
Misschien nog een handig feitje van vandaag;

Teuns heeft gewonnen
Wanny 11 juli 2019 18:21
Steven staat er uitstekend voor na deze rit met de aankomst die hem het slechtst ligt.
Tot volgende week donderdag zorgen dat ie niks meer verliest. Dan begint de ronde pas echt voor de klassementsmannen.
ton duk 11 juli 2019 18:21
Mooie overwinning en hij was er ook wel aan toe na de Vuelta van 2018
gr
Eindhovuh 11 juli 2019 18:27
Kelderman 84ste op dik 18 minuten.
Curzio 11 juli 2019 18:48
Ging Quintana lachend Landa voorbij?
Pyama 11 juli 2019 19:07
Bennett voor Kruijswijk?
rustdag 11 juli 2019 19:28
rustdag 11 juli 2019 19:28
Volgens mij niet........
El Chaba 11 juli 2019 19:28
Wie had het ook weer over Benoot misschien wel in de top 10?
Hij werd vandaag knap 98-ste op 20 minuten..

Ook Dennis bakte er helemaal niks van en Bernal was niet slecht maar zeker niet zo goed als sommigen voorspelden. Oftewel, het niveau in Zwitserland was echt een stuk lager dan in de Dauphiné.
Anony 11 juli 2019 19:54
Een best mooie Tour tot dusver voor de Belgen werd vandaag een hele mooie. Knappe en verdiende zege voor Teuns, en we gaan er nog plezier aan beleven.

Thomas gaf mij een uitstekende indruk. Perfect gepiekt naar deze Tour, denk ik.
Horsie is back 11 juli 2019 20:12
Deze etappe heeft gediend als de eerste schifting.
Voorlopig trekt Geraint Thomas nog de kar bij Ineos en rijdt Egan Bernal in de rol van Joker.
Horsie denkt toch, dat Ritchie Porte de meest in het oog springende prestatie heeft geleverd, zonder iets af te willen doen aan die van Teuns en Ciccone.
De wereldtop is ook akelig breed.
Slimmerd 11 juli 2019 20:15
Een compleet leesbare reactie, het moet niet gekker worden!
Sub Culture 11 juli 2019 20:22
Prachtig van Teuns!
Wat een epische slotkilometer. Genieten!
Curzio 11 juli 2019 21:08
Wat was er zo in het oog springend aan Porte?
Curzio 11 juli 2019 21:11
Het lijkt me dat je deze slechte prestaties niet een op een kan relateren aan het niveau in Zwitserland. Benoot was vandaag echt heel slecht, ziek misschien? En Dennis geldt hetzelfde voor, die moet toch veel beter kunnen dan dit?
Fcdh 11 juli 2019 21:14
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prachtig van Teuns!
> Wat een epische slotkilometer. Genieten!

Heb inderdaad ook wel genoten en hele mooie / knappe overwinning van Teuns.
Enige smetje is dat dit uit een lange ontsnapping komt en in bergetappes zie ik toch nog het liefst de top van het klassement meestrijden voor de overwinning.
Maar inderdaad wel een spectaculaire laatste kilometer zag die Nibali en Bardet bijvoorbeeld ploeteren.
Slimmerd 11 juli 2019 21:19
Waarom zou Dennis beter doen, niet iedereen rijdt voor een eigen klassement terwijl hij voor een kopman moet werken...
Horsie is back 11 juli 2019 21:41
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat was er zo in het oog springend aan Porte?

Dat hij het veel beter deed dan je vooraf kon verwachten.
Uiteindelijk moet je iedereen met zichzelf vergelijken.
Van de 174 renners heeft een goed deel gepresteerd naar vermogen, een deel beter en een deel slechter.
Een Olympische finale, waarin 8 atleten beter presteren, bestaat in mijn visie niet.
Luijt 11 juli 2019 22:12
Gelukkig zijn we nu ook af van dat nergens op gebaseerde opgehemel van Kruijswijk. Als ie zich in week 3 nog de top 5 in rijdt heeft ie het goed gedaan.
Tinuz 11 juli 2019 22:14
Tuurlijk is top 5 zijn niveau. Ook is het logisch dat Kuifje opgehemeld wordt. Zo werkt dat. Het mooie aan sport is dat je mag hopen.
El Chaba 11 juli 2019 22:46
Tinuz 11 juli 2019 22:53
In feite kan Kuijfje niet veel op en met de fiets. Het enige dat hij (relatief) erg goed kan is dieselen. Ik hou hoop.
Kuiperberg 11 juli 2019 23:25
En toch mis ik Dumoulin zeer in deze TdF. Een Dumoulin in topvorm had zo mooi kunnen duelleren met Thomas op de laatste meters. Helaas, het is niet zo...
Eddy Veen 11 juli 2019 23:43
Precies wat ik dacht. Ik ben stiekem wel een beetje blij dat Bernal niet iedereen aan gort heeft gereden vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2019 23:45 door Eddy Veen.
predator 12 juli 2019 00:03
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> En toch mis ik Dumoulin zeer in deze TdF. Een
> Dumoulin in topvorm had zo mooi kunnen duelleren
> met Thomas op de laatste meters. Helaas, het is
> niet zo...

Helemaal eens
opoeepo 12 juli 2019 00:52
De Fransen missen Froome nog veel meer.
Luijt 12 juli 2019 08:54
Dit keer niet dus. Leuk voor deze Dylan.
ton duk 12 juli 2019 09:56
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig zijn we nu ook af van dat nergens op
> gebaseerde opgehemel van Kruijswijk. Als ie zich
> in week 3 nog de top 5 in rijdt heeft ie het goed
> gedaan.

Ach, ophemelen zijn "we" hier goed in...
Nu heb ik gisteren slechts de laatste 40 kilometer gezien maar ik meen De Plus niet gezien te hebben.....weer sparen voor zijn befaamde 3e week GR a la Poels,denk ik dan
gr
Wanny 12 juli 2019 10:08
Kruijswijk staat er gewoon uitstekend voor hoor. Als ie de derde week de sterkste blijkt, wint ie gewoon de Tour. Dus dat ie maar blij moet zijn met top 5 is ook weer wat voorbarig.
ton duk 12 juli 2019 10:13
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk staat er gewoon uitstekend voor hoor.
> Als ie de derde week de sterkste blijkt, wint ie
> gewoon de Tour. Dus dat ie maar blij moet zijn met
> top 5 is ook weer wat voorbarig.

Dat van die 3e week geldt zo ongeveer nog voor elke AK-renner .......
Top 5 mogen we blij zijn (is volgens de verwachting, denk ik dan)
Alles meer (podium... ) is categorie toejuichen
gr
Cecchini 12 juli 2019 10:22
Niet een mindere prestatie van Kruijswijk in de voet schuiven van De Plus, omdat Belgen Bashen zo leuk is.
merijntje mortirolo 12 juli 2019 10:28
-
Het was toch te verwachten dat Kruijswijk hier niet in de top zou eindigen?

Vond hem prima rijden en ben het geheel eens met Wanny.

Nu heb ik liever een toffe dan een saaie renner die de Tour wint, maar Kruijswijk kan dat nog steeds. Zonder etappe-overwinning, zonder glans, maar toch. Winnen is winnen, zelfs als je niet wint.
Tjappie2 12 juli 2019 10:57
Inderdaad. Na de plank van de meisjes (misschien wel de etappe die Kruijswijk het minst ligt - op voorhand en niet vanwege die meisjes, maar wel vanwege die plank - een achterstand van slechts 15 seconden op de concurrent die er nu het best voorstaat in het AK. Ik zou daar voor de start van de tour voor getekend hebben.

Kortom: de winnaar is bekend. Saai, maar toch leuk voor het Nederlandse wielrennen.
Kuiperberg 12 juli 2019 11:25
Klim was te vergelijken met de muur in de Waalse Pijl. Dus verlies van halve minuut van Kruijswijk is logisch. Niet tegenvallend, maar gewoon zijn niveau.
ton duk 12 juli 2019 11:34
Dat doe ik niet...(ik vond en vind het ook geen mindere prestatie)
Ik wijs op het constant ophemelen van bepaalde renners op dit prikbord...en als ze dan falen, lees ik daar niks over
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2019 11:35 door ton duk.
Slimmerd 12 juli 2019 11:38
Dus dat De Plus hier niet zit is direct een falen, blijkt wederom jouw simplistische denken
JW 12 juli 2019 11:47
Helemaal mee eens.
Dat Kruijswijk hier wat zou verliezen op enkele concurrenten was te voorzien.
Voor mijn gevoel ligt hij nog steeds prima op schema voor de strijd om het podium.

Ik vind Kruijswijk ook zeker geen saaie renner.
Hij heeft afgelopen jaren toch meer dan voldoende aangetoond de aanval niet te schuwen ?
ton duk 12 juli 2019 11:49
Eens (simplistisch denken)
Hij hoort daar te zijn en als je er dan niet bent...terwijl Janssen en van Aert er wel zijn...
Tot nu toe is deze fantastisch aankoop heel hard een Arabische berg opgereden in Februari met daarna val T-A , matig Ardens 3-luik en een heel vroege DNF Giro maar ik zal hier als 1e (als iemand me niet voor is) "virtueel klappen" als hij in de 2e en 3e week wel uitzonderlijke hand- en spandiensten verricht voor kruijswijk of Groenewegen

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2019 11:50 door ton duk.
Cecchini 12 juli 2019 12:11
Je moet jouw pijlen ook maar eens richten op Gesink, die meer dan de helft van de tijd schittert door afwezigheid. Altijd door stomme valpartijen (best vaak tijdens solo trainingstochtjes op fietsvakanties in de USA of door zijn eigen Achterhoek) aan het revalideren. Nu is hij weer of fietsvakantie in het door hem geliefde God's own country.
Frederik D. 12 juli 2019 15:58
En dan wat dan nog? Goed volgen is ook spannend om te zien. Die Nederlandse gekte van "aanvalluh" is niet aan mij besteed. Verstandig verdedigen, daar gaat het om. Misschien weet Jaap Stam aldus Feijenoord op een ietsjes hoger plan te krijgen.
Horsie is back 12 juli 2019 16:23
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klim was te vergelijken met de muur in de Waalse
> Pijl. Dus verlies van halve minuut van Kruijswijk
> is logisch. Niet tegenvallend, maar gewoon zijn
> niveau.

Op de oude finishplaats, nauwelijks 1100 m voor de streep, waren behalve Landa alle klassementsrenners (18?) nog bijeen. Daarna zegen de greep. Keep pushing.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen