Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fenomeen

Gepost door Remko 
Remko 17 augustus 2019 08:54
Peiling
Wie komt in uw beleving het meest de titel ‘fenomeen’ toe?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 45 stemmen ontvangen.
Julian Alaphilippe 1
 
2%
Wout van Aert 0
 
0%
Mathieu van der Poel 24
 
53%
Remco Evenepoel 10
 
22%
Egan Bernal 3
 
7%
Udo Bölts 7
 
16%



Het valt mij op dat de term ‘fenomeen’ de laatste tijd steeds vaker wordt gebruikt met betrekking tot het hedendaagse wielrennen. De term is wellicht zelfs een beetje aan inflatie onderhevig. Vandaar de vraag: Wie komt in uw beleving het meest de titel (wieler) ‘fenomeen’ toe?
Prikdude 17 augustus 2019 09:20
Allemaal hetzelfde fenomeen: door de jeugd relatief beter gedijend op ketonen dan hun oudere concullega's. EPO was voor de ingereden brommers, ketonen
zijn voor gloednieuwe modellen (Bron: 'Ketonen voor de jeugd')

Daarom op het fenomeen Tim Declerq gestemd.
merijntje mortirolo 17 augustus 2019 09:35
-
Ik mis François Bidard in deze poll.
merijntje mortirolo 17 augustus 2019 09:38
-
Maar goed, on topic, ben ik het met je eens dat de term 'aan inflatie onderhevig is' en iets te vaak gebruikt wordt. Voor mij zijn VDP en VDEvenepoel de échte fenomenen, maar damn, wat ben ik blij met het bestaan van Van Aert (pure klasbak) en de Vacekbroertjes (geduld...), ons wielergenot lijkt een zekerheid voor de komende tien à vijftien jaar.

HUP koers!

HUP Remko's met een k!

(En HUP Sub, natuurlijk).
Eindhovuh 17 augustus 2019 10:23
Ik dacht aan de titel te zien dat er na 15 jaar prikken eindelijk een draad ter ere van mij werd geopend.
Gaat het gewoon weer over van der Poel.
Remko 17 augustus 2019 10:33
Overigens, voor de oudgedienden op de voorlopers van dit prikbord. Ik was destijds de initiator van het fenomeen Udo Bölts. Geldt ook voor Marco Velo trouwens.
Tinuz 17 augustus 2019 11:01
Het fenomeen "brute held" heb ik al een tijd niet meer langs zien komen, als ik me niet vergis.
El Chaba 17 augustus 2019 11:04
Werd destijds geïntroduceerd door een prikker genaamd ‘Tony Martin brute held’ als ik me niet vergis..
Tinuz 17 augustus 2019 11:08
Analoog aan Tony Martin zelf weggedeemsterd waarschijnlijk.
Nelis! 17 augustus 2019 11:10
Bernal kan zomaar een stuk of 8 grote rondes winnen. Evenepoel kan heel veel verschillende koersen (waaronder klassiekers) gaan winnen. Dus hebben we het over de aantallen en de belangrijkheid van de gewonnen koersen, gaat het tussen deze twee. Van der Poel is actief in meerdere sportdisciplines en vertoont daar iets wat nog nooit is vertoond, namelijk vrijwel alles winnen. Vanuit dat perspectief is hij het fenomeen.
Heisenberg 17 augustus 2019 13:40
Potentiële fenomenen. Maar zijn de prestaties van renners als Valverde, Sagan, Cavendish, Froome ook fenomenaal?
MarkV 17 augustus 2019 13:50
De vraag is of het wel genot is als je straks een dominante nieuwe Merckx hebt die alles op zijn sloffen wint. Dat gaat heel snel heel saai worden.
El Chaba 17 augustus 2019 14:05
Cavendish in ieder geval niet lijkt me..
Orakel 17 augustus 2019 14:31
Een fenomeen ben je niet op basis van verwachtingen "kan in de toekomst ...." maar dat ben je op huidig palmares.
Frederik D. 17 augustus 2019 14:45
Ja. Zeker. En fenomenaler dan van de nieuwe potentiële grote fenomenen.
Horsie is back 17 augustus 2019 14:55
Wout van Aert is klaarblijkelijk onzichtbaar geworden, kan dan ook niet meer geobserveerd worden en dit is dus weer een heel opmerkelijke gebeurtenis; 'n fenomeen!
Horsie is back 17 augustus 2019 14:59
D'en Eddy zucht diep: "Toen ik mijn vijfhonderdenvijfentwintgste overwinning boekte, werd ik door niemand meer gefeliciteerd". Winnen had niets opmerkelijks meer!
Horsie is back 17 augustus 2019 15:01
Matje is uiteraard een one-trick pony, die alleen regelmatig van zadel verwisselt. Merckx won uiteraard zo vaak omdat hij altijd aan zijn zadel zat te sleutelen.
opoeepo 17 augustus 2019 16:28
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> D'en Eddy zucht diep: "Toen ik mijn
> vijfhonderdenvijfentwintgste overwinning boekte,
> werd ik door niemand meer gefeliciteerd". Winnen
> had niets opmerkelijks meer!


Dat is op zich wel een fenomeen.
Luijt 19 augustus 2019 14:48
Ik heb op Udo gestemd om te kunnen melden dat ik niet zo van polls houd en ook het onderwerp van de poll dit keer nergens op slaat wat mij betreft.
Iedereen die vindt dat ik dan net zo goed niks had kunnen melden heeft gelijk.
Nelis! 20 augustus 2019 07:32
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb op Udo gestemd om te kunnen melden dat ik
> niet zo van polls houd en ook het onderwerp van de
> poll dit keer nergens op slaat wat mij betreft.
> Iedereen die vindt dat ik dan net zo goed niks had
> kunnen melden heeft gelijk.


Ik vind slechts dat je net zo goed niet had kunnen stemmen, omdat dat niet nodig was om dat te kunnen melden winking smiley
Luijt 20 augustus 2019 08:18
O echt? Dat dacht ik. Hoe dan ook, die polls vind ik niks en Udo is een fenomeen.
merijntje mortirolo 20 augustus 2019 12:03
-
Vijf Merckxjes is wel tof hoor. De onmogelijkheid van het wielrennen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen