Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Andere Tijden Sport

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 14 juli 2019 23:49
Voor degenen die het gemist hebben een aanrader: [nos.nl]
Luijt 15 juli 2019 10:23
Zeker. Prachtige aflevering.
Koppizoektwachtwoord 15 juli 2019 11:00
Ik heb het nog niet gezien, toch een kanttekening. Niet-Brabanders hadden het in die ploeg moeilijker. Arnhemmer Cees van Espen won in '65 als eerste Gelderlander een Tourrit (en bijna het geel), namens de Pellenaarsploeg. In De Gelderlander van zaterdag jl zegt hij over d'n Pel: 'Hij hield van de Brabantse wielrenners. Dat was een kliek en daar hoorde ik niet bij. Het was ook best eenzaam soms in die ploeg. (...) Pellenaars riep vaak maar wat (...) Toen de sponsor stopte, zocht Pellenaars voor alle Brabanders een ploeg, maar niet voor mij'.
veluweracer 15 juli 2019 13:30
De trainingen stelden toen schijnbaar weinig voor. Heel apart om het amateurisme van die profploeg te zien. Het verwondert me des te meer dat ze er blijkbaar ook nog goede resultaten mee behaalde. De mens van toen was intrinsiek sterker vermoed ik.
Horsie is back 15 juli 2019 14:12
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> De trainingen stelden toen schijnbaar weinig voor.
> Heel apart om het amateurisme van die profploeg te
> zien. Het verwondert me des te meer dat ze er
> blijkbaar ook nog goede resultaten mee behaalde.
> De mens van toen was intrinsiek sterker vermoed
> ik.

Je ziet wel eens statistieken voorbij komen, dat de moderne jeugd fysiek slechter presteert dan hun leeftijdsgenoten van twintig jaar of langer geleden.
Gevolg van voornamelijk verstedelijking, minder beweging et cetera.
Maar sporters behoren tot het slag dat al vaak bij voorbaat in fysieke goede doen is of toch al snel geraakt. Fitter wordt.
Alle jonge mensen van alle tijden, gezond van lijf en geest, zullen potentieel gezien (outliers uitgezonderd) niet zoveel van elkaar verschillen.
Motivatie, voeding, trainingsvormen maken het verschil. De hardloper, die anno 2019, nog als Zatopek traint, zal de wereldtop niet halen.

Horsie stootte recent op een bewering, dat de bekendste eeuweling van dit prikbord, in een uur verder kwam dan een ongetrainde twintiger.
Lapzwans, denkt Horsie er dan vlug even bij.

Evolutionair mag je er gerust van uitgaan, dat de mens niet altijd even sterk geweest zal zijn. Hetzij sterker of iets zwakker, absoluut gemeten.
Dit geldt zelfs voor de verschillen tussen man en vrouw.
veluweracer 15 juli 2019 15:48
Wat die boerenjongens mee hadden was dat ze konden bikkelen. Gewend aan zware lichamelijke arbeid. De meeste wielrenners tegenwoordig hebben vaak zelfs niet eens gewerkt voordat ze wielrenner worden.
opoeepo 15 juli 2019 16:35
Een krantenwijk toch wel, zeker?
veluweracer 15 juli 2019 19:16
Maar dan wel een krantenwijk op het winderige platteland of in een heuvelig Limburgs dorp.
Eddy Veen 15 juli 2019 19:24
veluweracer 16 juli 2019 05:39
Mijn History Moment

HISTORY

GISTEREN

18:50 - 19:00

Eddy Merckx, het beest onder de wielrenners, maakte zich onsterfelijk door de vele zeges die hij behaalde in verschillende wielerrondes. Wielerfan en sportjournalist Robert Janssens beschrijft zijn grootste overwinning: de Tour de France van 1969.

Voor diegene met ZiggoGo is dit terug te zien.
lodjan 20 juli 2019 11:04
Ik heb er van genoten!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen