Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Laurens ten Dam stopt na dit seizoen

Gepost door Anony 
Anony 15 juli 2019 22:58
Hoorde zonet 'per direct' in de Avondetappe, maar dat lijkt wat voorbarig.


Laurens ten Dam is bezig aan zijn laatste seizoen als profwielrenner. De 38-jarige Nederlander van CCC Team heeft dat bekendgemaakt in zijn eigen podcast.

"Ik zal altijd blijven fietsen, maar ik weet niet of je dat wielrennen mag noemen", zegt Laurens ten Dam. "Maar ik stop als prof. In november word ik 39 en dan ben ik 17 jaar profrenner geweest. Dat had ik van tevoren niet gedacht."

Ten Dam begon in 2002 bij de opleidingsploeg van Rabobank en reed later voor Bankgiroloterij, Shimano-Memory Corp, Unibet.com, Rabobank, Belkin, Lotto-Jumbo, Giant-Alpecin en Sunweb. Vorig jaar stapte hij over naar het CCC Team van Greg Van Avermaet.

Vorige week donderdag kwam Ten Dam tijdens de Ronde van Oostenrijk nog hard ten val. "Ik ben blij dat ik dit jaar nog wel wat koersjes kan en mag rijden. Want zoals ik daar onder die vangrails lag, had ik het niet willen eindigen", aldus Ten Dam, die verwacht dat de Ronde van Lombardije in oktober zijn laatste koers wordt.

Bron: Sporza



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2019 23:00 door Anony.
Eddy Veen 15 juli 2019 23:18
Bij de avondetappe werd beweerd dat hij per direct stopt.
tvm 15 juli 2019 23:43
Had 3 jaar geleden al moeten stoppen, wat jullie? Of mag ik dat niet zeggen omdat hij een podcast heeft?
Prikdude 15 juli 2019 23:44
Was al een paar jaar geen renner meer, maar wel prof omdat betaald krijgen daarin bepalend is.

Met een fluim kwijl uit de oralen een worst roosteren zal toch het beklijvende beeld van hem blijven. Al moet Ten Dam zeker geen rukker genoemd worden, of de perfecte identificatie in de ultiem Nederlandse campingsport.

Jammer van die ene overwinning in het Criterium International, anders had hij gewoon door kunnen gaan voor de Nederlandse Stéphane Goubert. Al kun je je afvragen of zeges in teloor gegaande koersen nog wel zeges zijn. De renner Ten Dam en het Criterium International, beiden bestaan al enkele jaren niet meer.
Leon 16 juli 2019 00:01
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de avondetappe werd beweerd dat hij per direct
> stopt.

Nee, er werd gezegd dat hij stopt, dat hij een flinke blessure heeft maar nog wel een paar kleine koersen rijdt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 00:02 door Leon.
Horsie is back 16 juli 2019 00:24
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had 3 jaar geleden al moeten stoppen, wat jullie?
> Of mag ik dat niet zeggen omdat hij een podcast
> heeft?

Rintje says no.
Horsie is back 16 juli 2019 00:28
Seriously, Prikdude.
D.R.E. 16 juli 2019 04:43
veluweracer 16 juli 2019 06:09
[www.google.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 06:12 door veluweracer.
veluweracer 16 juli 2019 06:14
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 06:14 door veluweracer.
Fcdh 16 juli 2019 06:39
Zie hem zo nog rondrijden in zijn Unibet tenue.
Behoorlijk wat klimpotentie maar is er voor mijn gevoel nooit echt uitgekomen.
Bau & Lau tour was natuurlijk 2 weken top voor het Nederlands wielrennen en dat was ook meteen zijn persoonlijke hoogtepunt denk ik?
Wanny 16 juli 2019 08:38
Publicitair is het natuurlijk altijd wel een interessante renner geweest. En volgens mij hadden ze hem er ook altijd wel graag bij in een ploeg.
Eindhovuh 16 juli 2019 09:01
Het voorbeeld van hoe moeilijk het is om een etappe te winnen zonder een goede sprint.
Blueprint 16 juli 2019 09:16
Dan mis je zomaar even Ten Dam's brute tijdritzege, waarin hij o.a. Kiryienka een pak slaag geeft:
[www.procyclingstats.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 09:19 door Blueprint.
Lucho Herrera 16 juli 2019 09:47
Laurens ten Dam. Een wielerfan die het schopte tot profwielrenner. Hij kwam niet uit een wielermilieu en zocht het vanaf jonge leeftijd zelf uit. Altijd een avontuurlijke instelling gehad. Want welke jonge amateur wielrenner gaat er nu in een oud, verwaarloosd anti-kraak pand in Cadier en Keer wonen? Daar in de buurt van Maastricht ontmoette hij zijn vriend en leermeester Karsten Kroon. Die gaf hem de adviezen voor een wat gestructureerder leven als renner. En hard trainen in Limburg, de Voerstreek en Ardennen bleek nooit een probleem voor ten Dam. Op die manier heeft hij een mooie erelijst qua ereplaatsen opgebouwd:

9e en 13e in de Tour
8e in de Vuelta
8e en 10e in Zwitserland
13e in Dauphine
9e in Catalonië
7e in ronde van Duitsland
8e in Californië
5e in 4daagse van Duinkerken
8e in ronde van Luxemburg

Daarnaast hielp hij zowel Menchov als Dumoulin aan de eindzege in de Giro.
En 10 keer starten in de Tour en 10 keer Parijs halen is ook een prestatie om trots op te zijn.
ton duk 16 juli 2019 09:53
thumbs up Laurens verdient wel wat eer
gr
Poggio 16 juli 2019 09:59
Ik vind dat Ten Dam ook wel wat meer eer verdient. Zeker geen (veel)winnaar, maar wel een goede prof. Bovenstaand lijstje bewijst volgens mij dat Ten Dam zeker geen prutser is.
Cecchini 16 juli 2019 11:56
Ten Dam is vooral een fantastische kerel. Een vleesgeworden stripfiguur
Horsie is back 16 juli 2019 12:34
Ten Dam doet Horsie vooral denken aan de legendarische crime-fighter Ten Damme, oh nee, Jean-Claude van Damme.
Tinuz 16 juli 2019 15:23
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 12:16 door Tinuz.
Frederik D. 16 juli 2019 17:18
Minnaard, fietsend bij Wanty, ook. Tijd om het familiebedrijf over te nemen. Zal hij dan als amateur doorgaan? Hij nam tweemaal deel aan de Tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 17:19 door Frederik D..
veluweracer 16 juli 2019 20:06
Niemand kon zo er na de finish zo onsmakelijk uitzien als Ten Dam. Daar maakte hij echt indruk mee op anderen.
opoeepo 16 juli 2019 22:34
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Minnaard, fietsend bij Wanty, ook. Tijd om het
> familiebedrijf over te nemen. Zal hij dan als
> amateur doorgaan?


Dat zal het familiebedrijf niet overleven, vrees ik.
D.R.E. 17 juli 2019 15:07
Net zo vieze man als die eruit ziet. Karsten Kroon heeft wel eens verteld dat dagelijks douchen er niet bij is, bij onze Laurens. Baheye rolling smiley
opoeepo 17 juli 2019 17:50
Dagelijks douchen is volstrekt overbodig.
MarkV 17 juli 2019 17:52
Ongezond zelfs, slecht voor je huid en ondermijnt je immuunsysteem.
Luijt 21 juli 2019 10:58
Het is al een tijdje ook echt wel klaar met de prestaties van Laurens. Goed moment om te stoppen. Als ie maar niet de Tuitertachtige kant op gaat na zn carrière.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 10:58 door Luijt.
Horsie is back 21 juli 2019 11:28
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is al een tijdje ook echt wel klaar met de
> prestaties van Laurens. Goed moment om te stoppen.
> Als ie maar niet de Tuitertachtige kant op gaat na
> zn carrière.

U bedoelt toch niet dat ie dan voor de slimste mens gaat spelen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen