Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Domenico Pozzovivo overleeft aanrijding met auto.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 13 augustus 2019 03:19
Zwaar getroffen Pozzovivo kan Vuelta vergeten na aanrijding tijdens training

Door Bram van der Ploeg Gepubliceerd op 12 August 2019

Domenico Pozzovivo is tijdens een training aangereden door een auto, zo meldt het Italiaanse Qui Cosenza, opgemerkt door Wielerflits. De 36-jarige renner van Bahrain-Merida heeft zijn arm en been gebroken, zo valt er te lezen.

Pozzovivo werd meteen na zijn val geholpen door hulpdiensten, die hem stabiliseerden en naar het ziekenhuis brachten. De aanrijding met een Fiat Grande Punto vond plaats op een kruispunt. Pozzovivo werd vol geraakt en bleef stil liggen op de weg.

De automobilist stopte en belde het alarmnummer. Binnen enkele minuten kon de Italiaan zo geholpen worden. In het ziekenhuis worden verdere testen uitgevoerd om te kijken of er meer schade is dan alleen een gebroken arm en been. Pozzovivo was na de Ronde van Polen in training voor de Vuelta a Espana, die op 24 augustus begint.


Deze kleine heeft mazzel. Het opperwezen had nu even geen klimmer meer nodig.
El Chaba 13 augustus 2019 06:11
Zet er nou eens op zijn minst een link bij als bronvermelding.
Slimmerd 13 augustus 2019 06:26
Wat een rare titel
ton duk 13 augustus 2019 07:20
zo meldt het Italiaanse Qui Cosenza, opgemerkt door Wielerflits....(stond gisteren ook al op onze teletekst 668)
Link genoeg , lijkt me
gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2019 07:21 door ton duk.
Pyama 13 augustus 2019 09:20
Een link naar het artikel lijkt mee een stuk beter ja. Niet omdat we het niet geloven, maar vanwege rechtenkwesties.

De titel vind ik ook click-bait.
Tjappie2 13 augustus 2019 09:31
De topicstarter lijkt (zeker gezien de laatste zin) met de titel m.i. redelijk nodeloos de verbinding te willen leggen met het geval Lambrechts. Ach ja, ieder z'n meug.
Sub Culture 13 augustus 2019 09:36
Waardeloze toevoeging idd.
Ridder Kale Knikker 13 augustus 2019 09:45
Toch een aardig drama voor Pozzovivo, hopelijk hersteld hij volledig en kan hij volgend jaar nog een goed koersjaar neerzetten. De jaren moeten voor hem nu ook al serieus beginnen te tellen namelijk.
Frederik D. 13 augustus 2019 09:52
En het liefst aanklikbaar.

Het overnemen van korte nieuwsberichten, die voor dit forum relevant zijn, lijkt me wel door de beugel te kunnen. Uiteraard altijd met deugdelijke bronvermelding. En duidelijk aangegeven wat van jou is en wat het overgenomen bericht is. En dankzij de aanklikbare link kan de forumbezoeker een blik werpen op de gelinkte site, dus zo'n link is een potentiële reclame.
ton duk 13 augustus 2019 10:06
Helder, Frederik D
gr
Cecchini 13 augustus 2019 10:20
Ik begrijp het probleem ook niet. Alles staat vermeld in de openingstopic.Naam van de auteur, websites. Ach er valt altijd wat te zeiken.
Tjappie2 13 augustus 2019 10:42
Volgens mij begrijp je het prima, want volgens mij ben je niet dom. Mocht je het echt niet begrijpen dan is (bijvoorbeeld) de tekst die je via onderstaande link kunt lezen wellicht verhelderend:

[www.amsadvocaten.nl]
Frederik D. 13 augustus 2019 11:00
Een duidelijk bericht wat je hebt gelinkt, Tjappie. Heel goed.

Mijns inziens dient iedereen hier dit artikel te lezen. Overnemen nieuwsberichten mag maar wel met bron. Overnemen artikelen mag niet maar er mag wel beperkt geciteerd worden maar ook altijd met bron.

Dat plagiaat niet mag, zal wel iedereen duidelijk zijn.

En nogmaals, laat men eens met Winnen en Thijs emailen. Misschien geven ze toestemming om af en toe eens één van hun artikelen hier te plaatsen. Op zich vinden ze enige feedback van hun publiek best wel aangenaam, vermoed ik.
Fashionisto 13 augustus 2019 11:10
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Deze kleine heeft mazzel. Het opperwezen had nu
> even geen klimmer meer nodig.

Smakeloos.
Orakel 13 augustus 2019 11:26
Geen duidelijk verhaal, immers >> "Wanneer mag je een elders gepubliceerd nieuwsbericht plaatsen op je eigen website?"
Cecchini 13 augustus 2019 12:15
Het zou knap stil worden op dit forum. Profielen van etappes haal ik ook altijd van websites van de organisator zelf, of van bijvoorbeeld procycling, wielerflits, etc. Het valt dan niet mee om nog ergens een topic te openen. Opvallend al die prikkers hier, die bezig zijn met fatsoensrakkerij. Voortdurend loeren naar mensen die in overtreding zijn en de maatschappij hopeloos ontwrichten, doordat ze bijvoorbeeld roken op een plek waar dat niet mag, of plastic afval niet goed scheiden, te lang douchen, te veel vlees eten, meer dan 2 wijntjes op een avond drinken, in hun ogen iets te flirterigs met vrouwen omgaan, elke column die geplaatst wordt (wat natuurlijk al niets eens mag) direct tot op de grond afkraken (alsof ze zelf ooit literairs van nivo hebben geleverd), zelfs een lullig berichtje over de val Pozzovivo als een inbreuk op auteursrechten beschouwen. Mag ik trouwens vermelden, dat Mathieu van der Poel deze week aan de start staat van The Artic Norway, of doe ik daarmee Wielerflits tekort. Mijn nickname Cecchini heb ik trouwens ontleend aan dopingdokter Cecchini. Mag dat ?
veluweracer 13 augustus 2019 12:18
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zet er nou eens op zijn minst een link bij als
> bronvermelding.

Ik wist dat ik wat vergeten was.

Bron: Indeleiderstrui.nl
Eindhovuh 13 augustus 2019 12:21
Ik ben het wel een beetje met je eens.
Waar gaat dit over. Hoe rooms wil je zijn.
Dit is geen commercieel forum van zeer bescheiden omvang. Wie ondervindt hier nadeel?
Naar de letter van de wet kan je er vast van alles van vinden, maar kom op zeg. Ik zou het omdraaien. Als Peter Winnen zich meldt dat hij dit echt niet wilt, dan plaatsen we het niet meer.
veluweracer 13 augustus 2019 12:21
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een rare titel

Het is toch het geval. Hij overleeft het toch? Daar bedoel ik mee dat hij er niet door gestorven is. Zoals bijvoorbeeld Scarponi wel die pech had.
veluweracer 13 augustus 2019 12:24
Wat maken mensen zich hier op het forum ineens druk over bronvermeldingen. Wat een scrupuleus geneuzel is toch.
veluweracer 13 augustus 2019 12:25
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De topicstarter lijkt (zeker gezien de laatste
> zin) met de titel m.i. redelijk nodeloos de
> verbinding te willen leggen met het geval
> Lambrechts. Ach ja, ieder z'n meug.

Slechte smaak hè. Zo relativeer ik het leven enigzins.
veluweracer 13 augustus 2019 12:29
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een link naar het artikel lijkt mee een stuk beter
> ja. Niet omdat we het niet geloven, maar vanwege
> rechtenkwesties.
>
> De titel vind ik ook click-bait.

Want hij overleeft het niet?
Curzio 13 augustus 2019 12:29
Als je een stukje schrijft voor een krant, dan ligt het copyright bij de krant, niet bij de persoon. Dus dan zou je al toestemming moeten vragen aan De Volkskrant. Het antwoord laat zich raden.

Er bestaat een klein risico van een claim richting de beheerder van de site volgens mij.
veluweracer 13 augustus 2019 12:31
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Deze kleine heeft mazzel. Het opperwezen had nu
> > even geen klimmer meer nodig.
>
> Smakeloos.

Je ben mijn pastoor gelukkig niet.
Tjappie2 13 augustus 2019 12:32
Dit is gewoon doordraven omdat je zelf ook best beseft dat het neerplempen van het complete oeuvre van Peter Winnen iets anders is dan af en toe een een routekaartje in een etappe-topic zetten. Het is niet voor niets dat ik m.b.t. het auteursrecht rechtstreeks reageer op jou, en niet op veluweracer.
Frederik D. 13 augustus 2019 12:35
Nieuwsberichten mag je overnemen. Uiteraard met bronvermelding.

Me dunkt dat je ook profielen van wegwedstrijden mag overnemen. Al met al ook een soort nieuws. Maar wel met bronvermelding.

Je nickname is prima. Op namen rust geen copyright. Taal is van iedereen.
Cecchini 13 augustus 2019 12:39
Nou nou, complete oeuvre. Af en toe een stukkie, en de Volkskrant zal af en toe best blij zijn, dat er weer reclame voor hun krant gemaakt wordt. Allemaal veel te veel eer voor deze marginale prikkerspagina, hoe belangrijk we ons ook allemaal vinden.
Frederik D. 13 augustus 2019 12:40
Klopt. Dat had ik ook nog willen zeggen.

Ik raad iedereen aan om zich verantwoordelijk te voelen voor ons prachtig forum en om niet meer hele artikelen van elders over te nemen.

Overigens, als ik het wel heb, mag je wel artikelen van Wiki overnemen. Het liefst wel met bronvermelding. Dat is uiteraard uit respect voor de lezers en de makers.

Ik ben geen moraalridder. Maar ik vind wel dat we de regels van het copyright moeten respecteren, mede uit verantwoordelijkheidsgevoel voor ons leerzaam en vermakelijk prachtforum.
Cecchini 13 augustus 2019 12:43
Ons "prachtig" forum. Nou je kunt overdrijven.
Clavan 13 augustus 2019 12:44
Op namen van 'typetjes' wel dan? drinking smiley
Frederik D. 13 augustus 2019 12:44
Natuurlijk, we zijn geen commercieel bedrijf maar een marginaal doch prachtig forum. Desalniettemin dienen ook wij ons aan de wet te houden.

Wel vermoed ik dat we maar peanuts zijn en dus eerder op zijn hoogst een beleefde waarschuwing krijgen dan een tijdrovende rechtszaak waarmee de Volkskrant zich minder geliefd maakt.
Clavan 13 augustus 2019 12:44
Prachtig parcours dan weer wel
Frederik D. 13 augustus 2019 12:46
Nee, dat denk ik niet. Jij mag jezelf en je zelf Peppie noemen of Kokkie. Of Clavan. Of de vieze man. smiling smiley
Frederik D. 13 augustus 2019 12:47
Nee, vind ik niet. Zo geniet ik geregeld van jouw bijdragen, hoor. smiling smiley
Tjappie2 13 augustus 2019 13:05
Ik overwoog dus serieus om nog een disclaimer neer te zetten bij complete oeuvre grinning smiley

Verder lijk je al weer iets tot rust gekomen na je uitbarsting van 12:15 over fatsoensrakkerij en dergelijke, dat vind ik fijn voor je.
En nogmaals, af en toe een stukje plaatsen vind ik echt niet zo'n probleem want dat doet iedereen wel eens. Maar ik vind wel dat je eerlijk moet zijn: neem bijvoorbeeld de afgelopen Giro. Je hebt toen stelselmatig (d.w.z. elke, of vrijwel elke dag) integraal het recept uit de Volkskrant geplaatst. Dat is wel even iets anders dan 'af en toe een stukje'.

Maar om je gerust te stellen: ik zal je niet verlinken bij de rechthebbenden, ik rook (en soms zelfs op plekken waar dat niet mag), ik scheid mijn afval, maar niet zo volledig als wenselijk, ik douche minimaal 20 minuten per dag, ik eet zeker 5 dagen per week vlees, met drank op (geen wijn, maar wel meer dan 2 bier) ben ik soms een hork (ook tegen vrouwen), ik kraak columns af, maar alleen wanneer ik ze echt slecht vind. En wat die dopingdokter betreft: ik ben dol op dopinggebruikers, maar dat wist je al want je zit hier al een tijdje op het forum. winking smiley
Frederik D. 13 augustus 2019 13:12
Men mag uiteraard jouw opmerking smakeloos vinden. Maar persoonlijk waardeer ik jouw gewraakte opmerking als een mooie combinatie van rauwheid en fijngevoeligheid, gevat in goede zinnen. Inderdaad, gezond relativerend. Het leven is soms heel wreed. Maar nogmaals, iedereen zijn smaak en gevoeligheid. En kritiek mag.
Frederik D. 13 augustus 2019 13:16
Dat vind ik dus niet. Maar dat weet je wel. smiling smiley

Maar is een fotofinish ook geneuzel? Zou de wedstrijdleiding niet gewoon natte-vingerwerk moeten toepassen bij het uitroepen van iemand tot winnaar? smiling smiley
Frederik D. 13 augustus 2019 13:17
En het liefst een aanklikbare link. smiling smiley
Frederik D. 13 augustus 2019 13:17
En het liefst een aanklikbare link. smiling smiley
MarkV 13 augustus 2019 13:18
Mag ik een plaatje uitbrengen onder de naam Prince?
Of TAFKAP?
ton duk 13 augustus 2019 13:26
Cecchini 13 augustus 2019 13:38
Pozzovivo had nooit kunnen veronderstellen, dat het nieuws over zijn vervelende valpartij tot een brede maatschappelijke discussie over auteursrechten zou leiden. Of de goede man al niet genoeg ellende heeft.
Curzio 13 augustus 2019 14:14
Even serieus: je kan het beste even met Spaak overleggen of hij het een probleem vindt.
Ik weet van een Nederlandse webbeheerder (van moviemeter.nl) die echt boetes in de bus kreeg omdat er op zijn forum door gebruikers copyright werd geschonden.
opoeepo 13 augustus 2019 14:38
Is die Fiat er een beetje goed van afgekomen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2019 14:39 door opoeepo.
Cecchini 13 augustus 2019 14:45
Ik denk dat ik mijn activiteiten op dit forum maar tot een minimum ga beperken. Geen zin meer in dit gezeik van al die overgevoelige types. Mocht iemand nog veronderstellen, dat ik het topic open over de naderende Vuelta of een andere WT koers dan heeft hij of zij dat bij het verkeerde eind. Ik ga mijn tijd er niet meer aan verdoen. Succes aan iedereen die het nog wel aandurft. Een leuke taak daarbij is weggelegd voor Tjappie 2 of Frederik D. lijkt mij zo, zij die alle etiquette regels van World Wide Web tot in de vingers beheersen, en dit prachtig forum in leven kunnen houden, en misschien nog zelfs nog een kwaliteitsinjectie kunnen geven
Slimmerd 13 augustus 2019 15:13
Ik hoop dat deze niet op het autokerkhof is beland
Walnoot 13 augustus 2019 15:20
Hup Pozzovivo!

Mag alles hierboven weg, Spaak?
Sub Culture 13 augustus 2019 15:26
Help, wie gaat er nu in Cecchini zijn plaats lokale gerechten/recepten copy/pasten?
opoeepo 13 augustus 2019 16:45
Er rusten natuurlijk wel rechten op al die gerechten.
MarkV 13 augustus 2019 17:01
De gerechten rusten dan weer op aanrechten
Luijt 13 augustus 2019 17:05
Luijt 13 augustus 2019 17:07
Zoals ik dat altijd doe dus.
Luijt 13 augustus 2019 17:08
Kop op Domenico! Ik hoop dat je dit niet leest; men is hier meer begaan met de bronvermelding dan met jou.
Luijt 13 augustus 2019 17:10
Ook op dit geneuzel?
Luijt 13 augustus 2019 17:11
Cecch, ga er gewoon mee door man!
Prikdude 13 augustus 2019 17:12
Zei net nog tegen iemand dat ik via het wielerprikbord via Cecchini via Indeleiderstrui via Wielerflits via Qui Cosenza via ongetwijfeld weer een ander (medium) vernam dat Pozzovivo maar verluid wat botten heeft gebroken.

90% van het gebrachte nieuws is niet van het medium waar de oorspronkelijke vergaring is geklaard en als de meest originele bron wel in het bericht is opgenomen, moet men niet massaal ongesteld worden over een (half-) ontbrekende tertiaere bron (slash doorgeefluikje).

Voor Ceccho rest de geruststelling dat hij hier publiekelijk tot dé piraat van het forum is verklaard, niets minder dan een eretitel op het internet.

"So it may seem."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2019 17:13 door Prikdude.
valse trage 13 augustus 2019 18:39
Frederik D. 13 augustus 2019 23:54
Interessante kwestie. Maar waarschijnlijk mag het niet omdat het om een merknaam gaat en omdat je de consumenten op het verkeerde been zet. Maar buiten de branche van de muziek zou je wellicht je zaak, bijvoorbeeld een bloemisterij, best Prince mogen noemen, vermoed ik.

Overigens over muziek gesproken, er waren in de blues twee artiesten die elk Sunny Boy Williamson heetten. Dit leidde niet tot rechtszaken, wellicht omdat de bluesartiesten niet zo rijk waren en het niet zo hadden op justitie.
Frederik D. 13 augustus 2019 23:57
Misschien vindt hij het vermakelijk. En waarschijnlijk interesseert het hem geen bilspleet. En ik hoop dat hij goed herstelt.
Frederik D. 13 augustus 2019 23:58
Precies. En ik raad Spaak aan tot enige voorzichtigheid.
Frederik D. 14 augustus 2019 00:01
Beste Cecchini

Met jouw openingen van etappes lijkt mij niets mis. En wat mij betreft, ik vind zulke openingen uiterst aangenaam.

Iets anders is het plaatsen hier van andermans artikelen in hun geheel. Dat is volgens mij een enigszins linke kwestie.

En verder, blijf bij ons. smiling smiley
Frederik D. 14 augustus 2019 00:03
Nee, er is een belangrijke kwestie aangesneden, namelijk dat van het copyright.
Frederik D. 14 augustus 2019 00:04
Nee, beide dingen gaan me aan mijn hart. Dus zowel het copyright als het wel en wee van onze wielrenners.
Frederik D. 14 augustus 2019 00:07
Nee, het gaat niet om nieuwsberichten. Die mag je vrijelijk plaatsen maar natuurlijk wel met bronvermelding en die bron moet een nieuwsbron zijn, dat wel.

Het ging erover of je hier een compleet artikel van Peter Winnen mocht plaatsen.
Frederik D. 14 augustus 2019 00:11
Ik ben geen klikspaan. Dus ik zal niet bij de Volkskrant vragen wat zij nou vinden. Bovendien denk ik dat de Volkskrant er niet echt mee zit want dit forum heeft geen winstbejag en is al met al een marginaal gebeuren. Maar toch, wat vindt nou de Volkskrant ervan dat enkele van zijn artikelen hier integraal worden geplaatst?
Cecchini 14 augustus 2019 00:21
Ga gewoon door jongen, van mij zul je geen last meer hebben. God je zult Frederik D. maar voortdurend als keffertje aan je broek hebben hangen.
Tjappie2 14 augustus 2019 00:26
Ik vermoed dat de Volkskrant vindt dat dat niet de bedoeling is, maar dat er tegelijkertijd geen haar op het hoofd van de redactie is die overweegt hier aandacht aan te besteden. Verder ben ik het met je eens en ook vind ik etappetopics met een goede openingspost een meerwaarde. Ik vind alleen het integraal overnemen van columns e.d. een brug te ver, maar dat is geen nieuws want dat was al bekend. Ik heb de ontwikkeling van deze topic met stijgende verbazing door zitten lezen maar ik moet toegeven dat ik me kostelijk heb vermaakt, dat wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2019 00:37 door Tjappie2.
Blueprint 14 augustus 2019 01:19
Een korte samenvatting met link naar de bron lijkt me prima te doen voor iedereen.
Orakel 14 augustus 2019 08:08
Ik verwacht eerder een dagvaarding van Thijs Zonneveld omdat zijn columns NIET geplaatst worden. Dat riekt naar kartelvorming.
ton duk 14 augustus 2019 08:58
Niet als fam DUK in de buurt is...
gr
Frederik D. 14 augustus 2019 10:20
Niet zo aangebrand, beste Cec. En weet je, je kunt beter mij als keffertje aan je broek hebben hangen dan een advocaat van de Volkskrant. winking smiley
Haal je schouders op en blijf bij ons. God god, zou erg is het toch ook niet als iemand je wijst op een bepaalde zede.

Kom op. En volgens mij eet jij vanavond iets lekkers. Iets eigenbereid. Vertel. smiling smiley
Frederik D. 14 augustus 2019 10:24
Dan zijn wij het eens. Je linkte een goed artikel over de kwestie. Men weet wel, over een bouwbedrijf, over het befaamde blad Cobouw en over de rechtszaak.

Maar laten we geen ruzie met de anderen maken. Ik wil geen ruzie met ze. Want ik waardeer ze als prikkers die met hun allen een mooie sport belichten en beschrijven.
Frederik D. 14 augustus 2019 10:25
Walnoot 14 augustus 2019 11:01
Hup Pozzovivo!

Mag Frederik D. een ban voor het kapottrollen van een ernstig nieuwsbericht, Spaak?
lodjan 14 augustus 2019 11:17
Update: hij heeft nog veel meer gebroken.

Bronnen zijn hier te vinden: [www.wielerflits.nl]
Horsie is back 14 augustus 2019 11:22
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------

> Mijn nickname Cecchini heb ik trouwens ontleend aan dopingdokter Cecchini. Mag dat ?

Dat wist Horsie nog niet! Elena zeker jouw oogappel? grinning smiley
Frederik D. 14 augustus 2019 12:00
Ik heb de brandende kwestie niet aan de orde gesteld maar ik ben er wel op gesprongen, dat wel.

Op zich betreur ik het dat de kwestie van het copyright in deze draad staat, die inderdaad gaat over een onverkwikkelijke zaak, namelijk een ernstig ongeval van een gewaardeerde wielrenner.

Van mij mag Spaak deze draad schonen ter ere van Pozzovivo.

Maar jij overdrijft wel. Ik ben geen trol. Ik zou niet durven. En een ban voor iemand die wijst op het copyright, is nogal bespottelijk.

Jij zou ook kunnen zeggen: bedankt Tjappie en Frederik voor jullie attenderen op het copyright, wat mij betreft punt en over naar het wielrennen en de wielrenners.
Frederik D. 14 augustus 2019 12:03
Hup, Pozzovivo. We leven met je mee.

Misschien moeten we hem met ons allen een mooi bericht sturen in het Italiaans. Morele steun uit Holland.
lodjan 14 augustus 2019 13:57
Hup merijntje!
diravi 15 augustus 2019 07:41
Bah, on topic. Saai.
merijntje mortirolo 15 augustus 2019 10:18
-
*zoekt het Italiaanse woord voor copyright*
lodjan 15 augustus 2019 10:52
diravi 15 augustus 2019 14:38
Prisencolinensinainciusol ol rait
merijntje mortirolo 15 augustus 2019 16:11
-
Ook Outlander gekeken? Best een kutserie, maar dat taaltje!
diravi 15 augustus 2019 17:19
Tot aan seizoen 3. Soms ergerlijk slecht, maar toch de moeite.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen