Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kan Evenepoel straks ook WK ITT worden?

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 10 augustus 2019 13:37
Dat hij er in slaagt een van de komende jaren lijkt mij redelijk reëel maar volgens mij zou het ook zomaar dit jaar reeds kunnen.

Van Dumoulin heeft hij dit seizoen niks te vrezen, geen idee hoe het zit met Dennis na het debacle in de Tour maar dat lijkt me een vraagstuk.
Ok, er zijn een paar goeie tijdrijders die er niet bij waren op het afgelopen EK, maar op een langer parcours met wat meer heuvelwerk, wat hem nog beter ligt, denk ik dat het geen onrealistisch gegeven zou zijn als hij straks goud pakt in Yorkshire in de tijdrit.
D.R.E. 10 augustus 2019 13:46
Eens, Froome is er ook niet bij en Thomas zal zijn beste vorm ook wel kwijt zijn. Het is afwachten hoe Roglic uit de Vuelta komt, dat is denk ik de grootste concurrent



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2019 13:46 door D.R.E..
veluweracer 10 augustus 2019 13:54
Ik geloof dat we van Evenepoel inderdaad van alles op de weg kunnen verwachten.
Stümpert 10 augustus 2019 14:03
Ja, volgens mij kan hij zelfs de wegwedstrijd van het wk winnen.
valse trage 10 augustus 2019 14:21
Zeker weten. Gaat hij ook de wegwedstrijd rijden?
Frederik D. 10 augustus 2019 14:53
Het zou kunnen. Maar hoe schat je hem in als ronderenner? Kan hij de Tour winnen? En al gauw?
Tjappie2 10 augustus 2019 15:15
Is het toegestaan om op een wk de tijdrit en de wegwedstrijd in een andere categorie te rijden? Denk dat de UCI dat niet wil dus dan moet ie ofwel de wegwedstrijd bij de profs rijden, ofwel zn ticket voor de tijdrit niet verzilveren. Evenepoel rijdt bij de profs op de tijdrit gegarandeerd top 5. Winst kan, maar zie ik nog niet gebeuren.
Sjorsoll 10 augustus 2019 15:53
Ik denk wel dat dat kan, maar alleen als (en omdat) de beste tijdrijders niet meedoen. Net als het afgelopen EK.
Sub Culture 10 augustus 2019 16:39
Initieel wilde de Belgische wielerbond dat hij nog bij de beloften zou rijden in de landenteams, zowel het EK, vervolgens de ronde van de toekomst om dan ook in de beloftencategorie de tijd- en wegrit te betwisten.
Hij wilde dat zelf niet.
Achteraf bekeken geen slecht idee, want hij had het bij de beloften zomaar allemaal kunnen winnen.
Prikdude 10 augustus 2019 17:37
En kan Edoardo Affini weer met hem mee op het podium?

Gaat (nog) niet gebeuren door (juist) de langere afstand, dit keer geen windvoordeel en veel grotere concurrentie: Thomas maakt van dit WK zijn laatste doel dit jaar ( [www.wielerflits.nl] ) en Dennis, Campenaerts, Castroviejo, Oliveira, Martin en Kiryienka zijn ook geen prutsers.

Bovendien niet uit het oog verliezen dat Van der Evenepoel met eigen hoogvorm momenteel optimaal profiteert van een uitgepierd/in opbouw zijnd peleton.
Anony 10 augustus 2019 17:41
Logica gebiedt te zeggen 'nog niet', maar Remco heeft al vaker dergelijke wetten aan zijn laars gelapt.
Kuiperberg 10 augustus 2019 18:00
Lijkt me wel wat, laatste ronde in Yorkshire een ontsnapping met Evenepoel, Alaphilippe en vd Poel. Het nieuwe wielrennen aldus de heer Ducrot cool smiley
Zorro 10 augustus 2019 18:38
Die Evenepoel kan alles lijkt wel. Wat een veelvraat hij lijkt wel een kanibaal. Ik moet onwillekeurig aan Eddy Merckx denken als ik zo zijn uitslagen lees.
Geweldig thumbs upthumbs upthumbs up
Orakel 10 augustus 2019 18:57
Ongekend wat Evenepoel laat zien.
Maar er zijn wel wat omstandigheden die hem nu in de kaart spelen.
Afgelopen en deze week is voor slechts weinig renners een hoofddoel, sowieso niet voor de toppers.
Teuns had twee jaar terug ook zo’n periode (winst Wallonië en Polen), maar brak nog niet door als wereldtopper.

Evenepoel kan zonder Dumoulin, Froome, Van Aert, Dennis (?) zeker richting het podium gaan, wat als 19 jarige vrijwel uniek is.
Maar hele grote wedstrijden (waar de top aanwezig én in vorm is) zie ik Evenepoel op zijn 19e niet winnen, wel in de toekomst.
Hij heeft geen goede sprint, dus tactisch is hij erg kwetsbaar.

Benieuwd naar zijn groeicurve.
Die liep voorheen steiler dan gemiddeld, logisch zou zijn dat die ook eerder afvlakt.
Hou je dan een wereldtopper over, of iemand die boven de wereldtop uitsteekt. Ik geloof dat dit laatste niet kan.
Clavan 10 augustus 2019 19:20
Ja, dat kan. Maar het kan ook zomaar zijn dat hij het niet wordt.
El Chaba 10 augustus 2019 19:21
Ben jij Sven Nys?
Remko 10 augustus 2019 19:29
Zorro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Evenepoel kan alles lijkt wel. Wat een
> veelvraat hij lijkt wel een kanibaal. Ik moet
> onwillekeurig aan Eddy Merckx denken als ik zo
> zijn uitslagen lees.

Really?
Luijt 10 augustus 2019 19:59
opoeepo 10 augustus 2019 21:39
Thomas maakt het WK tijdrijden tot zijn hoofddoel en die lijkt me toch nog wel iets sterker
en sneller dan het Kannibaaltje.

Als Rohan Dennis wordt geselecteerd, moet hij dan op zijn geliefde
Merida rijden?
Eddy Veen 10 augustus 2019 22:47
Ik ben wel benieuwd wat Evenepoel verdient in vergelijking met andere toppers. Zou zijn salaris beïnvloed worden door het verwachtingspatroon?
ton duk 11 augustus 2019 07:54
Het Oud-Vlaams gezegde : Als je meedoet , kan je ook winnen is inmiddels veranderd in Als ie meedoet , zal ie ook winnen...
gr
ton duk 11 augustus 2019 07:55
Prachtig parkours , hoorde Ik Sven gisteren nog zeggen
gr
Cyclad58 11 augustus 2019 10:52
Affini komt op het WK sowieso niet op het podium. Is een ander parkoers, meer geaccidenteerd toch? Affini moet het echt hebben van de vlakke tijdrit, hij vond in Alkmaar een tijdrit precies op maat.
Evenepoel daarentegen heeft een voorkeur voor de wat lastiger tijdrit. Voor mij is hij in Yorkshire één van de favorieten.
Cyclad58 11 augustus 2019 10:54
Niet eens een irreëel scenario. Evenepoel moet wel alleen aankomen om WK te worden. Dat wordt erg lastig, maar je hoort mij niet (meer) zeggen dat dat onmogelijk is.
Eddy Veen 11 augustus 2019 11:39
In de wegrit moet Mathieu dus het wiel van Remco zien te houden.
Clavan 11 augustus 2019 12:11
Als hij de snelste tijd rijdt dan is het voor 100% zeker dat hij de race wint.
Frederik D. 11 augustus 2019 14:14
Tenzij meneer direct op doping of op een motortje wordt betrapt of al te obscene gebaren heeft gemaakt.
Wanny 11 augustus 2019 19:37
Ik vlak hem ook niet uit om het Songfestival te winnen.
Eddy Veen 11 augustus 2019 21:09
Nog leuker: [www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2019 22:36 door Eddy Veen.
Luijt 11 augustus 2019 22:17
Ho Ho, voor Nederland komt Maywood. En die hebben de Goffert nog een platgezongen bij een NK baanwielrennen.
Andere Peter 11 augustus 2019 22:43
Salarissen in de vrije markt worden natuurlijk altijd beïnvloed door het verwachtingspatroon. Lijkt me zelfs allesbepalend. Bij iedereen. Maar dan wel het verwachtingspatroon op het moment van tekenen.
Eddy Veen 11 augustus 2019 23:13
Dan kun je wachten op het moment dat het contract wordt opengebroken.
Andere Peter 12 augustus 2019 02:21
Dan telt het verwachtingspatroon van dat moment.
Horsie is back 14 augustus 2019 11:36
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat hij er in slaagt een van de komende jaren
> lijkt mij redelijk reëel maar volgens mij zou het
> ook zomaar dit jaar reeds kunnen.
>
> Van Dumoulin heeft hij dit seizoen niks te vrezen,
> geen idee hoe het zit met Dennis na het debacle in
> de Tour maar dat lijkt me een vraagstuk.
> Ok, er zijn een paar goeie tijdrijders die er niet
> bij waren op het afgelopen EK, maar op een langer
> parcours met wat meer heuvelwerk, wat hem nog
> beter ligt, denk ik dat het geen onrealistisch
> gegeven zou zijn als hij straks goud pakt in
> Yorkshire in de tijdrit.

Sub, het kan nog veel gekker worden. Straks rijdt ie ook nog een WUR.
Martin Toft Madsen (goed thuis in het nano metier), nummer negen van de ITT tijdens het jongstleden gehouden EK op 40 seconden van Evenepoel heeft gisteren met 53,975 km een nieuw Deens Uurrecord gereden. Horsie's logica, hier wel bekend, zegt: 53,975 km + 1,39 km = 55,365 km, waarmee Evenepoel dus Campenaerts gaat aflossen. En dat nog niet eens in de Heilige Graal op bijna 1900m.

Wie immer ohne Gewähr!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen