Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Telegraaf: ''Perfect dopingmiddel' maakt opmars in wielrennen en Tour-peloton'

Gepost door tvm 
tvm 15 juli 2019 09:06
Klik hier voor meer informatie
lodjan 15 juli 2019 09:37
Al meer dan 10 jaar in het nieuws en in het peloton: [www.fietspraat.nl] en [www.dopingautoriteit.nl].
Duh 15 juli 2019 09:59
Dus?
Als er signalen zijn dat het nu weer meer gebruikt wordt, terwijl "Wij het onderzoek naar dit product juist op een laag pitje hadden gezet, omdat we het niet meer als een groot probleem zagen.” lijkt het me zeer relevant.
Sub Culture 15 juli 2019 10:19
Bij Jumbo-Visma reageert Merijn Zeeman verbaasd. ‘Juist omdat wij dit jaar weer overal meedoen om de prijzen, heerst bij ons het gevoel dat er momenteel vrij zuiver wordt gekoerst. Deze geluiden over Aicar ken ik niet.’
lodjan 15 juli 2019 11:02
Zeker, het was extra info ter duiding. De naam Aicar kwam me bekend voor.
Horsie is back 15 juli 2019 11:43
Aicar named desire zal het wel wezen. Toen Einstein het had over de oneindige stupiditeit van het mensdier had hij het vast ook over wetenschappers. grinning smiley
Leon 15 juli 2019 11:44
Nu maar hopen dat mevrouw Van Zetten uit Tiel de artikelen over ketonen en aicar niet door elkaar haalt...
Tjappie2 15 juli 2019 11:54
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aicar named desire

Ik wens niet te veel veren uit te delen, maar deze vond ik dermate goed gevonden dat ik toch even moest lachen.
Luijt 15 juli 2019 12:16
Tjappie2 15 juli 2019 12:17
Ja. Sorry daarvoor.
veluweracer 15 juli 2019 13:58
Vandaar dat ze allemaal ook zo scherp staan. Ze moeten wel aan de ketonen bij gebrek aan enige reserve in de vorm van vet op het lijf.
Horsie is back 15 juli 2019 14:18
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaar dat ze allemaal ook zo scherp staan. Ze
> moeten wel aan de ketonen bij gebrek aan enige
> reserve in de vorm van vet op het lijf.

Die reserve valt wel mee. Thomas ongelooflijk maar waar de Gendt kan er zo'n 15 etappe's mee winnen.
Maar de vermogen/gewicht verhouding mag niet al te zeer verstoord worden.
Want ook tijdelijk gewichtsverlies in de vorm van te veel zweetverlies vermindert de prestatie.
Ron de Renner 15 juli 2019 14:40
Erg warrig artikel van de Telegraaf. Aan de ene kant wordt gesproken over een 'spectaculair', 'perfect' en 'sterk prestatie bevorderend' middel, maar elke expert die aan het woord komt geeft aan dat er nul bewijs is voor verbeterde sportprestaties.
veluweracer 15 juli 2019 15:42
De Gendt ziet er inderdaad dikbevleesd uit. Ik denk hij voornamelijk op kracht klimt. Wat als hij aan de Ketonen gaat?
el:equipo 15 juli 2019 20:22
Rijdt hij podium in de Girospinning smiley sticking its tongue out

Overigens kwam Wuyts nog met een Indianen-mededeling dat er een verhaal de ronde doet dat er 1 ploeg is die Aicar in de bidons doet, zonder dat de renners dat weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 20:28 door el:equipo.
Nomath 15 juli 2019 23:20
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Erg warrig artikel van de Telegraaf. Aan de ene kant wordt gesproken over een 'spectaculair',
> 'perfect' en 'sterk prestatie bevorderend' middel, maar elke expert die aan het woord komt geeft aan
> dat er nul bewijs is voor verbeterde sportprestaties.

"Nul" is wel erg bezijden de waarheid. Lees alleen maar de Conclusions van dit verhaal en je weet dat vooral het wetenschappelijke bewijs ontbreekt. Dat kan inderdaad nog jaren duren omdat dat een moeizame klus is. Voor EPO ontbreekt het wetenschappelijke bewijs ook nog steeds. Gelukkig is EPO al lang wél verboden in het wielerpeloton.
Horsie is back 15 juli 2019 23:53
Overbelasting, Overreaching, Overtraindheid.
Op die weg zal de survivaldrug hoogstwaarschijnlijk goed scoren, maar wat zijn de effecten bij energiebalans in evenwicht?

In de bergetappe's is het gewichts- en energiemanagement het allerbelangrijkste. Elke gratis kg heeft echt veel impact, maar fouten worden ook overeenkomstig bestraft. Froome won de Giro 2018 hiermee. De vraag is dan altijd: hoe gemakkelijk kan dit naturel?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen