Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vincenzo Nibali voor twee jaar naar Trek

Gepost door Blueprint 
Blueprint 08 augustus 2019 18:48
Neemt zijn broer mee. Hoop voor Trek dat Nibali het beter gaat doen dan Porte.
Curzio 08 augustus 2019 20:59
Het lijkt me allemaal niet echt slim aankoopbeleid. Was dan voor Carapaz gegaan.
Blueprint 08 augustus 2019 21:35
Carapaz moet dat dan ook willen natuurlijk. Segafredo wilde Nibali er heel graag bij hebben als beste Italiaanse wielrenner van de laatste 15 jaar, die nog steeds goede resultaten weet te boeken. Een beter uithangbord kan een Italiaanse sponsor zich niet wensen.
Curzio 08 augustus 2019 21:49
Ik heb niet de indruk gekregen dat er een verbeten strijd is geweest om de gunst van Carapaz, maar dat kan natuurlijk achter de schermen wel zo zijn geweest, of dat de Ecuadoriaan persé naar Ineos wilde, dat kan ook (maar lijkt niet erg waarschijnlijk).

Nibali zal zeker nog uitslagen rijden en ook wel in een ronde meedoen om het podium, maar winnen gaat toch wel erg lastig worden in mijn ogen (z'n laatste rondewinst is drie jaar geleden). Volgend jaar toch al 35. Terwijl er waarschijnlijk wel de hoofdprijs voor betaald wordt.
Nomath 09 augustus 2019 00:21
De waarde van een profrenner zit minder in de podiumplaatsen die hij nog kan pakken, dan in de aandacht die hij krijgt in de pers, de aantrekkingskracht op het publiek en hoe zijn imago past bij de sponsors. Nibali is veruit de populairste renner in Italie, wat uitstekend past bij Segafredo en ook bij Trek.
In Nederland heeft Dumoulin een enorme aantrekkingskracht, ook bij mensen die het wielrennen niet volgen en met name ook bij vrouwen. Dat is Jumbo veel waard.
opoeepo 09 augustus 2019 00:22
Nibali 'verkoopt' veel meer Espresso's dan Carapaz.
Curzio 09 augustus 2019 06:34
Ik geloof dus niet zo dat de sponsor bepaalt welke renners er komen. Volgens mij is dat de ploegleiding. Als Dumoulin geen serieuze kanshebber was op rondewinst, zou hij niet in beeld zijn bij Jumbo-Visma. (Dat de sponsor meer geld ter beschikking kan stellen om een bepaalde renner binnen te halen, dat wel.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2019 06:37 door Curzio.
Curzio 09 augustus 2019 06:39
Erg moeilijk (onmogelijk) te onderbouwen. Reclame is sowieso een kwestieus geheel. Maar als je het puur over het verbreiden van naamsbekendheid zou hebben, waarbij ik er vanuit ga dat de meeste Italianen het merk Segafredo wel kennen, dan zou Carapaz wel eens de betere optie kunnen zijn.
Pyama 09 augustus 2019 07:17
De sponsor heeft een hele stevige vinger in de pap. Vooral bij renners van dubieus allooi en kleinere ploegen. Er worden bijv vaak renners aangetrokken van het land waar de sponsor iets wil verkopen.
Wanny 09 augustus 2019 08:27
Jumbo en Visma hebben ook te kennen gegeven graag wat Belgen en Noren in de ploeg te hebben.
ton duk 09 augustus 2019 09:17
Misschien niet WELKE renners maar in het geval TJV.(ex)NL kreeg de ploegleiding duidelijke orders van de sponsor
Jumbo gaat de grens over naar Belgie en TJV trekt van Aert en De Plus aan...

In voorgaande jaren hadden ze ook altijd wel 1 of 2 verdwaalde Italianen ( Battaglin) en Amerikanen
Ook dat was subsponsortechnisch bepaald ......

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2019 09:18 door ton duk.
Orakel 09 augustus 2019 09:25
Jij bekijkt het met Carapaz van de inkoopkant winking smiley
Blueprint 09 augustus 2019 09:59
Vooralsnog is Nibali natuurlijk veel bekender dan Carapaz. Daarnaast zal emotie ook een rol spelen: de baas van Segafredo wilde al heel lang de meest populaire Italiaanse renner naar de ploeg halen.
Walnoot 09 augustus 2019 10:21
Denk dat Bahrein alvast niet al te ontevreden is met de geleverde diensten van Nibali. In drie contractjaren drie keer podium in een grote ronde, een etappe gewonnen in alle drie de rondes, en ook nog even Sanremo en Il Lombardia meegepakt. In de Tour was het minder dan verhoopt, dat zeker. Maar een beter uithangbord dan Porte, dat toch ook zonder enige twijfel.
merijntje mortirolo 09 augustus 2019 10:42
-
François Bidard is nog een beter uithangbord dan Porte.
Eindhovuh 09 augustus 2019 13:23
Precies. Hoewel ik ook denk dat Nibali op zijn retour is, heeft hij de afgelopen jaren nog prima resultaten laten zien.
Sterker er zullen niet zo maar 10 renners te noemen zijn met een betere erelijst de afgelopen 3 jaar.(tenzij je vindt dat bv Carapaz dat nu al heeft)
Sub Culture 09 augustus 2019 14:33
We are delighted to sign Ilnur Zakarin to CCC Team for the coming seasons. Ilnur will provide us with a solid option for the General Classification at stage races and Grand Tours and, as we saw at this year’s Giro d’Italia, Ilnur is capable of making the most of an opportunity to win a stage. Having placed in the top ten at all three Grand Tours, including a podium place at the 2017 Vuelta a España, Ilnur brings a wealth of experience to the team and will be instrumental in the team’s General Classification ambitions,” Ochowicz said.
“Our title sponsor, CCC, has a large presence in Russia so it is exciting for the team and for CCC to sign a Russian rider of Ilnur’s caliber. Our 2020 roster is starting to take shape and with the addition of Ilnur, and some riders still yet to be announced, we are really strengthening the team’s capacity to perform in the mountains."
Curzio 09 augustus 2019 16:53
Ze willen dus een optie voor het algemeen klassement in een grote ronde en etappewinst. Lijkt me dat een ploeg als CCC dan niet veel hoger kan mikken dan Zakarin. Logische transfer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen