Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eerste rustdag. Voor al uw overwegingen

Gepost door Cecchini 
Cecchini 16 juli 2019 12:09



Egan Bernal is geboren in Zipaquirá, Colombia, dus het lijkt mij sterk dat hij ooit van Snollebollekes heeft gehoord. Toch zag ik hem vrolijk meedoen in een negen seconden durend filmpje dat zijn ploeg Ineos tijdens de Tour online zette. Te zien is hoe de renners, bij wijze van warming-up, in de bus los gaan op de Snollebollekes-hit Links, rechts.

‘Welkom in de feesttent. Doe maar lekker maf. ’t Is jammer van de zolder, maar het dak dat gaat eraf.’

En ik maar denken dat het zo’n serieuze boel was, daar bij Ineos.

Wie goed kijkt, ziet voor in de bus Wout Poels uit Meerlo aan de knoppen draaien. Sfeermaker en meesterknecht ineen. Keurig synchroon gaan de handen van zijn ploegmaten heen en weer, voordat ze die dag zichzelf weer met gevaar voor eigen leven van een berg af zullen laten storten.

Om eerlijk te zijn is Ineos, het voormalige Sky, nooit mijn favoriete ploeg geweest. Te poenerig. Te veel gezever over marginal gains. Altijd maar berekenend koersen. En het ene jaar met een orka op je shirt rijden om een campagne tegen vervuiling in de oceaan tegen te ondersteunen, en het andere jaar doodleuk met Ineos, een van de grootste producenten van plastic in Europa, in zee gaan.

Maar vooral: altijd ergens het onderbuikgevoel hebben dat het niet in de haak is wat daar gebeurt. Verdachte pakketjes, vage koeriers, al die kopmannen met astmaproblemen. En als je er echt niet meer onderuit komt, gewoon de allerduurste advocaten op de zaak zetten, zodat je toch weer vrijuit gaat.

Dat was voor mij Ineos.

Maar in negen seconden is dat beeld volledig gekanteld. Ik ben om. Er wordt helemaal niet gerommeld met pakketjes in die bus. Welnee, er wordt gefeest. Plezier gemaakt. Kijk ze nou, al die nationaliteiten synchroon van links naar rechts, meedeinend op Snollebollekes.

Dit is pas een vriendenteam! Wat zeg ik: een voorbeeld voor de rest van de wereld. Als iedereen nou voortaan gewoon gezellig met elkaar los zou gaan op Snollebollekes, dan was er heus geen ellende meer op aarde.

Bij Sunweb is het een treurige boel op dit moment. Alle belangrijke mannen zijn geblesseerd, het team rijdt doelloos rond, er klinkt gemopper over te strakke protocollen, doktoren durven nauwelijks meer diagnoses te stellen en Tom Dumoulin is op weg naar de grote concurrent. Als er al muziek wordt gedraaid in de bus, dan is het waarschijnlijk Waarheen, Waarvoor van Mieke Telkamp.

Gelukkig is de oplossing dichtbij. Wout Poels wil nog één keer in zijn loopbaan kopman zijn en dat kan niet bij Ineos. Haal Wout naar Sunweb en binnen negen seconden loopt iedereen weer met een grote glimlach op zijn gezicht. Succes verzekerd.

Door Iwan Tol
Cecchini 16 juli 2019 12:31
Niet om Pyama te jennen, maar Astana is voor mij toch wel de grootste tegenvaller deze Tour. In het hele voorseizoen (klassiekers en kleinere etappe koersen) de beste ploeg, maar in de Tour is het ver onder de maat. Gisteren 2 man bij de eerste 100 (Lutsenko 50-ste en Fuglsang 51-ste). Luis Leon is geen schim meer van eerder dit jaar, en de rest maakt op mij een uitgebluste indruk (ploegentijdrit 10e).
Aerts 16 juli 2019 12:50
Bah 'snollebollekes', dat is toch de Brabantse versie van de 'kromme jongens'.
Sub Culture 16 juli 2019 12:57
Eeuwig zonde dat Pinot gisteren serieus wat tijd verloor.
Enige fout die hij tot nu toe maakte.
Tot twee keer toe nog net voor Alaphilippe en zijn ploeg oogt sterk, zie ook ploegentijdrit.
Podiumrijp.
Mag van mij verdorie zelfs winnen.
lodjan 16 juli 2019 13:03
Kommie uit Naluk of de Poeluk?
Pyama 16 juli 2019 13:05
Eens. Eerlijk gezegd verwachtte ik Fuglsang ook niet in de top 5. Dat hele voorjaar moet toch energie gekost hebben. Aan de andere kant: het speelterrein van Astana moet nog komen. Alaphilippe kan het overigens wel.

Wat dan wel mijn top 3 was vooraf:
1. Landa (eeuwig zonde, gisteren)
2. Pinot (eeuwig zonde, gisteren)
3. Kruijswijk
Blueprint 16 juli 2019 13:05
Ik ben onder de indruk van Jumbo, zonder twijfel dé ploeg van deze Tour. DQS en Ineos sterk naar verwachting, Pinot oogt zeer gretig en sterk. Grootste tegenvaller is Bardet, die het hele seizoen al een fletse indruk maakt. Astana had ik in deze fase niet veel meer van verwacht, denk dat we die nog in de bergen gaan zien. Movistar idem, wel jammer dat Landa weer pech heeft gehad. Zou Greipel nog eens top-10 gaan sprinten?
El Chaba 16 juli 2019 13:17
Kruijswijk heeft nog geen enkele pech gekend, in tegenstelling tot een aantal van zijn concurrenten, én hij heeft nog extra tijd gewonnen dankzij de ijzersterke ploegentijdrit van Jumbo-Visma. Kortom, ik geef hem nu een stuk meer kans op het podium dan ik vooraf gedacht had.
Horsie is back 16 juli 2019 13:22
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eeuwig zonde dat Pinot gisteren serieus wat tijd verloor.
> Enige fout die hij tot nu toe maakte.

Zekers.
Als het spel op de wagen is zijn er nog 37,5 km te rijden.
Toch had de groep Pinot halverwege de bende bijna weer in het vizier en daarna liep de achterstand toch weer behoorlijk op.
De kopgroep reed de 37,5 km/h gemiddeld een halve meter per seconde harder (56,7 km/h vs 54,9 km/h).
Het individu, dat vanuit de tweede groep in zijn eentje de kloof had willen overbruggen had Popeye moeten smeken om een blik spinach.
Op zo'n moment zie je ineens dat het wielrennen soms veel meer een teamsport is dan een individuele sport.
Blueprint 16 juli 2019 13:26
Met de kanttekening dat hij weinig indrukwekkend was in de enige aankomst bergop tot nu toe. Natuurlijk niet echt zijn type bergrit, maar van de klassementsrenners was alleen Bardet slechter.
Horsie is back 16 juli 2019 13:26
Zo lang de Tour in het eindgevecht op elke klim kilometer verloren kan worden zijn veel bespiegelingen niet veel beter dan die van de weerman.
Cecchini 16 juli 2019 13:27
Dan maar eens een cijferlijstje op rangorde van het Geldklassement na 9 etappes

1. Jumbo-Visma – €66.560

Een 10 min. De min is gebaseerd op de 2 Bennett affaires. Voor Kruijswijk uitrijden en gisteren als klassementsrenner de knecht gaan uithangen op een beslissend moment. Ik moest denken aan de Klau Peter Thaler affaire bij de Raleigh ploeg.

2. Lotto Soudal – €53.530

Een 9. Een historische etappe zege, de klimtrui, veel in de aanval, en Ewan die meedoet om de prijzen.

3. Deceuninck-Quick-Step – €43.750

Een 9. Twee etappe zeges, Alaphilippe al een tijd in het Geel, maar het onaantastbare van de ploeg is er al een tijdje vanaf door de Noorderbuur

4. BORA-hansgrohe – €32.710

Een 8. Sagan is weer onder de mensen, rijdt weer in het Groen ( de magie ontbreekt echter wel), en Buchman rijdt stiekempjes en anoniem mee in de top 10 van het AK. Schachman is na het fantastische voorseizoen onzichtbaar

5. Bahrain Merida – €29.650

Een zeven. Okay Dylan Teuns pakt een mooie etappe, maar voor de rest is het ondermaats. Mag Cecchini dat zo zeggen.

6. Trek-Segafredo – €27.460

Een 8. Tot gisteren was het een 9. Porte was nog niets overkomen. Ciccone na de Tour weer opvallend, en 2 dagen in het Geel, en Mollema een goede knecht, en de ploeg in zijn geheel was erg zichtbaar in het peloton met hun frisse witte shirtjes.

7. Mitchelton-Scott – €19.930

Een ruime 7. Een tegenvallende ploegentijdrit, Simon Yates rijdt beschamend. Maar broertje Adam schuift ongemerkt mee, en staat er erg goed voor, en met Impey ook nog eens een etappe.

8. Wanty-Gobert – €18.060

Een 8. Omdat ik er niets van verwacht, ze een klein budget hebben maar opvallend meerijden. Meurisse is een welkome verrassing. Heeft hij ausdauer ?

9. Team Sunweb – €14.090

Een 7. Ze zijn nadrukkelijk aanwezig, ondanks de afwezigheid van Dumoulin en Oomen. Matthews ontbreekt het jammergenoeg aan zelfvertrouwen, maar de ploeg is niet bij de pakken gaan neerzitten. Gisteren het beste vertegenwoordigt in de eerste waaier, en dat treintje in de eindsprint zag er best indrukwekkend uit. Ik hoop dat Kelderman nu voldoende ingereden is, en zijn belofte van een klassementsrenner gaat waarmaken. Op basis van talent, grote achterstand, een potentiele rittenkaper. Ik vrees alleen dat zijn persoonlijkheid te kort blijft schieten.

10. Team INEOS – €11.840

Een 8. Rijdt puur voor het klassement, en zie waar ze nu staan. Alles verloopt naar wens.

11. Groupama-FDJ – €11.600

Een zeven. Ze gaan voor het klassement, en dan trekt de wanprestatie van gisteren het gemiddelde cijfer ver naar beneden. Jammer van Pinot, want ik mag hem graag zien rijden. Mooie vent ook.

12. Cofidis – €10.560

Een 5. Kraak nog smaak.

13. CCC – €9970

Een zesje. Van Avermaet heeft zijn beste tijd wel gehad, de Marchi was leuk in de de Gendt etappe, maar kijk naar de rest van de namen van de ploeg, en dan zie je "daar win je de oorlog niet mee

14. UAE Emirates – €8990 "

Een zesje. Dan Martin is de eerste week ongehavend doorgekomen, maar Kristoff heeft het ook niet echt meer, en voor de rest Cecchini wordt er niet koud of warm van

15. Dimension Data – €6860

Een 4. Bakt er al het hele seizoen niets van. Op een opflakkering van Boasson Hagen na, is dit toch wel de meest ketonenloze ploeg, die ik kan aanwijzen

16. Total Direct Energie – €5510

Een 3. Dramatische Calmejeane, en zelfs Terpstra was gisteren niet mee in de eerste waaier. Frankrijk's lelijkste

17. Katusha-Alpecin – €5380[/b]

Een 4. Een falende kopman, en ook al zie ik wel eens Katusha shirtje in beeld, hiervoor alleen sponsor je geen wielerploeg.

18. EF Education First – €5080

Een 6. Waren gisteren in de waaiers het lachertje van de Tour, waardoor de dikke 7 van eerder de Tour naar beneden werd getrokken.

19. AG2R La Mondiale – €4320

Een 5. Bardet is totaal niet overtuigend, en zelfs Naessen gaf zondag niet thuis, terwijl dat het uitgelezen moment voor hem was. De rest van de ploeg ? Ik kan er geen chocolade van maken ondanks de kleur van hun broekjes.

20. Arkéa-Samsic – €3840

Een 6-. Barguil laat weer heel iets zien, en de beste Fransman op Quatorze Juillet was één van hun. Maar geil word ik er nog niet van.

21. Astana – €2960

Een vette 3. Zie boven.

22. Movistar – €2800

Een zeven. Gaan voor het Algemeen Klassement, en met Quintana staan ze er goed voor, maar de tijdrit zal bepalen of hij dit jaar echt mee gaat doen. Landa kan de komende week bepalend zijn voor het koersverloop, maar gezien zijn conduite staat gaat er altijd wel iets mis, zoals gisteren weer liet zien.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 13:31 door Cecchini.
MarkV 16 juli 2019 13:31
Ik juist minder dan ik vooraf dacht gezien de bergrit, niet dat ik hem op die aankomst helemaal vooraan had verwacht maar toch wel minder ver achterop, 15 seconden verliezen op ploegmaat Bennett is geen goed teken.
En ik had Quintana en met name Thomas wat minder goed verwacht .



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 13:33 door MarkV.
Cecchini 16 juli 2019 13:42
Dit was de Klaus Peter Thaler affaire, waaraan ik moest denken toen Bennett gisteren bidons moest gaan halen. Ik denk zelf dat hij gisteren geflikt is.

Dit vond ik een artikel in het Niewsblad van juli 2018



Het huzarenstukje van TI-Raleigh of hoe een “burgeroorlogje” José De Cauwer de overwinning bezorgde in de langste ploegentijdrit ooit

Ploegentijdrit vandaag in de Tour. De ultradiscipline binnen het wielrennen waarin de som van de delen altijd kleiner is dan het geheel. Een uitgelezen kans voor Team Sky om de opgelopen achterstand van kopman Chris Froome bij te stellen. De Britten krijgen in Cholet 35,5 kilometer voor de kiezen. Een heel andere koek was het in 1978.

Toegegeven, het tijdrijden is niet de meest sexy discipline die het wielrennen rijk is. Toch was dat veertig jaar geleden een tikkeltje anders. Net als nu was een ploegentijdrit veelal een prestigeslag tussen de grootste teams in het peloton. Bovendien was de ontknoping ook toen al vaak het gevolg van een heus secondespel onderweg. Neen, de lengte van het parcours, dát was het grote verschil met de huidige ploegentijdritten.

Veertig jaar geleden stonden de teams in de Ronde van Frankrijk immers voor een monsteronderneming. Op 3 juli 1978 hadden de parcoursbouwers tussen Evreux en Caen een ploegentijdrit in petto van - hou u vast - 153 kilometer. Het Nederlandse TI-Raleigh-McGregor ging na ruim drieënhalf uur met de bloemen lopen. C&A volgde op zeven seconden, de andere teams op meerdere minuten.

Halfuur achterstand = 2 minuten in het klassement
Opvallend genoeg maakten die tijdsverschillen in de ploegentijdrit van 1978 niet écht veel uit. Voor het algemene klassement werd namelijk gewerkt met geijkte bonificatieseconden. Zo kregen alle renners van TI-Raleigh 2 minuten voorsprong cadeau op de rest, ongeacht de reële voorsprong. Voor een renner die met zijn ploeg als tiende eindigde op ruim een halfuur bleef de schade dus beperkt tot 2 minuten. Renault-Gitane (het team van latere winnaar Bernard Hinault) verloor bijvoorbeeld een dikke vijf minuten op TI-Raleigh. Dankzij de bonificaties werden er dat uiteindelijk maar 1′ 20".

Voor ploegen die niet echt met het klassement bezig waren, hoefde het dus niet al te hard gaan in de 153 kilometer lange ploegentijdrit naar Caen. Voor TI-Raleigh en C&A was dat een ander paar mouwen. Beide ploegen werkten hun Herculesopdracht af aan een gemiddelde snelheid van net geen 42km/u. Maar er was meer. De TI-Raleigh-ploeg van de legendarische Peter Post werd door een akkefietje binnen het team naar hogere hoogtes gestuwd.



“Burgeroorlogje”
De ploeg zat met renners als Jan Raas, Hennie Kuiper, Gerben Karstens en Gerrie Knetemann barstensvol Nederlandse vedetten in het eendagswerk. Aan Belgische zijde zorgden Wilfried Wesemael, Paul Wellens (oom van Tim Wellens) en latere Sporza-commentator José De Cauwer voor hun inbreng. De Duitse ‘einzelgänger’ was Klaus-Peter Thaler.

Net die laatste zorgde voor onenigheid binnen de rangen. Als de Duitser de ploegentijdrit zou winnen aan de zijde van zijn ploegmakkers zou niet Gerrie Knetemann, maar wel hij de gele trui nemen. Dat was natuurlijk niet naar de zin van de Kneet, herinnert de Ier Sean Kelly zich in zijn biografie ‘Hunger’. “Toen ik in mijn carrière voor Nederlandse teams reed, was ik niet op de hoogte van de vele conflicten die er kunnen spelen. Ik leerde het verhaal pas jaren later kennen, maar bij TI-Raleigh was het indertijd een beetje ‘burgeroorlog’.”

Een Duitser in het geel na 153 kilometer tegen de klok
“Ploegleider Peter Post stond blijkbaar niet te springen om Thaler in het geel te hijsen, maar tegelijk wou hij ook kost wat kost de tijdrit winnen. Knetemann heeft die dag meermaals opzettelijk de rol gelost zodat Thaler telkens krachten zou verspillen om zijn kopman terug bij het team te brengen.”

Hoe hard Knetemann ook zijn best deed, de Duitser wou maar niet lossen. Thaler slaagde er net als onder meer José De Cauwer in om samen met z’n ploegmaats de 153 kilometer lange tijdrit in de kortst mogelijke tijd te overbruggen. Naast twee WK’s veldrijden (1985 en 1987) was de gele trui in de Tour van 1978 het grootste carrièresucces voor de Duitser. TI-Raleigh zou in die bewuste Ronde van Frankrijk trouwens tien ritzeges wegkapen. Een beetje ‘burgeroorlog’ kan dus zeker geen kwaad.
opoeepo 16 juli 2019 13:46
Beter scenario was (gisteren) niet mogelijk.
Kruijswijk heeft een knecht (Bennet), die niet meer aan zijn eigen klassement hoeft te denken.
Pinot, Porte en Fuglsang zullen moeten aanvallen.
Kan een leuke week worden.
tvm 16 juli 2019 13:51
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik juist minder dan ik vooraf dacht gezien de
> bergrit, niet dat ik hem op die aankomst helemaal
> vooraan had verwacht maar toch wel minder ver
> achterop, 15 seconden verliezen op ploegmaat
> Bennett is geen goed teken.
> En ik had Quintana en met name Thomas wat minder
> goed verwacht .

Gister idd een grote fout gemaakt door de ploegleiding van TJV. Ik hoor sommige roepen dat de verhoudingen nu duidelijk zijn en Kruijswijk kopman is, maar ik moete nog zien of Steven beter dan George bergop gaat zijn.
Anony 16 juli 2019 14:16
Beetje vreemd dat je dat bij Bahrein geen Colbrelli, bij Trek geen Stuyven en bij UAE geen Philipsen (jongste renner in deze Tour) vernoemt.
Heisenberg 16 juli 2019 14:26
Maar verder complimenten voor het mooie overzicht!
Cecchini 16 juli 2019 14:29
Waren die dan zo opvallend ? Trek krijgt trouwens van mij een goede recensie, en daar wordt ook Stuyven mee bedoeld. Maar Phillipsen en Colbrelli (ze waren inderdaad niet slecht) hebben geen bijzondere uitschieters laten zien en het cijfer van de ploeg niet erg mee omhoog getrokken. Teunissen, van Aert, Groenewegen heb ik overigens ook niet bij naam genoemd.
Anony 16 juli 2019 14:52
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar Phillipsen en Colbrelli
> (ze waren inderdaad niet slecht) hebben geen
> bijzondere uitschieters laten zien en het cijfer
> van de ploeg niet erg mee omhoog getrokken.

Ik vind Philipsen net wel opvallend rijden. Als je als 21-jarige debutant verschillende keren Sagan en co weg durft zetten in de sprintvoorbereiding - wat nog bijna tot een sprintzege van Kristoff leidde ook - en zelf een paar uitslagen weet te rijden, dan doe je het gewoon heel goed. Zeker ook aangezien hij dit seizoen al meermaals opgebrand leek.
El Chaba 16 juli 2019 15:46
Een 9. Twee etappe zeges, Alaphilippe al een tijd in het Geel, maar het onaantastbare van de ploeg is er al een tijdje vanaf door de Noorderbuur.

Dat is niet zo heel raar. Nu word er met gelijkere middelen gestreden.
Sub Culture 16 juli 2019 15:46
Schitterend verhaal en zo'n ploegentijdrit met een soortgelijk bonificatiesysteem zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden.
Tjappie2 16 juli 2019 15:55
Is volgens mij nog niet eens zo lang geleden in de tour ook wel een keer gedaan (volgens de Engelstalige Wikipedia o.a. in 2004).

Wat mij dan weer leuk lijkt: een Tourstart met een koppeltijdrit. Ze rijden toch met een even aantal renners (8 man). Dus koppeltjes van twee is geen probleem. De ploegleiding mag beslissen wie aan wie gekoppeld wordt.
Slimmerd 16 juli 2019 16:22
Dan kunnen we ook een Trentin bij Mitchelton gaan benoemen.
veluweracer 16 juli 2019 16:56
De stem van Sagan past niet bij zijn persoonlijkheid. Zo ontzettend jammer dat hij niet over zo'n krachtige Bas beschikt als Van Aert.
Remko 16 juli 2019 16:59
Van Aert zeer goed. Maar VDP is beter.
Curzio 16 juli 2019 17:02
Frederik D. 16 juli 2019 17:24
Toch jammer voor Bennett, vind ik.
Slimmerd 16 juli 2019 17:34
Grappig, of was dit serieus bedoeld?
Andere Peter 16 juli 2019 17:37
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 17:40 door Andere Peter.
Clavan 16 juli 2019 17:55
Van wat ik gelezen heb is het toch echt Bennet zijn eigen ‘fout’. Je kan het wel de ploegleiding aanrekenen dat ze hem niet gelijk weg gestuurd hadden. Maar waarschijnlijk voelde hij zich zo sterk dat hij dacht ‘ dat fiks ik wel even’. Gelukkig blijkt maar weer dat wielrennen geen computerspel is ( op Ineos na dan).
Eindhovuh 16 juli 2019 19:00
Ik vind van der Poel vrij onopvallend nog deze Tour.
Blueprint 16 juli 2019 19:33
George rijdt in het beste geval met zeer veel pijn, moeite en krampachtig aanklampen top-10. Mocht Steven slechter dan dat zijn, hetgeen te betreuren zou zijn, dan zou ik daar als ploeg geen doel van maken, maar hopen op een fraaie Nieuw-Zeelandse ritzege door middel van aanvallend koersen.
veluweracer 16 juli 2019 19:53
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind van der Poel vrij onopvallend nog deze
> Tour.

Die zal best op de afspraak zijn straks in de bergen. Ik verwacht veel van hem. Dat wegstoppen zie ik als iets positiefs.
PVW 16 juli 2019 20:17
In de nederlandse berichtgeving lijkt het inderdaad eigen schuld dikke bult. Maar Bennetts eigen reactie luidde iets als: het was chaos op de oortjes, ik werd teruggeroepen, maar toen ik bij de auto kwam was men in de auto verbaasd.
PVW 16 juli 2019 20:17
Kan het bericht zelf even niet terug vinden.
Slimmerd 16 juli 2019 20:29
Deze bedoel je denk ik?

"The radios were a bit sketchy and we all got our wires crossed. I ended up going back to get bottles, which was really weird. I don't really know why I was going back but I was under the impression I needed to get them, but the boys didn't even need them. The team car was also confused, they said it was a good moment and we turned the corner and it was full gas with a crosswind and the race blew to pieces, and that was it."
PVW 16 juli 2019 20:51
Haha ik las hem net, twee topics onder deze over de JV ploegleiding.
Vlaflip76 16 juli 2019 21:01
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ik maar denken dat het zo’n serieuze boel
> was, daar bij Ineos.

Het grootste feestvarken van Ineos is er natuurlijk niet bij deze tour. Zou dat het verschil maken?
Horsie is back 16 juli 2019 21:07
Horsie breekt op deze rustdag graag een lans voor Bert van der Lans (87) met 71 kruisjes. Hij had zich vooraf (Vierdaagse) al niet piep meer gevoeld.
En on-topic Horsie?

Na de eerste dag met succes te hebben voltooid, stapt de man op de fiets, valt eraf, en breekt een sleutelbeen. Morgen start ie doodleuk weer.

Disclaimer: There's no success like failure, but failure is no success at all.
merijntje mortirolo 16 juli 2019 22:15
-
Helaas DNSje voor Bert, morgen.

Ik moet helaas wel naar Nijmegen, Weurt en fucking Wychen.
Eddy Veen 16 juli 2019 23:18
Als ex-Vierdaagseloper (‘88-‘95) en liefhebber van records stelt dit mij teleur. Er is iemand die dit jaar voor zijn 70ste kruisje gaat. Voor records is het trouwens een bijzondere dag. Anne Brasz-Later uit Utrecht vierde vandaag haar 113de verjaardag. Nog nooit was de op een na oudste Nederlander/Nederlandse zo oud. De oudste, Geertje Kuijntjes, hoopt vrijdag 114 kaarsjes uit te blazen. Zij liep 40 Vierdaagsen. Om dit off-topicverhaal af te ronden, Eelke Bakker, de oudste man van Nederland, is van 28 juli 1910.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 23:18 door Eddy Veen.
Andere Peter 17 juli 2019 00:29
Het is wel een beetje nu of nooit, ja. Kruijswijks beste kans op podium ooit, En mogelijk komt hierna geen betere kans meer.
Eddy Veen 17 juli 2019 01:05
Zou Kruijswijk tekenen voor een derde plaats? Misschien hoopt hij stiekem op een overwinning. Dan moeten de drie boven hem ergens breken en hij niet. De kans is klein, maar niet nul. Het zou wat zijn als hij bergop bij Ineos wegrijdt. Ik ben bang dat het omgekeerde gebeurt.
opoeepo 17 juli 2019 01:29
Thomas is geen aanvaller, maar een volger, die driehonderd meter van de top nog wat extra's heeft.(had)
Bernal lijkt me toch iets te aardig en nederig om zelf initiatief te nemen.
Kruiswijk heeft wel vaker aangevallen. Vraag is of hij ze op achterstand kan houden.
Pinot, Uran, Porte, Fuglsang, die geen van allen een slechte indruk maken, maar werden verrast
zullen de aanval moeten kiezen.
Het worden elf mooie dagen.
En dan zijn er de broertjes Yates, die van rugnummer wisselen om verwarring te stichten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 01:40 door opoeepo.
lodjan 17 juli 2019 06:22
Hopelijk wordt de Iseran niet geschrapt. Kruijswijk kan hier revanche nemen op de sneeuwmuren en we weten nog niet wat Thomas kan op grote hoogte. Misschien ligt hier zijn zwakke plek, zoals bij Valverde. Vorig jaar zijn ze zo hoog niet geweest.
lodjan 17 juli 2019 06:42
Even gecheckt: vorig jaar was de hoogste col 2215 meter. Dit jaar zijn er vier hoger waaronder de 2600-plussers Galibier en Iseran.

Dit is echter was Thomas zei na de presentatie van de Tour afgelopen najaar:
Ik zou in juli graag mijn titel verdedigen. Het is duidelijk een zware Tour met al die cols boven de 2.000 meter, maar ik ben daar niet bang voor. Ik reageer goed op hoogte. 
ton duk 17 juli 2019 09:00
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om dit
> off-topicverhaal af te ronden, Eelke Bakker, de
> oudste man van Nederland, is van 28 juli 1910.

Wat uwes een goede 2e maakt ?
gr
Eddy Veen 17 juli 2019 09:37
Nee, ik moet nog even. Ik ben precies 34 jaar ouder dan Jelle van Gorkom en acht maanden dan Peter Winnen.
MarkV 17 juli 2019 09:55
In Zwitserland had hij ook geen moeite met de Rettenbach
lodjan 17 juli 2019 10:17
lodjan 17 juli 2019 10:25
Dat was vier jaar geleden. Hij werd er toch afgereden door Pinot, Pozzovivo en Spilak. Een piepjonge Superman kon ie nog bijhouden. Het overtuigt me nog niet.
opoeepo 17 juli 2019 10:48
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even gecheckt: vorig jaar was de hoogste col 2215
> meter. Dit jaar zijn er vier hoger waaronder de
> 2600-plussers Galibier en Iseran.
>
> Dit is echter was Thomas zei na de presentatie van
> de Tour afgelopen najaar:
> Ik zou in juli graag mijn titel verdedigen. Het is
> duidelijk een zware Tour met al die cols boven de
> 2.000 meter, maar ik ben daar niet bang voor. Ik
> reageer goed op hoogte. 


De Iseran zag er eergisteren vrij onbegaanbaar uit.

[sporza.be]
MarkV 17 juli 2019 10:59
Je laat het klinken alsof hij op minuten werd gereden. Hij hield de schade prima beperkt, luttele seconden op die anderen en een half minuutje op Pinot, maar die staat al op minuten (na de tijdrit al helemaal).
En vier jaar geleden inderdaad, toen was hij nog geen schim van de Tourwinnaar van vorig jaar. Thomas is er in die 4 jaar relatief meer op vooruit gegaan dan bv een Pinot.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 11:01 door MarkV.
lodjan 17 juli 2019 11:09
Hoop doet leven winking smiley
Nomath 17 juli 2019 11:41
Als je gewoon naar het klassement van nu en hun ambities kijkt, verdient Ineos de 10-min. Van de ploeg Ineos is Luke Rowe, die hier zelden genoemd wordt, de grote locomotief. Hij en slechts enkele anderen hebben Pinot, Fuglsang en Porte op achterstand gereden. Daar heeft Jumbo niets aan bijgedragen.
Het minnetje is voor hun ploegentijdrit.
Horsie is back 17 juli 2019 12:17
Horsie ziet nog geen wagentje achter een locomotief van positie wisselen.
Simeone 17 juli 2019 13:54
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je gewoon naar het klassement van nu en hun
> ambities kijkt, verdient Ineos de 10-min. Van de
> ploeg Ineos is Luke Rowe, die hier zelden genoemd
> wordt, de grote locomotief. Hij en slechts enkele
> anderen hebben Pinot, Fuglsang en Porte op
> achterstand gereden. Daar heeft Jumbo niets aan
> bijgedragen.
> Het minnetje is voor hun ploegentijdrit.

Wie heeft er feitelijk gesuggereerd dat Jumbo een bijdrage heeft geleverd aan de achterstand van Pinot, Porte Fuglsang etc...??
ton duk 17 juli 2019 14:01
Niemand en eigenlijk was TJV.NL maar matig vertegenwoordigd ...maar ja , ze wonnen dan weer wel die dag en dat verbloemd
gr
JW 17 juli 2019 14:09
Mee eens.
Puur uitgaande van de klassementsambities is Ineos de ploeg die de meeste veren verdient.
Hoe graag ik Kruijswijk ook een mooie eindklassering (podium) gun, zijn kansen daarop zijn voor mijn gevoel in het eerste deel van de Tour afgenomen. Zijn ploeg is m.i. veel te veel bezig met te veel doelen. Dat kan niet goed blijven gaan in deze Tour, die steeds moeilijker wordt, vrees ik.
Ik ben toch wel jaloers op de kopmannen voor wie het AK het enige doel in deze Tour is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 14:10 door JW.
D.R.E. 17 juli 2019 14:14
Dus jij had verwacht dat kruiswijk er na 10 dagen beter voor had gestaan dan dat hij nu staat? En waarom kan dat niet goed blijven gaan?? Tot nu toe heeft hij nog geen seconde verloren door toe doen van het ontbreken van de ploeg dus verklaar je nader
JW 17 juli 2019 14:50
Wat je zegt klopt helemaal !
En als ze vandaag wèèr de einsprint winnen (en dat kan) wordt deze Tour nòg succesvoller voor de ploeg.
Qua successen kan deze ronde nu al niet meer stuk voor de ploeg.

Maar ik maak me vooral zorgen over de dagen die nog komen.
Welke renners zijn dan nog in staat Kruijswijk goed te ondersteunen als dat een keer nodig is ?
In vergelijking met de teams van de meeste andere klassementsrenners zal dat waarschijnlijk weinig zijn.
Bennett ja. De Plus hopelijk. Martin: al heel veel energie geleverd om de koplopers in de buurt van Dylan te houden. Van Aert: doet fantastisch werk, maar of hij dat ook nog in de bergen kan ? Jansen: idem. Teunissen en Groenewegen: waarschijnlijk niet.
In vergelijking met concurrerende ploegen lijkt dat erg weinig. (Die sneeuwmuur uit de Giro ben ik nog niet vergeten).
D.R.E. 17 juli 2019 14:55
De sneeuwmuur in de giro had niet zoveel te maken met de sterkte van de ploeg maar met de tactiek. Toen kruiswijk viel zaten alle toppers alleen. Het is dat de andere ploegen mannetjes vooruit hadden gestuurd en Jumbo hier netjes achteraan reed. De kans dat Kruiswijk podium zal halen met een ploeg volledig in zijn dienst, schat ik.max 5% hoger dan met de huidige ploeg. Niet de moeite waard als je dit weg zet tegen de behaalde succesen
MarkV 17 juli 2019 15:08
Allemaal dingen die je vooraf al wist, dus waarom zijn kansen tijdens de ronde zijn afgenomen is mij onduidelijk behalve zijn eigen presteren in de enige bergetappe dan.
De ploegsitatie is niet veranderd behalve dat succes voor een goede sfeer zorgt en dat lijkt me eerder een voordeel.
JW 17 juli 2019 15:15
Ook dat klopt allemaal.
Het enige dat ik vooraf niet had verwacht dat de ploeg zó veel als "sprintploeg" zou functioneren.
Het enorme aantal kilometers dat Martin al op kop heeft gereden. Doet soms pijn aan mijn ogen.

Best mogelijk dat ik het te somber inzie. Des te beter dan smiling smiley
JW 17 juli 2019 15:23
Als je als leider pech tegenkomt is het "allemaal tegen de leider". Fors nadeel als je dan alleen zit.
Bovendien had hij inderdaad niemand mee vooruit.
Met een sterkere ploeg had hij die Giro gewonnen.

Hij kan natuurlijk deze hele Tour geen enkele pech tegen komen, maar àls hij tegenslag zou krijgen hoop ik dat zijn team bijstand kan verlenen.
Ik denk dat hij beter is dan ooit, en als hij dan naast een podiumplaats zou grijpen door een te zwakke ploeg wegen voor mij die andere teamsuccessen daar niet tegenop. Voor veel anderen zal dat uiteraard anders liggen.
D.R.E. 17 juli 2019 15:24
Ook al zal Martin geen meter op kop hebben gereden zal, dat voor kruiswijk weinig tot niets uitmaken in de bergen. De rest van de ploeg heeft werk geleverd wat viel te verwachten voor de tour. Dus waarom Kruiswijk zijn kansen zouden zijn afgenomen blijft.voor mij een raadsel
MarkV 17 juli 2019 16:12
Als Tony dat allemaal niet had gedaan zou hij ook van weinig waarde zijn geweest in de bergen.

Het is inherent aan deze selectie (ik vraag me ook af hoe Dumoulin hier nog ingepast moet worden, Cavendish ging ook al snel weg bij Sky), maar het is tegelijk ook die sprintploeg die Kruijswijk aan tijdswinst hielp in de ploegentijdrit.
JW 17 juli 2019 16:35
Dat laatste is helemaal waar !
In de echter bergen verwachtte ik ook geen steun van Martin, maar op alle andere terreinen wèl. Misschien te hoog ingeschat ?

Wat Dumoulin betreft: Een paar jaar geleden speelde bij Rabo een zelfde soort discussie met (Menchov), Gesink, Mollema, Kruijswijk, Kelderman. Te veel klassementsrenners ? Nu hebben ze ook nog Roglic en Bennett.
Maar als je een renner zo sterk mogelijk wilt omringen zijn er sterke renners nodig. Concurrenten beschikken daar ook over.
Bovendien kun je van kopman wisselen per ronde. Het hoeft mekaar m.i. niet te bijten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen