Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 15 » Limoux › Foix (185k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 juli 2019 17:43


Vertrek 12.05
Verwachte aankomsttjd 17.30



Algemeen Klassement


1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 56h 11' 29'' - B : 30'' -
2 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 56h 13' 31'' + 00h 02' 02'' - -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 56h 13' 43'' + 00h 02' 14'' B : 4'' -
4 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 56h 14' 29'' + 00h 03' 00'' - -
5 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 56h 14' 41'' + 00h 03' 12'' - -
6 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 56h 14' 41'' + 00h 03' 12'' B : 18'' -
7 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 56h 15' 53'' + 00h 04' 24'' - -
8 JAKOB FUGLSANG 71 ASTANA PRO TEAM 56h 16' 51'' + 00h 05' 22'' - -
9 ALEJANDRO VALVERDE 62 MOVISTAR TEAM 56h 16' 56'' + 00h 05' 27'' - -
10 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 56h 17' 07'' + 00h 05' 38'' - -

Cecchini 20 juli 2019 17:43
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Harrie Steevens - 45 ste in Tour van 1970 - winnaar Eddy Merckx



Harrie was zeker geen grote Tourrenner. Slechts éénmaal de Tour uitgereden, maar in mijn herinnering was het toch een renner met naam, wat min of meer verklaard wordt door zijn zege in de Amstel Gold Race van 1968, en Olympia's Tour van 1965. Dat kunnen niet veel Nederlanders van naam hem nazeggen. Kortom Harrie heeft een grote gunfactor van Cecchini hier te mogen floreren. M.i. meer dan een minderjarige Belg in de Giro della Ciclistio delle Valle d'Aosta. Daarom deze bijdrage van Slogblog. Ik hou het voor deze touretappe maar kort, want de gebrekkige concentratie modus van Subculture baart me toch zorgen.

Harry Steevens, de tweede Nederlander die de Amstel Gold Race won!

De Amstel Gold Race is een voorjaarsklassieker. Hij past naadloos in de reeks Milaan-San Remo tot Luik-Bastenaken-Luik, waar we nu weer midden in zitten. Eén keer is de AGR echter in het najaar verreden en dat was de derde uitgave in 1968. De winnaar op 21 september van dat jaar was Harry Steevens, jongste telg uit een Limburgs wielergeslacht, want ook zijn oudere broers Henk en Leo waren coureurs. Harry was verreweg de beste van de drie. Als nieuweling en amateur won hij bijna 100 koersen in binnen- en buitenland. In 1967 werd hij prof. Er werd veel van hem verwacht en de eerste jaren stelde hij ook niet teleur. Als neoprof won hij gelijk acht koersen en aan het eind van het seizoen werd hij tot Koning der Kermiskoersen gekroond, een titel die hij nog twee keer zou behalen. Hij had dat jaar ook al de Amstel Gold Race kunnen winnen, maar door onervarenheid lukte dat net niet. “Onderaan de Raarberg trok ik ..de sprint aan en toen gingen Arie den Hartog en Cees Lute er lachend overheen”, vertelde hij mij in 1996. Steevens had danig de pest in en hij beloofde zichzelf revanche in het jaar daarop. “Dat zou me niet weer gebeuren, vooral omdat de finish in 1968 in mijn geboortedorp Elsloo lag en de Snijdersberg, een bult in onze achtertuin, drie keer genomen moest worden. Drie keer reed ik lek en drie keer kwam ik terug vooraan. Op het eind was ik vooruit met de Belg Roger Rosiers. Die deed geen meter kop en we hadden al die rappe mannen als Van Looy, Van Rijkeghem, De Roo, Karstens, Verbeeck en Leman vlak achter ons. De eindsprint viel me behoorlijk zwaar, maar ik bleef Rosiers toch een wiel voor”, aldus Harry Steevens in 1996.

De Tour van 1970 luidde het eind van zijn carrière in. Harry belandde als een van de eersten in een massale valpartij. Het hele peloton kreeg hij over zich heen. Zes hoog lag de groep gestapeld en toen die berg was weggewerkt, kwam ‘de Witte’ tevoorschijn. Hij zat nog aan zijn fiets vast door de aangesjorde voetriemen. Omstanders probeerden zijn voet uit de toeclip te krijgen en toen hebben ze er zo aan gedraaid en gewrikt dat Harry daar een levenslange blessure aan heeft overgehouden. In plaats van zich medisch te laten verzorgen is hij doorgereden. De macht was daarna uit die poot verdwenen en de soms briljante Harry Steevens, die ongelooflijke dingen op de fiets kon, is nooit meer waargenomen. In 1972 stopte hij en een loopbaan van twaalf ambachten en dertien ongelukken begon. Hij haalde als ondernemer hoge pieken, steeds gevolgd door diepe dalen. Toen ik in 1996 bij hem was ging het hem zeer voor de wind en dat stak hij niet onder stoelen of banken. Daarna brak een zorgelijke periode aan en daar zit hij nu van bij te komen ergens in België. Een fantastische wielrenner, een leuke man, maar niet iemand bij wie het geluk beklijft. De Amstel Gold Race van 1968 was zijn hoogtepunt..





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 02:31 door Cecchini.
diravi 20 juli 2019 17:50
Sub Culture 20 juli 2019 17:52
Dat wordt scrrrrrrollen morgen.
Wanny 20 juli 2019 18:04
Kijken wie er nu wat gaat toegeven. Nog 5 kandidaten voor eindwinst denk ik.
JW 20 juli 2019 19:33
Ik zou er liever een tiental van maken.
De dagen die nog komen bieden enorm veel aanvalsmogelijkheden, en lijken geschikt voor een uitputtingsslag.
Vooral het drieluik van de laatste dagen !

Als de teams die vandaag faalden morgen weer dit soort deuken oplopen, dan worden de achterstanden onoverbrugbaar. Nu zijn ze dat nog zeker niet.
Wanny 20 juli 2019 23:10
Wel weer luxe hoor. Dat we het alweer over een mogelijk tourpodium of zelfs meer voor een landgenoot hebben.

Waar zijn de jaren dat een 7e plek van Lotz al een hoogtepuntje was..
JW 20 juli 2019 23:23
Boogerd 5e herinner ik me nog wel, maar dat Lotz een keer 7e is geworden zit niet meer in mijn geheugen.

Maar we worden het laatste decennium inderdaad wel heel erg verwend !
lodjan 20 juli 2019 23:25
7e in een etappe. Zo erg was het.
tvm 20 juli 2019 23:27
Perfect scenario voor Kruijswijk: FDJ Ineos en gaan TJV helpen de koers hard te maken. Ik wens DQS veel succes. Ze gaan Mas nodig hebben. Kruijswijk kan wel eens eind volgende week et geel pakken. Precies op tijd.
Frederik D. 20 juli 2019 23:47
We zijn er nog lang niet. Net zoals in die Giro. Er kan nog veel gebeuren. Thomas kan zichzelf hervinden. Bernal ziet kansen en neemt ze waar. Pinot houdt zijn niveau van vandaag vast. Kruijswijk doet zijn best maar zou best wel eens de mindere kunnen worden van de genoemde renner en van de sterke Alaphilippe. Maar een vierde plaats van Kruijswijk in het eindklassement is al heel mooi. Maar een derde plaats is nog mooier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2019 23:48 door Frederik D..
MarkV 21 juli 2019 00:16
Overdrijven is ook een vak. Als je nu zoiets zegt over een bolletjestrui van Hoogerland, het klassement van Ruygh of Kenny van Hummel die op tijd binnen komt soit, maar zo'n 7e plaats in een ontsnapping is heus nooit als een hoogtepunt gevierd.

De kranten en praatprogramma's moeten nu eenmaal iedere dag vol, ook op zo'n dag dat een onbeduidende ontsnapping weg blijft en als er dan een Nederlander bij zit krijgt die de aandacht van dag. Dat was ook zo in deze Tour toen Terpstra een keer mee zat en als dinsdag of woensdag pakweg Langeveld mee zit zal het weer gebeuren.
valse trage 21 juli 2019 00:16
Net de laatste meters van de Tourmalet teruggezien. Volgens mij zit Alaphilippe zand in de ogen van de concurrentie te strooien. Bekkentrekken a la Voeckler op de Tourmalet. Het leek wel of hij in de laatste kilometer nog veel harder kon, en makkelijk de etappe kon winnen, maar het om de een of andere reden niet deed... Ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk smiling smiley
Horsie is back 21 juli 2019 00:59
Perfect scenario voor Steven Kruijswijk. Zeker en Horsie denkt al aan de Wet van de Remmende Voorsprong. So hold your Horses.
Of zitten we nu al weer in de 5e WK finale voetbal?
Onverwacht, dat Geraint Thomas moest passen, maar kun je in het huidige topsportgewricht wel zo lang feesten.
Marginal gains heeft als tegenhanger marginal losses, maar daar praat men niet zo snel over.
Julian Alaphilippe heeft ook weer deze test doorstaan, maar uitsluitend volgend.
Op de Tourmalet hebben we feitelijk geen enkele aanval gezien, deels doordat het klimwerk nu een ploegen tijdrit is geworden, en het peil dus zeer hoog is en niemand echt risico durft te nemen. Het is ook pas de eerste serieuze bergetappe. De eerste zes binnen een tijdsbestek van minder seconden dan Amanda Spratt gisteren in amper een halve kilometer verloor. Het wachten is op de ketonen etappe, vooral wanneer de zuurstof boven de 2000 m erg duur wordt verkocht
Tinuz 21 juli 2019 00:59
Realistisch blijven. Pinot en Thomas zijn normaliter beter dan Kruijswijk. Alaphiel rijdt daar nog eens vooruit. Bernal die tot nu toe stand houdt.
opoeepo 21 juli 2019 01:35
Waarom zijn Pinot en Thomas 'normaliter' beter dan Kruijswijk? Resultaten uit het verleden
(m.u.v. die onwaarschijnlijke Tour-winst van Thomas) doen juist anders vermoeden.
Curzio 21 juli 2019 08:16
Precies. Als Pinot beter had gekund had hij toch aangevallen op het moment dat Gaudu er de brui aan gaf, en daarnaast is hij fysiek juist kwetsbaar in zo'n laatste week. Thomas maakte helemaal geen sterke indruk (ook voor het lossen was dat al duidelijk, krampachtig opschuivend op lopende stukken). Op basis van het track-record en parcours staat Kruijswijk er nog beter voor dan zijn huidige positie in het klassement doet vermoeden.
ton duk 21 juli 2019 08:32
waarbij "we" de hoop en verwachting hebben dat de Gele Trui er door gaat zakken (hij geeft wel nog geen krimp...integendeel)
gr
ton duk 21 juli 2019 08:34
Nelissen wees daar ook op in de Avondetappe..
Voor wat hoort wat …..
gr
merijntje mortirolo 21 juli 2019 08:35
-
Zonder Tinuz te willen aanvallen is realistisch in het Nederlands vaak een synoniem voor niet-te-vroeg-juichen-want-wij-zijn-altijd-bang-dat-er-iets-mis-gaat. 'Eerlijk realistisch' is echter dat Kruijswijk er zo ongeveer het beste voor staat van iedereen die je van tevoren verwachtte. Hij vertoont nauwelijks 'scheurtjes,' is attent, heeft goede, trouwe knechten en rijdt overal zoals je van hem verwacht zou hebben, of zelfs iets beter, terwijl Thomas toch écht niet zo sterk lijkt als vorig jaar.

Het grootste probleem lijkt me, naast de Hollandse ziekte die 'falen-op-de-belangrijke-momenten' heet, die dekselse Alaphilippe.

Als je realistisch keek, kon niemand anders dan Kruijswijk die Giro van 2016 winnen, helaas is koers onvoorspelbaar, Nibali een enorm sluwe, slinkse vos en willen Nederlanders nog wel eens falen door zenuwen. Sindsdien werd realistisch een synoniem voor angstvallig-de-underdog-positie-zoeken.

Kortom: Steven Kruijswijk wint de Tour en wordt daarmee zo ongeveer de meest kleurloze ( * ) winnaar ooit. Kannie mooi aan zijn kleinkinderen vertellen dattie ooit een etappe in de Ronde van Zwitserland, een rondje in Noorwegen en een ploegentijdrit in en de Tour 2019 zelve won. En de natourcriteriums 2019 van Boxmeer, Surhuisterveen en Chaam, natuurlijk.

HUP Stevie! Lekkere Hollander.

* Edit: voordat een flauwerik (ik noem geen namen) hem inkopt: kleurloos is figuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 08:37 door merijntje mortirolo.
ton duk 21 juli 2019 08:40
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> * Edit: voordat een flauwerik (ik noem geen
> namen) hem inkopt: kleurloos is figuurlijk.

edit
gr
Curzio 21 juli 2019 08:40
Falen op belangrijke momenten lijkt me helemaal niet zo typisch Hollands eerlijk gezegd. Nederlandse sporters in het algemeen pakken vaak hoofdprijzen. Hoogstens bij het voetbal zou je hiervan kunnen spreken, waarbij het Nederlands elftal ook structureel overschat werd en uitschakeling/verlies doorgaans gewoon verdient was op basis van kwaliteit. Bij het wielrennen weet ik het zo niet direct, behalve de val van Kruijswijk in 2016 en Gesink in de Vuelta van 2009 ofzo staan me ook niet zoveel cruciale momenten bij van door het ijs zakken.
ton duk 21 juli 2019 08:46
MvdP wordt hierin zelfs genoemd (WK Veldrijden en door het ijs zakken)….

Voor een land dat vaak door zenuwen niet wint , staan we toch altijd "verrassend" hoog in medailleklassementen.....
gr
MarkV 21 juli 2019 09:32
Ze opperden het bij alle drie de praatprogramma's, live dacht ik dat Alaphilippe het heel zwaar had maar achteraf als ik zie hoe hij om zich heen zit te kijken die laatste kilometer weet ik het niet.
MarkV 21 juli 2019 09:36
Negatieve eigenschappen als typisch Nederlands bestempelen is typisch Nederlands.
merijntje mortirolo 21 juli 2019 09:54
-
Heb je zeker een punt. Ik ben dan ook een typische Nederlander. (Die vannacht opa werd van een meisje met Kaapverdiaans, Nederlands, Surinaams en Indonesisch (en in de verre verte nog wat Chinees) bloed).

Jezus.

MvdP is een redelijk goed voorbeeld. Dan zijn er nog Sjinkie Knegt, Theo Bos en een hele roedel voetballers. Ook (de twee) Krajicek(s) kon(den) er wat van hoor. Dat Richard ooit Wimbledon won is een mirakel.

Nederland is relatief gezien een geweldig topsportland, maar geen killernatie. Zo zie ik het dan hè? Als nuchtere negatieveling.

Enniewee: vandaag is het feest, dus zal ik niet meer klagen. Al noem ik het liever 'constateren.'

HUP Alaphilippe!
Sub Culture 21 juli 2019 10:06
Benieuwd of iemand al iets durft ondernemen op de Mur de Péguère..

Ik verwacht vandaag overigens wel een etappe waar de vluchters het tot het einde zullen uitzingen.
Bardet die al van in het prille begin mee gaat in de aanval, maar ook daar door het ijs zal zakken.
Lieden als Pauwels, De Gendt, andermaal Wellens die weer meegaan in het offensief, maar collectief tekort komen tegen een uitgekookte S Yates die andermaal een bisnummertje opvoert.

In de afdaling van de Pèguère voeren de Ineos mannen de forcing, een attente Alaphilippe schuift mee maar ziet Mas na een zware val uitvallen.
Landa en Kruijswijk laten zich verrassen in de afdaling.
Bernal en Thomas hijsen zich naar de plaatsen 1 en 2 in het AK ten nadele van een Alaphilippe die op het einde van Albis nog wordt bijgehaald door het groepje Landa-Kruijswijk.
Curzio 21 juli 2019 10:12
Ik denk dat Bardet vandaag afstapt en zie Quintana wel ten aanval trekken. Astana zou ook wat moeten ondernemen om er nog iets van te maken, met Lutsenko bijvoorbeeld.
Yannick 21 juli 2019 10:13
Over Astana gesproken , wat een drama tour rijden ze zeg
valse trage 21 juli 2019 10:41
Steven 'De Commando' Kruijswijk kleurloos? Je moet een zonnebril opzetten om niet verblind te worden door zijn rood-witte gelaat...

Offtopic: proficiat!
valse trage 21 juli 2019 10:42
Het zou zomaar kunnen ja, al zie ik Thomas nog geen potten breken. En hopelijk ook geen botten breken. Liever geen valpartijen, bah. Ik hoop op een super-Landa.
valse trage 21 juli 2019 10:44
Ja, Jakob 'Robocop' Fuglsang valt vies tegen.
valse trage 21 juli 2019 10:46
Goed gezien dan van Nelissen grinning smiley

Bondgenootschap met Pinot, makes sense...
Wanny 21 juli 2019 11:02
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overdrijven is ook een vak. Als je nu zoiets zegt
> over een bolletjestrui van Hoogerland, het
> klassement van Ruygh of Kenny van Hummel die op
> tijd binnen komt soit, maar zo'n 7e plaats in een
> ontsnapping is heus nooit als een hoogtepunt
> gevierd.
>
> De kranten en praatprogramma's moeten nu eenmaal
> iedere dag vol, ook op zo'n dag dat een
> onbeduidende ontsnapping weg blijft en als er dan
> een Nederlander bij zit krijgt die de aandacht van
> dag. Dat was ook zo in deze Tour toen Terpstra een
> keer mee zat en als dinsdag of woensdag pakweg
> Langeveld mee zit zal het weer gebeuren.

Helaas is dit niet overdreven. Dat jaar was het echt zo erg.

2004. Ik zie dat Lotz zelfs 2x top 10 reed, 5e en 6e.
Daarnaast eindigde Brammetje de Groot nog als 10e in de laatse etappe.

Dat waren alle top 10 plaatsen voor landgenoten dat jaar.

Ik zeg overigens niet dat het gevierd werd, maar het was helaas wel het hoogtepunt. Beter dan die 5e plek werd het niet. Op 11 seconden van ritwinnaar Mercado.
Frederik D. 21 juli 2019 11:07
Ik vind "kleurloos" rijden heel mooi. Ik noem dat degelijk rijden. Ik hou niet van aanvallen om het aanvallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 11:07 door Frederik D..
MarkV 21 juli 2019 11:07
Fuglsang lag in de eerste etappe al op de grond en hij zit redelijk op zijn gebruikelijke Tour niveau toch? Vooraf riep iedereen hier dat het verdacht zou zijn als hij top zou presteren.
valse trage 21 juli 2019 11:13
Ja klopt, zo'n harde valpartij helpt niet echt. En na zijn geweldige eerste seizoenshelft is de vormpiek misschien ook wat afgesleten.
Siem 21 juli 2019 11:23
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja klopt, zo'n harde valpartij helpt niet echt. En
> na zijn geweldige eerste seizoenshelft is de
> vormpiek misschien ook wat afgesleten.


#alafiliep
Horsie is back 21 juli 2019 11:38
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze opperden het bij alle drie de praatprogramma's,
> live dacht ik dat Alaphilippe het heel zwaar had
> maar achteraf als ik zie hoe hij om zich heen zit
> te kijken die laatste kilometer weet ik het niet.

Alaphlippe was even vergeten hoe de Adelaar van Hernig dat in 1996 dat ook al weer deed.
Even uitwaaieren en dan staande op de pedalen heel hautain poseren met de Bird's View.
Cecchini 21 juli 2019 11:41
Opvallend gisteren het commentaar van Wuyts en de Cauwer bij de etappe. Er hoeft zich in de Tour maar een Belg de kont van het zadel te tillen en Wuyts dreigt direct klaar te komen, maar toen De Plus gisteren een klein groepje toppers op de Tourmalet geselde met een verwoestend tempo werd er nauwelijks een opmerking over gemaakt. De enige Belg die bergop iets extra te bieden heeft vinden de Belgische commentatoren kennelijk minder interessant. Misschien ook wel de reden, dat het voor Belgische renners publicitair niet zo interessant is zich te richten op het Rondewerk.

Daarnaast kreeg ik gisteren even het gevoel, dat Kruiswijk de rijke wielerhistorie aan het herschrijven is. Als hem nog eens gevraagd wordt naar die dramatisch verlopen Giro, dan lijkt het hem meer pijn te doen, dat Dumoulin dat jaar er op wel de Giro won, dan de valpartij in de sneeuw ansich. Waar nu in de pers al 2 jaar lang min of meer Dumoulin naar het Geel werd geschreven en zijn komst naar de Jumbo ploeg de Gele Droom misschien kan vervolmaken, zou het een wel heel erg pikant detail zijn, dat Kruijswijk een jaartje eerder met de eer zou gaan strijken. Wishfull thinking ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 11:53 door Cecchini.
Horsie is back 21 juli 2019 11:41
Zlatan Kruijswijk had natuurlijk al gewonnen.
Wanny 21 juli 2019 11:43
Ik kan me niet voorstellen dat Alaphilippe bewust inhoudt in de laatste paar honderd meter. Zeker omdat zijn grootste concurrent gelost was en de nummer 3 het niet moet hebben van sprintjes bergop. Je zal straks de Tourzege missen op een paar seconden.

Hopen op een tikkie vandaag voor onze Fransoos en dan met 5 man binnen 1 minuut de laatste week in.
Horsie is back 21 juli 2019 11:47
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Daarnaast kreeg ik gisteren even het gevoel, dat
> Kruiswijk de rijke wielerhistorie aan het
> herschrijven is. Als hem nog eens gevraagd wordt
> naar die dramatisch verlopen Giro, dan lijkt het
> hem meer pijn te doen, dat Dumoulin dat jaar er op
> wel de Giro won, dan de valpartij in de sneeuw
> ansich. Waar nu in de pers al 2 jaar lang min of
> meer Dumoulin naar het Geel werd geschreven en
> zijn komst naar de Jumbo ploeg de Gele Droom
> misschien kan vervolmaken, zou het een wel heel
> erg pikant detail zijn, dat Kruijswijk een jaartje
> eerder met de eer zou gaan strijken. Wishfull
> thinking ?

Als Dumoulin nog eens gevraagd wordt naar dat dramatisch verlopen jaar 2019, dan lijkt het hem meer pijn te doen, dat Kruijswijk dat jaar de TDF wel won.
Heeft Horsie het zo goed gezien, Cecchini?
Cecchini 21 juli 2019 11:52
Dat heeft Horsie perfect gezien.
JW 21 juli 2019 12:02
Nog los daarvan: ik snap niet hoe Kruijswijk aan dat stempel komt.
Hij heeft toch meerdere keren laten zien dat hij de aanval niet schuwt.
Sommige prikkers zijn blijkbaar al de Touretappe van vorig jaar naar Alpe Huez vergeten.
Ook in die sterke Giro durfde hij, in mijn herinnering, voor de aanval te kiezen.
JW 21 juli 2019 12:07
Het zijn allebei geweldige renners.
Maar als ik mocht kiezen zou ik Kruijswijk die eerste Tourzege het meest gunnen.
Alleen al vanwege die ongelukkige Giro, waar hij zo op koers lag de eerste Nederlandse Girowinnaar te worden.
Orakel 21 juli 2019 12:07
Zou mooi zijn als Alaphilippe breekt en Thomas het geel pakt. Ideaal scenario voor Kruijswijk.
Eddy Veen 21 juli 2019 12:23
Als Kruijswijk het haalt, lijkt hij wel een saaie winnaar te worden, maar hij mag mij de derde week verrassen. In de Giro van 2016 reed hij attractiever en was hij dominanter dan hier tot nu toe.
JW 21 juli 2019 12:24
Vraag blijft een beetje of Thomas gisteren een éénmalige slechte dag had. En zo heel veel verloor hij gisteren nu ook weer niet.
Zeker lijkt dat zijn team minder sterk is dan Sky afgelopen jaren; vooral in het hooggebergte dan.
Maar vooralsnog lijkt Ineos me nog steeds een bedreiging.

Als Kruijswijk met deze stand aan de Alpen kan beginnen ben ik dik tevreden.
De Alpen zijn m.i. het meest zijn terrein. En die hoogte lijkt hij goed aan te kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 12:33 door JW.
Slimmerd 21 juli 2019 12:27
Oss, Roche, Cosnefroy en Wisniowski hebben een gaatje, terwijl Haller nog probeert over te steken
valse trage 21 juli 2019 12:28
Ja, aan welke shit zit die?!
Slimmerd 21 juli 2019 12:36
Alles samen op 162km
Frederik D. 21 juli 2019 12:40
En hoe hij gisteren op het laatste eindje reed, was best wel aanvallend. Maar ja, Alaphilippe was toen ook goed bezig. Was Alaphilippe blijven hangen, dan werd Kruijswijk geprezen voor zijn aanvalslust. smiling smiley Maar wat er vandaag gaat gebeuren? Niemand weet het nog. Laat Kruijswijk maar degelijk rijden, zien wie afhaakt en eventueel op het laatste eindje diep gaan en kijken of er nog wat valt te sprokkelen. Afijn, de ploegleiding lijkt me degelijk en Kruijswijk ook. En Bennett vind ik een vrolijke, sympathieke knecht ondanks zijn val eerder in het klassement. "Stevie", wat klinkt dat sympathiek. Hup, Bennett.
Slimmerd 21 juli 2019 12:54
Woods, Nibali, S. Yates, Herrada, heel CCC hebben al allemaal pogingen ondernomen, maar het peloton is nog altijd tezamen
Slimmerd 21 juli 2019 12:56
Nu ontstaat er een grote groep met o.a. Bardet, S
Yates, Mollema, De Gendt, Konrad, Nibali, Herrada



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 12:57 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 12:57
Achteraan worden ook al veel renners gelost, waaronder Wellens en Benoot



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 12:58 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 12:59
Mollema lijkt me snel gezien de best geplaatste vooraan, maar peloton laat nog niet direct begaan.

Groep Is ook ruim 30 man groot
Slimmerd 21 juli 2019 12:59
Dimension Data haalt de groep terug
rustdag 21 juli 2019 13:11
is wellens gelost, ? vreemd
Slimmerd 21 juli 2019 13:12
Nog altijd geen kopgroep terwijl we beginnen aan de col van 2e categorie. Sluit een kopgroep met kneuzen iig uit, al zijn die ook bijna allemaal al gelost.
rustdag 21 juli 2019 13:20
Slecht zicht op slotklim Prat d'Albis

[nos.nl]
Slimmerd 21 juli 2019 13:23
Man of 20 lijken nu weg te rijden, peloton lijkt breeduit te gaan en stil te vallen
Slimmerd 21 juli 2019 13:23
o.a Zakarin, Nibali, Bardet, Mollema, Fraile, Lutsenko, S. Yates, Roche, Reichenbach, Tratnik, Ciccone, Konrad, Grondahl Jansen, Kreuziger, Woods, Gallopin, Amador, Molard, Soler, Bilbao, Quintana, D. Martin, G. Martin, Herrada



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 13:27 door Slimmerd.
Erik S. 21 juli 2019 13:23
Wie zitten er van Jumbo in de laatste groep? Zat Bennett daar ook bij?
Bummetje 21 juli 2019 13:24
Kopgroep met oa Nibali, Woods, Yates, Bardet en Mollema lijkt nu de ruimte te krijgen. Wat een topnamen! Heerlijk hoor!
Slimmerd 21 juli 2019 13:26
Sub Culture 21 juli 2019 13:26
Ik kon het op basis van de gewone beelden ook niet geloven dat Alaphilippe hier de zege 'schonk'.
Maar vanuit de lucht is toch duidelijk te zien dat hij de boel wel leek te controleren.
En toen hij zekerheid had dat Pinot zou winnen zette hij zijn aanval in.
De kunst is van het niet te opzichtig te doen a la Armstrong of Contador en dat heeft Alaphilippe perfect gedaan.
Slimmerd 21 juli 2019 13:28
Laat die ploeggenoten van Quintana maar tempo gaan maken vooraan
Slimmerd 21 juli 2019 13:29
Reeds 1'03 naar de groep gele trui
Slimmerd 21 juli 2019 13:33
Quintana, Mollema, D. Martin, Kreuziger, G. Martin, Konrad, Lutsenko, Molard, Bardet, Reichenbach, Roche,Soler, Herrada, Ciccone, Nibali, Bernard, Bilbao, Woods, Zakarin, Amador, Fraile, Kämna, S. Yates, Tratnik, Gallopin, Geschke, Caruso en Moinard
Slimmerd 21 juli 2019 13:34
Frank, Matthews, Sicard, Perichon, Politt, Bouet, Perez en Grondahl Jansen op 32".

Peloton gele trui 2'00
Slimmerd 21 juli 2019 13:36
Eerste bergpunten zijn in een sprintje voor Woods, hij eindigt voor Nibali en Bardet.

Peloton met Richeze, Morkov en Viviani op kop
rustdag 21 juli 2019 13:36
Hier ook een hoop mist. als we de koers maar kunnen blijven volgen
Slimmerd 21 juli 2019 13:38
Nog 121km;

Kopgroep
Groep Matthews 41"
Groep geel, wit en groen 3'01
El Chaba 21 juli 2019 13:39
Schitterend dat Viviani nog in het peloton rijdt.
Alleen maar om dadelijk in de afdaling en het vlakke Alaphilippe nog zo goed mogelijk bij te staan. Hoezo team spirit?
Slimmerd 21 juli 2019 13:41
Zoals we eigenlijk bij elke ploeg zien die de gele trui heeft
Slimmerd 21 juli 2019 13:43
Groep Matthews sluit aan in de afdaling.

Peloton op 2'45
Slimmerd 21 juli 2019 13:46
Naast Ineos zijn alleen alle Belgische WT-ploegen niet vertegenwoordigd in de kopgroep



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 13:47 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 13:51
Sub Culture 21 juli 2019 13:54
36 koplopers en geen enkele Belg mee en dat op de nationale feestdag.
wie reanimeert Wuyts?
Slimmerd 21 juli 2019 13:58
Groep Wellens staat wel op punt weer aan te sluiten bij het peloton
Anony 21 juli 2019 14:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> 36 koplopers en geen enkele Belg mee en dat op de
> nationale feestdag.
> wie reanimeert Wuyts?


Vreselijk, een schande. Walgelijk slechte Tour van onze landgenoten. Allemaal naar huis wat mij betreft!
Slimmerd 21 juli 2019 14:28
Heisenberg 21 juli 2019 14:29
Frederik D. 21 juli 2019 14:33
Van Aert is al naar huis, althans ziekenhuis. En ik hoop dat de Plus denkt: als ik snel rijd, ben ik gauw weer in mijn hotelkamer. En Wellens wil een gratis shirtje en dat siert hem. Afijn, stoor je niet aan een commentator. smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 14:34 door Frederik D..
JW 21 juli 2019 14:35
Je kunt DQS niet verwijten dat ze niemand mee hebben.
Ze rijden dapper op kop van het peloton, en houden de kopgroep nog redelijk binnen afstand (3'40"nu)
Maar dat zullen ze niet vol kunnen houden op het trio beklimmingen dat er nu aan komt.
Ik ben wel heel benieuwd wie het werk van ze gaat overnemen.
De ploegen die voor de slotklim veel werk doen worden na deze helse aanloop opgerookt, verwacht ik.
Slimmerd 21 juli 2019 14:42
Belangrijk moment in de koers inderdaad, wie gaat overnemen van de sprinters van Deceuninck.

Kopgroep al helemaal uit elkaar, Nibali behoort bij de slechtste met Zakarin en Mollema lijkt het voorlopig.

En S. Yates krijgt vooraan Lutsenko, Roche, Reichenbach en Molard mee.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 14:44 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 14:46
Mas er af in het peloton waar Asgreen het tempo bepaald.
Slimmerd 21 juli 2019 14:48
Nog 72km, koplopers (Bardet en Amador aangesloten) met 3'44
Slimmerd 21 juli 2019 14:50
Ciccone, D. Martin, Kreuziger, Kämna en Gallopin ook naar de voorste groep
Slimmerd 21 juli 2019 14:51
Voorsprong groeit gestaag naar de vier minuten, niemand die er nog aan denkt over te nemen van Deceuninck en dus zien we Asgreen, Lampaert, Devenyns, Viviani nog voor Alaphilippe (en dus lang er logisch dat de kopgroep verder weg rijdt)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 14:53 door Slimmerd.
Kuiperberg 21 juli 2019 14:53
Quintana kan de kopgroep niet bijhouden....
Slimmerd 21 juli 2019 14:59
Nog 68km, 4'30.

D. Martin en Gallopin krijgen het vooraan ook moeilijk
Anony 21 juli 2019 14:59
Wat klimt die Viviani vandaag ontzettend goed zeg.
Slimmerd 21 juli 2019 15:02
Verliest al 1'30 in deze klim, waar we dit normaal zeiden van Rowe gaat dit nu op voor Asgreen/Viviani/Lampaert, is de gele trui in de ploeg kan je wat meer (en normaal zitten ze waarschijnlijk makkelijk in de bus), maar laten we niet vergeten dat het tempo matig is in het peloton
Slimmerd 21 juli 2019 15:04
Quintana ook bijna weer terug vooraan en komt virtueel in de buurt van het podium.
Slimmerd 21 juli 2019 15:06
Voorste groep wordt weer groter en groter, denk weer tegen de 20 man sterk nu.
Slimmerd 21 juli 2019 15:06
Van de Port de Lers nog 1.5km, 5'20 naar het peloton toe.
JW 21 juli 2019 15:07
Als het zo doorgaat rijdt hij vandaag de top-drie binnen.
Ik ben echt benieuwd welke ploeg dit gaat verijdelen.
DQS is daar in elk geval niet toe in staat.
Al 5'19" voor de kopgroep.
Orakel 21 juli 2019 15:08
Met dit gezapige tempo mat je Alaphilippe niet af.
JW 21 juli 2019 15:08
Hoe dan ook: weer een schitterende Touretappe !
Slimmerd 21 juli 2019 15:10
Bardet voor de bergpunten, zonder concurrentie
Slimmerd 21 juli 2019 15:11
Niet als het peloton laat lopen zoals nu
Slimmerd 21 juli 2019 15:12
Ik zou zeggen Ineos en Jumbo-Visma, niet alleen om Quintana gratis terug in het spel te brengen, maar ook om Alaphilippe eens aan te pakken. Niet weer wachten tot de slotklim.
JW 21 juli 2019 15:12
Dat gaat absoluut nog veranderen. Nog twee beestachtige cols voor de boeg.
Slimmerd 21 juli 2019 15:12
Nibali al terug in het peloton
JW 21 juli 2019 15:13
En FDJ in een fauteuil ?
Wordt het pokeren ?
Curzio 21 juli 2019 15:14
Het vroege lossen van Mas tot nu toe het meest opmerkelijke feit van de dag me dunkt. Als ik van Jumbo, Ineos of FDJ was zou ik tempo gaan maken, met een beetje geluk isoleer je Alaphilippe al op de voorlaatste klim.
Slimmerd 21 juli 2019 15:15
Huidige kopgroep:

Quintana, D. Martin, Kreuziger, G. Martin, Lutsenko, Molard, Bardet, Reichenbach, Roche, Soler, Herrada, Ciccone, Bernard, Bilbao, Woods, Amador, Fraile, Kämna, S. Yates, Gallopin en Geschke



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 15:16 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 15:16
Nog 60km, 5'13
Slimmerd 21 juli 2019 15:18
Geldt o.a. ook voor Mollema
JW 21 juli 2019 15:18
Die ploegen kijken, enigszins begrijpelijk, naar elkaar.
Ik denk dat Jumbo zijn kruit beter nog even droog kan houden.
De volgende col is de riskantste voor Kruijswijk die nog tot Parijs voor de boeg ligt. Daar kun je de Tour echt verliezen.
Pokeren dus.
En op de slotklim kijken of je nog wat over hebt.
shake 21 juli 2019 15:23
Hoeveel Jumbo's zitten er nog in dat peloton?
rustdag 21 juli 2019 15:28
Volgens mij drie

begint te regenen
rustdag 21 juli 2019 15:29
Quick Step nog met 5 man
JW 21 juli 2019 15:29
Bizar.
Grote druppels in het peloton, kopgroep rijdt in de zon.
JW 21 juli 2019 15:31
Kopgroep begonnen aan de Péyguère. 4'31"
JW 21 juli 2019 15:31
rustdag 21 juli 2019 15:32
rustdag 21 juli 2019 15:34
Als ze bij Jumbo vroeg aan de bak moeten, hebben ze een probleem.
Slimmerd 21 juli 2019 15:35
Mollema en De Gendt lossen in het peloton.

Nog 45km, 4'01
Anony 21 juli 2019 15:36
Met de meter steeds meer onder de indruk van Viviani.
Maar het is het laatste dat ik erover zeg. Denk ik.
spinning smiley sticking its tongue out
JW 21 juli 2019 15:38
Bovendien: is Quintana een probleem ?
Ik heb hem gisteren zien klimmen, en vandaag weer.
Is geen serieuze kandidaat voor de eindzege.
Slimmerd 21 juli 2019 15:39
Schijnt dat Kruijswijk ook nog moet inlopen op ene Alaphilippe en Thomas
JW 21 juli 2019 15:41
Als die twee, of Bernal, vooruit gaan moet hij in elk geval in actie (proberen te) komen.
Maar voor dat inlopen vertrouw ik volledig op de slotdagen
Slimmerd 21 juli 2019 15:44
Geschke moet nog 3.5km op de Mur, 35" voor op de achtervolgers, groep geel op 3'47
rustdag 21 juli 2019 15:46
Over een paar jaar, doet hij ook mee voor het Klassement
Slimmerd 21 juli 2019 15:48
A. Yates er weer af op.de steile stukken.

Landa valt aan
JW 21 juli 2019 15:48
Aanval Landa en Fuglsang.
JW 21 juli 2019 15:49
Nog 3km naar de top.
Slimmerd 21 juli 2019 15:50
Jumbo-Visma nu nog als enige met drie denk, dus lijkt me geen probleem
JW 21 juli 2019 15:51
De Plus op kop nu.
rustdag 21 juli 2019 15:51
zeker, maar sommige doen net of ze het nieuwe Sky zijn
MarkV 21 juli 2019 15:52
Geen knechten straks om in de vallei op kop te rijden. Landa en Fuglsang hebben nog mannen vooruit, dat kan wel een rol gaan spelen.
JW 21 juli 2019 15:53
De drie Jumbo's weer meedogenloos op kop.
Het blijft verbazen !
Slimmerd 21 juli 2019 15:53
Olv De Plus wordt Fuglsang teruggehaald en lost Gaudu
Slimmerd 21 juli 2019 15:54
De Plus, Bennett, Kruijswijk, Alaphilippe, Valverde, Thomas, Bernal, Poels, Pinot, Porte, Buchmann, Uran, Kangert, Aru, Fuglsang en Barguil lijkt mij de elitegroep
Slimmerd 21 juli 2019 15:55
Landa met een kleine voorsprong van 15" op doe groep
JW 21 juli 2019 15:55
15"voor Landa.
En mist op de top.
Slimmerd 21 juli 2019 15:57
S. Yates op weg naar Geschke in de laatste 500 meters van de Mur, daarachter Quintana, Bardet, Reichenbach en Lutsenko



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 15:58 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 15:58
Geschke als eerste boven, Yates direct daarachter
Slimmerd 21 juli 2019 15:59
Bardet, Lutsenko, Reichenbach en Quintana zouden ook nog moeten kunnen aansluiten.

Soler neemt Landa nog even op sleeptouw
Slimmerd 21 juli 2019 16:00
Landa op 2'11, groep geel op 2'39

Bennett krijgt het moeilijk in die laatste groep
Anony 21 juli 2019 16:01
Ik kijk al uit naar de periode waarin De Plus doorgeschoven wordt naar een beschermde rol.
Als je zo kan klimmen en aardig bent in het werk tegen de klok ...
Slimmerd 21 juli 2019 16:01
Fraile en Bilbao nu ook in de groep als ploeggenoten van Fuglsang
Slimmerd 21 juli 2019 16:02
Nog 35km voor Geschke en Yates, de vier achtervolgers op 17"
Slimmerd 21 juli 2019 16:02
Bardet die zich boos lijkt te maken op de niet werkende Reichenbach
rustdag 21 juli 2019 16:03
Kan hij die druk aan.
Slimmerd 21 juli 2019 16:05
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 16:06 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 16:06
Simon & Simon dalen in flink tempo, de achtervolgers op inmiddels een ruime halve minuut.
Landa, Amador en Soler op 2'16, groep geel 2'51
Pyama 21 juli 2019 16:08
Elk jaar hetzelfde verhaal. Waarom rijdt Jumbo nu voor Alaphilippe?
Niets doen, laat hem jet zelf maar oplossen en op de laatste berg er van weg rijden.
MarkV 21 juli 2019 16:11
Jumbo laat zich weer te gretig voor het karretje spannen, laat Ineos/Astana eens helpen met die vele knechten die ze hebben. FDJ ook nog met Gaudu en de vooruitgeschoven Reichenbach.
El Chaba 21 juli 2019 16:12
Nog even het gedetailleerde profiel van de slotklim:


Slimmerd 21 juli 2019 16:13
Gaudu komt pas net terug en waarom zou Fuglsang, de nummer 8 in AK Fraile en Bilbao laten werken?
Slimmerd 21 juli 2019 16:14
Geschke en Simon Yates lopen verder en verder uit.

Nog 22km, de eerste vier op 58", trio Movistar 2'18, groep geel/wit 3'24, groep groen/bollen 14'13
Slimmerd 21 juli 2019 16:15
Het moet tussen kilometer 2 en 7 gebeuren lijkt me
MarkV 21 juli 2019 16:15
Omdat Landa een concurrent is.
Pyama 21 juli 2019 16:15
Cecchini zal dit wel graag zien. Die vindt dan iedereen de leider moet helpen.
rustdag 21 juli 2019 16:16
Hier moet je duidelijk eerder aanvallen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 16:17 door rustdag.
Anony 21 juli 2019 16:16
Ik gun het Geschke en CCC wel, maar S. Yates oogt weer flitsend.
Slimmerd 21 juli 2019 16:18
D. Martin, G. Martin, Woods, Gallopin, Kreuziger en Kämna sluiten weer aan bij groepje Quintana
Slimmerd 21 juli 2019 16:22
Nog 15km voor de koplopers.

Landa met inmiddels 1'30 op de groep geel
MarkV 21 juli 2019 16:22
Zou Landa niet die 2 minuten kunnen dicht rijden? Met straks ook hulp van Quintana.

Lotto ondertussen steun van Astana, Bora en FDJ.
rustdag 21 juli 2019 16:22
Waarom laat Jumbo Bennett niet rijden, de Plus was berg op beter.
Slimmerd 21 juli 2019 16:25
Koplopers beginnen aan de slotklim.

Groep Quintana (tien renners) 1'34
Trio Movistar 2'12
Groep geel 3'16
Slimmerd 21 juli 2019 16:25
Fraile rijdt zich compleet leeg in de groep gele trui op het vlakke stuk
rustdag 21 juli 2019 16:26
De groep Kruijswijk haald er al 40 sec af
JW 21 juli 2019 16:32
Landa sluit aan bij groep Bardet.
1'34"achter de twee koplopers. Gele trui op 2'38"

Ik geloof nog niet dat een Simon gaat winnen.
JW 21 juli 2019 16:32
Slimmerd 21 juli 2019 16:33
Simon Yates alleen verser vanaf 8.7km, Landa in de groep Quintana inmiddels op 1'26
Anony 21 juli 2019 16:34
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> een uitgekookte S Yates die
> andermaal een bisnummertje opvoert.

Dat deel van de prognose lijkt wel mooi uit te komen.
Slimmerd 21 juli 2019 16:36
Enkel Kämna kan Landa volgen in de achtervolging op Yates
Slimmerd 21 juli 2019 16:37
Nog 7.5km voor Yates.

Landa, Kämna 1'20
Groep geel 2'28 (Gaudu leidt de dans daar)
JW 21 juli 2019 16:37
Gaudu en Pinot nu op kop.

Daarvoor L:anda alleen.

Kruijswijk alleen .
Slimmerd 21 juli 2019 16:37
Kruijswijk nog alleen in de groep nu, althans Bennett zakt er doorheen
JW 21 juli 2019 16:39
Nog 6,7 km voor Yates. 1'17" voor hem.
Gele trui op 2'23"
JW 21 juli 2019 16:40
Uran en Barguil eraf
rustdag 21 juli 2019 16:41
Kruijswijk gvd
JW 21 juli 2019 16:41
Landa voorbij Geschke.
Pinot valt aan. Bernal en Ala erachter aan.
Kruijswijk moet passen. Thomas ook.
Slimmerd 21 juli 2019 16:42
Thomas en Kruijswijk eraf bij versnelling Pinot
Slimmerd 21 juli 2019 16:43
Reichenbach, Pinot, Bernal, Buchman en Alaphilippe

Valverde wil de sprong nog maken, daarna Poels, Thomas, Kruijswijk, Fuglsang en Porte
Anony 21 juli 2019 16:43
Wonderbaarlijke Ronde van Frankrijk.

Ik steun deze Fransen wel. Van mij mag een van hen het geel in Parijs grijpen.
Slimmerd 21 juli 2019 16:44
2e versnelling Pinot, Bernal meteen mee, maar ook Alaphilippe en Buchmann kraken nog niet
Anony 21 juli 2019 16:44
Het breekpunt van Alaphilippe is daar.
JW 21 juli 2019 16:44
Pyama 21 juli 2019 16:44
Goed gereden Jumbo
Slimmerd 21 juli 2019 16:44
Alaphilippe lost!

Gelukkig!
Slimmerd 21 juli 2019 16:45
Nog 5km voor Yates
rustdag 21 juli 2019 16:45
Kruijswijk gaat ruim een min verliezen zo
Slimmerd 21 juli 2019 16:46
Landa op 1'03
Pinot, Buchmann, Bernal 1'36
Alaphilippe 1'48
Groep Thomas 2'09
Slimmerd 21 juli 2019 16:46
Slimmerd 21 juli 2019 16:47
Pinot is fenomenaal, Bernal kan nog mee.
Buchmann eraf.
Anony 21 juli 2019 16:47
Prachtige renner die Pinot. Buchmann sneuvelt nu ook.
Thomas, Kruijswijk en co terug tot bij Alaphilippe.
Slimmerd 21 juli 2019 16:47
Poels hengelt Alaphilippe bijna binnen in de groep Thomas, Valverde, Kruijswijk en Porte
Anony 21 juli 2019 16:47
Bernal ook aan de rekker.
Slimmerd 21 juli 2019 16:48
Bernal kraakt lichtjes
JW 21 juli 2019 16:48
Groep Kruijswijk nadert Ala.

Pinot rijdt Bernal eraf !
Slimmerd 21 juli 2019 16:48
Pinot is weg op 4km van de streep
Slimmerd 21 juli 2019 16:50
Pinot bijna tot bij Landa, Bernal op 8", Buchmann daarachter met Kämna
Anony 21 juli 2019 16:50
Alaphilippe bepaalt nu het tempo in de groep met Thomas, Kruijswijk, Poels, Valverde en Porte.

Versnelling Kruijswijk, Ala moet harken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 16:51 door Anony.
Slimmerd 21 juli 2019 16:50
Alaphilippe, Poels, Thomas, Kruijswijk, Valverde en Porte op 2'05 (Pinot op 1'15)
Slimmerd 21 juli 2019 16:51
Kruijswijk rijdt weg bij groepje, Poels reageert, Alaphilippe op de rekker
JW 21 juli 2019 16:52
Yates lijkt het te gaan halen. Nog 1'08 voor op Landa, waar Pinot snel nadert.

Nu valt Kruijswijk aan !
Poels brengt Thoma terug.

Daarvoor haalt Buchman Bernal in.
Slimmerd 21 juli 2019 16:52
Buchmann terug bij Bernal met Kämna, Pinot nog altijd niet bij Landa.

S. Yates nog 2km
Slimmerd 21 juli 2019 16:53
Nu Poels met het tempo in groep Alaphilppe
Pyama 21 juli 2019 16:54
Poels brengt Kruijswijk terug bij Bernal??! De dag van de rare tactieken.
Slimmerd 21 juli 2019 16:54
Aanval Thomas, Alaphilippe kraakt en lost
Anony 21 juli 2019 16:54
Versnelling Thomas, Alaphilippe kraakt.
Pinot ondertussen voorbij Landa, Buchmann bij Bernal.
Slimmerd 21 juli 2019 16:54
Kruijswijk, Valverde en Porte mee met Thomas
Anony 21 juli 2019 16:54
Laatste km voor S. Yates.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 16:54 door Anony.
Slimmerd 21 juli 2019 16:55
Laatste kilometer Yates, Pinot bij Landa
Anony 21 juli 2019 16:56
Simon Yates wint, de eerste die een tweede ritzege boekt in deze Ronde van Frankrijk.
Slimmerd 21 juli 2019 16:56
1. S. Yates
2. Pinot 33"
3. Landa
4. Buchmann 51"
5. Bernal
6. Kämna 1'03
7. Thomas 1'22
8. Kruijswijk
9. Valverde
10. Porte 1'30
11. Alaphilippe 1'49
12. Poels
13. Barguil 1'54
14. Fuglsang

Bardet, Quintana, Uran 2'58



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 17:03 door Slimmerd.
Slimmerd 21 juli 2019 16:56
Alaphilippe, Groenewegen, Van Aert en Teunissen
Slimmerd 21 juli 2019 16:59
AK

1. Alaphilippe
2. Thomas 1'35
3. Kruijswijk 1'47
4. Pinot 1'50
5. Bernal 2'02
6. Buchmann 2'14
7. Landa 4'54
8. Valverde 5'00
9. Fuglsang 5'27
10. Uran 5'33
11. Porte 6'30
12. Barguil 7'22
13. Quintana 8'28
14. Kreuziger 11'04
15. D. Martin 11'39



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 17:05 door Slimmerd.
Anony 21 juli 2019 17:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alaphilippe, Groenewegen, Van Aert en Teunissen


De tijdritzege even over het hoofd gezien. Ploegentijdrit telt wat mij betreft niet op die manier mee.

Eerste die twee ritten in lijn wint, dan.
Horsie is back 21 juli 2019 17:01
De voorraad Ketonen wordt nu gecheckt.
Tinuz 21 juli 2019 17:02
Mooi e beenharde koers hoor. Ook staat de Giro dit jaar in schril contrast met deze Tour.
rustdag 21 juli 2019 17:03
Pinot nu de favoriet voor de eindzege.
Anony 21 juli 2019 17:03
Pinot wordt langzamerhand mijn topfavoriet voor eindwinst.
Curzio 21 juli 2019 17:13
Het beschimpen van Jumbo voor hoe ze gereden hebben lijkt me niet terecht. We zeggen toch telkens dat je Alaphilippe moet afmatten door vroeg koers te maken? Dat was reden 1, reden 2 om Landa (en Quintana) te controleren. Dat Kruijswijk uiteindelijk niet met Pinot mee kan weet je tevoren natuurlijk niet, en daar hadden Bennett en De Plus waarschijnlijk ook niet veel aan kunnen veranderen. Denk sowieso niet dat Alaphilippe daar op kop was gaan rijden, dat is zelfmoord.
opoeepo 21 juli 2019 17:17
La pipe de Flip est presque vide. Die gaat 'em niet winnen.
Johan 21 juli 2019 17:20
Je moet er toch niet aan denken dat Thomas hem alsnog wint.
Eddy Veen 21 juli 2019 17:20
Ik heb steeds meer het idee dat Dumoulin als hij zich puur op de Tour gericht had, hier hoge ogen had gegooid, maar ja, hij is er niet.
opoeepo 21 juli 2019 17:20
rustdag 21 juli 2019 17:22
Als ik het nu moet zeggen, gaat het Geel tussen Pinot en Bernal en Thomas en Kruis gaan vechten voor plek 3.Maar goed ,dat zijn dag koersen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 17:22 door rustdag.
Anony 21 juli 2019 17:22
Bemerking: als Alaphilippe niet reageert op die eerste aanvalspogingen van Pinot en bij Thomas en Kruijswijk blijft, blaast hij zichzelf niet zo op en verliest hij ook veel minder tijd. De onervarenheid in het hooggebergte en de aard van het beestje, lijkt me.
Eindhovuh 21 juli 2019 17:23
Nu iets voorspellen over de eindzege is vrijwel onmogelijk.
Bij iedere kandidaat zijn kanttekeningen te maken.
Horsie is back 21 juli 2019 17:23
Voornaamste conclusie mag toch weer zijn dat de menselijke maat nog steeds terrein wint.
Om te (kunnen) winnen moet je op z'n Drucotiaans uit je hok komen. Dafne was vandaag te vroeg.
Ridder Kale Knikker 21 juli 2019 17:23
Volledig eens!
Horsie is back 21 juli 2019 17:27
Merijn Zeeman wordt aangekondigd voor de Avondetappe. Je kunt gerust kijken, Sub, Marijn komt niet.

Het wordt tijd, dat Horsie zelf gaat trainen. Gelukkig krijgt ie alleen te maken met vals plat.
opoeepo 21 juli 2019 17:30
Pas toch maar op, dat kan flink in je kuiten bijten.
JW 21 juli 2019 17:31
Dat ziet er dus voor de slotdagen mooi uit.
valse trage 21 juli 2019 17:31
Inderdaad, hier zal hij zeker van geleerd hebben.
valse trage 21 juli 2019 17:33
Ja dat kan ook nog steeds. Die ellendig lange Alpenlopers zijn spek naar zijn bek. Als Pinot op een gaatje van 20 meter komt met tegenwind op de Lautaret…
JW 21 juli 2019 17:40
Beschimpen lijkt me sowieso onzinnig.
Ze maken keuzes, en achteraf valt misschien goed te beredeneren of die keuze goed of fout was.
En dan nog: vanuit je luie stoel valt moeilijk te zeggen hoe de benen zijn.

Naar mijn smaak nam Jumbo te vroeg het initiatief, terwijl Ineos met meer man aanwezig was. Die hadden geleerd van gisteren.
Maar of Kruijswijk er vandaag beter voor had gestaan dan nu valt helemaal niet te zeggen.
Ik vond dit een erg gevaarlijke etappe voor hem, en ben tevreden over hoe hij er is doorgekomen.
Nog steeds op schema voor het podium, naar mijn idee.

Maar de concurrentie is nog steeds stevig.
MarkV 21 juli 2019 17:43
Zelfde geldt voor Roglic
Cecchini 21 juli 2019 17:44
Mag Cecchini zeggen, dat dit een weergaloos mooie etappe was. Ik ben altijd al een fan van Pinot geweest, prachtige kop, fijne koersstijl (remember ook Lombardije vorig jaar), aanvalslustig en bescheiden. De eerste Fransman sinds decennia die me kan bekoren. Mocht hij het Geel winnen, dan zou me dat zeer bekoren.

Alaphilippe dreigt een beetje het Simon Yates scenario van vorig jaar te herhalen. Ook al deden zijn mannen aardig hun best, maar het is bergop een zeer zwakke ploeg. Dit kan volgens mij niet goed gaan,

Opvallend het rijden ook van die jonge Kämna, de laatste dagen. Was vorig jaar het spoor helemaal kwijt, maar heeft ergens de weg weer teruggevonden. Gaat deze dagen hopelijk maar eens aan de praat met Kelderman, hoe je tegenslagen verwerkt.

En Pyama, vorig jaar was het verschil, dat Lopez en Carapaz een Roze Trui lieten wegrijden en zelden of nooit de eigen verantwoordelijkheid namen. En hiervoor is al gezegd, dat de grote mannen op de laatste col het toch alleen moesten doen (van de knechten was alleen Poels er nog) dus zo erg was het ook niet dat Bennett en De Plus die voorlaatste col voor hun rekening namen, en gelukkig nu na het lossen wel de laatste kilometers lieten lopen , en ik geef toe, dat de mannen van Movistar altijd een koersplan hebben. Het lijkt altijd in dit soort etappes of ze met 15 man rijden. Altijd is er wel ééntje die onderweg door een kopman kan worden opgepikt. Klasse.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 19:00 door Cecchini.
ton duk 21 juli 2019 17:46
Het was niet saai...met veel openstaande vragen:
Had TJV.NL ….had Ineos ...had Alaphilippe het anders moeten doen....
Dit is KOERS !!
gr
JW 21 juli 2019 17:56
thumbs up
Als de Alpen net zo veel kijkplezier gaan opleveren als de Pyreneeën, dan wordt het de mooiste Tour in jaren.
Hoe vaak hebben we niet dagen achtereen moeten kijken hoe de Sky-trein de koers dood maakte, alleen al door zijn overmacht.
Tot nu toe is geen enkele ploeg oppermachtig, en durven veel kopmannen voor winst te rijden.
Prachtig !
Ron de Renner 21 juli 2019 18:16
Helemaal mee eens. Als Bennett en De Plus er nog bij waren geweest (en dat lijkt me niet zo evident met mannen als Uran, Barguil en Fuglsang er af) dan hadden ze niet harder op kop gereden dan Poels.
Curzio 21 juli 2019 18:31
Eens met dat laatste. Met vijf man in de frontlinie, klasse.
Kuiperberg 21 juli 2019 19:31
De hitte in de komende week gaat ook slachtoffers maken. Thomas kan er bv slecht tegen. Dinsdag rond de 40 graden rond Nimes.
Tjappie2 21 juli 2019 19:46
Wilco Kelderman schijnt dan weer slachtoffer te zijn van z'n eigen rug. Volgens Nu.nl is de kans eg groot dat ie na de rustdag niet meer opstapt.
Horsie is back 21 juli 2019 20:59
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mag Cecchini zeggen, dat dit een weergaloos mooie etappe was. Ik ben altijd al een fan van Pinot geweest, prachtige kop, fijne koersstijl (remember
> ook Lombardije vorig jaar), aanvalslustig en bescheiden. De eerste Fransman sinds decennia die me kan bekoren. Mocht hij het Geel winnen, dan zou
> me dat zeer bekoren.

Van Horsie mag @Cecchini alles zeggen, als @Horsie dat dan ook mag.
Thibaut Pinot is ongetwijfeld met nog een handvol andere renners een renner vooral van onbesproken gedrag, maar ook een renner, die door de jaren heen een prachtig gelijkmatige progressie heeft doorgemaakt. Met één diep dal. Progressie ook nog eens in het openbare domein beschreven door ene Fred Grappe.
Tot zover eens.

Maar om nu eens weer te spreken van een weergaloos mooie etappe, vooral omdat je zo'n fan bent van Pinot, doet Horsie toch ook wel zijn wenkbrauwen fronsen.
Tot 6 km voor de finish was er hoegenaamd niks gebeurd, dat de geschiedenisboeken waard was. Toch?

Disclaimer: Truth is in the eye of the beholder
Andere Peter 21 juli 2019 20:59
Nog even terugkijkend naar het profiel van die slotklim. Ik denk dat een van de vervelendste typen slotklimmen is die ze Alaphilippe kunnen voorschotelen. Na een lange dag. Steil tussen de 2e en 7e km. Naar de top toe afvlakkend. Ala wil natuurlijk het omgekeerde. Dit is geen springverenklim.

Zo beschouwd is Alaphilippe vandaag de grote winnaar :-) Hij komt er met beperkt verlies vanaf.
Horsie is back 21 juli 2019 21:01
Evident dat voor JW SKY the limit was getuige zijn reactie om 17.56 uur.
Horsie is back 21 juli 2019 21:11
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog even terugkijkend naar het profiel van die
> slotklim. Ik denk dat een van de vervelendste
> typen slotklimmen is die ze Alaphilippe kunnen
> voorschotelen. Na een lange dag. Steil tussen de
> 2e en 7e km. Naar de top toe afvlakkend. Ala wil
> natuurlijk het omgekeerde. Dit is geen
> springverenklim.
>
> Zo beschouwd is Alaphilippe vandaag de grote
> winnaar :-) Hij komt er met beperkt verlies vanaf.

Out of the box thinking, amai. De knipoog ontgaat Horsie echter niet.
Marianne Vos heeft ook liever een 17% klim als het maar niet te ver is.

Alaphilippe begint voor Horsie steeds meer op de Joop Zoetemelk te lijken, die het niet langer uithoudt aan de rekstok.
Wat zegt Joop nou? Hij heeft een kruk nodig. Alle gekheid op een kruk, Alaphilippe levert natuurlijk een fantastische prestatie, maar je ziet toch dat hij zich daarbij steeds helemaal binnenste buiten moet trekken. Dus was het vandaag kraakdag, want 9% ten opzichte van Pinot verliezend in 5 km is toch erg veel.
De honderdjarige, die de 100m in 19,58s loopt (bestaat volgens Horsie niet eens), zegt ook niet, dat hij maar 10 seconden achter Usain Bolt ligt.
Cecchini 21 juli 2019 21:18
Je raakt op toeren Horsie, elke zin is raak, en misschien was mijn euforie over de etappe inderdaad ietwat overtrokken
Horsie is back 21 juli 2019 21:32
Roem is vergankelijk, maar Alejandro Valverde draait toch tamelijk onzichtbaar netjes mee. Zo ook Ritchie Porte.

Meanwhile gaat het gerucht, dat de bovenmeester op het vermeende hot thin roof van de TDF, de Tourmalet, niet alleen aan Thibaut Pinot (maar 80 seconden achter de Stip aan de Horizon), maar ook aan 5 anderen een saturatie score van 97% heeft toebedeeld. De score in percentages van dat van de Stip aan de Horizon eindtijd. Er volgden nog 5 renners met een score van 96%.

Het wachten is op de cijfers voor vandaag.
Volgens de Roemeen zou Thibaut de laatste klim op de grens van het menselijk schoon prestatievermogen over een uur hebben gereden, namelijk 6,4 w/kg.

Spooky action at a distance.
Pinot 98%/97% vermogen . Hor versus tijd . Hor. En 6,46 w/kg.
Kruijswijk "maar" 93% resp. 94% en 6,18 w/kg.

Blijkbaat is Kruijswijk zijn enige kans een raid à la Froome of de herhaling van zichzelf, maar dan wel tot het eind.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2019 13:16 door Horsie is back.
Sub Culture 21 juli 2019 21:40
Wat is het een heerlijke Tour!
Nog 5 man op de spreekwoordelijke zakdoek die kunnen winnen.
Alaphilippe die de schade nog beperkt maar de komende week langzamerhand zal wegzakken.

Hup Pinot!
Andere Peter 21 juli 2019 21:45
Die 9%, dat zal wel. Maar ja, dat heb je met springveren. Je zet ze op spanning. Je schiet ze af. Dat gaat effe heel hard. Maar daarna is er ook geen spanning meer op te krijgen.

Steels parafraserend: best knap het verlies beperkt door de krakende Alaphilippe.
ton duk 21 juli 2019 21:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is het een heerlijke Tour!
> Nog 5 man op de spreekwoordelijke zakdoek die
> kunnen winnen.

Ik tel er 6 op die zakdoek...
gr
Sub Culture 21 juli 2019 22:04
Kenner.
over de rest gaan we zwijgen.
Keuteberg 21 juli 2019 22:10
Niet waar. Alaphippe won er al eerder twee. Epernay en Pau
JW 21 juli 2019 22:43
Voor alle duidelijkheid mijn post waar Horsie naar verwijst:
Als de Alpen net zo veel kijkplezier gaan opleveren als de Pyreneeën, dan wordt het de mooiste Tour in jaren.
Hoe vaak hebben we niet dagen achtereen moeten kijken hoe de Sky-trein de koers dood maakte, alleen al door zijn overmacht.
Tot nu toe is geen enkele ploeg oppermachtig, en durven veel kopmannen voor winst te rijden.
Prachtig !



Ik gun het alle overgebleven titelkandidaten meer dan de twee Ineos-renners.
Op WF las ik net een item over de Sky-dominantie in de afgelopen jaren. Genoeg is genoeg, beter voor de sport als nu een andere ploeg wint !
Horsie is back 21 juli 2019 23:05
Voor degenen, die zich afvragen waar Kasper van Kooten is gebleven. volg de twitter van @Festinaboy.
ton duk 22 juli 2019 07:45
Als ie maar weg blijft...wat was dat matig
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2019 07:45 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen