Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 10 » Saint-Flour › Albi (217.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 14 juli 2019 20:22


Vertrek 12.10
Verwachte aankomst 17.45

Algemeen Klassement

1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 38h 37' 36'' - B : 24'' -
2 GIULIO CICCONE 133 TREK - SEGAFREDO 38h 37' 59'' + 00h 00' 23'' B : 14'' -
3 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 38h 38' 29'' + 00h 00' 53'' B : 8'' -
4 GEORGE BENNETT 82 TEAM JUMBO - VISMA 38h 38' 46'' + 00h 01' 10'' - -
5 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 38h 38' 48'' + 00h 01' 12'' - -
6 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 38h 38' 52'' + 00h 01' 16'' - -
7 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 38h 39' 03'' + 00h 01' 27'' - -
8 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 38h 39' 14'' + 00h 01' 38'' - -
9 JAKOB FUGLSANG 71 ASTANA PRO TEAM 38h 39' 18'' + 00h 01' 42'' - -
10 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 38h 39' 21'' + 00h 01' 45'' - -

Cecchini 14 juli 2019 20:22
Vergeten Nederlandse Tourrenners John van den Akker - 80-ste in de Tour de France van 1993


Veldhovenaar John van den Akker won in 1991 de Profronde van Gerwen. Een wedstrijd die destijds georganiseerd werd in het kader van het zilveren jubileum in het Kempendorp. Van den Akker kan terugkijken op een mooie wielercarrière bij ploegen als PDM en het Italiaanse ZG Mobili. Achttien jaar na zijn afscheid in 1998 draait zijn leven nog steeds om het wielrennen. In tegenstelling tot veel van zijn oud-collega’s die ploegleider werden, is Van den Akker vandaag de dag werkzaam als ‘rennersmanager’ bij Cycling Service. Cyclingfanatics.nl sprak John enkele jaren geleden over zijn huidige werkzaamheden en zijn wielercarrière.

Drukke weken voor Van den Akker’

De televisie in de keuken staat aan bij binnenkomst. Het is de dag van de massale valpartij in de Tour de France 2012. Een valpartij die een abrupt einde maakte aan de klassementsambities van renners als Robert Geesink, Bauke Mollema, Frank Schleck en Ryder Hesjedal. We zien hoe Wout Poels met een lijkbleek gezicht een ambulance wordt ingedragen en horen de verslaggever spreken van een zwarte dag voor het Nederlandse wielrennen. Dan gaat de televisie uit en praat ik een uur lang met een oud-deelnemer aan dit grootse sportevenement. Een geboren en getogen Veldhovenaar.


John van den Akker kan terugkijken op een mooie wielercarrière bij ploegen als PDM en het Italiaanse ZG Mobili. Achttien jaar na zijn afscheid in 1998 draait zijn leven nog steeds om het wielrennen. In tegenstelling tot veel van zijn oud-collega’s die ploegleider werden, is Van den Akker vandaag de dag werkzaam als ‘rennersmanager’ bij Cycling Service. Als mede-eigenaar van het wielerbedrijf uit ‘s Gravenmoer, is hij gedurende deze Tour de France een aantal dagen aanwezig in het grootste wielercircus ter wereld.

Drukke weken
Voor John zijn het drukke weken. Met zijn collega’s van Cycling Service zorgt hij er onder meer voor dat de ‘na-tour’ criteriums een aantrekkelijk deelnemersveld met aansprekende namen krijgen. Welke namen dat precies gaan zijn, is voorlopig niet duidelijk. ‘Daar is het nog te vroeg voor. De wensen van de verschillende organisatoren lopen uiteen en we zijn vanzelfsprekend ook afhankelijk van het budget dat ze te besteden hebben.’ Voorafgaand aan de start in Luik deed John al een eerste verkennende ronde bij de ploegen en renners. Afgelopen dinsdag, tijdens de eerste rustdag in de Ronde van Frankrijk, volgde ronde twee. Het zal echter nog minimaal een dikke week duren, voordat John definitief namen kan noemen van renners die aangeven criteriums te willen rijden. ‘Het is natuurlijk geweldig als je de drager van de gele, groene of de bolletjestrui aan het vertrek hebt staan. Feit is wel dat het Nederlandse publiek pas echt warm loopt voor de Nederlandse renners. Renners als Johnny Hoogerland en Kenny van Hummel hebben we de afgelopen jaren echt nodig gehad als publiekstrekkers. Het zou mooi zijn als de Nederlandse renners nu voor een mooi dagsucces kunnen zorgen, of dat één van de Rabo-jongens voor de bollen gaat.’

Olympische Spelen
Nu de prestaties van de Nederlanders nog een beetje ‘tegenvallen’, moet John dit jaar ook met een ander bijltje hakken. ‘Het is elk jaar hectisch om in de Tour renners vast te leggen voor wedstrijden als Stiphout en Boxmeer. Dit jaar komt daar een factor bij. Veel renners doen na de Tour mee aan de Olympische Spelen in Londen en dat maakt het contracteren een stuk lastiger. Ik weet dus ook niet of de jongens er wel oren naar hebben om hun opwachting in de criteriums te maken. Voor de Nederlandse Tourrenners is uiteraard altijd belangstelling, maar van die jongens gaan er ook een aantal naar Londen.’

Befaamde PDM-ploeg
John was zelf een meer dan verdienstelijk renner. Hij maakte zijn profdebuut in de Belgische Roland-ploeg en kreeg daarna een contract bij de befaamde PDM-ploeg. Na het uiteenvallen van de PDM-ploeg tekende hij een contract bij de Italiaanse ZG Mobili-ploeg. Voor deze ploeg reed hij in 1993 mee in de Tour de France. Een geweldige ervaring waar hij met gepaste trots op terugkijkt. ‘Ze zeggen weleens dat je jezelf pas wielrenner mag noemen, als je aan de Tour mee hebt gedaan’, zegt hij lachend. Hij eindigde in het klassement als 80ste. ‘Dan laat je er toch best een hoop achter je. Ik herinner me dat ik naarmate de Tour vorderde, steeds sterker werd. Ik kon niet met de beste mee omhoog in de zware bergetappes, maar was wel steevast te vinden in de eerste gruppetto, de eerste ‘bus’.’

Bizar
Over zijn mooiste overwinning hoeft Van den Akker niet lang na te denken. ‘Ik vind mijn winst in de Omloop der Kempen in 1986 de mooiste overwinning uit mijn carrière. Ook al was het een amateurwedstrijd. Dat was voor mij toch de opmaat naar mijn profcarrière.’ Als professional was zijn winst in de vijfde etappe van de ronde van Murcia in 1990 de meest gedenkwaardige. ‘Los van het feit dat het een bijzonder zware koers was, betekende het voor ons als PDM-ploeg de eerste overwinning na de plotselinge dood van onze ploeggenoot Johannes Draaijer, die net als de Belg Rob Goris tijdens de slaap aan een hartstilstand overleed. Drie dagen voor zijn dood lag ik nog met Johannes op de kamer. Dit had dus ook kunnen gebeuren terwijl ik met hem op de kamer lag. Ik weet nog goed dat we ‘s ochtends onze rustpols controleerden. Die was na de dagen van inspanning die we al achter de rug hadden, eigenlijk absurd laag bij hem. En als je dan een hartritmestoornis krijgt….’ Het overlijden van wielrenner Rob Goris vorig seizoen, kwam zodoende bij John keihard binnen. ‘Dan gaan de gedachten inderdaad terug naar toen. En Rob ken ik natuurlijk ook in mijn hoedanigheid nu bij Cycling Service. Op de avond voor zijn overlijden is er zelfs vanuit ons systeem nog een wedstrijdcontract voor de ronde van Stiphout aan hem verstuurd. Het is echt bizar’, besluit John.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2019 23:42 door Cecchini.
Anony 14 juli 2019 20:26
Groenewegen of Viviani #2
Al is het Ewan ook wel gegund ondertussen.
Aerts 14 juli 2019 20:33
Ik gun het offredo en rossetto meer.
Slimmerd 14 juli 2019 20:37
Die mogen weer in de kopgroep voor lul rijden
el:equipo 14 juli 2019 21:22
Ja, als ze enkel met een paar gaan is dat zeker het scenario. Maar ik moet het nog zien.
Als types als Terpstra en De Gendt meegaan in een kopgroep van bijv 8 renners, gaan de sprinters en hun ploegen er een flink zware dobber aan hebben.
Eddy Veen 14 juli 2019 23:06
Normaal valt de rustdag op maandag. In dat geval zou er morgen vast nieuws over Tom Dumoulin zijn gekomen. Nu moeten we nog een dag wachten of wellicht tot 1 augustus.
Luijt 14 juli 2019 23:09
Die Offredo, gewoon zielig.
ton duk 15 juli 2019 07:27
wat mijn verbazing over Martin , gisteren in kopgroep (zonder al teveel winstkansen voor 'm) , groter maakt.......
Rustdag in peloton of "rustdag" in kopgroep maakt toch wel wat uit, wetende dat hij vandaag echt aan de bak moet...
gr
el:equipo 15 juli 2019 08:59
Normaal gesproken ben ik er voorstander van dat Jumbo juist vaker dan ze gewoon zijn meegaat in een ontsnapping, zeker in grotere groepen. Dat ze dat soms nalaten is ze meer dan eens opgebroken o.a. in de zwaardere bergritten in grote rondes.
Maar de combinatie gisteren Martin mee en de rit van vandaag bekijkend ben ik het helemaal met je eens. Martin gaat in deze rit nodig zijn en dan graag zo fris mogelijk.
Enige logische manier waarom Martin vandaag niet hoeft te werken lijkt als Van Aert vandaag meegaat in de ontsnapping. Maar dat lijkt mij dan weer niet zo logischsmiling smiley
MarkV 15 juli 2019 09:08
Als Van Aert gisteren was mee gegaan in de ontsnapping was het dan weer wel best logisch, maar goed het is geen Playstation.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 09:09 door MarkV.
Eindhovuh 15 juli 2019 09:11
Verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 09:11 door Eindhovuh.
Eindhovuh 15 juli 2019 09:11
Er is nog geen duidelijke snelste sprinter. Daarom zullen er zat ploegen zijn die meehelpen vandaag.
ton duk 15 juli 2019 10:08
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
>> maar goed het is geen Playstation.

Geheel eens en dat wik ik wel 's vergeten
gr
ton duk 15 juli 2019 10:11
Ook dat klopt maar een frisse Martin als 1e wagon (wat vrijdag wel lukte en 1e en 4e etappe niet) bleek veel waard..
gr
Cecchini 15 juli 2019 11:53
Onthoofd Sunweb maakt er maar het beste van

Zonder Tom Dumoulin beweegt het onthoofde Sunweb zich als een ploeg met de hoop op dagsuccesjes door de Tour de France. Hoe dat is? ‘Dit maken niet veel ploegen mee. Daar moeten we het mee doen.’



Even is er lichte opwinding voor de bus van Sunweb. De Deen Søren Kragh Andersen probeert zijn Duitse ploeggenoot Lennard Kämna ervan te overtuigen dat ze toch echt eerder de achtervolging op de vluchters van de dag hadden moeten inzetten, in de etappe naar Saint-Étienne. Dan hadden ze hun troef voor de eindzege, de Australiër Michael Matthews, beter in stelling kunnen brengen
Zojuist is Bling vierde geworden, achter de Belg Thomas De Gendt en de twee Fransen Julian Alaphilippe en Thibaut Pinot. Kragh Andersen: ‘I knew that they were playing a fucking game with us.’

Nee, aan inzet en toewijding is er geen gebrek bij de ploeg die onthoofd aan de Tour de France begon, nadat kopman Tom Dumoulin verstek moest laten gaan wegens een maar niet herstellende knie. Zeker in dit weekeinde, waarin er kansen liggen voor Matthews: als het in de laatste kilometers zowel zaterdag als zondag op en af gaat, behoort hij tot de besten. Hij smijt zich deze Tour geregeld met overgave in de slotfase, maar winst ontbreekt nog. Wel grossiert hij in top 10-plaatsten: zesde, vierde, tweede, negende, zevende, negende en dus zojuist vierde. Hij verbijt de cijfers. ‘Ik blijf vechten. Ik heb wel bewezen dat mijn sprint er nog is.’

Het suggereert op z’n minst veerkracht. Het leek er even op dat met de afzegging van Dumoulin ook de ambities van de ploeg in de kliko waren beland. Wilco Kelderman, die de kopman in de bergen zou bijstaan, verklaarde onmiddellijk dat hij niet als diens vervanger kon optreden. Hij was nog maar net hersteld van de breuken van een sleutelbeen en een nekwervel, opgelopen bij een val in de Ronde van Catalonië.

Matthews verklaarde voor de microfoon van de NOS dat hij het even niet meer wist. Wat moest hij nog in Frankrijk? Alle voorbereiding was gericht op het steunen van Dumoulin. Aan zijn specialiteiten als sprinter en puncher had hij nauwelijks kunnen werken. Tijdens de presentatie van de teams in Brussel zei hij tot verrassing van menigeen dat hij niet ging azen op de groene trui.

Alsof de ploeg nog niet genoeg was geplaagd, kwam kort na zijn afwezigheidsverklaring het bericht dat het vertrek van Dumoulin aanstaande was. Volgens het AD wordt Jumbo-Visma, deze dagen in de hoofdrol in Frankrijk, zijn volgende team. Wielersite Cycling News meldde vorige week dat hij er het dubbele kan verdienen van de wedde bij Sunweb.

Kelderman zit op zijn gemak op een krukje in de schaduw onder het scherm van de bus. De nek voelt nog stijf, een chiropractor probeert bijna dagelijks na de rit de spieren rondom het gewricht soepel te houden. ‘Het was kennelijk moeilijk te begrijpen toen ik zei dat ik niet voor het klassement ging. Ik heb het wel honderd keer moeten uitleggen. Ik heb drie maanden geleden mijn nek gebroken, ik heb zes weken in een brace gezeten, ik heb daarna maar zes weken kunnen trainen. Dan is het niet realistisch om te zeggen dat je er staat in de Tour.’

Korter van stof
Matthews is wat korter van stof als hij de vraag krijgt waarom hij zo panikeerde. Verborgen achter de oranje glazen van zijn zonnebril moeten de ogen vuur spuwen. ‘Om eerlijk te zijn, ben ik het beu om hierover nog iets te zeggen. Ik ben het spuugzat, eigenlijk. Het schept alleen maar verwarring over wat ik hier aan het doen ben.’

Ploegleider Aike Visbeek neemt uitgebreider de tijd om uit te leggen dat er van radeloosheid en/of het weglopen van verantwoordelijkheden geen sprake is geweest. Hij loopt op verzoek de uitingen af. ‘Wilco is niet in topvorm. Dat is een gegeven. Daarover is hij duidelijk geweest. Dat had met duikgedrag niks te maken. Die rol kan hij niet vervullen.

‘Michael was wat in de war toen Tom niet meeging. Maar zoveel is er voor hem niet veranderd. Hij zou in heuvelachtige etappes als vandaag Tom hebben moeten afzetten op 500 meter van de finish. Nu ligt de streep voor hem 500 meter verder. We hebben hem terzijde genomen en gezegd: dit is het. Nu draait het om winnen.

‘We hebben in zijn voorbereiding iets meer dan gebruikelijk het accent gelegd op klimmen, maar dat was met het oog op de klassiekers en lastige overgangsritten in de Tour. Maar hij heeft wel degelijk sprinttrainingen gedaan om zijn explosiviteit te behouden, zij het wat minder. Ik snap zijn reactie wel. Als je zes maanden keihard aan iets heb gewerkt en dan verandert het ineens, komt er wat los. Maar we hebben snel geschakeld. Ik heb grote bewondering voor Michael. Hij heeft in het voorjaar twee keer wat gebroken en toch staat hij er weer. Hij is een renner die nooit opgeeft. Dat hij niet voor het groen ging, was onze beslissing. We willen niet te veel energie kwijtraken aan de verdediging ervan. Dan wordt het voor anderen moeilijker op avontuur te gaan.’

Illustreerden de reacties ook niet hoe kwetsbaar het team is? De kopman haakt af en ontreddering steekt meteen de kop op. Visbeek: ‘Het draait niet alleen om Tom. Sam Oomen breekt in de Giro zijn heup en moest worden geopereerd. Wilco heeft zes weken in een kraag gezeten. Samen met Tom zijn dat onze klassementsrenners. Alle drie zitten ze in de lappenmand. Dat maken niet veel ploegen mee. Daar moeten we het mee doen. Maar daar doen we niet zielig over.’

Scheiding
De mogelijke scheiding tussen Dumoulin en Sunweb maakt bij Visbeek naar buiten toe weinig los. Hij neemt er kennis van. Ook de renners in de Tour hebben volgens hem iets anders aan hun hoofd. ‘Dit soort zaken speelt zich af op een ander niveau. Aan tafel is het bij ons geen item.’ Toch zegt Wilco Kelderman: ‘Het is niet leuk om te lezen, natuurlijk. Het is gissen hoe het gaat aflopen. Ik hoop dat het goedkomt. Ik wil er niet te veel over nadenken.’

Zondag, in Brioude, is er weer een zesde plek voor Sunweb, dit keer voor de Ier Nicolas Roche. Hij maakt deel uit van een grote kopgroep, maar moet op het eind de Zuid-Afrikaan Daryl Impey, de latere winnaar, en de Belg Tiesj Benoot laten gaan. Hij hangt uitgeput over zijn fiets. ‘We gaan niet opgeven.’ Visbeek meldt dat hij pas nog contact heeft gehad met Dumoulin. ‘Natuurlijk wil hij nog wel weten hoe het met ons gaat.’
Cecchini 15 juli 2019 11:54
Artikel is uit de Volkskrant van vandaag. Let vooral op het laatste zinnetje. Het lijkt me wel duidelijk
Luijt 15 juli 2019 12:11
Matthews wint tot nu toe alleen sprints die er niet toe doen.
Kelderman rijdt voor spek en bonen mee. Cees Bol ook, hoe zeer dat me het ook aan het hart gaat. Uitrijden zou mooi zijn voor Cees.

Ze blijven het wel proberen. Hup Sunweb!
rustdag 15 juli 2019 12:13
el:equipo 15 juli 2019 12:13
Lastige start van de etappe. N 6,5km al een flinke helling, (3km aan 5-6%) nog voor de klim van 4de categorie.

De finishlijn loopt overigens nog 5% op de laatste 500meter.
el:equipo 15 juli 2019 12:14
Hoe is het eigenlijk met Cees Bol?
En ik dacht dat hij niet van plan was uit te rijden toch?
Tjappie2 15 juli 2019 12:21
Het woordje "nog" is inderdaad het antwoord op de speculaties lijkt me.
Cecchini 15 juli 2019 12:31
Volgens mijn virusbeschermer, is dit een kwaadwillende webpagina
Ron de Renner 15 juli 2019 12:35
Staatje van laatste km op de website van de Tour lijkt niet helemaal te kloppen. Profiel loopt steeds omhoog maar de gegeven hoogte bij 750m is lager dan bij 1km. Lijkt er toch eerder op dat de laatste km gestaag met 1.5% oploopt.
rustdag 15 juli 2019 12:40
JW 15 juli 2019 12:40
Bij mij ook.
[www.hesgoal.com] geeft me geen problemen
rustdag 15 juli 2019 12:43
Via deze site [www.sport365.live]

ik heb zelf \Kaspersky



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 12:43 door rustdag.
Sub Culture 15 juli 2019 12:44


Würtz heeft ook al een kilometertje op kop gereden
el:equipo 15 juli 2019 12:45
Kopgroep van vandaag komt weer vrij gemakkelijk weg. Enkel Sunweb probeerde nog wat, maar dat zag er vooral sullig uit.

N. Berhane 152 COF + 57' 13''
M. Würtz 187 TKA + 58' 50''
T. Gallopin 35 ALM + 01h 04' 26''
M. Schär 117 CCC + 01h 07' 24''
O. Eiking 194 WGG + 01h 09' 51''
A. Turgis 178 TDE + 1h21' 34"

Voorsprong kopgroep inmiddels 2"45
Cecchini 15 juli 2019 12:47
Dat lijkt me geen kansrijke kopgroep
el:equipo 15 juli 2019 12:49
Nee idd. Opvallend vooral dat Lotto niet meeging en direct op kop is gaan rijden. Alles op Ewan en niet 'op 2 paarden' gokken
el:equipo 15 juli 2019 12:56
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Staatje van laatste km op de website van de Tour
> lijkt niet helemaal te kloppen. Profiel loopt
> steeds omhoog maar de gegeven hoogte bij 750m is
> lager dan bij 1km. Lijkt er toch eerder op dat de
> laatste km gestaag met 1.5% oploopt.


Volgens mij zit er een flink hellende strook in, zelfs ruim 5%. Voor de start had Groenewegen het over 1%. Mocht hij gelijk hebben prima, mocht mijn beeld kloppen, dan zou ik als Groenewegen not amused zijn met de verkeerde info. Of juist het ontbreken van informatie door het team.
el:equipo 15 juli 2019 12:59
Het tempo ligt laag, zowel in de kopgroep als in het peloton. De voorsprong 2:30
Ron de Renner 15 juli 2019 13:01
In het profiel hieronder klopt in ieder geval of het profiel zelf, of de gegeven getallen niet:

Kuiperberg 15 juli 2019 13:08
Ze hadden vandaag beter een (korte) bergetappe kunnen inpassen Het is nu meer van hetzelfde, morgen een rustdag en daarna weer een relatief vlakke etappe. De tweede week wordt op deze wijze een nogal saai intermezzo.
JW 15 juli 2019 13:14
Pyama 15 juli 2019 13:15
Als je vooraf het parcours bekeek dan was wel duidelijk dat de Tour tot ver in de 2e week erg mat is. Daarna is het (hopelijk) elke dag feest.
Pyama 15 juli 2019 13:17
@Lodjan: wat doet Berhane eigenlijk in al deze vlakke etappes?
el:equipo 15 juli 2019 13:34
Etappe kabbelt voort. De voorsprong net onder de 3 minuten. Berhane pikt een paar bergpuntjes mee.

Op kop van het peloton rijden Jumbo, Quick Step en Lotto. Alles onder controle.

Her-en-der wordt er over wind gesproken in voorbeschouwingen. Vooralsnog lijkt het mee te vallen met die wind.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 13:34 door el:equipo.
ton duk 15 juli 2019 13:36
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Op kop van het peloton rijden Jumbo, Quick Step en
> Lotto.

Wie van Jumbo ?
gr
Cecchini 15 juli 2019 13:42
De Plus misschien ?
el:equipo 15 juli 2019 13:54
Nog `160km. Voorsprong 3 minuten. Parcours gaat de komende 30km voornamelijk in dalende lijn.

Op kop van het peloton draaien T Martin, Montfort, Asgreen Devenyns en (opmerkelijk) Cort(?) (Astana) rustig rond.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 14:01 door el:equipo.
JW 15 juli 2019 14:15
Dat laatste lijkt me zeker.

Maar ik had van de overgangsetappes toch meer verwacht.
Zaterdag was m.i. een prachtige etappe, dat ze na zo'n helse dag zondag een rustdag zouden nemen is ook geen verrassing. Wèl een verloren dag.
En dan zou ik vandaag, pal voor de echte rustdag, toch weer wat meer spektakel verwachten.
Dat kan natuurlijk nog steeds, maar de start wijst daar niet op.
Dagen achtereen voor het klassement kansloze renners voorop is jammer voor de vele kijkers.
ton duk 15 juli 2019 14:48
haha, dan gaan we niet sprinten straks....

Martin dus gedoseerd
gr
el:equipo 15 juli 2019 15:08
Nog 100km te rijden. Voorsprong 2,5minuut. Status quo dus al de voorbij 2 uur
Kuiperberg 15 juli 2019 15:23
Gaaap. Schrappen dit soort zinloze etappes. Zit niemand op te wachten.
el:equipo 15 juli 2019 15:32
Bij de tussensprint (Colbrelli voor Sagan) komt EF naar voren en begint tempo te rijden. Voorsprong zakt onder de 1"30.

EF laat alweer lopen.
veluweracer 15 juli 2019 15:37
Groenewegen was van plan de 'gaskraan' vol open te zetten.
ton duk 15 juli 2019 15:41
Als ik de liveticker NOS mag geloven probeerde Bol een paar keer mee te zitten vandaag...………
gr
el:equipo 15 juli 2019 15:51
Ja, dat zag er potsierlijk uit. Liet zich in het gras duwen. Reageerde te laat, bracht het terug liet zich weer insluiten.
el:equipo 15 juli 2019 15:55
Het is wat drummen vooraan in het peloton, zonder dat ploegen het willen dichtrijden.
rustdag 15 juli 2019 15:55
el:equipo 15 juli 2019 16:02
Scheurtje nu in het peloton. Man of 35 op lichte achterstand
el:equipo 15 juli 2019 16:08
Peloton nadert de kopgroep tot op 35 seconden aan de voet van het klimmetje 3de categorie, maar valt dan stil. Peloton weer samen.
el:equipo 15 juli 2019 16:11
Niemand heeft zin om de sprong te maken naar de kopgroep of door te rijden. Voorsprong in een mum van tijd weer naar 1"30 en oplopend
Frederik D. 15 juli 2019 16:13
Ze spelen met de kopgroep. Pas als er minder dan 10 km is te gaan, komen er echte voorbereidingen om de kopgroep op te slokken. Rekenwerk dus.
rustdag 15 juli 2019 16:16
Anony 15 juli 2019 16:37
Viviani lustig aan het meekoersen in de waaiers.
el:equipo 15 juli 2019 16:39
Er wordt flink gekoerst nu. Man of 60(?) eraf
rustdag 15 juli 2019 16:39
rustdag 15 juli 2019 16:40
ik zag maar 3 Jumbo mannen?
Slimmerd 15 juli 2019 16:40
Yup, met Porte en Pinot
rustdag 15 juli 2019 16:40
el:equipo 15 juli 2019 16:40
Pinot, Bennet en Uran niet vooraan, zo lijkt het
Slimmerd 15 juli 2019 16:41
Groenewegen eraf
Slimmerd 15 juli 2019 16:41
rustdag 15 juli 2019 16:41
helaas Kruis wel mee
el:equipo 15 juli 2019 16:41
Groenewegen en Porte ook in de 2de groep.
Slimmerd 15 juli 2019 16:42
Dit worden nog 28 knallende kilometers
Slimmerd 15 juli 2019 16:46
Koplopers gegrepen.

Nog 24km, 28" tussen de eerste twee groepen
MarcoV 15 juli 2019 16:46
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaaap. Schrappen dit soort zinloze etappes. Zit
> niemand op te wachten.

wel.
el:equipo 15 juli 2019 16:46
Peloton 1 ongeveer 50 man groot (koplopers bijgehaald)
Peloton 2 ongeveer 70 man(?) op 25 sec
Slimmerd 15 juli 2019 16:47
Bennett in peloton op 1'20
Slimmerd 15 juli 2019 16:50
Nog 20km, 27" tussen eerste twee pelotons.
el:equipo 15 juli 2019 16:51
Bennett rijdt alleen. Was op het moment van scheuren van het peloton met 8 drinkbussen aan het rondrijden.
Anony 15 juli 2019 16:51
Zonde voor Pinot, en Fuglsang. Maar wel leuk dat ze nog eens met waaiers koersen.
Bennett zich op een stomme manier laten verrassen, die gaat veel verliezen vandaag.

Viviani snelste man vooraan?
el:equipo 15 juli 2019 16:52
Peloton Porte, Fugslang, Pinot blijft op 20-25 sec
Heisenberg 15 juli 2019 16:53
Waarom laat je in vredesnaam de nummer 4 van het klassement de drinkbussen halen? Martin, Van Aert en De Plus zijn vandaag toch de knechten?
rustdag 15 juli 2019 16:53
Kruijswijk blijft goed van voren, doet hij goed.
Sub Culture 15 juli 2019 16:54
Niks doet mijn wielerhart meer pijn dan samentroepende waaiers.
rustdag 15 juli 2019 16:54
Groenewegen gelost bij Pinot
Slimmerd 15 juli 2019 16:54
Groep 2 knalt uit elkaar, eerste naderen de voorste groep
Anony 15 juli 2019 16:54
Is maar een klein groepje dat terug kan komen. Van Groenewegen geen spoor.

En terugkeren wordt hoe dan ook schier onmogelijk, gat wordt weer groter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 16:54 door Anony.
rustdag 15 juli 2019 16:56
Wie is die 2de Jumbo vooraan


wout dus



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 16:58 door rustdag.
Anony 15 juli 2019 16:56
Mechanische pech Landa.
Slimmerd 15 juli 2019 16:57
15km, 23" weer.

Groep Groenewegen/Ciccone 1'07
Bennett 2'26
Slimmerd 15 juli 2019 16:58
MarkV 15 juli 2019 16:58
Altijd dat vervelende Ineos dat profiteert van dit soort situaties, bah. Tour beslist.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 16:58 door MarkV.
el:equipo 15 juli 2019 16:58
Harde koers. Porte Pinot en co komen met een klein groepje tot op 10 seconden, maar lijken te breken. 25sec inmiddels weer.
Anony 15 juli 2019 16:58
Ik zie Viviani, Sagan, Matthews, Colbrelli, Van Aert, Van Avermaet, ... Kristoff dacht ik ook.
Ewan, iemand?
Slimmerd 15 juli 2019 16:59
Sagan, Trentin, Matthews, Van Aert en Viviani als snelle mannen iig vooraan
Slimmerd 15 juli 2019 16:59
Is het niet Philipsen ipv Kristoff?
Sub Culture 15 juli 2019 16:59
Geen toeval dat doorgaans altijd dezelfde ploegen wél alert zijn.
Ineos, Quickstep missen dit soort veldslagen zelden of nooit.
Anony 15 juli 2019 17:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het niet Philipsen ipv Kristoff?


Ik zag Philipsen met nog een grote UAE'er, dus vandaar dat ik hem noemde.
Slimmerd 15 juli 2019 17:01
Het lijkt gedaan, verschil over de 40".

Nog 11.5km
Slimmerd 15 juli 2019 17:01
Groepje Landa 1'16
Anony 15 juli 2019 17:02
Wuyts noemt Ewan, en Philipsen inderdaad zonder Kristoff.
Tinuz 15 juli 2019 17:03
Zit Bol er nog bij vooraan?
Tinuz 15 juli 2019 17:03
Ik vraag dit voor de Vlaamse fanclub, overigens.
Slimmerd 15 juli 2019 17:03
Bystrom ofzo?

Is D. Martin trouwens gewoon mee??
Slimmerd 15 juli 2019 17:03
Volgens Sporza wel
Sub Culture 15 juli 2019 17:04
Ja, maar zal moeten werken voor Matthews
Slimmerd 15 juli 2019 17:06
Nog 6km

Groep Pinot 1'02
Groep Ciccone 1'31
Slimmerd 15 juli 2019 17:07
Sunweb met vijf aanwezig in eerste groep
Slimmerd 15 juli 2019 17:07
Zit Ewan erbij? Die houdt zich flink uit het zicht dan.

Zie hem nu, prima achter de trein van Sunweb



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 17:08 door Slimmerd.
Slimmerd 15 juli 2019 17:12
Anony 15 juli 2019 17:12
Slimmerd 15 juli 2019 17:12
2. Viviani
3. Ewan
4. Matthews
5. Sagan
6. Philipsen
7. Colbrelli
8. Trentin
9. Naesen
10. Van Avermaet



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 17:16 door Slimmerd.
rustdag 15 juli 2019 17:13
rustdag 15 juli 2019 17:14
Slimmerd 15 juli 2019 17:14
Groep Pinot, Uran, Porte, Fuglsang 1'39
Slimmerd 15 juli 2019 17:15
Landa/Ciccone 2'09
Anony 15 juli 2019 17:15
1. Van Aert
2. Viviani
3. Ewan
4. Matthews
5. Sagan
6. Philipsen
7. Colbrelli
8. Trentin
9. Naesen
10. Van Avermaet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 17:16 door Anony.
Sub Culture 15 juli 2019 17:16
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!!!

Deze zag ik niet aankomen. #zegenatie
Slimmerd 15 juli 2019 17:17
Alle snelle mannen uit de groep vormen de top-8
ton duk 15 juli 2019 17:17
Ik zat zowaar klappend en glimlachend voor de tv
gr
el:equipo 15 juli 2019 17:17
Prachtig Van Aert. Matthews vergeet te sprinten.
Slimmerd 15 juli 2019 17:17
Geniale blik van Viviani richting Van Aert, compleet verbaasd!
Anony 15 juli 2019 17:17
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!!!
>
> Deze zag ik niet aankomen. #zegenatie


smileys with beer
rustdag 15 juli 2019 17:18
Ja hij sprint met mes en vork. te Netjes
Sub Culture 15 juli 2019 17:18
ton duk 15 juli 2019 17:18
Bol reed iets te hard voor 'm …
gr
rustdag 15 juli 2019 17:19
1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 43H 27' 15'' -

2 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 43H 28' 27'' + 00H 01' 12'' - -

3 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 43H 28' 31'' + 00H 01' 16'' - -

4 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 43H 28' 42'' + 00H 01' 27'' - -

5 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 43H 29' 00'' + 00H 01' 45'' - -

6 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 43H 29' 01'' + 00H 01' 46'' - -

7 ADAM YATES 101 MITCHELTON - SCOTT 43H 29' 02'' + 00H 01' 47'' - -

8 NAIRO QUINTANA 61 MOVISTAR TEAM 43H 29' 19'' + 00H 02' 04'' - -

9 DANIEL MARTIN 121 UAE TEAM EMIRATES 43H 29' 24'' + 00H 02' 09'' - -

10 GIULIO CICCONE 133 TREK - SEGAFREDO 43H 29' 47'' + 00H 02' 32'' -

11 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 43H 29' 48'' + 00H 02' 33''



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 17:23 door rustdag.
Kuiperberg 15 juli 2019 17:20
Ik zei saaie etappe.... Een foute inschatting.. the finger smiley
Anony 15 juli 2019 17:20
De blik van al die heren, formidabel. Viviani pure verbijstering, Matthews pure verbazing.

Wout zelf, vol ongeloof. Schitterend!
predator 15 juli 2019 17:21
predator 15 juli 2019 17:23
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Altijd dat vervelende Ineos dat profiteert van dit
> soort situaties, bah. Tour beslist.

Waarom bah, gewoon de slimste en de beste. Dat is topsport.
Slimmerd 15 juli 2019 17:24
4 op 10, da's wel ongekende luxe hoor.
Slimmerd 15 juli 2019 17:26
Zijn verhaal mbt niet getraind op snelheid lijkt wel de echte waarheid
rustdag 15 juli 2019 17:26
Ja hij rijdt telang door, hij had weg moeten sturen
Clavan 15 juli 2019 17:27
De ketonentrein dendert door.
Horsie is back 15 juli 2019 17:27
Matje heeft Wouter stiekem geleerd hoe te jumpen. De jump van 8 naar 10 koersdagen, via 9 koersdagen achtereen schijnt ook al legendarisch te zijn.
Heisenberg 15 juli 2019 17:29
Als Van Aert wint, is iedereen hier blij. Saai zeg.
Slimmerd 15 juli 2019 17:30
Als Anony, Sub en ton duk in één winnaar allen tevreden zijn, het moet niet gekker worden
Sub Culture 15 juli 2019 17:31
Anony en Sub nog net iets blijer, denk ik.
Ik zie nog altijd liever een landgenoot winnen dan een niet-landgenoot van mijn favoriete ploeg.

Ja, dit is een opbod van geluk.
JW 15 juli 2019 17:34
En zoiets is natuurlijk geen toeval.
Slimmerd 15 juli 2019 17:35
Dat lijkt me ook meer dan logisch.

Sowieso al 3, nu is het wel genoeg hè smileys with beer
JW 15 juli 2019 17:44
Kruijswijk blijft toch mooi op schema voor een plek in de top-vijf.
Wat een flow voor Jumbo Visma !

Allen het afhaken van Bennett was jammer.
Eraf gereden omdat hij drinkbussen moest halen.
Daar was nogal wat over te doen, hij stond hoog in het klassement.

Maar het lijkt me ook een consequentie als je èn voor het klassement èn voor een topsprinter gaat. .
ton duk 15 juli 2019 17:48
Waarschijnlijk lotjes getrokken maar ik had persoonlijk iemand anders aangewezen...
gr
JW 15 juli 2019 17:53
Dat zou ik ook zeggen.
Maar aan de andere kant: de spoeling is vrij dun, je kunt dat werk ook niet de hele dag door dezelfde renner laten doen.
En dan hebben ze nog het geluk dat de hele ploeg nog compleet is...
JW 15 juli 2019 17:57
Het leek geen bijzondere etappe te worden, maar al bij de tussensprint was het peloton erg nerveus.
En dat bleef zo.
Ik ben blij dat ik vanaf dat moment ben blijven kijken.
Dit zijn toch - wat mij betreft - de mooiste Touretappes.
opoeepo 15 juli 2019 18:05
Kruijswijk heeft er een goede knecht bij. Bennet hoeft niet meer naar zijn eigen klassement te kijken.
opoeepo 15 juli 2019 18:09
Horsie is back 15 juli 2019 18:38
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elia Miseria sad smileyconfused smileyangry smiley

Op twitter wordt zijn gezichtsuitdrukking breed uitgemeten.
Op de animatie van @letourdata zie je dat Wout van Aert zijn basis legt van 700 m tot 300 m, waar waarschijnlijk het wegdek redelijk op loopt (snelheid van Aerts is op 250m voor de meet al teruggelopen van 62,4 km/h naar ongeveer 51 km/h) en dan volgt er weer 'n behoorlijke versnelling. Viviani sneller, maar Wout kan ook jumpen.
rustdag 15 juli 2019 18:53
VeloStatistics



Meeste ritzeges in de eerste 10 dagen van de Tour per team:

6 - 1980 - TI-Raleigh
5 - 1955 - Faemino
4 - 2019 - Team Jumbo-Visma
4 - 2017 - Quick Step
4 - 2016 - Dimension Data
4 - 2003 - Fassa Bortolo
4 - 1999 - Saeco
4 - 1997 - Telekom
veluweracer 15 juli 2019 19:20
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe is het eigenlijk met Cees Bol?
> En ik dacht dat hij niet van plan was uit te
> rijden toch?

Vanavond in de Avondetappe zal hij al je vragen proberen te beantwoorden.
el:equipo 15 juli 2019 19:20
Ineos in fantastische uitgangspositie. Met een sterke, maar (waarschijnlijk) niet té sterke, Fransman uit een sterke ploeg voor hen, staan Bernal en Thomas met z'n 2-en in poleposition. Beter was voor die ploeg haast niet denkbaar.

Bardet en Barguil en uiteraard Alaphilippe vooraan vandaag, waar ik gezien de eerste week juist Pinot bij de gele trui in de eerste groep gedacht had. Landa de pechvogel onder de AK renners vandaag? Of misschien "George Ben-net bidons halen" gezien zijn positie op moment van scheuren in het peloton, maar daarvan geloof ik niet dat hij voor top 10 deze Tour zou (mogen) gaan. Wat natuurlijk ook al blijkt uit het feit dat hij in een nerveuze fase in de koers ketonen water halen is.
rustdag 15 juli 2019 19:22
Alaphilippe -1:12
G.Thomas
Bernal +0:04
Kruijswijk +0:15
Buchmann +0:33
E.Mas +0:34
A.Yates +0:35
N.Quintana +0:52
D.Martin +0:57
Pinot +1:21
Uran +2:06
Bardet +2:08
Fuglsang +2:10
Porte +2:47
Landa +3:03
Orakel 15 juli 2019 19:22
Ik gun Sunweb veel, maar ze rijden écht dom.
Vandaag zit je vooraan met Kragh, Bol en Matthews.
2 sprinters/tijdrijders en een joker.
Maar ze gaan gewoon dom tempo maken en laten zich slachten in de eindsprint.

Laat Kragh een Nijdam proberen en laat Bol zijn sprint rijden met Matthews in het wiel...
rustdag 15 juli 2019 19:27
PVW 15 juli 2019 19:32
Holy shit. Out met een bodycheck.
Kuiperberg 15 juli 2019 20:03
Woensdag moet Sunweb de sprint over laten aan Cees Bol. Met Matthews komt het niet meer goed in deze TdF.
Fcdh 15 juli 2019 20:18
v.Aert wint hier voor mij weinig verrassend met de Dauphine in het achterhoofd en wat hij eerder heeft laten zien deze week. Maar natuurlijk chapeau!
Blijft echt ongelooflijk wat voor niveau hij en vd Poel jaren hebben laten zien in het veldrijden en nu ook op de weg. Dan te bedenken dat vd Poel nog een stuk sneller in de sprint is dan v.Aert, Had eerder deze week 2 overwinning voor v.Aert voorspeld waaronder de tijdrit en verwacht dit eigenlijk nog steeds. Wie moet hem in godsnaam van de tijdrit overwinning afhouden? Verder dan Thomas en Porte kom ik niet? Zeker aangezien Dennis te vroeg gepiekt heeft en sowieso minder is in de tijdritten.

Kan iemand mij uitleggen wat Matthews aan het doen was? Vergist in de aftel bordjes of gewoon vergeten dat hij nog moest sprinten? Wordt voortreffelijk gebracht en gaat op minder dan 150m van de streep aan terwijl hij al door 6 man voorbij is gereden??
el:equipo 15 juli 2019 20:20
De lead out leek mij eerlijk gezegd redelijk perfect, zoals je het niet vaak meer ziet in de Tour zou ik denken. De op 2-na laatste renner rijdt tot 350meter, dan gaat de voorlaatste aan tot ongeveer 200meter. Ongekende luxe in de Tour. Alleen Matthews zit te slapen, ziet wellicht de bordjes niet staan? Want vergeet te sprinten en dan komen er 7 man langs alle kanten over hem heen. Gaat hij 3 tellen eerder wint ie mogelijk wel. Al zijn anderen simpelweg beter.
Anony 15 juli 2019 20:22
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan te bedenken dat vd Poel nog
> een stuk sneller in de sprint is dan v.Aert

Wel. Deze is misschien een discussie waard.

Ik ben ervan overtuigd dat Mathieu explosiever is, maar of hij ook daadwerkelijk sneller is ... daar durf ik gerust aan twijfelen. Hij is al eerder geklopt door Van Aert in zuivere sprints, en in de Dauphiné maar vooral ook vandaag heeft Wout toch bewezen over een echt hoge snelheid te beschikken.

Ik denk dat je de ene echt niet zo makkelijk boven de andere kunt plaatsen wat sprinten betreft.
MarkV 15 juli 2019 20:28
Bardet werd de schuld in de schoenen geschoven, maar tweet zelf dat hij het niet was.
Sub Culture 15 juli 2019 20:45
Vreemd hoe het kan keren een goeie maand terug leken we in België qua sprinters in armoede te leven.
Een dikke maand later heeft Wout van Aert twee massasprints gewonnen op WT-niveau.
Hebben we met Tim Merlier iemand die het in zich heeft om ook uit te groeien tot een topsprinter en is er met Philipsen een piepjong supertalent van 21-jaar die zich in de Tour uitstekend manifesteert in het springgewoel.
Fcdh 15 juli 2019 21:02
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fcdh Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dan te bedenken dat vd Poel nog
> > een stuk sneller in de sprint is dan v.Aert
>
> Wel. Deze is misschien een discussie waard.
>
> Ik ben ervan overtuigd dat Mathieu explosiever is,
> maar of hij ook daadwerkelijk sneller is ... daar
> durf ik gerust aan twijfelen. Hij is al eerder
> geklopt door Van Aert in zuivere sprints, en in de
> Dauphiné maar vooral ook vandaag heeft Wout toch
> bewezen over een echt hoge snelheid te
> beschikken.
>
> Ik denk dat je de ene echt niet zo makkelijk boven
> de andere kunt plaatsen wat sprinten betreft.

Terecht dat je me hier op wijst. Was ook opportunistisch bedoelt met een knipoog.
vd Poel heeft toch ook al wat laten zien in massasprints maar de mannen die v.Aert hier klopt is wel van een ander niveau.
Wat beide heren nu eigenlijk dit seizoen hebben laten zien op de weg zet de prestaties in het veld toch ook wel in een ander daglicht wat mij betreft.
Slimmerd 15 juli 2019 21:12
Bedoel je die Bol die Matthews een sprint in stuurde zonder snelheid?
lodjan 15 juli 2019 21:33
smileys with beer

# 74 en een half winking smiley
ton duk 15 juli 2019 21:40
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Anony, Sub en ton duk in één winnaar allen
> tevreden zijn, het moet niet gekker worden

Geheel eens...
Ik ben gewoon al aan het anticiperen op het Evenepoeltijdperk……
gr
Anony 15 juli 2019 21:56
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slimmerd Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Als Anony, Sub en ton duk in één winnaar
> allen
> > tevreden zijn, het moet niet gekker worden
>
> Geheel eens...
> Ik ben gewoon al aan het anticiperen op het
> Evenepoeltijdperk……
> gr


grinning smiley
Anony 15 juli 2019 21:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vreemd hoe het kan keren een goeie maand terug
> leken we in België qua sprinters in armoede te
> leven.
> Een dikke maand later heeft Wout van Aert twee
> massasprints gewonnen op WT-niveau.
> Hebben we met Tim Merlier iemand die het in zich
> heeft om ook uit te groeien tot een topsprinter en
> is er met Philipsen een piepjong supertalent van
> 21-jaar die zich in de Tour uitstekend
> manifesteert in het springgewoel.


Doorstoten en bevestigen is altijd de zwaarste stap. Maar van 'armoede' is inderdaad tijdelijk geen sprake meer. Al staat Nederland natuurlijk nog een serieuze streep voor qua sprinters.
Miquel1983 16 juli 2019 00:14
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> [twitter.com]
> 18080 Landa


Barguil zegt dat hij niets kan doen aan de val van Landa, maar het is wel zijn schuld want hij rijdt zelf tegen het achterwiel van Alaphilippe aan. Sneu voor Landa; die heeft al genoeg pech in grote rondes gehad.
opoeepo 16 juli 2019 01:30
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> VeloStatistics
> ‏
>
>
> Meeste ritzeges in de eerste 10 dagen van de Tour
> per team:
>
> 6 - 1980 - TI-Raleigh
> 5 - 1955 - Faemino
> 4 - 2019 - Team Jumbo-Visma
> 4 - 2017 - Quick Step
> 4 - 2016 - Dimension Data
> 4 - 2003 - Fassa Bortolo
> 4 - 1999 - Saeco
> 4 - 1997 - Telek

4 - 1976 - Flandria Velda of, liever Freddy Maertens, die er van de volgende 12 nog eens 4 won.
Prikdude 16 juli 2019 08:52
Voor het album van Barguil.....

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen